Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 121  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 16:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Byron schreef:
Verder als je voor de hele groep drinken gaat halen loop je direct met 2x zoveel muntjes in je hand/zak, ook niet echt prettig.

Nee, je hebt nog steeds evenveel muntjes nodig om drinken te halen. Je hebt dus nu alleen een zooitje bekers extra bij je. Alleen voor het eerste rondje moet je inderdaad een recycle token gebruiken.

Mijn ervaring op andere feesten is dat dit gewoon prima werkt. Misschien dat het bij De Samenzwering gewoon niet duidelijk was gecommuniceerd van te voren. Plastic bekertjes kan je als ze leeg zijn in elkaar schuiven, dus je kan 1 iemand in de groep aanwijzen om chef lege bekertjes te worden. Daarnaast was er altijd ruimte in een van mijn broekzakken om daar lege flesjes/bekertjes te bewaren, waardoor ik gewoon mijn handen vrijhad als ik niet aan het drinken was. Toegegeven, het is wat extra gedoe, maar een 'schone' vloer is toch wel prettig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 16:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Zorgt er wel voor dat ik wss eerder een flesje water of iets bij me houd en die een aantal x re-fill, en dan maar een paar keer iets drinken haal ipv steeds een nieuw biertje ofzo.


En dan zullen de prijzen uiteindelijk ook alleen maar weer stijgen.

Ben ook wel benieuwd hoeveel milieu vriendelijker het is om zoveel hard cups te produceren, de handeling van innemen / schoonmaken / vervoeren tegenover wegwerpplastic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 16:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een biertje in iedere hand zit er ook niet in zonder dat het je extra geld kost :cry:

EDIT: Villain zijn trashmomentjes bij deze ook tenietgedaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mitch0162 schreef:
Enige voordeel is inderdaad dat er niets op de vloer ligt.

Grim schreef:
EDIT: Villain zijn trashmomentjes bij deze ook tenietgedaan

Hoppa. Nog een voordeel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 17:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het zelf een super mooie ontwikkeling. Bij awakenings werkt het super. Op de samenzwering hadden ze geloof ik het personeel 0,0 uitleg gegeven want die snapte er idd niks van. Dan werkt het ook niet :P

Essentieel alleen dat er genoeg recycle punten zijn waar je je troep kwijt kunt. Dus niet alleen inleverpunten in de vorm van barren. Als ze dat in orde hebben zie ik alleen maar voordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 17:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Stoux schreef:
kriek4 schreef:

Zou je meer kunnen vertellen over die bussen vanaf Landal 't Loo? Eerste jaar dat wij op dat park gaan zitten namelijk. Rijden er dus continue bussen van Q tussen het park en het festivalterrein? Hoeveel betaal je voor zo'n bus? Hoe vaak rijden de bussen en tussen welke tijden etc.?


Ik denk dat hij Landal Veluwemeer bedoelt, want vanaf Landal 't Loo rijden geen georganiseerde bussen van Q-Dance en/of andere organisaties.

Wij zaten er vorig jaar en hebben steeds een taxi gepakt vanaf 't Loo.

Wat betaalde je toen voor een enkele taxirit?


Dat verschilt. De vraag is of ze op de meter rijden of dat je een vaste prijs afspreekt én of je een busje hebt of een auto.

Vorig jaar zaterdag héén hebben we op de meter gereden in een taxibusje want we waren we met 7, dat was ongeveer € 70,-. Op de terugweg staat er een berg met taxi's en moet je onderhandelen, zorg dat je je niet laat afzetten want ze beginnen gerust op € 100,-. Wij hebben toen vaste prijs € 75,- afgesproken.

Zondag heen waren we met 4 man en zijn we gebracht. Op de terugweg hebben we toen wel op de meter gereden ('normale' taxi dus want we waren met 4) en dat was €50,-.

Lang verhaal kort: rond de €10,- a €12,50 per persoon per rit moet je wel mee weg kunnen komen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 17:59 
 
Hardtraxx Addict

Zo, het personaliseren ging zowaar eens soepel. Kaarten geprint
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 18:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Ow god
Dit testen ze tijdens de samenzwering en het werkte voor geen meter
Veel mensen snapte het niet en de barren werden er heel traag door.
Ze stopten er halverwege de avond ook mee omdat het niet werkte


Wat? Helemaal niet :lol:

Tot het einde daar geweest en er veranderde niks, eveneens werkte het verder gewoon, soms had het barpersoneel het inderdaad even niet door, maar dat is een keer en dan niet weer :lol:

Ik snap dat het vervelend kan zijn, maar aanstellen is ook een kunst. Vloekte er ook op eerst toen op Awakenings, maar na tig feesten met dit is er echt niks moeilijks of vervelends aan. Volgens mij is het meer "ik wil geen verandering" en luiheid.

Er zijn meerdere voordelen aan dit systeem, google gewoon recycle plastic festival en je ziet genoeg artikelen die de voor en nadelen uitleggen en waarom het in sommige gevallen gewoon schijn is en wanneer het echt effect heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 18:53 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vind het persoonlijk helemaal kut dit. Als ik mn bier leeg heb, hoef ik echt niet altijd direct een nieuw biertje, en heb dan echt geen zin om mn bekertje vast te houden tot ik weer nieuw bier wil. Om elke keer dubbel te betalen is helemaal ellendig. Met het oog op milieuvriendelijkheid en schoner festivalterrein is het wel een goede ontwikkeling tho. Ik hoop dus dat er voldoende recycle punten zijn (zoals Jordi aangeeft niet alleen bij barren).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
heggenschaar schreef:
Ow god
Dit testen ze tijdens de samenzwering en het werkte voor geen meter
Veel mensen snapte het niet en de barren werden er heel traag door.
Ze stopten er halverwege de avond ook mee omdat het niet werkte


Wat? Helemaal niet :lol:

Tot het einde daar geweest en er veranderde niks, eveneens werkte het verder gewoon, soms had het barpersoneel het inderdaad even niet door, maar dat is een keer en dan niet weer :lol:


Ze waren er wel degelijk mee gestopt op een bepaald moment. Ik heb ook vanaf een bepaald moment geen enkele keer meer iets hoeven inleveren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 21:11 
 
Hardtraxx Addict

Norther66 schreef:
Broken Balance schreef:
heggenschaar schreef:
Ow god
Dit testen ze tijdens de samenzwering en het werkte voor geen meter
Veel mensen snapte het niet en de barren werden er heel traag door.
Ze stopten er halverwege de avond ook mee omdat het niet werkte


Wat? Helemaal niet :lol:

Tot het einde daar geweest en er veranderde niks, eveneens werkte het verder gewoon, soms had het barpersoneel het inderdaad even niet door, maar dat is een keer en dan niet weer :lol:


Ze waren er wel degelijk mee gestopt op een bepaald moment. Ik heb ook vanaf een bepaald moment geen enkele keer meer iets hoeven inleveren.

Had het na gevraagd nog
Ze stopten er mee omdat het veel te veel vertraging opleverde
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 22:31 
 
Hardtraxxer

heggenschaar schreef:
Had het na gevraagd nog
Ze stopten er mee omdat het veel te veel vertraging opleverde


Zal wel een drama worden in de blue op vrijdag dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 22:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

5e keer Defqon is ook een feit. Dit jaar voor mijn 4e weekend aanwezig. Daarvoor 1 keer op de zaterdag geweest. Kwam er toen al achter dat alleen een zaterdag toch echt te kort is voor dit prachtige festival. Godverdomme zin in godverdomme!! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 22:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zie ook echt het probleem niet van die tokens xd Ook al genoeg feesten gehad waar dit de werkwijze is. Dit weekend nog reverze. Je krijgt op het begin een token, wisselt dit in bij je eerste bier. Als je bier leeg is pleur je dat bekertje helemaal dubbel en steekje het in je achterzak. Als je nog eens naar de bar gaat, haal je het er gewoon uit en bestel je nieuw. Is toch niets vervelend aan? :D Oohja, voor een hoop, geef je gewoon samen wat gepleurde bekers mee met iemand, dat kan je echt wel dragen hoor. :lol: + Als je aan de bar komt, ligt het daar na een paar uur toch vol met rommel. Pak je gewoon iets op en geef je het af.

Het enige nadeel is dat ik na een feest wel gewoon vergeet om die token weer in te wisselen wegens geïntoxiceerd, kost me dus elke keer wel een euri.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2020 22:57 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Moet het wel zacht plastic zijn. Dan heb ik er ook niet zoveel problemen mee. Hard plastic (wat ze bij sommige festivals ook hebben) zou ik wel kut vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 00:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Moet het wel zacht plastic zijn. Dan heb ik er ook niet zoveel problemen mee. Hard plastic (wat ze bij sommige festivals ook hebben) zou ik wel kut vinden.


Het is juist hard plastic om het te kunnen hergebruiken. Dat is het hele idee hier van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 09:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Sarabande schreef:
Moet het wel zacht plastic zijn. Dan heb ik er ook niet zoveel problemen mee. Hard plastic (wat ze bij sommige festivals ook hebben) zou ik wel kut vinden.


Het is juist hard plastic om het te kunnen hergebruiken. Dat is het hele idee hier van.


Bij DLDK hadden ze ook een Eco Token systeem waar wel zacht plastic bekertjes werden gebruikt. Gewoon de reguliere die we op elk feest zien.

Daar werkte het overigens prima, iedereen kreeg bij binnekomst 2 eco tokens. Ik weet alleen niet of de langere wachttijden aan de bar daar kwamen door het tekort aan barpersoneel of de eco tokens :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 09:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Sarabande schreef:
Moet het wel zacht plastic zijn. Dan heb ik er ook niet zoveel problemen mee. Hard plastic (wat ze bij sommige festivals ook hebben) zou ik wel kut vinden.


Het is juist hard plastic om het te kunnen hergebruiken. Dat is het hele idee hier van.

Hoeft zoals David hierboven zegt zeker niet per se hard plastic te zijn hoor. En Roebén zegt dat ‘ie de beker dubbelvouwt, dat gaat je met hard plastic ook niet lukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
fflkkr schreef:
Sarabande schreef:
Moet het wel zacht plastic zijn. Dan heb ik er ook niet zoveel problemen mee. Hard plastic (wat ze bij sommige festivals ook hebben) zou ik wel kut vinden.


Het is juist hard plastic om het te kunnen hergebruiken. Dat is het hele idee hier van.

Hoeft zoals David hierboven zegt zeker niet per se hard plastic te zijn hoor. En Roebén zegt dat ‘ie de beker dubbelvouwt, dat gaat je met hard plastic ook niet lukken.

Dat lukt jou wel toch? #BelieveInYourself
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 10:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar een zacht plastic beker die dubbelgevouwen is, kun je niet hergebruiken. Dus waarom wordt er gevraagd om die terug te brengen, dat is niet recyclen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 10:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hergebruiken =/= recyclen
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 11:01 
 
Hardtraxx Addict

zeke schreef:
Maar een zacht plastic beker die dubbelgevouwen is, kun je niet hergebruiken. Dus waarom wordt er gevraagd om die terug te brengen, dat is niet recyclen.

Ze worden niet hergebruikt op het feest zelf nee
Ze worden wel ingezameld en omgesmolten tot nieuwe bekers
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 11:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Ze worden niet hergebruikt op het feest zelf nee
Ze worden wel ingezameld en omgesmolten tot nieuwe bekers


Dit bedoelde ik inderdaad. Heb het tot nu toe op zo'n 5 verschillende feesten meegemaakt. Elke keer was het hard plastic. Waren dan wel feesten die niet in de buurt kwamen van de omvang van Defqon, maar zou er toch maar van uit gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 13:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Hergebruiken =/= recyclen


Dit. Het zal vooral in het leven zijn geroepen om het terrein een beetje schoon te houden, ga er maar van uit dat de bekers die je inlevert achter de bar gewoon in de prullenbak gaan. Ze zullen dan ook echt niet af gaan stappen van zacht plastic dus je gaat gewoon dezelfde bekers krijgen als eerder, zo werkte het bij Reverze afgelopen weekend ook. Die bekers kun je weldegelijk makkelijk in een broekzak duwen oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2020 13:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Fantazoo schreef:
_theon_ schreef:
Hergebruiken =/= recyclen


Dit. Het zal vooral in het leven zijn geroepen om het terrein een beetje schoon te houden, ga er maar van uit dat de bekers die je inlevert achter de bar gewoon in de prullenbak gaan.


Achter de bars stonden, zo ver ik altijd heb gezien, speciale prullenbakken voor plastic bekers. Dit doen ze niet om ze vervolgens alsnog gewoon bij de rest van het afval weg te flikkeren, lijkt mij. Mochten orginsaties dit wel doen kunnen ze wat mij betreft, om het even netjes te zeggen, de tyfus krijgen. Bezuinigen op schoonmaakkosten, je bezoekers 'opzadelen' met extra werk én extra geld verdienen aan muntjes door mensen die recycle tokens of bekertjes kwijt raken, maar wel doen alsof je zo lekker goed bezig bent, is een gegarandeerde plek in de hel. Ik schat Q-Dance hoger in dan dit.
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 121  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten