Alm1ghty schreef:
Gewoon, omdat de hardere hardstyle nou eenmaal al tijden populairder is dan euforische hardstyle. Helemaal in NL. Het is wat een grote groep wilt horen.
Yes en daarom wil ik ook graag ingaan op het geheel.
"Kwaliteit is een term die te pas en te onpas gebruikt wordt. Meestal gebruiken mensen dit om de eigen superioriteit aan te tonen. Ga je op deze claim inzoomen en vraag je door dan levert dat vaak niets op. En zeker niet iets dat onafhankelijk onderbouwd kan worden. Kwaliteit is echt een relatief begrip, je kunt er alle kanten mee op. Het krijgt alleen waarde wanneer je het kan onderbouwen."
Ik kan onderbouwen dat de muziek populair is. In streams, op evenementen of eigen label nights. Het voldoet in de behoeften van de doelgroep. Precies wat de term kwaliteit is.
Ook weet ik dat de heren hier wel degelijk uren voor in de studio zitten en er hard aan werken. Dus daarom vind ik het altijd zo bizar om te zeggen dat het geen kwaliteit is. Of productiekwaliteit...
Pedaalemre schreef:
Je zegt het alsof je kan kiezen tussen kwaliteit of creativitet, er zijn ook genoeg acts die beiden creatief zijn én platen maken waar veel tijd en vakmanschap inzit. Ik vind gewoon dat men altijd moet streven naar verbetering, bij een aantal artiesten van GB lijkt het alsof ze tracks gewoon in elkaar flansen omdat het 'toch wel werkt op de dansvloer'. En als resultaat daarvan, vind ik een groot percentage van de releases afgeraffeld klinken.
Maar dat is dan toch subjectief? Ik ken zat mensen die het wel toffe muziek vinden en daadwerkelijk buiten de dansvloer luisteren.
Citaat:
En over je 2e alinea, heel veel anders imo. Veel meer aanwezig dan andere labels/artiesten op de socials. Ik vind dat zowel GB als de artiesten (hun artiestenpagina's + hun persoonlijke FB accounts) wel net iets meer connecten met de fans dan de gemiddelde artiest. Dit vind ik persoonlijk gewoon heel chill, ik vind het fijn als dat soort dingen dagelijks bijgehouden worden. Er zijn genoeg artiesten die 1x per zoveel tijd eens een keer iets op social media plaatsen en daardoor compleet in de vergetelheid raken. Dus op dat gebied vind ik GB en zijn artiesten sterk. Zo bouwen de artiesten een goede 'artiest-fan band' op, en dat draagt veel bij aan de populariteit van GB.
Eens, maar denk je niet dat zonder muziek die de behoefte van mensen bevredigt ze uberhaupt populair/bekend zouden kunnen worden?