Je bracht zelf het argument 'Beter voor de verkoop' aan..:
ErikZ schreef:
Heeft niets met prestaties te maken maar met aanhang en dus verkoop
Hier redeneer je toch dat de combinatie Regain/Requiem/Jason Payne meer publiek trekt dan andere, alternatieve acts?
ErikZ schreef:
@Chroman Je tilt er nu wel heel zwaar aan, alsof er ooit een eind live act is geweest die er speciaal voor gezorgd heeft dat Hard Bass uitverkocht..
Ik denk dat er wel redelijk wat mensen zijn voor wie B-Freqz en Minus Militia de doorslag hebben gegeven om naar een vorige editie te gaan. Zijn er uiteraard geen duizenden, maar als MM een eigen feest in de Brabanthallen weet uit te verkopen, kun je moeilijk stellen dat het geen publiekstrekker is.
ErikZ schreef:
@ Bouke De populariteit meten van de heren is voor mij niet mogelijk natuurlijk, net zo min dat jij dit kan. Mijn mening is gebaseerd op het afgelopen festival seizoen waar de 3 heren veel optredens hebben gehad en zover ik heb gezien was er het er ook altijd goed druk.
Er is natuurlijk geen wiskundige formule voor, maar als je populariteit bij het grote publiek wil meten zijn bijvoorbeeld Facebooklikes of inderdaad het aantal optredens (en de drukte daarbij) wel redelijke indicatoren. Ik volg de 3 heren niet echt goed, en kan momenteel ook niet op FB en Partyflock, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat 1 van deze 3 heren meer likes of volgers heeft dan de alternatieven die in dit topic genoemd worden (Warface, Titan, Degos & Re-Done, Delete etc.). En ik betwijfel ook of ze meer optredens hebben gehad dit seizoen. Over de drukte kan ik niet oordelen, maar ook dat is relatief (als jij zegt dat ze goed bezocht worden geloof ik dat meteen, maar het gaat erom of ze beter bezocht worden dan de alternatieven). Maar nogmaals, ik kan nu even niet checken wat ik hier typ, dus als ik er naast zit, let me know, dan heb ik me inderdaad verkeken op de populariteit van Reqiuem/Regain/JP.
ErikZ schreef:
B2S wil de laatse jaren wat nieuws als laatste act en de eerder genoemde namen hebben al een bekende live act.
Dat was in voorgaande jaren schijnbaar geen probleem. Of heeft B2S nu expliciet naar buiten gebracht dat het vanaf nu een act wil met artiesten die nog nooit live hebben opgetreden? Dan neem ik dat stukje terug.
Sjorz schreef:
Geloof me.. die zijn er genoeg. Requiem en Regain hebben 1 (of meerdere) hits gehad dit jaar/vorig jaar (Collateral Damage / Push it to the Limit / Broken / For the Street Remix ). Jason Payne heeft wel toffe tracks maar is gewoon voor het merendeel bekend om zijn draaikunsten. Hij draait ook erg vaak, dus een bekend gezicht voor het publiek. Aanhang is erg dedicated. Een combinatie van die 3 is nice, maar ik hoop dat er tracks komen om die act compleet te maken.

Ook hier geldt: het is relatief, ik geloof best dat er mensen zullen zijn die speciaal voor deze act een kaartje kopen (al is het maar een familielid), maar als het alleen om de verkoopcijfers te doen is denk ik dat er 'betere' alternatieven zijn. Dat Jason Payne bij de gemiddelde Hard Bass bezoeker bekend is om zijn draaikunsten waag ik trouwens wel te betwijfelen, maar goed dat is weer een ander verhaal.