Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 00:00 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
joostmakaay schreef:
Yenssen schreef:
Was het 3 muntjes voor een tientje? :cry:


Dit zou echt de kroon spannen zeg, nog duurder als een pilsje in de kroeg :thumbdown:


3 voor 9 euro is al duurder als in de kroeg. Plus je krijgt op een festival gewoon festivalbekertjes ipv. een Amsterdammer in de kroeg.

In de gemiddelde kroeg betaal ik 2,50 a 2,80 voor een biertje (pak even de duurste). Doe dat x3 (33cl) dan krijg je 1 liter bier voor 8,40.

Pak je deze festivalprijzen, en festivalbekers (25cl). Dan heb je 1 liter bier voor 13,35 (afgerond). Als je het water dat door festivalbier wordt gegooid nog eens er af haalt denk ik wel dat je op 15 euro voor precies het zelfde in de kroeg komt.

Dus ja, je kan straks twee keer zo veel bier in de kroeg krijgen voor de zelfde prijs als dat je op een festival betaalt. En logischerwijs wordt het verschil exponentieel groter hoe meer je zuipt.


/r/thedidthemath

Ben benieuwd waar die prijsverhogingen gaan stoppen, gok dat je scenarios gaat krijgen waarbij mensen gaan indrinken waarbij ze zwaar aangeschoten op het festivalterrein aankomen, of het gaan compenseren met (overmatig) gebruik van drugs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 00:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
ok dat je scenarios gaat krijgen waarbij mensen gaan indrinken waarbij ze zwaar aangeschoten op het festivalterrein aankomen


Dat is toch de hele bedoeling van de heenreis??? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 00:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
of het gaan compenseren met (overmatig) gebruik van drugs.


Dan schieten de waterprijzen wel omhoog en gaan ze mensen met flesjes strenger weren bij de WC's. Alles om geld uit te knijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 01:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
gok dat je scenarios gaat krijgen waarbij mensen gaan indrinken waarbij ze zwaar aangeschoten op het festivalterrein aankomen, of het gaan compenseren met (overmatig) gebruik van drugs.

Dat zie je al even op lokale feestjes bij ons in de buurt bijvoorbeeld. In de regio waar ik woon duren de typische jongerenfuiven van 20:00 tot 03:00. Toen ik 10 jaar geleden nog wekelijks naar "de fuif" ging, stonden de tenten al vol rond 22:00. Nu is dat pas rond middernacht. Steeds meer jongeren drinken thuis al goed in. Waarschijnlijk is de verhoogde drankprijs één van de redenen. Ik weet nog goed dat het toen standaard 5 euro was voor 4 drankjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 08:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
joostmakaay schreef:
gok dat je scenarios gaat krijgen waarbij mensen gaan indrinken waarbij ze zwaar aangeschoten op het festivalterrein aankomen, of het gaan compenseren met (overmatig) gebruik van drugs.

Dat zie je al even op lokale feestjes bij ons in de buurt bijvoorbeeld. In de regio waar ik woon duren de typische jongerenfuiven van 20:00 tot 03:00. Toen ik 10 jaar geleden nog wekelijks naar "de fuif" ging, stonden de tenten al vol rond 22:00. Nu is dat pas rond middernacht. Steeds meer jongeren drinken thuis al goed in. Waarschijnlijk is de verhoogde drankprijs één van de redenen. Ik weet nog goed dat het toen standaard 5 euro was voor 4 drankjes.

Klopt, beetje oorzaak > gevolg;

Mensen drinken vooraf in thuis of in een "keet" zodat zij geld besparen, gaan na 0:00 pas de stad in omdat het voor de tijd toch rustig is + ze tijd genoeg hebben gehad om in te drinken.

Deze prijzen ligt niet persé aan Absolutely Fresh, maar zie je bij elke organisatie. Wellicht beetje onterecht om het alleen in dit topic te benoemen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 08:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
joostmakaay schreef:
ok dat je scenarios gaat krijgen waarbij mensen gaan indrinken waarbij ze zwaar aangeschoten op het festivalterrein aankomen


Dat is toch de hele bedoeling van de heenreis??? :P

Ik snap die opmerking ook niet zo goed, inderdaad. Hoe langer de (heen)reis, hoe beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Als je het water dat door festivalbier wordt gegooid.

:yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 10:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ronzz schreef:
Deze prijzen ligt niet persé aan Absolutely Fresh, maar zie je bij elke organisatie. Wellicht beetje onterecht om het alleen in dit topic te benoemen :P

Check ff Intents topic
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2019 23:27 
 
Hardtraxxer

Remi schreef:
MelvinFR schreef:
joostmakaay schreef:
ok dat je scenarios gaat krijgen waarbij mensen gaan indrinken waarbij ze zwaar aangeschoten op het festivalterrein aankomen


Dat is toch de hele bedoeling van de heenreis??? :P

Ik snap die opmerking ook niet zo goed, inderdaad. Hoe langer de (heen)reis, hoe beter.


Vanuit Brabant is hij vaak te kort :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 20:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Broken Balance schreef:
Als je het water dat door festivalbier wordt gegooid.

:yawn:

Wil je gaan beweren van niet dan? De biertjes zijn meestal nou niet helemaal wat je ervan gewend bent...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
THArdstyler schreef:
Broken Balance schreef:
Als je het water dat door festivalbier wordt gegooid.

:yawn:

Wil je gaan beweren van niet dan? De biertjes zijn meestal nou niet helemaal wat je ervan gewend bent...


Dan verkoop je toch niet wat je zegt dat je verkoopt = illegaal?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2019 23:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.nu.nl/festival/5897505/fest ... fabel.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2019 12:02 
 
Hardtraxx Veteran

Toch altijd bijzonder dat mensen blijven geloven dat de fabel "festivalbier" bestaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2019 16:19 
 
Hardtraxx Veteran

Jurheinen schreef:
Toch altijd bijzonder dat mensen blijven geloven dat de fabel "festivalbier" bestaat.


Als het dan echt een fabel is, vind ik het toch apart dat festivalbier altijd het enige bier is dat voor 80% naar water smaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 10:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor zover ik weet, zijn er wel veel goed onderbouwde onderzoeken geweest waarbij het allemaal ontkracht wordt, en nog geen onderzoeken waarbij het bevestigd is dat er festivalbier bestaat. Een onderzoek alleen via de mond telt natuurlijk niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 10:15 
 
Hardtraxx Veteran

Grote kans dat het gewoon dood gaat als het daar een tijdje ligt, minder prik en dan lijkt het waterig (?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 11:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Grote kans dat het gewoon dood gaat als het daar een tijdje ligt, minder prik en dan lijkt het waterig (?)


Dit denk ik ook. Daarnaast vind ik het koolzuurgehalte sowieso vaak dramatisch op festivals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 13:53 
 
Hardtraxxer

Zou willen dat ze er water door deden, ben vaak sjikker zat van die bekertjes bier op festivals :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2019 14:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Svennn schreef:
Zou willen dat ze er water door deden, ben vaak sjikker zat van die bekertjes bier op festivals :lol:


Dan haalt gij er toch een fleske water bij?
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten