nou nadat ik de numark heb gekocht heb ik zon 300 over
maar ik werk ook dus ik kan ook nog spare
Voor 300 euro kan je echt geen fatsoenlijke laptop voor het draaien kopen.roalddb wrote:nou nadat ik de numark heb gekocht heb ik zon 300 over
Aha oke wat zou je dan aanbevelen? In plaats van die KRK's?PierrePruuk wrote:Prima set. Alleen die KRK's zijn een beetje overdreven, kun je beter voor producen gebruiken want voor mixen heb je niet echt superhelder geluid nodig
Hoef je niet perse een 5.1 setje voor te hebben hoor.Simplicity wrote:Om te mixen zou ikzelf gewoon een kwalitatief goed 5.1 setje aanschaffen, krk's is indd niet handig voor mixen.
Als je een 5.1 set zou hebben dan kun je ook op de lage tonen letten als je 2 platen op elkaar hebt liggen
Vind jij. Ik vind mij Creative 2.1 echt poep namelijk ondanks dat het hard kan. Als ik draai wil ik ook horen dat ik draai. Het moet knallen, beuken, rammen en als het even kan ook nog helder klinken. Ook al sta ik 1 meter van de speakers af in een kamer van 3m x 4m.Dutchvini wrote:Ik mix nu met een Logitech 2.1 setje. Geeft prima geluid om te mixen, meer heb je niet echt nodig. Heb er destijds 60 euro voor betaald dacht ik. De subwoofer is vrij groot en geeft prima bass, evenals de speakers met tonen.
Dit dus, ben het roerend met je eens, heb zelf krk's staan namelijk en tis toch wel heerlijk om naar een zuiver geluid te luisteren wat uit je speakers komt knallen.maarten1410 wrote:Vind jij. Ik vind mij Creative 2.1 echt poep namelijk ondanks dat het hard kan. Als ik draai wil ik ook horen dat ik draai. Het moet knallen, beuken, rammen en als het even kan ook nog helder klinken. Ook al sta ik 1 meter van de speakers af in een kamer van 3m x 4m.Dutchvini wrote:Ik mix nu met een Logitech 2.1 setje. Geeft prima geluid om te mixen, meer heb je niet echt nodig. Heb er destijds 60 euro voor betaald dacht ik. De subwoofer is vrij groot en geeft prima bass, evenals de speakers met tonen.
Is iets persoonlijks dus. Je kunt namelijk ook met oordoppen mixen of met 2 subs, 4 mids en 10 toppen, het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, heb laatst een voor de grap op een 5.1 Surroundset van Bose aangesloten en daar kan KRK niet tegenop. Wat ik wil zeggen is, dat er tussen 2.1/5.1 ook veel prijsverschil/kwaliteitsverschil zit.Piaaa wrote:Dit dus, ben het roerend met je eens, heb zelf krk's staan namelijk en tis toch wel heerlijk om naar een zuiver geluid te luisteren wat uit je speakers komt knallen.maarten1410 wrote:Vind jij. Ik vind mij Creative 2.1 echt poep namelijk ondanks dat het hard kan. Als ik draai wil ik ook horen dat ik draai. Het moet knallen, beuken, rammen en als het even kan ook nog helder klinken. Ook al sta ik 1 meter van de speakers af in een kamer van 3m x 4m.Dutchvini wrote:Ik mix nu met een Logitech 2.1 setje. Geeft prima geluid om te mixen, meer heb je niet echt nodig. Heb er destijds 60 euro voor betaald dacht ik. De subwoofer is vrij groot en geeft prima bass, evenals de speakers met tonen.
Is iets persoonlijks dus. Je kunt namelijk ook met oordoppen mixen of met 2 subs, 4 mids en 10 toppen, het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.
Daar kan een 2.1 of een 5.1 zeker niet tegen op, maargoed ieder zo zijn prioriteit.
prima dingen, let wel op dat de cue knoppen best wel snel gaan klootviolenwesskeej wrote:Ik wil volgende maand een set gaan aanschaffen en heb dit op het oog
- 2× Reloop RMP-1 zwart table top scratch CD speler
- 2× KRK RP 6 G2
- 1× Reloop RMX-30 Blackfire 3 kanaals mixer
- 1× Stanton DJ PRO 2000 (Hoofdtelefoon)
Is dit een beetje een goede set om mee te beginnen en wat kan er nog bij?
Klopt ook helemaal, we hebben het hier over mixen niet produceren. Dan is KRK een slecht voorbeeld want KRK's zijn wel degelijk gekleurd. Was laats bij iemand met een proffesionele op bezoek geweest hij zij dat KRK in vergelijking met andere monitoren zeer gekleurd waren. Maargoed.Lyst wrote:Hifi met monitoren vergelijken![]()
Hifi is gemaakt om een zo mooi mogelijk geluid weer te geven.
Monitoren zijn gemaakt om een zo kleurloos mogelijk geluid weer te geven.
Het punt is dat wat op je Bose goed klinkt, kan op een andere hifi kwaliteitsset een stuk slechter klinken, terwijl bij een monitor als de KRK je natuurlijke sound goed hebt, die waarschijnlijk op zowel je Bose als je Creative setje goed gaan klinken.
Is dat met alle reloops of alleen de rmp-1?High Definition wrote:prima dingen, let wel op dat de cue knoppen best wel snel gaan klootviolenwesskeej wrote:Ik wil volgende maand een set gaan aanschaffen en heb dit op het oog
- 2× KRK RP 6 G2
Mijn digital Jockey had er ook snel last van, heel erg slecht die play/cue/cup knoppenwesskeej wrote:Is dat met alle reloops of alleen de rmp-1?High Definition wrote:prima dingen, let wel op dat de cue knoppen best wel snel gaan klootviolenwesskeej wrote:Ik wil volgende maand een set gaan aanschaffen en heb dit op het oog
- 2× KRK RP 6 G2
eigenlijk alles van reloop spelers wel... Volgens mij zeiden ze dat ze het gefixt hadden op de nieuwste modellen, maar heb er niet heel veel vertrouwen in...wesskeej wrote:Is dat met alle reloops of alleen de rmp-1?High Definition wrote:prima dingen, let wel op dat de cue knoppen best wel snel gaan klootviolenwesskeej wrote:Ik wil volgende maand een set gaan aanschaffen en heb dit op het oog
- 2× KRK RP 6 G2