Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 01:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ik heb me eigenlijk ook prima vermaakt moet wel zeggen dat het me eerste echte feest was.

Roberttt en chukkels en iemand die ik niet meer weet nog even gesproken :P

Alleen Robertt heeft wel gelijk je zweette je daar echt de pest tyfus en dan die vlammen er bij kapot gaan :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 01:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeone schreef:
ik heb me eigenlijk ook prima vermaakt moet wel zeggen dat het me eerste echte feest was.

Roberttt en chukkels en iemand die ik niet meer weet nog even gesproken :P

Alleen Robertt heeft wel gelijk je zweette je daar echt de pest tyfus en dan die vlammen er bij kapot gaan :/


In het midden van de zaal voelde je de hitte van de vlammen zelfs :oh: .

Ik vond het zelf niet zeer warm, ik heb het wel vaker warmer meegemaakt!

Oja verassend dat Deepack Fransesco Zeta - Fairyland draaide!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 02:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zal even een reportje hier neerzetten van mijn kant. Waarschijnlijk zal opvallen dat deze enorm veel lijkt op die van Robert, alleen dan zonder de taal-/spellingsfouten.

Rond half 11 van huis gegaan om richting de IJsselhallen te gaan. Bedoeling was eerst dat we de bus namen, maar aangezien die niet reed, waren we verplicht de trein te nemen. Dan maar even een aantal minuten lopen in de kou. De ingang van de IJsselhallen was helemaal aan het uiterste eind van de hallen, waardoor het in plaats van 5 minuten, 15 minuten lopen was. Want ja, eerst dat hele parkeerterein over lopen in deze kutkou kost enorm veel tijd.

Eenmaal in de rij voor de ingang (welke rij, hoorde wel dat rond half 12/12 uur er een rij van hier tot Tokyo stond) werden we er al op gewezen dat er een aantal drugshonden waren en dat er steekproeven werden gedaan ten behoeve van het drugsbeleid. Nou, gelukkig deze keer geen last van, maar dit sloeg echt alles. De controle sloeg nergens op (werd nog nooit zo slecht gecontrolleerd, had van alles mee kunnen nemen) en binnen op de dansvloer werd je als je pech had meegenomen door de politie, waar je in een kamertje moest zitten en lekker mocht strippen. Dit alles duurde minimaal 40 minuten. Boetes waren 45 euro per pil en bij 5 pillen of meer werd je gearresteerd. Daarna mocht je wel weer (vrolijk) verder feesten overigens. Maar ja, een maat van me die dus gepakt was, had daarna totaal geen zin meer in. Er werden 130 mensen gecontrolleerd en hij was nummer 128. Over pech hebben gesproken.

Over naar het feest. We kwamen binnen met Fausto die een heerlijke B2B set draaide. Oude knallers zoals Ard und Jorn - 16, Tuneboy - Demolition (Technoboy remix), The Prophet - Hardstyle Baby, Zany - Pure, The Prophet vs. DJ Duro - Not e Nuff (Rough Mix) en nog een oudere versie van Frontliner - Tuuduu gehoort. Was een heerlijke binnenkomer en ging meteen los. Blij dat we hier een half uurtje van mee hebben kunnen pakken :)

Dan Ran-D. De man waar ik enorm veel had van verwacht. Helaas maakte hij het niet helemaal waar. Opende met volgens mij In For The Kill, gevolgd door Until We Meet Again. Verder nog Techno Prime gehoord (weet niet meer helemaal zeker of dat tijdens Ran-D was), Black Anthem en gelukkig sloot hij nog redelijk hard af met Under Attack en Feel My Fire. Jammer genoeg geen Struggle For Excistence gehoord, daarentegen wel Pas Americano. Perfect momentje om nog meer bier te halen! Al met al een gemiddelde set, terwijl ik zeker op meer had gehoopt.

Toen kwam Frontliner die een aardige set neerzette, maar wel enorm hitjesgericht. Als je dacht dat hij sinds Loudness de weg naar boven in had gezet, had je het fout, want dit was weer soft. Pluspuntje van de set was de Reverze anthem. Alleen zonde van die ellenlange break die erin zit. Is het tegenwoordig een rage om breaks die langer dan een minuut duren in anthems te zetten? :/

Daarna kwam Dov. Dat had ik wel heel snel gezien. Wat een belachelijk slechte set was dat. Was hij soms bezig om mensen uit de Lipgloss area proberen over te halen om bij hem te komen kijken? Wat liep het achterlijk snel leeg bij hem. Begon nog wel met het Black anthem. Gelukkig had ik m'n verwachtigen niet hoger aangescherpt na dat nummer, want toen kwam nog The Space We Created en The B-Side. Tijdens het wegrennen richting Zentiments, hoorden we ook nog We Are Your Friends. Om te kotsen! :sick:

Zentiments waren daarentegen zeer prettig om aan te horen. Was redelijk melodieus, maar ook wat onbekende nummers ten hore gebracht. Laatste paar nummers gingen wel hard. Nu stond op de planning om weer terug te gaan naar de Megabase-stage, maar na het aanhoren van Just As Easy, zijn we gelijk doorgegaan naar de WC's bij de ingang, om de overtollige liters bier uit ons lichaam te pissen. Hierna was het tijd voor Deepack.

Deepack kreeg de mensen die weg waren gegaan tijdens de set van Dov gelukkig weer terug en het werd weer een sfeervol setje met enkele harde klappers. De opener was heerlijk, Wilde Gullie Stampuh!!! (Zany-Donkey-Deepack Mashup) en vervolgens gooiden ze Dirty 7, We Don't Care en nog een meezingmomentje met Human erop. Prima set, goed vermaakt.

Als we het hebben over 'saving the best for last' bij hardstyle, dan hebben ze hier bij HEE zeker goed geluisterd. Crypsis mocht de hardstyle afsluiten en deed dat voortreffelijk! Openen met Chaos, heerlijk! Verder Strike, Loudness Anthem (B-Front Remix), Torture, Origins of Life en Lellebel gehoord. Was een heerlijke afsluiter en maakt deze avond toch nog zeer goed.

Noize Supressor mocht Megabase afsluiten met hardcore, maar het liep op het moment zo enorm uit de hand in de zaal dat mijn hele zin in het vervolg verpest werd. Ik kan me dan ook geen nummer meer herinneren, behalve Evil Inside toen we naar buiten liepen. Maar tijdens het begin van deze set brak er een massale knokpartij uit, waarbij ik denk wel een aantal behoorlijke schade hebben overgehouden. Dit hoort absoluut niet thuis op een feest van deze omgang en het duurde ook minstenstwee minuten voordat er ook maar iemand bij was van de beveiliging/politie.

We gingen dus weg uit de Megabase en gingen even bij Blockside kijken. Die draaide echt enorm heldig, maar mede door het voorval uit de Megabase had ik totaal geen zin meer om te feesten en gingen we maar even loungen in de lounge-room om daarna m'n vrienden op te zoeken om een taxi naar huis te regelen. Tegen kwart voor 7 gingen we weg.

Nou zul je misschien denken dat ik niet heel erg negatief ben over dit feest. Dat klopt ook tot op zekere hoogte. Maar organisatorisch sloeg High Energy Events en Studio Tas de plank compleet mis. Mensen een uur buiten laten wachten, omdat er te weinig controle is. Er stonden maar 6 hekjes voor 7500 man?
Verder heeft een debiel verzonnen dat het leuk was om tijdens de intro voor 15 seconden het vuur aan te laten staan, wat een enorme steekvlam veroorzaakte, waardoor de gevoelstemperatuur van 50 graden naar 150 graden ging.
En volgens mij konden ze de uitknop van de bellenblaasmachine ook niet vinden, want dat ding bleef maar bellen (of moest het op sneeuw lijken) blazen voor een paar uur lang. Schijtirritant. Verder moest je niet in de zaal zijn als je epilepsie of iets dergelijken had. Ik heb nog nooit in m'n leven zulke velle lichten gezien. En dan niet voor even. Nee, ze schijnden gewoon een minuut lang in je gezicht. Heel irritant.
Verder zag het decor er leuk uit, maar ook zo onveilig. Vuurwerk knallen in de hallen en over de zaal laten vliegen. Het scheelde niet veel of er vloog spontaan iets in de fik. Waarschijnlijk is dat ook gebeurd, want we zagen de brandweer tegen half 7 richting de Lipgloss/Sound of Energy zaal rennen.

Qua sanitair was het ook dramatisch gesteld. 20 pispotten in de hele IJsselhallen? Dames die meer dan een half uur moesten wachten om te kunnen pissen? WC-papier wat er niet was? Schandalig smerige toiletten die nog ranziger waren dan op menig Outdoor Festival? Dat kan echt niet! Zet er op z'n minst een toiletjuffrouw neer. Op het station van Zwolle stond een Pool om half 11 's avonds en om 7 uur 's ochtends dat werk nog goed te doen. Die hadden ze best wel even kunnen overhalen voor die paar euro's.

Verder hadden ze een rookruimte ingericht. Nou ja, ingericht. Die was helemaal achteraan, waardoor je door de ultra kleine gangen jezelf moest zien te wurgen om daarna buiten (!) te gaan roken. Zonder verwarming, zonder enige aankleding. Gewoon een klein onoverdekt sneeuwveld, waar je dan maar moest paffen. Alsof we een kudde dieren waren die mochten gaan grazen. Schandalig. Gelukkig was de kritiek niet mals hierop en stonden de bewakers na 2 uur toe dat we binnen rookten.

Verder was de indeling van Fusion of Dance ook slecht. De gangen waar je door moest om van A naar B te komen waren simpelweg te smal en het was daar altijd te druk. Als daar paniek uitbrak, dan had je de poppen aan het dansen.

Even alles op een rijtje zetten.

Pluspunten:
  • Setjes van Fausto, Deepack en vooral Crypsis
  • Het geluid in de Smirnoff Cube
  • De beslissing om na een aantal uur de bellenblaasmachine uit te zetten
  • Toch nog gezellig gehad met een aantal Hardtraxxers
  • Eindelijk weer eens een keer m'n vaste vriendengroep die naar een (hardstyle-)feest ging
  • De beslissing om na tig bier en Smirnoff over te gaan op fris en water
  • Waardoor het uiteindelijk toch nog een nuchter avondje is geworden
  • Prijzen van eten en drinken
  • Smirnoff :thumbsup:
  • De afgelasting van Ajax - Feyenoord
  • Dichtbij huis, lag om 8 uur weer lekker in m'n nest :)

Minpunten:
  • Het geluid bij Megabase
  • Het tot 3 keer toe totaal weg vallen van het geluid en het tig keer weg vallen van de low, midi of high tonen.
  • De hitte in de zaal
  • Het vuur dat niet een 'antidote' was tegen de hitte
  • De schandalig velle lichten, die ook nog eens warmte afgaven
  • Teveel uiteenlopende muziekstijlen. Het kan gewoon niet.
  • Dronken mensen die schijtirritant waren
  • De bellenblazer
  • De indeling van de zalen, logistiek volledig misplaatst.
  • Blikjes water (die later ook uitverkocht waren, zodat je voor dezelfde prijs water in een klein kutbekertje meekreeg)
  • Toiletten
  • Rookhok
  • Knokpartij rond 6 uur
  • Security
  • Afwezigheid van taxi's na afloop

Tja, conclusie voor deze avond. Een 'ok' feestje. Helaas voor HEE vond ik het wel het slechste feest van het jaar, slechter dan Qlimax, dat nu dus officieel niet meer als slechtst is beoordeeld. Ik zeg niet dat het een slecht feest was, maar organisatorisch hebben HEE & Studio Tas nog een hoop te leren als het om het geven van een indoor feest gaat. De outdoor versie was gewoon stukken beter. Door de vele dwalingen veroorzaakt door de organisatie krijg dit feest van mij niet hoger dan een 6,5. Jammer, want er had veel meer in gezeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 03:15 
 

lol de video van GILL is op facebook gepost door Frontliner :P
Citaat:
Frontliner
Sneaky preview by Youtube user "HCGILL":
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klonk wel lekker live, alleen weer een lange break.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Klonk wel lekker live, alleen weer een lange break.


Ik vond hem niet zoveel aan :$ .
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is nu vrij makkelijk te verklaren waarom het geluid zo slecht was. Gewoon 25 decibel te zacht! Ach ja, outdoor is gelukkig beter.

Citaat:
ZWOLLE - "Zwolle laat je fucking horen!" Het zijn zo'n beetje de laatste woorden van deejay Noize Supressor (vrij vertaald: herrie onderdrukker) in de Megabase Area van Fusion of Dance.


Vuurpijlen scheren vanaf het podium over de honderden hoofden van het feestpubliek. Nog eenmaal gaat het dak er af.

Organisatoren John Althof (van High Energy Events) en Rob Teitsma (van Studio Tas) nemen om half zeven 's ochtends even de tijd om een paar vragen te beantwoorden. Zichtbaar moe ploffen ze neer. "Wie heeft er een sigaretje?", vraagt Rob. Het is de achterkant van de eerste en direct uitverkochte indoorversie van Fusion of Dance. De buitenversie aan de Wijthmenerplas maakte de afgelopen jaren al landelijk naam en faam. Rob: "We hebben in de IJsselhallen besloten om pas om 7.00 uur te stoppen zodat de bezoekers geleidelijker naar huis gaan. Ook hebben we continue de decibellen gemeten. Die kwamen buiten nooit boven de 60 terwijl 85 decibel maximaal is toegestaan. Wat dat betreft is de dancescene de laatste jaren flink geprofessionaliseerd."

Vooraf was er met name vanuit de omgeving rond de IJsselhallen angst voor overlast. "Mensen zijn bang voor de beats. Dat begrijpen we wel, maar we hebben er alles aan gedaan om de overlast zo veel mogelijk te beperken. Een stevig rockconcert zorgt voor meer geluid."

Veiligheidsmaatregelen waren er ook. Extra politie inzet - ook van de spoorwegpolitie -, 130 beveiligers in en rond de IJsselhallen en verkeersregelaars langs de toegangswegen leidden het dancefeest - dertien jaar na de eerste Zwolse houseparty in de IJsselhallen - in goede banen. Beveiligingscamera's in en om de hallen hielpen daarbij.

Als om exact 7.00 uur de laatste vuurpijl is afgeschoten en de laatste beat langzaam verstomt in de hal, stromen enkele duizenden uitgelaten bezoekers de besneeuwde straten op. De Zwolse deejay Timo-T (Tijmen Heerding) is met z'n vriendin onderweg naar de uitgang. "Ik kan niet beschrijven hoe vet dit was. Waanzinnig!" De Zwollenaar was als talent uitgenodigd om een uurtje op de 'talentstage' te draaien. "Maar vanwege de sneeuw was een aantal grote deejays er niet. Daarom mocht ik op het grote podium draaien. Man dit was m'n eerste optreden."

In een lang lint schuifelt de meute ondertussen naar het treinstation enkele honderden meters verder. In de rij wordt opzichtig geflirt tussen jongens en meisjes, hier en daar wat onverstaanbaars geschreeuwd en zo nu en dan in een bosje geplast. Een half uurtje later heeft de sneeuw de laatste sporen van de eerste binneneditie van Fusion of Dance alweer uitgewist.


En zo werd er dus 'willekeurig' gecontrolleerd op de dansvloer:

Citaat:
Zwolle – Politie IJsselland is tevreden over het verloop van Fusion of Dance. Dit jaar vond voor het eerst een groot indoor dancefeest plaats in Zwolle. Vanwege de omvang was de politie ook aanwezig om het feest zo veilig mogelijk te laten verlopen.

Op het terrein en de feestlocatie werd gecontroleerd op de aanwezigheid van drugs, wapens en vuurwerk. Daarbij werden ook drugshonden ingezet. In totaal zijn ongeveer 130 bezoekers gecontroleerd. Bij 40 bezoekers trof men een niet toegestane hoeveelheid drugs aan. Daarbij ging het om zowel soft- als harddrugs. Eén persoon werd aangehouden, omdat hij verdacht werd van drugs dealen. Tien mensen moesten het feest verlaten, omdat zij teveel drugs bij zich hadden. Daarnaast moest een deel van de bezoekers hun gebruikershoeveelheid softdrugs inleveren omdat er geen drugs werd getolereerd op het feest. Zij krijgen echter geen boete. De controles verliepen op een rustige manier en de bezoekers werkten allemaal mee. Vanwege de afhandeling op de locatie konden de bezoekers snel hun weg weer vervolgen naar de verschillende feestzalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 16:23 
 

Chukkels schreef:
Klonk wel lekker live, alleen weer een lange break.

ja dat dus, was het nou een Frontliner productie? vind et namelijk niet geheel zijn stijl
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 16:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

KSwoosh schreef:
Chukkels schreef:
Klonk wel lekker live, alleen weer een lange break.

ja dat dus, was het nou een Frontliner productie? vind et namelijk niet geheel zijn stijl


Yup, anthem is van Frontliner:

Ijsselhallen was GREAT! als cool response at my Reverze Anthem of 2011! Now looking forward to the drive home... :-( NOT!! terrible weather!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 17:30 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Het is nu vrij makkelijk te verklaren waarom het geluid zo slecht was. Gewoon 25 decibel te zacht! Ach ja, outdoor is gelukkig beter.

Citaat:
Die kwamen buiten nooit boven de 60 terwijl 85 decibel maximaal is toegestaan.


even ter verduideling, dat klopt niet ;) 85 decibel is het max toegestaande aantal decibel wat bij de dichtsbijzijnde gevel van een woning mag zijn, binnen zal het decibel gewoon ruim boven de 100 zijn geweest.
slecht geluid heb ik geen last van gehad, was er ook pas na4uur of misschien daarna op een andere plek dan et zich afspeelde ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2010 21:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou ja, het geluid stond niet super hard, redelijk, maar heb harder gehoord. En zuiver was het geluid allerminst. Dat was echt eeuwig zonde!
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten