Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 11:52 
 
Hardtraxx Veteran

Mwah dat de RAW Hardstyle de verkeerde kant op gaat vind ik ook wat ver gaan, kijk alleen al naar de line-up van Loudness. Ik ga er niet vanuit dat ik daar de hele avond kan ping pongen op 165 BPM

Het is een bepaald deel in die RAW Hardstyle waar je die trend ziet, eigenlijk een heel klein deel. Makkelijk te vermijden dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Het is idd alleen de raw hardstyle die de verkeerde kant op gaat. Hardstyle zelf zit juist in de lift. Voor mij geldt dat wat gezegd is alleen voor raw hardstyle feesten maar op feesten waar je gewoon een. B-Front, PN en prefix Density kan zien zal ik nog voorlopig heen gaan

*Mening* :whistle:

Verder eens met Exterkate, al vind ik 1x per jaar team red die de BPM schuif omhoog gooit totaal geen probleem. Is ook de laatste jaren min of meer een traditie geworden dat team Red de boel op die manier sloopt. Er word nu wel heel erg van een mug een olifant gemaakt imo. Als ik sommige berichten lees lijkt het zo erg en kwalijk wat er gebeurd is dat het zo in het 8 uur journaal had kunnen zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 12:00 
 
Hardtraxxer

Er is al veel gezegd en geschreven, hier ook kort mijn belevenissen van afgelopen zaterdag.
Eerdere Hard Bass edities in 2011 en 2013 meegemaakt.
Vond het al met al een prima editie, heb me goed vermaakt, maar had er toch iéts meer van verwacht.

Eerste wat ik dacht toen ik de zaal binnen stapte was dat de zaal echt veel kleiner leek dan andere edities?
Wallet systeem wat voor mij nieuw was werkte echt perfect. Hele dikke lasershow en organisatorisch zat het allemaal prima in elkaar.

Qua muziek had ik er toch wel iets meer van verwacht.
Team Blue vond ik niet bijzonder. Psyko Punkz / Isaac spreken mij de laatste jaren niet echt aan.
Sound Rush daarentegen wel een paar vette tracks. Opening van Coone met Faye was geniaal, echt een kippenvel momentje. :loving:

Team Green / Yellow vond ik prima. Heerlijke overgang van euforisch naar raw. Dikke track van Ran-D trouwens (Warior?)
Team Red is het meeste wel over gezegd. Wat ik jammer vond is dat er echt veel nieuwe tracks werden gedraaid, vooral Rebelion die echt te veel op elkaar leken.
Normaal gesproken kan ik ze namelijk best waarderen. Ze liepen nog door het publiek tijdens team Yellow, fraaie foto kunnen scoren. :$
Kicks kwamen naar mijn idee niet altijd lekker door. Ten opzichte van de andere teams werd er naar mijn idee ook mega snel een nieuw nummer ingemixt.
Ik dacht namelijk aan het begin wel Explosions te horen, maar dat ie ook heel snel weer werd uitgemixt. Kan er zelf ook naast zitten. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 12:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Mwah dat de RAW Hardstyle de verkeerde kant op gaat vind ik ook wat ver gaan, kijk alleen al naar de line-up van Loudness. Ik ga er niet vanuit dat ik daar de hele avond kan ping pongen op 165 BPM

Het is een bepaald deel in die RAW Hardstyle waar je die trend ziet, eigenlijk een heel klein deel. Makkelijk te vermijden dus.



Helemaal mee eens! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 12:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Het is idd alleen de raw hardstyle die de verkeerde kant op gaat. Hardstyle zelf zit juist in de lift. Voor mij geldt dat wat gezegd is alleen voor raw hardstyle feesten maar op feesten waar je gewoon een. B-Front, PN en prefix Density kan zien zal ik nog voorlopig heen gaan


Zoals je al zegt, er zijn nog zat artiesten die een andere kijk hebben op de raw hardstyle en die 'in onze ogen' nog wel 'normaal' zullen blijven draaien. Het is maar een select groepje artiesten dat een eigen kant opgaat binnen de raw hardstyle. Zolang je ze niet tegenkomt op feesten is dit ook helemaal niet erg. Laat ze lekker doen wat ze willen en laat ze dit lekker doen voor het publiek dat dit wel interessant vindt. Dat publiek zal zich dan ook niet of minder laten zien op feesten waar het gros van de artiesten dan nog draait. Volgen jullie het nog?

edit: dit ja
Basshunterzz schreef:
Mwah dat de RAW Hardstyle de verkeerde kant op gaat vind ik ook wat ver gaan, kijk alleen al naar de line-up van Loudness. Ik ga er niet vanuit dat ik daar de hele avond kan ping pongen op 165 BPM

Het is een bepaald deel in die RAW Hardstyle waar je die trend ziet, eigenlijk een heel klein deel. Makkelijk te vermijden dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
RoyAPO schreef:
Het is idd alleen de raw hardstyle die de verkeerde kant op gaat. Hardstyle zelf zit juist in de lift. Voor mij geldt dat wat gezegd is alleen voor raw hardstyle feesten maar op feesten waar je gewoon een. B-Front, PN en prefix Density kan zien zal ik nog voorlopig heen gaan

*Mening* :whistle:

Verder eens met Exterkate, al vind ik 1x per jaar team red die de BPM schuif omhoog gooit totaal geen probleem. Is ook de laatste jaren min of meer een traditie geworden dat team Red de boel op die manier sloopt. Er word nu wel heel erg van een mug een olifant gemaakt imo. Als ik sommige berichten lees lijkt het zo erg en kwalijk wat er gebeurd is dat het zo in het 8 uur journaal had kunnen zitten.


In 2015 en 2016 was hier nog geen sprake van anders. Toen werd er gewoon op een normaal tempo gedraaid.

Lekker geforceerd positief weer niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Alm1ghty schreef:
Mensen zijn gepikeerd omdat "hun" vorm van hardstyle weggeblazen wordt door dit "nieuwe" geluid. Volgens mij is dit te vergelijken met ons Lyst (en scuL en andere gasten) toen "Nustyle" zijn intreden deed. Je doet er inderdaad weinig aan omdat het zo populair is.

Wel pijnlijk dit inderdaad, begin meer en meer medelijden te krijgen met Lyst destijds. Ik was er toen ook heilig van overtuigd dattie pitchkicks wel goed moest vinden, maar gewoon stoer zat te doen. Sorry opa...

Ja toen was toegankelijke hardstyle de veroorzaker van al het kwaad, nu zitten we juist aan de andere kant van het spectrum :P. Toegankelijke hardstyle zou voor een sneeuwbaleffect naar de teloorgang zorgen, best grappig om terug te lezen.

Lyst schreef:
Omdat muziek toegankelijker maken een sneeuwbaleffect veroorzaakt.
1. Iemand maakt een dusdanig toegankelijke track dat de grenzen van de scene verlegd worden.
2. Naarmate muziek toegankelijker wordt, komen er meer nieuwe mensen in de scene (en dat gaat hard).
3. Door deze groep nieuwe mensen verschuift de "smaak" van een gemiddeld hardstyle liefhebber richting het toegankelijkere. Even voor de duidelijkheid de smaak van de mensen zelf verandert niet (behalve die van een grote groep meelopers), maar het gemiddelde verandert.
4. Omdat het commercieel aantrekkelijker is, verschuiven ook de organisaties hun doelgroep naar het wat meer toegankelijke publiek, wat bekent dat de minder toegankelijke hardstyle een steeds kleiner aandeel krijgt op de feesten die er toe doen.
5. Producers/DJ's die niet met deze trend meegaan, worden daardoor minder geboekt en komen voor de keuze te staan: stoppen, toch met de trend meegaan, of accepteren dat je niet meer geboekt wordt. De meeste artiesten kiezen voor de eerste twee opties.
6. Het aanbod aan de minder toegankelijke kant van de hardstyle neemt af, omdat de producers met de trend meegaan of stoppen.
7. Voor de mensen die naar deze muziek luisteren zijn er nu minder releases en minder feesten met de muziek die zij mooi vinden. Zij kunnen boos worden, tegenwerken etc. wat ze willen, maar ze zijn in een minderheid en naarmate deze stappen vaker doorlopen worden, wordt die minderheid alleen maar kleiner en kleiner.
8. Deze mensen verliezen hun interesse, waardoor de smaak van de gemiddelde hardstyleluisteraar nog verder naar de toegankelijke kant komt te liggen.
9. Doordat de gemiddelde hardstyle luisteraar nu meer accepteert, worden de grenzen van het toegankelijke weer opgezocht door een nieuwe generatie artiesten dan wel door een artiest die nog meer en groter wil.
10. Dit proces herhaalt zich opnieuw. Uiteindelijk kom je bij een publiek terecht dat luistert naar hetgeen wat in is en zodra het uit is laten deze mensen hardstyle allemaal tegelijk vallen. (Zie Hardcore, zie jumpstyle etc.) Normaal gesproken kun je dan terugvallen op je harde kern, maar deze voelde zich al die jaren in de steek gelaten door sommige artiesten die ze eerst wel vet vonden en door organisaties die eerst wel feesten voor hen konden organiseren, maar omwille van geld en faam dat niet meer deden. Dus veel krediet zullen de meeste artiesten en organisaties bij deze mensen niet meer hebben, als deze mensen überhaupt nog naar hardstyle luisteren.
Dit sneeuwbal effect is dus naarmate de muziek toegankelijker wordt steeds moeilijker te stoppen (mensen hebben ook steeds minder een eigen mening) en leidt uiteindelijk tot het (bijna) er onderdoor gaan van het genre. Enkel en alleen om het altijd maar meer en groter willen worden en dit ten koste van alles doen, zelfs je eigen kern die voor een solide fundering had moeten zorgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:

Lekker geforceerd positief weer niet?


Had me voorgenomen niet meer te reageren, maar komop zeg, er zijn een paar mensen die niet mee doen met de hardtraxx circlejerk en een andere mening hebben, en het is weer "geforceerd positief". Net zo kinderachtig als de reacties waar iedereen op basht in RSU e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wanneer schreef Lyst dat?
Snap wel wat ie bedoelt, maar het is wel een tikkeltje overdreven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:16 
 
Hardtraxx Veteran

zeke schreef:
Wanneer schreef Lyst dat?
Snap wel wat ie bedoelt, maar het is wel een tikkeltje overdreven.

Wanneer niet? Lyst is altijd aan het typen.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:21 
 
Hardtraxxer

zeke schreef:
Wanneer schreef Lyst dat?
Snap wel wat ie bedoelt, maar het is wel een tikkeltje overdreven.

Oktober 2012. Opzich is het een logische beredenering, maar zijn theorie heeft naar mijn mening niet helemaal uitgewerkt. Mede doordat er zat artiesten waren die nog wel echte hardstyle maakten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Broken Balance schreef:

Lekker geforceerd positief weer niet?


Had me voorgenomen niet meer te reageren, maar komop zeg, er zijn een paar mensen die niet mee doen met de hardtraxx circlejerk en een andere mening hebben, en het is weer "geforceerd positief". Net zo kinderachtig als de reacties waar iedereen op basht in RSU e.d.


Is een reactie van Roy en Sander he, dan kan het niet anders
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:29 
 
Hardtraxx Newbie

Was een vet feest!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Broken Balance schreef:

Lekker geforceerd positief weer niet?


Had me voorgenomen niet meer te reageren, maar komop zeg, er zijn een paar mensen die niet mee doen met de hardtraxx circlejerk en een andere mening hebben, en het is weer "geforceerd positief". Net zo kinderachtig als de reacties waar iedereen op basht in RSU e.d.


Als je de zin er voor en het persoon svb er in meeneemt dan zou je prima snappen waarom ik dat zeg. De generale mening van HT neem ik daar niet eens in mee.

Nu ik het zo bekijk, hij roept juist iets waarmee hij de mening van anderen zou wegwuiven op basis van iets wat niet waar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

CR___1 schreef:
zeke schreef:
Wanneer schreef Lyst dat?
Snap wel wat ie bedoelt, maar het is wel een tikkeltje overdreven.

Oktober 2012. Opzich is het een logische beredenering, maar zijn theorie heeft naar mijn mening niet helemaal uitgewerkt. Mede doordat er zat artiesten waren die nog wel echte hardstyle maakten.


Maar wat is echte hardstyle. Daar verschillen de meningen vaak al.

Vroeger op het Q-dance forum beweerde de ouwe garde in 2003 al dat hardstyle al hartstikke dood was omdat het niet meer de sound van 2000 was, de echte hardstyle volgens hun.
Tegenwoordig wordt er nauwelijks meer iets gedaan met de periode 2000 - 2003.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Er is ook geen echte hardstyle. Hardstyle is hardstyle.

Ja je kan iets plaatsen als melodieus of raw, maar dan is het nog hardstyle.

Hoewel ik zelf eerlijk gezegd bij 162 bpm daar ook of ga twijfelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
RoyAPO schreef:
Het is idd alleen de raw hardstyle die de verkeerde kant op gaat. Hardstyle zelf zit juist in de lift. Voor mij geldt dat wat gezegd is alleen voor raw hardstyle feesten maar op feesten waar je gewoon een. B-Front, PN en prefix Density kan zien zal ik nog voorlopig heen gaan

*Mening* :whistle:


Feitelijk anders ook als je naar de kwaliteit kijkt, buiten de toch al lager liggende kwaliteit van het sound design tov de eerder genoemde namen, is het voor een track ook niet goed als alle frequenties op een 10% pitch worden gegooid. Wat weer de vraag oproept waarom men niet gewoon lekker op 160 BPM produceert, als dat toch het enige tempo is wat ze kennen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Klopt inderdaad tot op zekere hoogte.

elroyce schreef:
3. Door deze groep nieuwe mensen verschuift de "smaak" van een gemiddeld hardstyle liefhebber richting het toegankelijkere. Even voor de duidelijkheid de smaak van de mensen zelf verandert niet (behalve die van een grote groep meelopers), maar het gemiddelde verandert.

Incorrect, zie (hier) veel niet-meelopers waarbij hun smaak in de loop der jaren is veranderd. Heel Hardtraxx lijkt mij daar het vooruitlopende voorbeeld van. In 2010 wilde men harder, men kreeg harder met TC en alles wat daarna kwam en vervolgens was men het zo beu dat we nu smachten naar een goed uitgewerkte euforische sound.

elroyce schreef:
10. Dit proces herhaalt zich opnieuw. Uiteindelijk kom je bij een publiek terecht dat luistert naar hetgeen wat in is en zodra het uit is laten deze mensen hardstyle allemaal tegelijk vallen. (Zie Hardcore, zie jumpstyle etc.) Normaal gesproken kun je dan terugvallen op je harde kern, maar deze voelde zich al die jaren in de steek gelaten door sommige artiesten die ze eerst wel vet vonden en door organisaties die eerst wel feesten voor hen konden organiseren, maar omwille van geld en faam dat niet meer deden. Dus veel krediet zullen de meeste artiesten en organisaties bij deze mensen niet meer hebben, als deze mensen überhaupt nog naar hardstyle luisteren.
Dit sneeuwbal effect is dus naarmate de muziek toegankelijker wordt steeds moeilijker te stoppen (mensen hebben ook steeds minder een eigen mening) en leidt uiteindelijk tot het (bijna) er onderdoor gaan van het genre. Enkel en alleen om het altijd maar meer en groter willen worden en dit ten koste van alles doen, zelfs je eigen kern die voor een solide fundering had moeten zorgen.

Dat laatste is mij iets te rigoureus. Soit een aantal mensen hebben de muziek compleet links laten liggen, maar ik zie ook voldoende mensen die in 2010 al naar feesten gingen en nu gewoon (zoals hierboven ergens al gezegd) hun feestjes uitkiezen. Natuurlijk zijn er mensen die de afgelopen jaren naar bijvoorbeeld techno zijn geswitcht, maar ik kom er eigenlijk meer tegen die dat niet zijn.

Ik heb binnen hardstyle vaak wel het idee dat mensen over het algemeen best kritisch zijn. Dat levert aan de ene kant RSU-discussies op, maar aan de andere kant betekent het ook dat mensen zich veel meer vastbijten in een stijl. Ik vind het altijd wel mooi om te lezen dat iedere Sjon een gefundeerde mening over sets/feesten online kwakt. In de situatie die Lyst schetst hadden die mensen na de derde keer gewoon lekker wat anders gaan luisteren, maar zo ervaar ik het helemaal niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:53 
 
Hardtraxx Veteran

Heerlijke verhelderende discussie zonder nare persoonlijke aanvallen. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 13:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Heerlijke verhelderende discussie zonder nare persoonlijke aanvallen. :worship:

Hou je kop joh, dikke
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 14:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
RTM93 schreef:
Heerlijke verhelderende discussie zonder nare persoonlijke aanvallen. :worship:

Hou je kop joh, dikke


Heb je weer een stuk in je broek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 14:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

En bedankt, nu heb ik (al) zin om te zuipen. :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 15:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heerlijk dat het hier wel kan en in RSU/Dedicated to Hardstyle men gelijk persoonlijk gaat aanvallen inderdaad. Gelijk ook een goede graadmeter voor het gemiddelde IQ daar de laatste maanden..
"Dan blijf je toch lekker thuis als je het niet vet vind!!!!1" mijn god... :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 15:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zag ook een mooie hypocriete reactie onder die Rebelion post. “Als je het niet leuk vind kom je toch vroeger en ga je eerder naar huis? Ik zelf heb me juist kapot verveeld tijdens de eerste 3 teams!”
:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 15:50 
 
Hardtraxx Veteran

Chroman schreef:
Ik zag ook een mooie hypocriete reactie onder die Rebelion post. “Als je het niet leuk vind kom je toch vroeger en ga je eerder naar huis? Ik zelf heb me juist kapot verveeld tijdens de eerste 3 teams!”
:lol:


Dan betaal je dus 80 euro voor een feest waarvan je eigenlijk al weet dat je de eerste drie teams gay vind en jezelf alleen maar kan vermaken tijdens die anderhalf uur dat Rebelion plaatjes mag draaien. Klinkt logisch xd
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten