Wat, een, feest! Deze komt sowieso in mijn top 3 terecht.
Na niet echt richting dit feest toegeleefd te hebben begon het vorige week donderdag toch ineens heel erg te kriebelen en op vrijdag had ik echt de hype als voor een weekend Defqon oid.
Aangezien de begintijd van het feest om 12:00 stond, toch met ons goede gedrag vroeg die kant op in de stiekeme hoop dat vanaf 12:00 al die heerlijke early sounds door het Geldredome te horen. Om 11:40 kwamen we bij het stadion aan en goeiedag wat een rij (vooral bij ingang Q) stond er toch (wel netjes in een echte rij, bijna 2 aan 2 opgesteld xD). Ingang E stond ook al een grote mensenmassa, waar rond kwart voor de tent open ging voor het scannen, snel een kluisje kunnen scoren, fouillering was ook maar wachten op één persoon voor mij en om kwart over 12 stond ik al in de zaal. Plaatsgenomen onder de 'toren' links voor, net op de verhoging om mooi over de mensenmassa alles mee te krijgen.
Om kwart voor één begon het dan toch echt. Vanaf het begin was het gelijk raak, sinds een paar maand ben ik echt hele into the early sounds en wat was dat vet om op zo'n locatie te horen. De eerste anderhalf uur heb ik werkelijk waar 80% van de tijd met kippenvel op de armen gestaan.
De rest van het feest heeft die positieve lijn alleen maar aangehouden, heerlijke sfeer, blije mensen, alleen maar goeie muziek en ook het tempo, wat hoog lag, vond ik niks mis mee. Ik bleef maar springen en stampen aan één stuk door, denk dat ik nog nooit op een feest zoveel meters heb gemaakt (inb4 feest duurde ook langer dan normaal). Eigenlijk was elke setje wel raak en hoorde ik de nummers die ik hoopte te horen.
Om toch een minpuntje aan te halen, die al veelvuldig genoemd is, vond ik de warmte en drukte toch too much.
Verder hoop ik dat dit het bewijs is aan Q dat een "verrassende" en gevarieerde (classics en hedendaagse hardstyle zonder pinpongkicks) line-up (op de set tijden en het aantal artiesten per set na) i.c.m. een dag feest toch behoorlijk in trek is. Moet daarbij ook zeggen dat ik na een feest waarbij ik zoveel los ben gegaan, nog nooit zo fit ben geweest. Zal ook helpen dat ik het maar bij twee pilsjes heb gehouden, ten opzichte van bijv een Qlimax waar van te voren al goed gedronken wordt, eerste paar uur op het feest ook, om vervolgens rond uurtje of 3 a 4 in te kakken.
Al met al echt een goud feest, ik zal het geld zo dubbel en dwars weer neerleggen om het morgen nog een keer mee te maken. Als deze lijn zo door blijft gaan met Spotlight en dit feest beloofd 2020 echt een heel ziek jaar te worden.