yowan schreef:
Ik denk dat ze in belgie wat minder ''voorgelicht'' zijn. Hier in NL kent iedereen wel iemand die drugs gebruikt/verkoopt. Dan weet je ook wat meer wat je naar binnen werkt en wat je moet doen om niet fout te gaan en wanneer je wel fout gaat wat je op dat moment moet doen.
Plus in Belgie is het publiek niet zo dedicated. In nederland kennen de meeste mensen de artiesten, welke platen ze maken etcetera. Nederlands gaan vooral voor de muziek. In Belgie heb ik nooit echt het gevoel gehad dat ze interesse in de muziek hadden. Wanneer ik op Reverze of Sunset de lyrics een liedje meeschreeuw staan die Belgen 9/10 keer echt te kijken van ''wow hij kent dit nummer''. Ze houden wel van de muziek maar zijn er niet echt in verdiept. Ik denk dat de meeste gewoon gaan om gezellig bier te drinken of lekker van de kaart te gaan. Dat in combinatie met mijn eerste punt zorgt er dan voor dat bij binnenkomst de gangen in het sportpaleis al vol liggen met jongens en meisjes die al flink vdk zijn.
Je zou eigenlijk naar Reverze moeten gaan komend jaar. Prachtig feest met een zieke show en in de lotto super geluid, maar op het begin is het fuking druk op de vloer. Dit verandert echter om een uur of 1/2 wanneer voornamelijk niet-Nederlands te vdk worden en op de tribunes of in de wandelgangen gaan bivakeren. Volop ruimte in de zaal
Als Belg zijnde is kan ik beamen dat het middelste blokje jammer genoeg te vaak waar is

. Ik ben er persoonlijk wel voor om de leeftijdsgrens naar 18 + te trekken hier. Tek/Jump is hier denk ik ook nog altijd veel groter dan Hardstyle ( zie mark with a k), en met alle respect, maar bij de meeste van die nummers kan je er helemaal niks van maken/meezingen( tenzij je heel graag bliep of dergelijke zegt).
Ik heb zowel Reverze, Bassleader ( Flanders Expo ) en The Qontinent gedaan, en vind persoonlijk The Qontinent nog steeds met voorsprong het gezelligste festival mede dankzij de NL'ers die niet zo heel ver moeten om hier te geraken, de sfeer is er heel anders dan op Bassleader waar je er dan nog ook een paar, met alle respect, van die 'gezellige' Noord Franse jongens krijgen die ineens niet meer weten dat ze helemaal naar België zijn gekomen voor het evenement alvorens de eerste noot gespeeld word.
Drugs is hier misschien ook wel nog een beetje een taboe alhoewel ik merk in het uitgaansleven dat het wel nog veel gebruikt word, en als ze het hier gebruiken gaan ze helemaal all the way tot ze inderdaad in de gang liggen.