Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 14:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ook de RMP-1 en blackfire nogwat :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat iedereen hier nog durft te gaan investeren in CD spelers. Beter stap je meteen over op MIDI als je nu iets nieuws gaat aanschaffen want daar kun je dan tenminste lang mee vooruit dan met die CDJ 1000'tjes. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Dat iedereen hier nog durft te gaan investeren in CD spelers. Beter stap je meteen over op MIDI als je nu iets nieuws gaat aanschaffen want daar kun je dan tenminste lang mee vooruit dan met die CDJ 1000'tjes. ;)

xone 3d/4d/DX :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 14:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Dat iedereen hier nog durft te gaan investeren in CD spelers. Beter stap je meteen over op MIDI als je nu iets nieuws gaat aanschaffen want daar kun je dan tenminste lang mee vooruit dan met die CDJ 1000'tjes. ;)

Ik heb een MIDI set hier, t is niet de absolute top range, maar ik wil toch liever een set CD spelers hebben ;) voordat MIDI echt groot gaat worden ben je wel een paar jaar verder
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 15:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Overload schreef:
ProfaNe schreef:
snap nie dat mensen allemaal voor reloop 2 gaan, ik heb er echt slechte ervaringen mee met reloop...

blij dat ik voor pioneer ben gegaan na mn 1e reloop set

het is betaalbaar... als je geen ervaring heb, waarom zou je dan bakken met geld uitgeven aan een dikke pioneer set... iig dat is wat ik me er bij voor kan stellen. mijn eerste set was en is nog steeds me pioneer cdj-800's en een dateq xtc mixer..


das waar,

maar je hebt ook nog denon ;)

al vind ik mn reloop IQ2+usb wel een heerlijke mixer :D en staat sexy tussen mn cdj 400's

en cdj400 is ook midi ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 16:02 
 
Hardtraxxer

ProfaNe schreef:
Overload schreef:
ProfaNe schreef:
snap nie dat mensen allemaal voor reloop 2 gaan, ik heb er echt slechte ervaringen mee met reloop...

blij dat ik voor pioneer ben gegaan na mn 1e reloop set

het is betaalbaar... als je geen ervaring heb, waarom zou je dan bakken met geld uitgeven aan een dikke pioneer set... iig dat is wat ik me er bij voor kan stellen. mijn eerste set was en is nog steeds me pioneer cdj-800's en een dateq xtc mixer..


das waar,

maar je hebt ook nog denon ;)

al vind ik mn reloop IQ2+usb wel een heerlijke mixer :D en staat sexy tussen mn cdj 400's

en cdj400 is ook midi ;)


denon vind ik over het algemeen vervelend werken, komt misschien omdat ik pioneer gewend ben, maar denon heeft van die irritante knoppen waar je niet lekker op kan drukken...

pioneer 4 life :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 17:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Barto schreef:
maarten1410 schreef:
Volgende stap is toch echt 2x CDJ-1000 en een djm-600 of 800.

Nog even doorsparen.


djm700?

Dan toch eerder de 800 omdat die ook digitale ingangen heeft. En een 700 vind ik het ook net niet... net als een CDJ-800..

ProfaNe schreef:
snap nie dat mensen allemaal voor reloop 2 gaan, ik heb er echt slechte ervaringen mee met reloop...

blij dat ik voor pioneer ben gegaan na mn 1e reloop set


Snap ik dus ook niet. Als eerste setje kan ik het nog wel begrijpen maar als je dan voor een nieuwe set gaat dan zou ik toch voor Pioneer kiezen. Het werkt gewoon zo veel lekkerder! En Denon kan ook inderdaad maar wie de fuk heeft er over die cue-knoppen nagedacht. Veel te gevoeloos dus kom ik toch weer bij Pioneer uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 21:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Snap ik dus ook niet. Als eerste setje kan ik het nog wel begrijpen maar als je dan voor een nieuwe set gaat dan zou ik toch voor Pioneer kiezen. Het werkt gewoon zo veel lekkerder! En Denon kan ook inderdaad maar wie de fuk heeft er over die cue-knoppen nagedacht. Veel te gevoeloos dus kom ik toch weer bij Pioneer uit.


Ik heb zelf ook reloop cd spelertjes, Als 1ste gear vond ik dit eig al duur genoeg. Omdat je eig nog niet goed weet of het blijft volhouden ermee bezig te zijn.
Maar Met die dingen heb ik al plezier genoeg gehad en weet ik zeker dat ik me nog jaren kan gaan bezig houden met plaatjes draaien:).
en dan kan je overschakelen om duurder spul. ik ben ook aan het denken over Pioneer spelertjes, maar toch nog maar even nadenken daarvoor.
Ik snap best dat mensen die als 1ste gear kopen niet gelijk pioneer kope vanwegen de kostprijs. Maar om altijd verder te blijven gaan met reloop shit is toch teveel van het goede :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2010 23:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Dennis Aka Mash schreef:
Dat iedereen hier nog durft te gaan investeren in CD spelers. Beter stap je meteen over op MIDI als je nu iets nieuws gaat aanschaffen want daar kun je dan tenminste lang mee vooruit dan met die CDJ 1000'tjes. ;)

Ik heb een MIDI set hier, t is niet de absolute top range, maar ik wil toch liever een set CD spelers hebben ;) voordat MIDI echt groot gaat worden ben je wel een paar jaar verder


Midi is al lang heel erg groot. Kijk bijvoorbeeld maar is naar de controllers zoals de hier boven genoemde Xone 3D en 4D of de Otus. Maar zo zijn er ook nog allemaal losse controllers zoals de Korg Nano series die erg aanvullend kunnen zijn op een bestaande analoge set waar je midi aan toe wilt voegen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 08:56 
 
Hardtraxxer

Ik heb nou midi controller maar je wordt toch raar aangekeken als je op feesten moet draaien en je komt aanzetten met je lap topje en midi controller, daarom wil ik toch ook graag cd spelers aanschaffen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan heb je zeker een Reloop Digital Jockey of een Behringer BCD2000/3000 of zo'n Hercules geval. Daar zou ik jou ook raar mee aan kijken ja. Maar je zult echt niet raar aangekeken worden met dit soort controllers.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 10:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dat lijkt me echt kut draaien, kleine jogwheel enzo hoe kan je ooit beatmatchen?

ojah kweet t, je drukt natuurlijk gewoon op sync en hij beatmatched automatisch
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 11:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ProfaNe schreef:
dat lijkt me echt kut draaien, kleine jogwheel enzo hoe kan je ooit beatmatchen?

ojah kweet t, je drukt natuurlijk gewoon op sync en hij beatmatched automatisch

HAHA!! ja zo is er ook niks meer aan nee!
ik ga voor de rmp-2 of 1.. de meeste raden mij de rmp-2 aan.. Ik heb nu een SD-kaart speler, ik vind het echt kut draaien!! met CD's vind ik veel fijner.. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De hardstyle scene loopt op technologisch vlak altijd achter... Tot vrij kort geleden was het hoofdmedium eigenlijk nog vinyl en kwam niet alles uit op WEB. Kijk naar de techno scene, daar is zowat iedereen al bezig te met controllers en DVS e.d. Controllers zijn er in alle soorten aan maten, als jij een groot CDJ style jogwheel wil neem je bijv een otus
Afbeelding

Maargoed de tijd zal het leren :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lorennzkee schreef:
maarten1410 schreef:
Snap ik dus ook niet. Als eerste setje kan ik het nog wel begrijpen maar als je dan voor een nieuwe set gaat dan zou ik toch voor Pioneer kiezen. Het werkt gewoon zo veel lekkerder! En Denon kan ook inderdaad maar wie de fuk heeft er over die cue-knoppen nagedacht. Veel te gevoeloos dus kom ik toch weer bij Pioneer uit.


Ik heb zelf ook reloop cd spelertjes, Als 1ste gear vond ik dit eig al duur genoeg. Omdat je eig nog niet goed weet of het blijft volhouden ermee bezig te zijn.
Maar Met die dingen heb ik al plezier genoeg gehad en weet ik zeker dat ik me nog jaren kan gaan bezig houden met plaatjes draaien:).
en dan kan je overschakelen om duurder spul. ik ben ook aan het denken over Pioneer spelertjes, maar toch nog maar even nadenken daarvoor.
Ik snap best dat mensen die als 1ste gear kopen niet gelijk pioneer kope vanwegen de kostprijs. Maar om altijd verder te blijven gaan met reloop shit is toch teveel van het goede :)

Maar vergeet niet dat vooral de spelers van Pioneer erg waardevast zijn. De aankoopprijs is hoger maar je hebt er dan vaak wel meer plezier van én je kunt het hele spul nog voor een redelijke prijs verkopen. Zijn voor mij genoeg voordelen om reloop helemaal links te laten liggen.

Die Otus ziet er wel erg strak uit trouwens! Maar het hele gevoel van lekker een plaatje zoeken ben je dan helemaal kwijt en dat vind ik zo jammer. Met cd's heb je dat al niet meer zoals met vinyl en als je met midi draait heb je dat al helemaal niet meer. Toch wel zonde hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 13:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Idd heel leuk die techniek allemaal, maar het echte 'gevoel' verdwijnt langzaam maar zeker :(
Je houdt het toch niet tegen, maar echt voorstander ervan ben ik ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 13:53 
 
Hardtraxxer

Midi is leuk om mee te beginnen. Je kunt op een eenvoudige, relatief goedkope manier bekend raken met het mixen. Maar echt mixen leer je er niet mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 14:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb ook een midi controller en mix met vdj, maar ben nu langzamerhand aan het proberen te mixen zonder op het scherm te kijken, want beatmachen met vdj is heel makkelijk omdat je gewoon de beats precies gelijk kan leggen. Ik wil als ik genoeg geld heb over een half jaartje ofzo ook wss cd spelers kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 15:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Co-Zone schreef:
Midi is leuk om mee te beginnen. Je kunt op een eenvoudige, relatief goedkope manier bekend raken met het mixen. Maar echt mixen leer je er niet mee

Ben ik het absoluut niet met je eens.. Ik draai op de digital jockey 2, en daarop kan je echt wel leren mixen hoor.. Zolang je maar niet constant op de sync knop drukt om de pitch gelijk te krijgen. Als je daarvoor gewoon de pitchfader gebruikt, en het op gehoor doet, dan kan je wel degelijk goed leren mixen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 17:25 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
Co-Zone schreef:
Midi is leuk om mee te beginnen. Je kunt op een eenvoudige, relatief goedkope manier bekend raken met het mixen. Maar echt mixen leer je er niet mee

Ben ik het absoluut niet met je eens.. Ik draai op de digital jockey 2, en daarop kan je echt wel leren mixen hoor.. Zolang je maar niet constant op de sync knop drukt om de pitch gelijk te krijgen. Als je daarvoor gewoon de pitchfader gebruikt, en het op gehoor doet, dan kan je wel degelijk goed leren mixen!

Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. Probeer maar eens te mixen op cd spelers dan merk je het wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Co-Zone schreef:
Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. l

cdj1000/2000 hebben ook gewoon waveforms ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 20:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Co-Zone schreef:
Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. l

cdj1000/2000 hebben ook gewoon waveforms ;)

Maar niet over elkaar heen zoals VDJ dat bijvoorbeeld heeft ;)

Je zou je scherm uit moeten zetten en dan mixen, dan kom je al meer in de buurt. Wordt alleen het kiezen van je nummers wat lastig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 21:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Co-Zone schreef:
TakkU schreef:
Co-Zone schreef:
Midi is leuk om mee te beginnen. Je kunt op een eenvoudige, relatief goedkope manier bekend raken met het mixen. Maar echt mixen leer je er niet mee

Ben ik het absoluut niet met je eens.. Ik draai op de digital jockey 2, en daarop kan je echt wel leren mixen hoor.. Zolang je maar niet constant op de sync knop drukt om de pitch gelijk te krijgen. Als je daarvoor gewoon de pitchfader gebruikt, en het op gehoor doet, dan kan je wel degelijk goed leren mixen!

Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. Probeer maar eens te mixen op cd spelers dan merk je het wel

Als je gewoon niet op je scherm kijkt, en het op gehoor doet, dan leer je dus wel mixen... Als ik mn beeldscherm uitzet kan ik net zo goed mixen als met mn scherm aan.. Ik heb mn scherm namelijk niet recht voor mn RDJ staan, maar rechts van me. Ik kijk er dus in principe niet op, alleen als ik een nummer wil kiezen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 10:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
_dp_ schreef:
Co-Zone schreef:
Ik heb die reloop digital jockey ook maar ook al gebruik je de sync knop niet heb je nog steeds het gemak van het beeldscherm waar je het hele verloop van het nummer kunt zien. l

cdj1000/2000 hebben ook gewoon waveforms ;)

Maar niet over elkaar heen zoals VDJ dat bijvoorbeeld heeft ;)

Je zou je scherm uit moeten zetten en dan mixen, dan kom je al meer in de buurt. Wordt alleen het kiezen van je nummers wat lastig.


koop gewoon cdj's :P veel mooier, leuker, fijner, echter, groter en klein beetje duurder

neej ik ben heeel vroegah ook begonne met een midi controler de hercules mk1 ofzo maar dat was echt geowoon ruk, ik vond het nix aan omdat het niet echte gevoel gaf en te makkelijk was daarnaast was het echt een super klein ding en dat zag er gewoon niet uit... toen na jaren eindelijk echt gear gehaald reloop setje maar omdat die altijd kapot ging dag ik fuck it, kga voor pioneer
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 17:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Maar het hele gevoel van lekker een plaatje zoeken ben je dan helemaal kwijt en dat vind ik zo jammer. Met cd's heb je dat al niet meer zoals met vinyl en als je met midi draait heb je dat al helemaal niet meer. Toch wel zonde hoor!

Dat vind ik nou ook! Ze bevelen je allemaal wel digitaal draaien aan maar dan is heel de sfeer eromheen weg..
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner