Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 00:02 
 
Hardtraxx Veteran

Where there is a Roy, there is a Broken balance :lol:
Tevens eens met BB. Het blijft gewoon ten alle tijden Hardstyle, maakt niet uit. Van Da Tweekaz tot Rebelion.
Dont fuck up my scene even more
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 00:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ga ook maar even reageren. Na o.a mijn rant op Facebook over het absurde bpm en de daarbij behorende meting die ik inderdaad een aantal keer heb gedaan zaterdag nacht kwam er een shitload aan reactie op elke comment over het bpm. Van artiesten tot aan uberfanboi's, iedereen viel over de mening van de "lievernietzosnel" liefhebber heen.

Voor mij is de grens in ieder geval bereikt na zaterdag nacht, heb me echt lopen verbazen bij team red. Het sneue verhaal hieraan is nog eens het feit dat wanneer je met onderbouwde reacties een discussie wilt voeren, mensen je op andere kanalen wegzetten als gay of flikkerkneus.

Muzikaal gezien, heb ik mij het meest gestoord aan Delete. Nu ben ik van mening dat de beste man de laatste 2 jaar sowieso van zijn level af is, wat een meuk zat er ook zaterdag weer tussen. E-Force liep er een beetje bij als Shawn het schaap, hoef ik verder niet zoveel over te vertellen denk ik want dit was gewoon niks. Rebelion had in mijn ogen nog de beste inbreng qua platen, die gasten zijn kwalitatief echt wel verbeterd de laatste 10 maanden.

Geen idee waarom ik dit eigenlijk schrijf maar ik moest het ook even kwijt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 00:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is één grote kontenlikkerij, dus nogal naïef als je denkt dat artiesten er onderling wat van zullen zeggen tegen elkaar imo. Die Schotten gaan niet lager dan 160 BPM draaien, dan draaien ze niet hard genoeg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 00:12 
 
Hardtraxxer

Ondanks dat ik verre van Rebelion-fan ben keek ik best uit naar Delete en E-Force platen op een normaal tempo, maar na +-45 minuten heb ik maar plaatsgenomen op de tribune, aanfluiting.

Verder wel een superdikke avond en dag gehad, stipt om 10 uur binnengewandeld met kippenvel tot m'n tenen, eerste keer Gelredome was echt genieten. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 00:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als ik deze reacties zo lees ben ik toch blij dat ik niet gegaan ben :surrender:

Maar van wat ik lees was het t/m 5u gewoon een goed feest? Het is toch wel zonde dat het laatste deel van een feest zo'n zure nasmaak kan achterlaten...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 00:52 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Where there is a Roy, there is a Broken balance :lol:
Tevens eens met BB. Het blijft gewoon ten alle tijden Hardstyle, maakt niet uit. Van Da Tweekaz tot Rebelion.
Dont fuck up my scene even more

Nou hier was ik dus ook altijd voor, maar met die pingpongstyle van Rebelion of die kidstop20style van Da Tweekaz wil ik gewoon niet geassocieerd worden als hardstyle liefhebber. Het heeft in niets te maken met de muziek waar ik van hou en ik hoef die troep ook niet te horen op evenementen waar ik heen ga, dus wat mij betreft tief je alles lekker in een eigen kuthokje waar ik me lekker afzijdig van kan houden.

Rant off.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 00:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer, amen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 01:26 
 
Artiest
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Khadber schreef:
Het viel me overigens op Freaqshow op dat de euforische artiesten een stuk minder goed doorkwamen op groot geluid. Misschien kan een expert/producer mij dit bevestigen, maar mijn gut feeling is dat het geluid ook ingesteld staat op die nieuwe kicks. Deze zouden zomaar eens op een andere range frequenties moeten werken waardoor je ook andere setups moet hebben qua speakers.


Mwoah, weet niet precies hoe dit zit maar heb mij wel 's een vergelijking laten vertellen van house & hardstyle. House klinkt eigenlijk altijd goed op een groot systeem, puur omdat het heel erg simpel in elkaar zit ('t zijn vooral alleen kicks met een riedeltje). Hardstyle daarintegen is heel erg complex, vooral euforische hardstyle met melodielijnen en gepitchte kicks.

Eigenlijk is raw hardstyle (vooral met gated kicks) ook heel simpel, wel heel bruut vaak, maar ook simpel. Vandaar dat het wellicht ook beter klinkt.

Correct me if i'm wrong btw ^^


Zit je ongeveer wel goed denk ik :)
Heeft waarschijnlijk ook deels te maken met volume / mastering. Meer volume = meer impact.
De gemiddelde euforische tracks zijn vaak wat meer gevuld qua sounds. (Kicks + topleads, chord leads, miss nog wat background elementen als een pad of piano’tje etc). Alles om die volle warme sound te bereiken. De raw tracks hebben over het algemeen de climaxen wat minder vol en een screech neemt vaak wat minder ruimte in in je mixdown dan een goed gelayerde lead.. En dan bedoel ik niet te zeggen dat het 1 beter is dan het ander, dat is allemaal smaak kwestie.. Maar tijdens de mastering kan je een track met een wat minder gevulde mixdown harder pushen tot ie over zn randje gaat zeg maar.

Daarnaast liggen de kicks in de hardere tracks sowieso vaak meer op de voorgrond en bij de de meeste euforische tracks wat minder.

+ het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de audio regelaars zelf het volume langzaam wat meer open draaien later op de avond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 01:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar euh... wat vindt de enige echte hardstyle kenner genaamd hardstylboy nu van deze hele BPM kwestie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 02:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

R_vd schreef:
Over heel het concept gesproken, volgend jaar is een jubileumjaar. Je zou zeggen dat ze daar wel iets moois mee kunnen verzinnen dat uitverkoopt.



Ik hoop toch dat ze een voor het jubileum een soort mix van nieuw en oud doen.
Is niet echt realistisch maar laten we het hopen

Beetje iets als dit:

Team Blue
Audiotricz
Max Enforcer
Noisecontrollers
Josh & Wesz Live

Team Green
Alpha 2
Headhunterz
Hard Driver
Deepack Live

Team Yellow
Crypsis
B-Front
Phuture Noize
Donkey Rollers Live

Team Red
Radical Redemption
D-sturb
Regain
Delete VIP/Live
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 03:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Ik ga ook maar even reageren. Na o.a mijn rant op Facebook over het absurde bpm en de daarbij behorende meting die ik inderdaad een aantal keer heb gedaan zaterdag nacht kwam er een shitload aan reactie op elke comment over het bpm. Van artiesten tot aan uberfanboi's, iedereen viel over de mening van de "lievernietzosnel" liefhebber heen.

Voor mij is de grens in ieder geval bereikt na zaterdag nacht, heb me echt lopen verbazen bij team red. Het sneue verhaal hieraan is nog eens het feit dat wanneer je met onderbouwde reacties een discussie wilt voeren, mensen je op andere kanalen wegzetten als gay of flikkerkneus.

Muzikaal gezien, heb ik mij het meest gestoord aan Delete. Nu ben ik van mening dat de beste man de laatste 2 jaar sowieso van zijn level af is, wat een meuk zat er ook zaterdag weer tussen. E-Force liep er een beetje bij als Shawn het schaap, hoef ik verder niet zoveel over te vertellen denk ik want dit was gewoon niks. Rebelion had in mijn ogen nog de beste inbreng qua platen, die gasten zijn kwalitatief echt wel verbeterd de laatste 10 maanden.

Ben het zeker eens met je over het punt dat je maakt over die discussies. Wat je daarna zegt vind ik toch best opmerkelijk. Je haalt aan dat je je muzikaal het meest gestoord hebt aan Delete en dat Rebelion kwalitatief grote stappen heeft gemaakt. Volgens mij hoor ik dan echt wel andere dingen dan jou. Ik was er nu (bewust) niet bij op Hard Bass, maar ik vind juist dat Delete kwalitatief enorm is gegroeid de laatste jaren. Die Wall of Death plaat van Rebelion bijvoorbeeld lijkt mij daarentegen echt de grootste bagger ooit gemaakt. Is het dan omdat je grote verwachtingen had bij Delete en totaal geen verwachtingen bij Rebelion?


Verder geef ik toe dat ik fan ben van Delete en ik Rebelion echt niet kan uitstaan, maar ik probeer nog steeds iedere plaat van hun objectief te beoordelen. Het feit dat de mannen van Rebelion zelf zo misselijkmakend lopen te reageren op social media zorgen ervoor dat ik die venten echt uitkots. Van mij mogen ze lekker hun eigen ding doen, net als al die andere artiesten die ik vergelijkende muziek vind maken, maar je kan er gewoon niet meer rond. Het wemelt op elk feest met "fans" die de rest van de scene kut vinden. Zoals te zien in die linkjes op de vorige pagina's van dit topic.

Ik vind het persoonlijk enorm jammer dat Delete tegenwoordig vaak b2b staat met een artiest waar ik echt niks mee heb. Imo "maken" ze van hem langzaamaan een eenheidsworst. Anderzijds vind ik ondanks die dingen dat hij nog steeds op zijn manier die speciale sounds heeft en zich weet te onderscheiden van de rest. Hij heeft al genoeg bewezen dat hij dikke setjes kan neerzetten als hij solo staat. Ik denk dan vooral aan die set van Rebirth vorig jaar (Defqon vond ik zelf iets minder na het eerste kwartier).

Op dit moment weet ik echt niet hoe de hardstyle scene er binnen 2 jaar gaat uitzien. Ik denk dat het niet lang meer gaat duren tot ik afhaak. Waar ik vroeger zoveel feesten als zekerheidjes had, doen ze mij nu geen reet meer. Je kan dan wel zeggen dat je je feesten kunt selecteren, maar bij die grote feesten zoals Hard Bass kan je niet zomaar even van area veranderen. Ik vind dat echt doodzonde. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 03:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Verre van blij hoe Raw hardstyle de Gearbox richting in gaat.
En vooral dat publiek dat euforisch afzeikt omdat hun kleine brein de melodie kan volgen wordt ik schijtziek van.

Hoor nog liever Jagermeister in elk setje voorbij komen ipv dat ik Rebelion op de mainstages moet zien.

De eilandjes worden steeds groter. :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 06:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben normaal ook heel erg van het zeiken en deel de mening van velen hier helemaal, maar het is gewoon een troosteloze zaak om je er druk over te maken. Het is nou eenmaal populair en wat mensen op een forum gaan helaas geen verschil maken. Er zijn nou eenmaal meer mensen die het vet vinden dan mensen die het kut vinden en de argumentatie van de tegenkant wordt gewoon compleet genegeerd of de personen in kwestie worden belaagd met allemaal ad hominem reacties. Dit laatste zie ik in dit topic ook voorbijkomen en hoewel ik ook net zo'n hekel heb aan die mensen en de manier waarop zij zich in deze situatie opstellen, vind ik dat we ons hier niet tot hetzelfde niveau moeten verlagen. Wat dat betreft hebben ze aan die kant gewoon een punt: deze stijl gaat niet meer weg. Dus steek je energie liever in wat je wel goed vindt, voor je eigen gemoedsrust.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 07:01 
 
Hardtraxx Veteran

Ik weet wel dat als 160bpm+ echt een dingetje gaat worden op raw hardstyle stages dat ik dan afhaak. Maar ik weet zeker dat het niet zo'n vaart zal lopen. Alleen de geïndoctrineerde fans van rebelion willen dit en misschien een verdwaalde gearbox fan. Maar als je leest dat radical de pitch terug draait, en een team yellow dat gewoon fatsoenlijk heeft gedraaid, dan zal het gelukkig niet zo'n vaart lopen. Eigenlijk maken we ons druk om 1 artiest. Alleen is de pest gewoon dat het een wat populaire artiest betreft.

Wel hoop ik dat we met z'n allen en dus ook met de artiesten, organisaties en als fans, dat we wat meer de cultuur bewaken. Ik merkte in de discussies al gauw dat de oude garde het maar moest accepteren en met de tijd mee te gaan. Maar ik vind best dat we hier wel een grens mogen/moeten trekken wat betreft BPM.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 09:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind het wel een beetje raar dat b2s nu reclame maakt dat volgend jaar de jubileum editie is van Hard Bass terwijl volgens mij dit jaar toch echt de 10e editie was... :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 09:23 
 
Hardtraxx Veteran

Vitality schreef:
Ik vind het wel een beetje raar dat b2s nu reclame maakt dat volgend jaar de jubileum editie is van Hard Bass terwijl volgens mij dit jaar toch echt de 10e editie was... :/

Volgens Partyflock wordt het inderdaad de elfde editie in het Gelredome en het 31ste hard bass feest.

Scherp opgemerkt. Ook wel een beetje apart. Misschien iemand die er meer van af weet ?

https://partyflock.nl/organization/4126/archive#archive

EDIT : Misschien bedoelen ze wel gewoon 10 jaar hard bass in het gelredome (2009-2019) :whistle:


EDIT2: B2S heeft zojuist gemeld dat het om de 10e jaargang gaat. Niet editie :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 09:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind het juist positief dat de meeste mensen / hardstyle liefhebbers die ik ken het meest genoten hebben van de eerste 3 teams. Ook de raw liefhebbers! Dit komt op veel fora ook naar buiten als zijnde beoordeling over het feest. Dat men loopt te schreeuwen in een RSU of onder posts van Rebelion is óók een selectieve groep die 160 bpm of harder wil. Beide misschien geen graadmeter maar ik denk dat B2S het volgend jaar misschien toch anders gaat doen n.a.v. dit ‘relletje’. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Maar euh... wat vindt de enige echte hardstyle kenner genaamd hardstylboy nu van deze hele BPM kwestie?


saaaaaaaaaaaaaaai dit is tog geen hardstyl meer snurk rot tog op met je heppie peppie edm kut muziek
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Ik vind het juist positief dat de meeste mensen / hardstyle liefhebbers die ik ken het meest genoten hebben van de eerste 3 teams. Ook de raw liefhebbers! Dit komt op veel fora ook naar buiten als zijnde beoordeling over het feest. Dat men loopt te schreeuwen in een RSU of onder posts van Rebelion is óók een selectieve groep die 160 bpm of harder wil. Beide misschien geen graadmeter maar ik denk dat B2S het volgend jaar misschien toch anders gaat doen n.a.v. dit ‘relletje’. :whistle:

Jaa zouden ze eens moeten onderzoeken maar misschien zijn de fans van Rebelion en gearbox etc etc gewoon veel actiever op social media als je het vergelijkt met fans van de rest. Rebelion heeft nog steeds maar 65k spotify luisteraars hoor :P. Van de populaire raw hardstyle artiesten is dat een van de minste. Het maakt gearbox wel tot een populaire Sub-stroming in de raw hardstyle dat wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 10:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mensen zijn gepikeerd omdat "hun" vorm van hardstyle weggeblazen wordt door dit "nieuwe" geluid. Volgens mij is dit te vergelijken met ons Lyst (en scuL en andere gasten) toen "Nustyle" zijn intreden deed. Je doet er inderdaad weinig aan omdat het zo populair is.

Snap ook niet dat sommige de discussie aangaan op RSU. Het fucking hol van de leeuw voor raw hardstyle. xd Heeft echt geen enkele zin om als een soort jehovagetuigen je geloof door te drukken.

Maarja ik zie wel hoe lang het nog leuk blijft. Merk al wel dat mijn interesse in die nieuwe muziek aan het dalen is, ga tegenwoordig ook met een hele andere instelling naar een fissa dan voorheen. Zal de leeftijd wel zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 11:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Maar euh... wat vindt de enige echte hardstyle kenner genaamd hardstylboy nu van deze hele BPM kwestie?


GVD wat is dit weer voor een bagger zooi!!!!! Hallo Hard BASS hoort te knallen!!! niet deze saaaaie kutzooi weer stelletje freaks
man man man dit kan toch niet onder welke gerne moet dit vallen dan? Hardstyle nee!!! waar is dit kwaliteit gehalte hard bass (100% hardstyle) gevoel gebleven ??? is nu gewoon een pop festival geworden!!! dikke graf zooi heb nog nooit geklaagd over de hardstyle sinds het ontstaan ( eind jaren 90 begin 2000 tot 2010 +_ 2013) de hele set is gewoon verneukt wat zijn jullie voor nep volk zeg vorig jaar was zeker jullie eerste hard bass of niet? GVD wat is dit voor troep is gewoon house normaal dance muziek hardstyle?????? hard bass gevoel????? op tyfen met die lui man zitten op verkeerd feestje te draaien
vanaf hier gaat de mix helemaal mis met die klote euphoric nep hardstyle gewoon dance muziek
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 11:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Mensen zijn gepikeerd omdat "hun" vorm van hardstyle weggeblazen wordt door dit "nieuwe" geluid. Volgens mij is dit te vergelijken met ons Lyst (en scuL en andere gasten) toen "Nustyle" zijn intreden deed. Je doet er inderdaad weinig aan omdat het zo populair is.

Snap ook niet dat sommige de discussie aangaan op RSU. Het fucking hol van de leeuw voor raw hardstyle. xd Heeft echt geen enkele zin om als een soort jehovagetuigen je geloof door te drukken.

Maarja ik zie wel hoe lang het nog leuk blijft. Merk al wel dat mijn interesse in die nieuwe muziek aan het dalen is, ga tegenwoordig ook met een hele andere instelling naar een fissa dan voorheen. Zal de leeftijd wel zijn.


Same, pak ook alleen nog feestjes waar ik weet dat het gezellig wordt met vrienden, of het moet een feest zijn met een shitload aan namen die ik wil zien. Alles anders skip ik meestal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is idd alleen de raw hardstyle die de verkeerde kant op gaat. Hardstyle zelf zit juist in de lift. Voor mij geldt dat wat gezegd is alleen voor raw hardstyle feesten maar op feesten waar je gewoon een. B-Front, PN en prefix Density kan zien zal ik nog voorlopig heen gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 11:51 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Mensen zijn gepikeerd omdat "hun" vorm van hardstyle weggeblazen wordt door dit "nieuwe" geluid. Volgens mij is dit te vergelijken met ons Lyst (en scuL en andere gasten) toen "Nustyle" zijn intreden deed. Je doet er inderdaad weinig aan omdat het zo populair is.

Wel pijnlijk dit inderdaad, begin meer en meer medelijden te krijgen met Lyst destijds. Ik was er toen ook heilig van overtuigd dattie pitchkicks wel goed moest vinden, maar gewoon stoer zat te doen. Sorry opa...

Oh en waarom is hardstylboy nou nog steeds niet terug gvd. Dat is nou echt iemand die je een podium - en bij voorkeur Hardtraxx - moet geven. Fuck happystylez
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2018 11:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Alm1ghty schreef:
Maarja ik zie wel hoe lang het nog leuk blijft. Merk al wel dat mijn interesse in die nieuwe muziek aan het dalen is, ga tegenwoordig ook met een hele andere instelling naar een fissa dan voorheen. Zal de leeftijd wel zijn.


Ik lees veel soortgelijke berichten. Maar wat is er gebeurt met de instelling dat afgelopen jaar zo'n topjaar was in de scene? Ik vind het ook een beetje gevaarlijk als het normaal gaat worden dat er op 165 wordt gedraaid maar voor mij blijven er nog ontzettend veel positieve dingen aanwezig in de scene. Veel evenementen en artiesten die het voor mij persoonlijk leuk houden. En is er nog genoeg waar ik dit jaar naar uitkijk.

Ik weet dat het voor iedereen persoonlijk anders is maar kijken we het niet iets tè pessimistisch naar de toekomst? -.-

Omdat ik er een beetje tegen het "Het is een keer mooi geweest" aan zit te hikken. Al een tijdje, waar ik eerst 100% voor de muziek ging en als een nerd hele tracklisten zat te ID'en, nieuwe platen meteen kon herkennen ben ik nu voor de gezelligheid en het ouwehoeren op feesten. De lol is er gewoon een beetje af aan het gaan bij mij.

Voor iets als Origins kan ik wel warm worden, Defqon ook. Maar over het algemeen vind ik bijna elk feest hetzelfde. :P Op een gegeven moment heb je het allemaal wel gezien..

En dit is allemaal persoonlijk en heeft geen drol met hardbass te maken maar het is dinsdag en moet mijn gevoel lkkr van me af schrijfuh
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten