Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 81  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 15:45 
 
Hardtraxx Veteran

Wenzel schreef:
Byron schreef:
Ik zit natuurlijk niet in jouw vriendengroep, maar als iemand die zelf ook 23 is kan ik juist beiden kanten waarderen, en dat is dan ook wat ik hier amper genoemd zie worden, het gaat alleen maar over de splitsing. Ik kan toch niet de enige zijn die van beide kanten kan genieten?


Ik denk ook niet dat je enige bent die beide kan waarderen maar er is naar mijn mening wel een splitsing gaande.
Kijk maar naar Hard Bass waarbij de eerste twee teams en de laatste twee steeds verder van elkaar af kwamen te staan qua stijl. De groep die alleen Euforisch of alleen Raw waardeert is logischerwijs groter dan de groep die beide uitersten wel kan waarderen en dan krijg je dit soort halven:

Afbeelding

Moet ook zeggen dat ik zelf altijd in de Blue stond tot ca. 2014. In 2015/begin 2016 kon ik nog wel wat van de Raw waarderen maar de hedendaagse Raw ligt voor mijn smaak veel te ver van tracks als Black Demon waar mijn liefde voor Raw begon. Dit was voor mij ook een reden om niet meer naar de laatste edities van Hard Bass (maar weer als voorbeeld gebruiken) te gaan, de helft van de line-up sprak mij ineens niet meer aan.


Dat stukje tekst.. die mist echt een paar chromosomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HardDB schreef:
Ik ben 36 en kan van beide 'kanten van de hardstyle' genieten. Alleen de sfeer en types die op de raw afkomen liggen mij totaal niet :thumbdown: . Dat blotenbasten of mondkapjespubliek, nee heb niks mee.

Ik ben persoonlijk 30 en ook best van veel markten thuis, mits het nog wat muzikaliteit en kwaliteit bevat. Laatst bijvoorbeeld goed vermaakt bij een Vyral set (geen drugs), das toch wel even wat anders dan de vrolijkere classics of euforisch spul. Smaak varieert van Sephyx tot Rejecta tot Thera/Chris one etc...

Toch vind ik 80% van alles van bijvoorbeeld Gearbox gewoon afschuwelijjk, de overige 20% zwaar matig... Dat is niet omdat ik HARDER per se kut vind, ik wil altijd hard afsluiten en liever minstens het halve feest wel echt nonstop pompen/knallen. Ik vind de kwaliteit gewoon bedroevend. Die "kickswitches" om de 4 of 8 tellen om mensen even uit hun drugs-trance (wakker) te "shocken" met elke keer een nog belachelijker en slechter afgewerkt geluid, vaak hoge piepjes zonder bass... Dat hoef ik gewoon echt niet te horen en heeft niks meer met hardstyle te maken. Ook de chinese potjes tafeltennis met kicks waar bijna geen laag meer in zit gaan m'n nekharen van overeind staan, heeft imo niks meer met hardstyle (ritmisch beuken met enige voorspellingsfactor) te maken. Ook niks mis met een kickroll hier en daar, mits er nog laag in zit en er genoeg tijd in is gestoken om het goed te laten klinken.

Alles is best, opbouwen is de key. Steeds een beetje meer/harder over een periode van 10-12 uur :thumbsup:
Ik word zelfs happy van een feest afsluiten met kwalitatief nog goeie uptempo. Maar niet 6x per dag, opbouw de sleutel.

En ja, de sfeer bij raw is tegenwoordig wel echt een dingetje :( Niet altijd en overal, maar over 't algemeen is het heel raar/gespannen (iets met coke en veel pep ofzo?)

:corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hahahahahaha marvin kom er maar in dan is het feest pas echt compleet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 22:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat men vergeet te vermelden is dat artiesten deze tweedeling eigenhandig bij elkaar hebben gedraaid. Het is volgens mij dodelijk eenvoudig om die hele scene letterlijk wat dichter bij elkaar te draaien, waarbij iedereen ook nog eens gebaat zou zijn. Als B-Frontje er gewoon wat vaker (net als op Qlimax bijv) eens een NC bij pakt - en andersom - zou het al een heel ander gevoel geven. Doordat dat te weinig gebeurt blijf je die tweedeling in de kaart spelen.

Ik zou op een melodieus feest best een paar Warface/Rebelion platen willen horen. Wat ik echter niet wil is NC/BH/SR en vervolgens Warface die een uur uptempo raw gaat draaien. Als iedereen daar nou eens een paar procentjes concessie op zou doen zou je een heel eind komen.

Als dat niet gebeurt worden we alleen maar meer deze hoek in geduwd. Raw en euforisch uit elkaar met zo min mogelijk overlap. Iedereen draait 15 plaatjes van zichzelf en c'est ca.

Op die manier zijn events als Hard Bass, maar ook mainstages van een groot festival niet meer wat het ooit geweest is. Je hebt simpelweg niet meer een publiek dat van begin tot het eind geboeid blijft. Op een festival kan men nog naar een andere stage, maar bij een hard bass zie je dat men blijkbaar eieren voor hun geld kiest en liever naar een 100% euforisch/raw feest gaat.

Vind al die label en artist nights wat dat betreft ook maar een nadeel. Ik zou veel liever een event met b2b's zien waarbij de acts pas vrijdagavond horen met wie ze moeten draaien. Of een avond waar het de gehele line-up wordt verboden om een plaat van zichzelf te draaien. ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 22:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Mijns inziens is hardstyle juist gigantisch uit balans, omdat er heel veel muziek wordt uitgebracht wat de stempel hardstyle krijgt, terwijl het verschil nog nooit zo groot is geweest.
Als ik hier in de hardstyle releases sectie kijk zijn er nog maar weinig topics die ik open, omdat ik toch al weet dat ik dit soort tracks niks aan vind en het ook niet de stempel hardstyle waard vind.


Dus kom maar op met een duidelijke scheiding tussen Hardstyle en Raw. En laten we dan jongens als B-Front, Adaro, Ran-D, Phuture Noize, Sub Zero Project aan de hardstyle kant houden. Want het verbaast mij niks dat ze zelf moeite hebben met de term Raw Hardstyle, aangezien ze dan in hetzelfde hokje als Malice en co worden geduwd.


Precies, maak een onderscheid tussen Raw en Hardstyle. Roughstate, en dan met name frequencerz, produceren in mijn oren al best lang geen ''Raw" maar gewoon hardstyle.

Wat ik ook mis zijn lekkere beuk platen, zoals B-front zei, gewoon RENG RENG RENG kicks. die kick switches halen gewoon de drive uit een feest en de hype nu is om met een open bek voor de camera te staan hoe hard wel niet de kick is. Mid intro lijken na 4 tellen al over te zijn (hoe grappig zou het zijn als iemand dit deed xD) Je ziet het ook gewoon in de live videos, iedereen die elke keer die kickrolls na probeert te doen en volledig de mist in gaan. Dit komt omdat men al weet dat er in een track tering veel kickrolls in zitten en je zowat ze kan voorspellen: hier komt er een! oh wacht toch niet zoals ik had gehoopt, volgende keer beter, NOG EEN KEER! KUT WEER FOUT, sta ik ff voor lul, fuck it nog een keer. Veel mensen zijn niet meer aan het dansen en dat is jammer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 22:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Hahahahahaha marvin kom er maar in dan is het feest pas echt compleet.


:lol: :lol: :lol:

TiMOTHYb schreef:

Ik zou op een melodieus feest best een paar Warface/Rebelion platen willen horen. Wat ik echter niet wil is NC/BH/SR en vervolgens Warface die een uur uptempo raw gaat draaien. Als iedereen daar nou eens een paar procentjes concessie op zou doen zou je een heel eind komen.

Als dat niet gebeurt worden we alleen maar meer deze hoek in geduwd. Raw en euforisch uit elkaar met zo min mogelijk overlap. Iedereen draait 15 plaatjes van zichzelf en c'est ca.



Vooral dat stuk is erg belangrijk. Je zou Rebelion best voor een B-front kunnen zetten en dan zouden ze een super dope set neer kunnen zetten met iets meer melodieus werk, maar het probleem is vooral het publiek. De fans van Rebelion verwachten dat ze er met gestrekt been in gaan en schijt hebben aan wie er na hen komt (en ik denk dat zij van Rebelion zelf ook tering veel schijt hebben daaraan). Veel artiesten die de afgelopen 2 jaar faam hebben gemaakt draaien vooral voor zichzelf en niet in dienst van het feest. Zij denken geboekt te worden om hun als naam en willen ook laten zien waar hun act voor staat. Het is onwijs jammer dat dit gebeurd, want hierdoor is het er niet perse beter op geworden qua feesten. Ik hoop dat er in de toekomst meer feesten komen waar er echt een opbouwende line-up is, waar artiesten nog durven een oud plaatje te draaien en waar ze in dienst draaien van die opbouw ipv voor zichzelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 22:59 
 
Hardtraxxer

Ik ben het met iedereen eens die hierboven al iets gezegd heeft. Het mogelijke duidelijk zijn dat wij als 'liefhebbers' op dit forum graag een verandering willen zien. Ik geloof er ook wel in dat dit er uiteindelijk weer gaat komen. Je ziet dit op heel veel andere vlakken ook gebeuren. Op een gegeven slaat het door en daardoor staat er altijd weer een beweging op die graag verandering ziet. Als jongens zoals B-Front en Adaro ook opmerken dat de balans af en toe ver te zoeken is en aangeven het soms graag anders zouden willen zien is dat alleen maar een goed teken. Dan denk ik dat dit uiteindelijk wel gaat gebeuren.

Even iets anders... De verkoop lijkt echt heel moeizaam te gaan. Ik ben nu al een paar dagen TS in de gaten aan het houden, maar voor meer dan €75,- zijn er weinig kopers te vinden en zelfs onder die prijs blijven kaarten er lang opstaan. Ik had niet verwacht dat het zo moeizaam zou gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 23:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Oh dat kun jij op ticketswap zien dat de kaartverkoop moeizaam gaat?
Het is (nog) niet uitverkocht nee. Maar misschien zijn er al wel 30.000 van de 35.000 verkocht. Waarbij ik overigens niet weet hoeveel kaarten er beschikbaar zijn hoor.

Maar het hoeft niet zo negatief te zijn als men denkt, net zoals conclusies trekken uit Facebook aanmeldingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 23:23 
 
Hardtraxxer

zeke schreef:
Oh dat kun jij op ticketswap zien dat de kaartverkoop moeizaam gaat?
Het is (nog) niet uitverkocht nee. Maar misschien zijn er al wel 30.000 van de 35.000 verkocht. Waarbij ik overigens niet weet hoeveel kaarten er beschikbaar zijn hoor.

Maar het hoeft niet zo negatief te zijn als men denkt, net zoals conclusies trekken uit Facebook aanmeldingen.


Het geeft toch wel een indicatie? Met een beetje logisch nadenken kun je toch beredeneren dat als het zo op ticketswap gaat er een kleine kans is dat Q-dance zelf zijn kaarten voor €89,95 aan de man gaat brengen op dit moment. Ik hoop ook dat het een succes wordt, ik beleef er totaal geen plezier of heb er baat bij wanneer dit tegen zou vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 23:58 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Over het verschil tussen hardstyle en raw gesproken, vond het wel interessant om de line-ups van Qapital van de afgelopen twee jaren te vergelijken qua hardheid. Bij de line-up van 2018 zou ik het met gemak tot 05:30 kunnen uithouden, bij de line-up van 2019 zou ik echter om 02:30 al erg graag naar huis gaan. Op veel feesten zoals Hardbass, Impaqt of Qlimax zou ik het liefste de laatste twee uur willen skippen, omdat voor mijn gevoel dan de drilboor aangaat. Ben wel voor meer 'euforische' only feestjes, zoals NC200! :P


Qapital 2018

22:00 - 23:00: Clockartz
23:00 - 00:00: Andy Svge - Ran-D
00:00 - 00:30: Live: Hard Driver
00:30 - 01:30: Phuture Noize
01:30 - 02:15: Deetox
02:15 - 03:00: Gunz for Hire
03:00 - 04:00: Sub Zero Project
04:00 - 04:30: Live: B-Front
04:30 - 05:30: D-Sturb - Sub Sonik
05:30 - 06:00: Live: Delete
06:00 - 07:00: Malice - Rebelion

Qapital 2019
22:30 - 23:30: Chain Reaction
23:30 - 00:30: Adaro - MYST
00:30 - 01:00: Rejecta
01:00 - 01:45: Phuture Noize
01:45 - 02:30: D-Sturb
02:30 - 03:30: Rebelion
03:30 - 04:00: Live: Requiem
04:00 - 05:00: Radical Redemption
05:00 - 05:45: Delete
05:45 - 06:30: Regain - Rooler
06:30 - 07:00: Live: Malice
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 00:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die line-up van de eerste editie dan joh, met die tweede zaal erbij. Kunnen we nu alleen nog maar van dromen haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 09:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kijk, dat minder uptempo snap ik best wel op een hardstyle feest.

Maar minder raw oid, ligt gewoon aan de smaak hier :P. Ik heb persoonlijk echt geen moeite als er zo'n line-up/timetable op een feest wordt neergezet:

Jay Reeve
D-Block & S-Te-Fan
Wildstylez
Escstatic
Phuture Noize
B-Front
Rebelion
Rooler

Gewoon 50/50 en een beetje goede overloop. Echter, ik betaal wel voor een hardstyle feest. Als de raw acts op het einde een of hooguit twee hardcore nummers draaien, heb ik persoonlijk niet een enorm probleem mee. Als Ecstatic of Phuture Noize oid dat zou doen, dan wel iets meer. B-Front z'n bedoeling hiermee was ook echt niet anti-raw oid, wat mensen er weer van maken. Meer dat hij het vervelend vindt als er met te veel hc voor hem wordt afgesloten terwijl hij of andere acts na hem dat niet doen. Dan draai je de zaal zogezegd koud.

Probleem is dat te veel mensen te veel eisen van dit soort artiesten. Mensen die alleen fan van typisch melodieus zijn zullen na de eerste acts afhaken, mensen die alleen van hardere raw houden zullen bij de laatste acts afhaken. Mensen die wat van beiden vet vinden zullen hooguit de eerste en de laatste act skippen bijvoorbeeld. Ik denk dat artiesten daar wat meer egoïstisch in moeten worden, draai gewoon wat je produceert en dat van je collega's en je genre en niet altijd wat een klein deel van je publiek per se moet horen. Als ze uptempo willen horen, zijn ze gewoon bij een hardstyle feest aan het verkeerde adres.

Door die scheiding die steeds groter wordt, vooral omdat raw steeds meer het uiterste opzoekt en zich verder wilt onderscheiden, krijg je dat grote delen van het publiek niet heen gaan omdat ze maar een halve avond hebben. Want als de organisator rekening zou houden met groep 1, dan valt groep 2 steeds meer af en vice versa.

Kijk dingen als Qlimax moet je houden zoals het is. Maar ik ben echt wel voor gewoon goede verdelingen van sub genres op stages of hou je feest gewoon in een genre. De een Qapital, de ander Qlimax bijvoorbeeld. De safe bets zijn altijd de artiesten die gewoon hardstyle maken omdat dat beide kanten aanspreekt. Je kan niet iedereen in het hele hardstyle en populaire hardcore spectrum op een feest aanspreken want dan hou je te weinig voor elke groep over.

Die scheiding is er nou eenmaal en je kan er niet omheen. De scheiding is er ook eerder wel geweest (Early en "Nu-Style"). Dan moet je er op meegaan als je wilt uitverkopen. Q heeft met Qlimax, EPIQ en Dediqated daar de plank wel mis geslagen. En hun niche feesten (Get Wack, 5 Years Rebelion) hebben ze compleet overschat.

Dit feest heeft ook eigenlijk van alles wat. Te veel van alles wat en ook weer alleen de populaire namen. Voor zo'n prijs gaan mensen dan afhaken. Kijk je kan niet anders met een 20 jaar feest, dan moet je alles meepakken. Maar dit had imo beter een festival kunnen zijn of een 2 a 3 podia feest. Anno 2020 kan je niet zo makkelijk als in 2010 even alles op een stage gooien. Er zijn gewoon te veel groepen daarvoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 10:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ik denk dat artiesten daar wat meer egoïstisch in moeten worden, draai gewoon wat je produceert en dat van je collega's en je genre en niet altijd wat een klein deel van je publiek per se moet horen. Als ze uptempo willen horen, zijn ze gewoon bij een hardstyle feest aan het verkeerde adres.


Eens met het verhaal, maar het probleem is dat de halve scene een collab heeft met Sefa of Deadly Guns. Dus ook al draaien ze hun eigen werk, zit er nog uptempo bij. Fans van D-Sturb zijn echt niet blij als hij Nothing Like The Oldschool niet draait. Maar als zelfs KELTEK als 2e act op Qlimax al frenchcore draait gaat er wel iets mis ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 10:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

B-Front's punt ging ook helemaal niet over de scheiding tussen raw en euforisch. Snap niet zo goed waarom het daar nu al weer twee pagina's over gaat in dit topic want dat was helemaal niet het punt van de discussie in die Dediqated episode :')


Broken Balance schreef:
B-Front z'n bedoeling hiermee was ook echt niet anti-raw oid, wat mensen er weer van maken. Meer dat hij het vervelend vindt als er met te veel hc voor hem wordt afgesloten terwijl hij of andere acts na hem dat niet doen. Dan draai je de zaal zogezegd koud.

Dit dus.

Chroman schreef:
Fans van D-Sturb zijn echt niet blij als hij Nothing Like The Oldschool niet draait.

Ben best D-Sturb "fan" en ik ben juist heel blij als hij die niet draait :lol:


Maar goed Rebelion op Epiq bijvoorbeeld sloten hun set ook af met 20 minuten hardcore naar uptempo en daar moet Act of Rage dan weer na beginnend op bpm 155 ofzo. Slaat gewoon nergens op. Je set eindigen met hardcore of uptempo/frenchcore slaat alleen ergens op als er na je een hardcore/uptempo/frenchcore act geprogrammeerd staat. Anders moet je het gewoon niet doen, want:
Broken Balance schreef:
Dan draai je de zaal zogezegd koud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 10:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat gezegd hebbende zou ik nu graag even aandacht willen vragen voor iets veel belangrijkers: de Silent Disco die Inno en ik gaan organiseren tijdens Power Hour. Het is dus de bedoeling dat iedereen daar een aparte outfit voor meeneemt (we raden je dan ook aan om minimaal 4 verschillende outfits mee te nemen, je wil natuurlijk niet uit de toon vallen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Dat gezegd hebbende zou ik nu graag even aandacht willen vragen voor iets veel belangrijkers: de Silent Disco die Inno en ik gaan organiseren tijdens Power Hour. Het is dus de bedoeling dat iedereen daar een aparte outfit voor meeneemt (we raden je dan ook aan om minimaal 4 verschillende outfits mee te nemen, je wil natuurlijk niet uit de toon vallen).


Poh ik neem mijn hitlerjugend outfit mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 10:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Sarabande schreef:
Dat gezegd hebbende zou ik nu graag even aandacht willen vragen voor iets veel belangrijkers: de Silent Disco die Inno en ik gaan organiseren tijdens Power Hour. Het is dus de bedoeling dat iedereen daar een aparte outfit voor meeneemt (we raden je dan ook aan om minimaal 4 verschillende outfits mee te nemen, je wil natuurlijk niet uit de toon vallen).


Poh ik neem mijn hitlerjugend outfit mee

Hij moet weer populair zijn hoor met zijn Hugo Boss outfit
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 10:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alleen designer vriend!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Poh ik neem mijn hitlerjugend outfit mee

Goed idee.

Dan doen we ook serieus even 2 minuten stilte middenin, ook stukje Neerlandsche traditie met het oog op die Arische overwinnaars. Silent disco in vol ornaat.
Broken Balance schreef:
Dan draai je de zaal zogezegd warm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 13:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hey Remi. Heb jij ook zo'n zin om al vanaf 9 uur 's ochtends in het busje lekker te begaaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Hey Remi. Heb jij ook zo'n zin om al vanaf 9 uur 's ochtends in het busje lekker te begaaien?

Zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zouden eventueel nog wel een pre-party thuis kunnen doen. Koud dat busje in stappen is ook niks, natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 13:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Remi schreef:
RomanAnthony schreef:
Hey Remi. Heb jij ook zo'n zin om al vanaf 9 uur 's ochtends in het busje lekker te begaaien?

Zeker.


Keurig binnen de minuut, broeder. Trots.

Remi schreef:
Zouden eventueel nog wel een pre-party thuis kunnen doen. Koud dat busje in stappen is ook niks, natuurlijk.


Lijkt me geen heel gek plan. Goed begonnen is half gewonnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Sarabande schreef:
Dat gezegd hebbende zou ik nu graag even aandacht willen vragen voor iets veel belangrijkers: de Silent Disco die Inno en ik gaan organiseren tijdens Power Hour. Het is dus de bedoeling dat iedereen daar een aparte outfit voor meeneemt (we raden je dan ook aan om minimaal 4 verschillende outfits mee te nemen, je wil natuurlijk niet uit de toon vallen).


Poh ik neem mijn hitlerjugend outfit mee

Neem ik m'n Stahlhelm wel mee. Jammer dat ie in waarde omlaag gaat als ik hem oranje verf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Remi schreef:
RomanAnthony schreef:
Hey Remi. Heb jij ook zo'n zin om al vanaf 9 uur 's ochtends in het busje lekker te begaaien?

Zeker.


Keurig binnen de minuut, broeder. Trots.


2 broers die via een hardstyle-forum altijd op elkaar reageren, ik blijf hier nog altijd om lachen :lol:
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 81  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten