Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 13:12 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
heggenschaar schreef:

Citaat:
Om het grootste Hardstyle Classics Festival van Nederland te worden heb je een locatie nodig die daarbij past. Aquabest in Eindhoven is die locatie. Tijdens Koningsdag weten 45.000 liefhebbers deze prachtige plek te vinden.


Ofwel, wij willen het grootste classics festival zijn en 45,000 kaarten verkopen want Super Sized Kingsday deed dit op de zelfde locatie. Als iemand die al 10+ jaar in marketing en media zit, is dit gewoon een onzinnige en onlogische marketingzet. Je zegt er werkelijk niks mee. Dat is net alsof ik een feest bij Landgraaf ga organiseren en zeg, "ons feest gaat super goed en groot worden omdat Pinkpop hier ook wordt gehouden".


Er zit wel een essentieel verschil tussen 'worden' en 'zijn' he ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 13:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Daar heb je gelijk in, maar dan nog, als je net begint en zo groot uiteindelijk wilt worden, waarom dan meteen een locatie van 45,000 mensen naar voren pushen als je venue. Dit heeft verder dus niks met de editie zelf te maken, blijkt dus. Maar je adverteert dus wel met die locatie zonder context van waar en hoe. En die analogie is wat Tom ook zegt.

Er staat niet, we gaan dit in zaal/tent X doen of zus en zo, dus het is alsnog adverteren met die grote locatie en je bezoekers niet echt vertellen waar en hoe het gaat zijn. Het is een mooi marketing trucje om grote verwachtingen te creëren en uiteindelijk eigenlijk maar een klein deel van het beloofde plaatje te bieden. Zoals jij zegt, als je tussen de lettertjes doorleest dan had je vooraf kunnen voorspellen dat er maar een klein deel gebruikt zou worden, maar als dat enorm duidelijk was, dan creëer je natuurlijk niet zo veel "hype" als "de grootste worden". Een goede marketeer had dit beiden kunnen verwerken er in.

Naast het feit dat met hoe de communicatie e.d. nu is gegaan, je nou niet echt een goed precedent zet om in de toekomst wel aan die 45,000 te komen, of maar ergens in de buurt.

Dus alsnog is het een groot dom marketing stuntje om kaarten te verkopen op dit moment met als gevolg dat je dus laconieke reacties krijgt achteraf en mogelijk je toekomstige kaartverkoop dus in de weg zit. En zeker met een organisatie die al een geschiedenis van dit heeft, geeft het extra lading en kan je kritiek verwachten.

Ik wens ze alle succes met die 45,000, maar je zou na zoveel keren toch wel moeten weten wat je telkens verkeerd doet en hoe je dat oplost om zo uiteindelijk wel weer de grootste te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 14:32 
 
Hardtraxxer

Klopt helemaal.
En ik kan je nu al wel voorspellen dat ze die 45000 nooit gaan halen. Als er überhaupt al een nieuwe editie komt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 14:56 
 
Hardtraxxer

Yenssen schreef:
Klopt helemaal.
En ik kan je nu al wel voorspellen dat ze die 45000 nooit gaan halen. Als er überhaupt al een nieuwe editie komt..

Sinds wanneer is een festival indoor in 1 halletje van max 3000 bezoekers? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 15:25 
 
Hardtraxxer

Sinds 26 december 2022 :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 21:18 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Er staat niet, we gaan dit in zaal/tent X doen of zus en zo, dus het is alsnog adverteren met die grote locatie en je bezoekers niet echt vertellen waar en hoe het gaat zijn. Het is een mooi marketing trucje om grote verwachtingen te creëren en uiteindelijk eigenlijk maar een klein deel van het beloofde plaatje te bieden.


Ik denk eerlijk gezegd niet dat het alleen een marketingtrucje was. Als je dat enthousiaste communicatiebegin ziet met allerlei filmpjes (animaties, drones, vliegtuig met banner, acteurs etc) en dan bekijkt waar het mee eindigde (een afgeraffelde bezoekersinfo die niet bleek te kloppen plus een timetable met vage opbouw en een spelfout), lijkt het er m.i. op dat ze zijn geschrokken van de tegenvallende kaartverkoop en hun plannen gaandeweg hebben bijgeschroefd (minder marketingbudget, dj’s afgezegd en misschien zelfs meerdere zalen geschrapt). Het verbaast me dan eerlijk gezegd nog dat ze niet het hele feest hebben afgeblazen, maar wellicht is dit ook wel de goeie keuze geweest. Bezoekers zullen zich uiteindelijk best hebben vermaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2022 21:22 
 
Hardtraxxer

Door de gebrekkige info vooraf, was het echt een grote gok waar we zouden belanden. Had zelf een festivaltent buiten ergens verwacht, maar het was gewoon een prima zaal. Niet te groot, niet te klein.

Al met al een verrassend goed feest gehad. Vond de lasershow best dik, bar ging de hele avond erg snel. Eigenlijk niets te klagen, en dat had ik vooraf niet verwacht xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2022 11:42 
 
Hardtraxxer

Nee…..deze organisatie komt er wel!! Voor de 2de keer :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2023 09:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Fuzzylogic schreef:
heggenschaar schreef:
Lezen is moeilijk he

"Tijdens Koningsdag weten 45.000 duizend"
Dat gaat dus over supersized kingsday

Wat zit je nou allemaal debiel te verdedigen :lol: Ik ga toch ook geen feest in de kantine van het Gelredome organiseren en dan promoten met dat er daar ieder jaar 30.000 man op Qlimax staan. Het ding is dat het heel raar is om dat in je promotie op te nemen. Daarmee schep je bepaalde verwachtingen.

Als je gewoon goed leest staat het er heel duidelijk.
Als je de lesjes begrijpend lezen vroeger niet begreep kan ik daar weinig aan veranderen.
Hier haalde je zeker ook uit dat het meer stages zouden zijn? :Lol:

Echt een zieke kneus ben jij he
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten