TiMOTHYb schreef:
Vanaf toen stond de deur naar deze idioterie ineens wagenwijd open en is het blijkbaar normaal om om 05:00 al 160+ te draaien. Ik vind een hardcore afsluiter prima op een hardstyle feest om even lekker gas te geven, maar dit gaat echt nergens over. Logisch dat de eerste twee teams de boel niet losgedraaid krijgen, iedereen weet dat ie later nog naar 160bpm schotse teringherrie moet luisteren. En het zou technisch gezien nog niet eens hardcore zijn.
Even inhakend hierop (nu we toch even offtopic dreigen te dwalen): Je ziet dat met name de nieuwe generatie die-hard luisteraars hier voor gaat. Ik hoor het wel eens om me heen: "wachten tot we los mogen gaan". Bij een nieuwer publiek met een uitgesproken voorkeur kun je classics draaien wat je wilt, maar ga je toch niets veranderen aan die houding. Hetzelfde dat je bij mij vrij moeilijk erin gaat krijgen dat ik Rebellion leuk moet vinden. Ik heb vandaag wat filmpjes terug gekeken, maar sta verbaasd over wat voor enorme bak herrie ik het vind terwijl anderen het waanzinnig vinden.
Is het zonde dat er voor mij persoonlijk daardoor minder te halen is op een feest? Natuurlijk! Maar zo heeft iedere generatie zijn vernieuwers die wel of niet positief beoordeeld worden door publiek (zie een Headhunterz in 2005/2006, Crypsis in 2009 etcetera, Sub Zero Project vorig jaar).
Het viel me overigens op Freaqshow op dat de euforische artiesten een stuk minder goed doorkwamen op groot geluid. Misschien kan een expert/producer mij dit bevestigen, maar mijn gut feeling is dat het geluid ook ingesteld staat op die nieuwe kicks. Deze zouden zomaar eens op een andere range frequenties moeten werken waardoor je ook andere setups moet hebben qua speakers.
Offtopic uit.
Citaat:
Daarom vind ik vooral dat b2s zich ernstig moet afvragen of ze de deze weg wel moeten willen blijven volgen. Natuurlijk kijkt men naar trends en zoeken ze constant naar vernieuwingen, maar je moet ergens en grens trekken, ongeacht welke hype. Het voorbeeldje wat ik hierboven aangaf, zegt mij in ieder geval dat ze die grens al hebben overtreden. Experimenteren kan (en moet misschien ook wel), maar doe dat op een festival als Decibel, waar mensen een keuze hebben. Niet op je grootste indoor evenement. Zo voorkom je denk ik een hoop van dit soort nutteloze taferelen.
Dit ook. B2S heeft een spannend jaar voor de boeg waarin ze moeten laten zien met de tijd mee te kunnen. Een werkend concept uitmelken is 1, maar een nieuw concept goed opzetten is heel wat anders. Met Pussy Lounge hebben ze een grote hit te pakken, nu kijken of ze in de Hardstyle zich weer verder kunnen ontwikkelen. Daarnaast ook in de social media/reclamestrategie, want de hypes lijken niet meer te leven, zoals ook hier blijkt aan de kaartverkoop.