Ook de RMP-1 en blackfire nogwat 
Related topics
Active topics in DJ's Corner
Moderators
Dat iedereen hier nog durft te gaan investeren in CD spelers. Beter stap je meteen over op MIDI als je nu iets nieuws gaat aanschaffen want daar kun je dan tenminste lang mee vooruit dan met die CDJ 1000'tjes. 
xone 3d/4d/DXDennis Aka Mash wrote:Dat iedereen hier nog durft te gaan investeren in CD spelers. Beter stap je meteen over op MIDI als je nu iets nieuws gaat aanschaffen want daar kun je dan tenminste lang mee vooruit dan met die CDJ 1000'tjes.
Ik heb een MIDI set hier, t is niet de absolute top range, maar ik wil toch liever een set CD spelers hebbenDennis Aka Mash wrote:Dat iedereen hier nog durft te gaan investeren in CD spelers. Beter stap je meteen over op MIDI als je nu iets nieuws gaat aanschaffen want daar kun je dan tenminste lang mee vooruit dan met die CDJ 1000'tjes.
das waar,Overload wrote:het is betaalbaar... als je geen ervaring heb, waarom zou je dan bakken met geld uitgeven aan een dikke pioneer set... iig dat is wat ik me er bij voor kan stellen. mijn eerste set was en is nog steeds me pioneer cdj-800's en een dateq xtc mixer..ProfaNe wrote:snap nie dat mensen allemaal voor reloop 2 gaan, ik heb er echt slechte ervaringen mee met reloop...
blij dat ik voor pioneer ben gegaan na mn 1e reloop set
maar je hebt ook nog denon
al vind ik mn reloop IQ2+usb wel een heerlijke mixer
en cdj400 is ook midi
-
OHardtraxxer
- 967 posts member since 2009
- last seen Jan 2013
denon vind ik over het algemeen vervelend werken, komt misschien omdat ik pioneer gewend ben, maar denon heeft van die irritante knoppen waar je niet lekker op kan drukken...ProfaNe wrote:das waar,Overload wrote:het is betaalbaar... als je geen ervaring heb, waarom zou je dan bakken met geld uitgeven aan een dikke pioneer set... iig dat is wat ik me er bij voor kan stellen. mijn eerste set was en is nog steeds me pioneer cdj-800's en een dateq xtc mixer..ProfaNe wrote:snap nie dat mensen allemaal voor reloop 2 gaan, ik heb er echt slechte ervaringen mee met reloop...
maar je hebt ook nog denon
al vind ik mn reloop IQ2+usb wel een heerlijke mixeren staat sexy tussen mn cdj 400's
en cdj400 is ook midi
pioneer 4 life
Dan toch eerder de 800 omdat die ook digitale ingangen heeft. En een 700 vind ik het ook net niet... net als een CDJ-800..Barto wrote:djm700?maarten1410 wrote:Volgende stap is toch echt 2x CDJ-1000 en een djm-600 of 800.
Nog even doorsparen.
Snap ik dus ook niet. Als eerste setje kan ik het nog wel begrijpen maar als je dan voor een nieuwe set gaat dan zou ik toch voor Pioneer kiezen. Het werkt gewoon zo veel lekkerder! En Denon kan ook inderdaad maar wie de fuk heeft er over die cue-knoppen nagedacht. Veel te gevoeloos dus kom ik toch weer bij Pioneer uit.ProfaNe wrote:snap nie dat mensen allemaal voor reloop 2 gaan, ik heb er echt slechte ervaringen mee met reloop...
Ik heb zelf ook reloop cd spelertjes, Als 1ste gear vond ik dit eig al duur genoeg. Omdat je eig nog niet goed weet of het blijft volhouden ermee bezig te zijn.maarten1410 wrote: Snap ik dus ook niet. Als eerste setje kan ik het nog wel begrijpen maar als je dan voor een nieuwe set gaat dan zou ik toch voor Pioneer kiezen. Het werkt gewoon zo veel lekkerder! En Denon kan ook inderdaad maar wie de fuk heeft er over die cue-knoppen nagedacht. Veel te gevoeloos dus kom ik toch weer bij Pioneer uit.
Maar Met die dingen heb ik al plezier genoeg gehad en weet ik zeker dat ik me nog jaren kan gaan bezig houden met plaatjes draaien:).
en dan kan je overschakelen om duurder spul. ik ben ook aan het denken over Pioneer spelertjes, maar toch nog maar even nadenken daarvoor.
Ik snap best dat mensen die als 1ste gear kopen niet gelijk pioneer kope vanwegen de kostprijs. Maar om altijd verder te blijven gaan met reloop shit is toch teveel van het goede
Midi is al lang heel erg groot. Kijk bijvoorbeeld maar is naar de controllers zoals de hier boven genoemde Xone 3D en 4D of de Otus. Maar zo zijn er ook nog allemaal losse controllers zoals de Korg Nano series die erg aanvullend kunnen zijn op een bestaande analoge set waar je midi aan toe wilt voegen.TakkU wrote:Ik heb een MIDI set hier, t is niet de absolute top range, maar ik wil toch liever een set CD spelers hebbenDennis Aka Mash wrote:Dat iedereen hier nog durft te gaan investeren in CD spelers. Beter stap je meteen over op MIDI als je nu iets nieuws gaat aanschaffen want daar kun je dan tenminste lang mee vooruit dan met die CDJ 1000'tjes.voordat MIDI echt groot gaat worden ben je wel een paar jaar verder
-
DHardtraxxer
- 447 posts member since 2010
- last seen Sep 2014
Ik heb nou midi controller maar je wordt toch raar aangekeken als je op feesten moet draaien en je komt aanzetten met je lap topje en midi controller, daarom wil ik toch ook graag cd spelers aanschaffen
Dan heb je zeker een Reloop Digital Jockey of een Behringer BCD2000/3000 of zo'n Hercules geval. Daar zou ik jou ook raar mee aan kijken ja. Maar je zult echt niet raar aangekeken worden met dit soort controllers.

dat lijkt me echt kut draaien, kleine jogwheel enzo hoe kan je ooit beatmatchen?
ojah kweet t, je drukt natuurlijk gewoon op sync en hij beatmatched automatisch
HAHA!! ja zo is er ook niks meer aan nee!ProfaNe wrote:dat lijkt me echt kut draaien, kleine jogwheel enzo hoe kan je ooit beatmatchen?
ik ga voor de rmp-2 of 1.. de meeste raden mij de rmp-2 aan.. Ik heb nu een SD-kaart speler, ik vind het echt kut draaien!! met CD's vind ik veel fijner..
De hardstyle scene loopt op technologisch vlak altijd achter... Tot vrij kort geleden was het hoofdmedium eigenlijk nog vinyl en kwam niet alles uit op WEB. Kijk naar de techno scene, daar is zowat iedereen al bezig te met controllers en DVS e.d. Controllers zijn er in alle soorten aan maten, als jij een groot CDJ style jogwheel wil neem je bijv een otus

Maargoed de tijd zal het leren

Maargoed de tijd zal het leren
Maar vergeet niet dat vooral de spelers van Pioneer erg waardevast zijn. De aankoopprijs is hoger maar je hebt er dan vaak wel meer plezier van én je kunt het hele spul nog voor een redelijke prijs verkopen. Zijn voor mij genoeg voordelen om reloop helemaal links te laten liggen.lorennzkee wrote:Ik heb zelf ook reloop cd spelertjes, Als 1ste gear vond ik dit eig al duur genoeg. Omdat je eig nog niet goed weet of het blijft volhouden ermee bezig te zijn.maarten1410 wrote: Snap ik dus ook niet. Als eerste setje kan ik het nog wel begrijpen maar als je dan voor een nieuwe set gaat dan zou ik toch voor Pioneer kiezen. Het werkt gewoon zo veel lekkerder! En Denon kan ook inderdaad maar wie de fuk heeft er over die cue-knoppen nagedacht. Veel te gevoeloos dus kom ik toch weer bij Pioneer uit.
Maar Met die dingen heb ik al plezier genoeg gehad en weet ik zeker dat ik me nog jaren kan gaan bezig houden met plaatjes draaien:).
en dan kan je overschakelen om duurder spul. ik ben ook aan het denken over Pioneer spelertjes, maar toch nog maar even nadenken daarvoor.
Ik snap best dat mensen die als 1ste gear kopen niet gelijk pioneer kope vanwegen de kostprijs. Maar om altijd verder te blijven gaan met reloop shit is toch teveel van het goede
Die Otus ziet er wel erg strak uit trouwens! Maar het hele gevoel van lekker een plaatje zoeken ben je dan helemaal kwijt en dat vind ik zo jammer. Met cd's heb je dat al niet meer zoals met vinyl en als je met midi draait heb je dat al helemaal niet meer. Toch wel zonde hoor!
Idd heel leuk die techniek allemaal, maar het echte 'gevoel' verdwijnt langzaam maar zeker 
Je houdt het toch niet tegen, maar echt voorstander ervan ben ik ook niet.
Je houdt het toch niet tegen, maar echt voorstander ervan ben ik ook niet.
-
DHardtraxxer
- last seen Sep 2014
Midi is leuk om mee te beginnen. Je kunt op een eenvoudige, relatief goedkope manier bekend raken met het mixen. Maar echt mixen leer je er niet mee
Ik heb ook een midi controller en mix met vdj, maar ben nu langzamerhand aan het proberen te mixen zonder op het scherm te kijken, want beatmachen met vdj is heel makkelijk omdat je gewoon de beats precies gelijk kan leggen. Ik wil als ik genoeg geld heb over een half jaartje ofzo ook wss cd spelers kopen.
Ben ik het absoluut niet met je eens.. Ik draai op de digital jockey 2, en daarop kan je echt wel leren mixen hoor.. Zolang je maar niet constant op de sync knop drukt om de pitch gelijk te krijgen. Als je daarvoor gewoon de pitchfader gebruikt, en het op gehoor doet, dan kan je wel degelijk goed leren mixen!Co-Zone wrote:Midi is leuk om mee te beginnen. Je kunt op een eenvoudige, relatief goedkope manier bekend raken met het mixen. Maar echt mixen leer je er niet mee
-
DHardtraxxer
- last seen Sep 2014
Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. Probeer maar eens te mixen op cd spelers dan merk je het welTakkU wrote:Ben ik het absoluut niet met je eens.. Ik draai op de digital jockey 2, en daarop kan je echt wel leren mixen hoor.. Zolang je maar niet constant op de sync knop drukt om de pitch gelijk te krijgen. Als je daarvoor gewoon de pitchfader gebruikt, en het op gehoor doet, dan kan je wel degelijk goed leren mixen!Co-Zone wrote:Midi is leuk om mee te beginnen. Je kunt op een eenvoudige, relatief goedkope manier bekend raken met het mixen. Maar echt mixen leer je er niet mee
cdj1000/2000 hebben ook gewoon waveformsCo-Zone wrote: Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. l
Maar niet over elkaar heen zoals VDJ dat bijvoorbeeld heeft_dp_ wrote:cdj1000/2000 hebben ook gewoon waveformsCo-Zone wrote: Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. l
Je zou je scherm uit moeten zetten en dan mixen, dan kom je al meer in de buurt. Wordt alleen het kiezen van je nummers wat lastig.
Als je gewoon niet op je scherm kijkt, en het op gehoor doet, dan leer je dus wel mixen... Als ik mn beeldscherm uitzet kan ik net zo goed mixen als met mn scherm aan.. Ik heb mn scherm namelijk niet recht voor mn RDJ staan, maar rechts van me. Ik kijk er dus in principe niet op, alleen als ik een nummer wil kiezen!Co-Zone wrote:Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. Probeer maar eens te mixen op cd spelers dan merk je het welTakkU wrote:Ben ik het absoluut niet met je eens.. Ik draai op de digital jockey 2, en daarop kan je echt wel leren mixen hoor.. Zolang je maar niet constant op de sync knop drukt om de pitch gelijk te krijgen. Als je daarvoor gewoon de pitchfader gebruikt, en het op gehoor doet, dan kan je wel degelijk goed leren mixen!Co-Zone wrote:Midi is leuk om mee te beginnen. Je kunt op een eenvoudige, relatief goedkope manier bekend raken met het mixen. Maar echt mixen leer je er niet mee
koop gewoon cdj'smaarten1410 wrote:Maar niet over elkaar heen zoals VDJ dat bijvoorbeeld heeft_dp_ wrote:cdj1000/2000 hebben ook gewoon waveformsCo-Zone wrote: Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. l
Je zou je scherm uit moeten zetten en dan mixen, dan kom je al meer in de buurt. Wordt alleen het kiezen van je nummers wat lastig.
neej ik ben heeel vroegah ook begonne met een midi controler de hercules mk1 ofzo maar dat was echt geowoon ruk, ik vond het nix aan omdat het niet echte gevoel gaf en te makkelijk was daarnaast was het echt een super klein ding en dat zag er gewoon niet uit... toen na jaren eindelijk echt gear gehaald reloop setje maar omdat die altijd kapot ging dag ik fuck it, kga voor pioneer
Dat vind ik nou ook! Ze bevelen je allemaal wel digitaal draaien aan maar dan is heel de sfeer eromheen weg..maarten1410 wrote: Maar het hele gevoel van lekker een plaatje zoeken ben je dan helemaal kwijt en dat vind ik zo jammer. Met cd's heb je dat al niet meer zoals met vinyl en als je met midi draait heb je dat al helemaal niet meer. Toch wel zonde hoor!