Net terug van de (terror)afterparty van Menthal Theo in de Buitenwacht, maar wat was Defqon vet zeg!
Super ingericht (purple naast main, blue op 5 minuten lopen), mainstage zag er leuk uit, maar toch ben ik ontevreden.
Wat een bagger troep werd er op de main gedraaid zeg! Wildstylez zou hard eindigen? Tot 10 minuten voor tijd, niks van gehoord. Headhunterz die een psycadelic trip heeft gehad en met zijn 'alternatieve' hardstyle voor sfeer probeerde te zorgen. Positiefste punt waren Charlie en Theo. Wat een goddelijke happy hardcore set zeg! Respect daarvoor! Enorm minpunt was de opzet van de Main. Welke mogool heeft dat bedacht?! Totaal inspiratieloos en een enorme kippenhok om het zo maar te zeggen. Hoe stoppen we effectief 15000 man op een klein hoopje? Sorry Q, ik ben beter gewend!
Dan over naar de Blue. Om 3 uur lekker de Hardtrekkers ontmoet, enorm gezellig! Alleen viel het geluid wat tegen. Niet hard, en de enige reden waarom ik nu een piep in de oren heb is vanwege de Purple en de Buitenwacht! Niet goed dus! Wel werd er goed gedraaid. Psyko Punkz draaiden een heldenset! Zany had iets van 20 heerlijke promo's in z'n set, Digital Punk had wel achterwege kunnen laten worden. Masters of Blue waren Alpha² & BP. Gruwelijk vet en hard! Kortom, Blue was vet, maar alleen bij de Hardtraxx meeting en vooraan, waar je het geluid nog een beetje kon horen. Met de geweldige sets die weggegeven werden een dikke 7!
Dan de Purple. Vanaf het begin al geweest en daar hebben ze (gelukkig) nog nooit van opbouwen gehoord. DJ Eztec, wat draaide die geniaal! Rambo Is A Pussy, Yellow, Frequency en nog meer knallers! Waverider deed het heerlijk over, alleen maar knallers. Maar dan komen we toch bij de held van de dag: The Vision. Nog nooit, in mijn hele leven, heb ik zo'n goede set gehoord! Hide & Seek, Gangsta Edit, The Hard Way, Yellow Minute Remix, Pandorum, allemaal volgden ze elkaar in hoog tempo op. Echt een gruwelijk vette set! En het geluid dan, tering wat was dat hard! Daar kon de Blue niet aan tippen! Een zeer vette tent, een dikke 9!
Kortom, ik ben tevreden over het feest. Of het beter is dan vorig jaar ben ik nog niet over uit, een ding weet ik wel: Nooit meer met de bus naar Defqon. Wat een drama was dat. Eerst 20 kilometer gelopen om de bus te vinden, om vervolgens tot kwart voor 1 te moeten wachten voordat we vertrokken. Een drama opstelling, Decibel was veel beter. Pluspunt in de bus: Hardcore aan!
Iedereen van Hardtraxx die ik ontmoet heb daar, bedankt! Het was vet!
|