Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 113  Volgende
Bericht Geplaatst op 18 okt 2010 13:38 

Hardtraxxer

mk2 ook idd
Bericht Geplaatst op 18 okt 2010 15:00 

Hardtraxxer

ehm fijn dan moet k nog maar ff paar nummers op mp3 cd lezen ga der vanuit dat ze wel mk3 hebbe xd

anders is et beetje zonde sta k op een dj contest en doen me cd's et nie :/
Bericht Geplaatst op 18 okt 2010 15:03 

Hardtraxx Veteran

Doe dan gewone cd's? Dan weet je het tenminste zeker.
Bericht Geplaatst op 18 okt 2010 22:51 

Hardtraxx Addict

Ik moet voor mijn dj setje thuis een paar monitoren hebben. Mijn maximale budget is 150/160 euro. Hebben jullie enige suggesties? Ik heb al een beetje rondgekeken maar heb eigenlijk weinig verstand van kwaliteit en dergelijke van die boxen. bvd
Bericht Geplaatst op 18 okt 2010 22:59 

Hardtraxxer

the_sequence schreef:
ehm fijn dan moet k nog maar ff paar nummers op mp3 cd lezen ga der vanuit dat ze wel mk3 hebbe xd

bel en informeer bij de discotheek, die weten het wel denk ik zo.. :P
Bericht Geplaatst op 18 okt 2010 23:35 

Hardtraxx Veteran

the_sequence schreef:

Waarom draai je überhaupt met MP3-cd's als ik vragen mag? Heb je dan niet heel vaak dat je een plaat niet kunt draaien omdat je de cd er al in hebt zitten?
Bericht Geplaatst op 18 okt 2010 23:56 

Artiest

maarten1410 schreef:
the_sequence schreef:

Waarom draai je überhaupt met MP3-cd's als ik vragen mag? Heb je dan niet heel vaak dat je een plaat niet kunt draaien omdat je de cd er al in hebt zitten?

ik draai ook met mp-3 cd's en heb er nooit problemen mee eigenlijk...
Bericht Geplaatst op 19 okt 2010 11:47 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
the_sequence schreef:

ik heb gwn 10 nummers per cd dus heb dat probleem eigelijk nooit:)

en k heb Denon DN-S700 staan en die leest op een of andere manier alleen me mp3 cd's en niet de cd's die k wav had gebrand voor mijn vorige set maarja nog maar is ff goed naar kijken

en ga inderdaad maar ff aan discotheek vragen wat ze precies hebbe staan enz
Bericht Geplaatst op 19 okt 2010 14:14 

Hardtraxx Addict

Atraxisz schreef:
Ik moet voor mijn dj setje thuis een paar monitoren hebben. Mijn maximale budget is 150/160 euro. Hebben jullie enige suggesties? Ik heb al een beetje rondgekeken maar heb eigenlijk weinig verstand van kwaliteit en dergelijke van die boxen. bvd

Zou iemand mij misschien nog kunnen helpen?
Bericht Geplaatst op 19 okt 2010 20:18 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
the_sequence schreef:

Heb ik nou ook mp3 cd's dan offe ?
Bericht Geplaatst op 19 okt 2010 21:36 

Artiest

Atraxisz schreef:
Atraxisz schreef:

kijk op bax shop en mail/chat even met een medewerker daar, zij geven altijd goed en eerlijk advies
Bericht Geplaatst op 20 okt 2010 01:54 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
maarten1410 schreef:
the_sequence schreef:

Heb ik nou ook mp3 cd's dan offe ?

Nee... toch? Jij brandt je cd's toch gewoon als audio cd's? Dan is het een audio-cd. Als je alles als data cd's brandt maak je dus een MP3-cd.
Bericht Geplaatst op 20 okt 2010 11:21 

Hardtraxx Addict

Skedoedelefloeps schreef:
Atraxisz schreef:
Atraxisz schreef:

kijk op bax shop en mail/chat even met een medewerker daar, zij geven altijd goed en eerlijk advies

Ik heb de M-Audio Studiophile AV40 al besteld! ^^
Bericht Geplaatst op 20 okt 2010 16:21 

Hardtraxx Veteran

Dan heb ik idd audio cd's i guess :P
Bericht Geplaatst op 23 okt 2010 23:20 

Hardtraxx Newbie

Hey guys
vraagje..ik heb een Reloop digital jockey 2 interface edition gekocht maar ik weet niet waar dat blokje met groen, zwart en oranje voor is..?
ik wil mijn reloop aansluiten op Bose companion 2 speakers is dit uberhaubt mogelijk? of heb ik een versterker nodig...?
(oja en hoe gaat het voorluisteren...??

grtz
Bericht Geplaatst op 24 okt 2010 13:46 

Hardtraxx Addict

bathingape schreef:
Hey guys
vraagje..ik heb een Reloop digital jockey 2 interface edition gekocht maar ik weet niet waar dat blokje met groen, zwart en oranje voor is..?
ik wil mijn reloop aansluiten op Bose companion 2 speakers is dit uberhaubt mogelijk? of heb ik een versterker nodig...?

grtz

Kun je meer duidelijkheid geven over dat groen, zwart, oranjere blokje? Ik heb zelf geen Digital Jockey maar misschien kan ik het uitleggen.. Die speakers kun je erop aansluiten zonder versterker, want volgens mij zijn het gewoon pc boxjes. Die speakers moet je aansluiten met deze kabel:
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-cab711-jack-3.5mm-stereo-2x-rca-male-1.50-meter/product-details.html
Het zou kunnen dat die kabel meegeleverd is met de controller.

Volgens mij kun je met de knoppen aan de voorkant het voorbeluisteren veranderen. Uiteraard met een koptelefoon
Bericht Geplaatst op 27 okt 2010 11:43 

Hardtraxx Addict

Atraxisz schreef:
bathingape schreef:
Hey guys

grtz

Kun je meer duidelijkheid geven over dat groen, zwart, oranjere blokje? Ik heb zelf geen Digital Jockey maar misschien kan ik het uitleggen.. Die speakers kun je erop aansluiten zonder versterker, want volgens mij zijn het gewoon pc boxjes. Die speakers moet je aansluiten met deze kabel:
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab-cab711-jack-3.5mm-stereo-2x-rca-male-1.50-meter/product-details.html
Het zou kunnen dat die kabel meegeleverd is met de controller.

Volgens mij kun je met de knoppen aan de voorkant het voorbeluisteren veranderen. Uiteraard met een koptelefoon

Dat eerste hierboven klopt helemaal, heb zelf mn pc-boxen met zo'n kabel. Werkt goed, alleen ik moest mn speakers niet te hard zetten. Dan gaat hoor je ruis.

Voorluisteren gaat idd via koptelefoon, wel je output routing in traktor goed zetten.
Output monitor
L: Out 3
R: Out 4

Output Master
L: Out 1
R: Out 2
Bericht Geplaatst op 27 okt 2010 13:46 

Hardtraxx Newbie

Oke, ik wou dus ook zelf wat eigen setjes in elkaar mixen dus had ik ongeveer een half jaar geleden een trail van Virtual DJ gedownload. Dit beviel mij niet zo, maar deze week ging het toch weer kriebelen. Nu heb ik de trail versie van Traktor gedownload en dit beviel veel beter. Inmiddels wat mee geoefend ed, maar met een muis en hotkeys gaat toch niet zo lekker, dus ik dacht erover om een MIDI controller aan te schaffen.
Ik wou het nog niet zo duur maken, maar met een MIDI controller ben ik dan nog niet echt klaar toch? Zelf heb ik alleen een Desktop PC (wel snel, maar ik zie eigenlijk alleen maar MIDI controllers aangesloten worden op laptops/macbooks) met simpele 5.1 Boxjes van Logitec en een ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord.

Kan iemand mij hier advies geven over wat ik nou precies nodig ben om te draaien met een MIDI controller?

PS, CD mixen is geen optie (voorlopig).
Bericht Geplaatst op 27 okt 2010 15:04 

Hardtraxx Veteran

Vraag: Waarmee maken jullie tracklisten om uit te printen? Niemand een goed standaard Word-bestand of iets dergelijks?
Bericht Geplaatst op 27 okt 2010 15:05 

Hardtraxx Veteran

tomb schreef:
Vraag: Waarmee maken jullie tracklisten om uit te printen? Niemand een goed standaard Word-bestand of iets dergelijks?

ik doe het gewoon in word ;)
Bericht Geplaatst op 28 okt 2010 17:11 

Hardtraxx Addict

Dietrix schreef:
Oke, ik wou dus ook zelf wat eigen setjes in elkaar mixen dus had ik ongeveer een half jaar geleden een trail van Virtual DJ gedownload. Dit beviel mij niet zo, maar deze week ging het toch weer kriebelen. Nu heb ik de trail versie van Traktor gedownload en dit beviel veel beter. Inmiddels wat mee geoefend ed, maar met een muis en hotkeys gaat toch niet zo lekker, dus ik dacht erover om een MIDI controller aan te schaffen.
Ik wou het nog niet zo duur maken, maar met een MIDI controller ben ik dan nog niet echt klaar toch? Zelf heb ik alleen een Desktop PC (wel snel, maar ik zie eigenlijk alleen maar MIDI controllers aangesloten worden op laptops/macbooks) met simpele 5.1 Boxjes van Logitec en een ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord.

Kan iemand mij hier advies geven over wat ik nou precies nodig ben om te draaien met een MIDI controller?

PS, CD mixen is geen optie (voorlopig).

Voor midi controllers heb je niet zoveel meer nodig dan een pc of laptop, pc boxjes en een programma zoals vdj of traktor. Je heb al midi controllers vanaf ongeveer 60 euro maar als ik jou was was ik toch voor iets duurders gegaan zoals de Reloop digital jockey 2 interface edition. Ik heb er zelf nog een Hercules dj control mk2 liggen van 160 euro, maar die gebruik ik niet meer omdat ik nu cd spelers heb!
Bericht Geplaatst op 29 okt 2010 20:54 

Donateur

weet niet of die al gesteld is deze vraag,
maar bij monitoren passieve of actieve.
simpele vraag
Bericht Geplaatst op 29 okt 2010 23:15 

Hardtraxx Elite

Ligt eraan.. Als je een goede versterker hebt kan je passieve nemen.. Maarja de kwaliteit van de versterker wordt dan wel weer veel belangrijker. Als je goeie actieve monitors neemt hoef je daar geen rekening mee te houden
Bericht Geplaatst op 29 okt 2010 23:59 

Artiest

actief is aan te raden direct aan je pc (alsnog hoe beter de geluidskaart des te beter t geluid)
actief is gewoon zelf versterkend en passief niet. Meeste monitoren tegenwoordig zijn btw actief.

de KRK series bv waren eerst passief en nu actief (g2 series)
Bericht Geplaatst op 30 okt 2010 15:28 

Donateur

versterker trekt passief wel
4x 1000 watt rms

thnx
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner