Hardtraxxer
581 posts member since 2009
last seen Aug 2012
mk2 ook idd
Hardtraxxer
327 posts member since 2010
last seen Jan 2017
ehm fijn dan moet k nog maar ff paar nummers op mp3 cd lezen ga der vanuit dat ze wel mk3 hebbe xd

anders is et beetje zonde sta k op een dj contest en doen me cd's et nie :/
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Doe dan gewone cd's? Dan weet je het tenminste zeker.
Hardtraxx Addict
1715 posts member since 2009
last seen Nov 2014
Ik moet voor mijn dj setje thuis een paar monitoren hebben. Mijn maximale budget is 150/160 euro. Hebben jullie enige suggesties? Ik heb al een beetje rondgekeken maar heb eigenlijk weinig verstand van kwaliteit en dergelijke van die boxen. bvd
L
Hardtraxxer
855 posts member since 2010
last seen Dec 2014
the_sequence wrote:ehm fijn dan moet k nog maar ff paar nummers op mp3 cd lezen ga der vanuit dat ze wel mk3 hebbe xd

bel en informeer bij de discotheek, die weten het wel denk ik zo.. :P
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 7 days ago
the_sequence wrote:ehm fijn dan moet k nog maar ff paar nummers op mp3 cd lezen ga der vanuit dat ze wel mk3 hebbe xd

Waarom draai je überhaupt met MP3-cd's als ik vragen mag? Heb je dan niet heel vaak dat je een plaat niet kunt draaien omdat je de cd er al in hebt zitten?
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
maarten1410 wrote:

Waarom draai je überhaupt met MP3-cd's als ik vragen mag? Heb je dan niet heel vaak dat je een plaat niet kunt draaien omdat je de cd er al in hebt zitten?
ik draai ook met mp-3 cd's en heb er nooit problemen mee eigenlijk...
Hardtraxxer
327 posts member since 2010
last seen Jan 2017
maarten1410 wrote:

ik heb gwn 10 nummers per cd dus heb dat probleem eigelijk nooit:)

en k heb Denon DN-S700 staan en die leest op een of andere manier alleen me mp3 cd's en niet de cd's die k wav had gebrand voor mijn vorige set maarja nog maar is ff goed naar kijken

en ga inderdaad maar ff aan discotheek vragen wat ze precies hebbe staan enz
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2014
Atraxisz wrote:Ik moet voor mijn dj setje thuis een paar monitoren hebben. Mijn maximale budget is 150/160 euro. Hebben jullie enige suggesties? Ik heb al een beetje rondgekeken maar heb eigenlijk weinig verstand van kwaliteit en dergelijke van die boxen. bvd
Zou iemand mij misschien nog kunnen helpen?
Hardtraxx Veteran
3341 posts member since 2010
last seen Sep 2016
maarten1410 wrote:

Heb ik nou ook mp3 cd's dan offe ?
D
Artiest
last seen Apr 2019
Atraxisz wrote:
Atraxisz wrote:Ik moet voor mijn dj setje thuis een paar monitoren hebben. Mijn maximale budget is 150/160 euro. Hebben jullie enige suggesties? Ik heb al een beetje rondgekeken maar heb eigenlijk weinig verstand van kwaliteit en dergelijke van die boxen. bvd
kijk op bax shop en mail/chat even met een medewerker daar, zij geven altijd goed en eerlijk advies
Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 7 days ago
Piaaa wrote:
maarten1410 wrote:

Heb ik nou ook mp3 cd's dan offe ?
Nee... toch? Jij brandt je cd's toch gewoon als audio cd's? Dan is het een audio-cd. Als je alles als data cd's brandt maak je dus een MP3-cd.
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2014
Skedoedelefloeps wrote:
Atraxisz wrote:
kijk op bax shop en mail/chat even met een medewerker daar, zij geven altijd goed en eerlijk advies
Ik heb de M-Audio Studiophile AV40 al besteld! ^^
Hardtraxx Veteran
3341 posts member since 2010
last seen Sep 2016
Dan heb ik idd audio cd's i guess :P
B
3 posts member since 2010
last seen Oct 2010
Hey guys
vraagje..ik heb een Reloop digital jockey 2 interface edition gekocht maar ik weet niet waar dat blokje met groen, zwart en oranje voor is..?
ik wil mijn reloop aansluiten op Bose companion 2 speakers is dit uberhaubt mogelijk? of heb ik een versterker nodig...?
(oja en hoe gaat het voorluisteren...??

grtz
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2014
bathingape wrote:Hey guys
vraagje..ik heb een Reloop digital jockey 2 interface edition gekocht maar ik weet niet waar dat blokje met groen, zwart en oranje voor is..?
ik wil mijn reloop aansluiten op Bose companion 2 speakers is dit uberhaubt mogelijk? of heb ik een versterker nodig...?

grtz
Kun je meer duidelijkheid geven over dat groen, zwart, oranjere blokje? Ik heb zelf geen Digital Jockey maar misschien kan ik het uitleggen.. Die speakers kun je erop aansluiten zonder versterker, want volgens mij zijn het gewoon pc boxjes. Die speakers moet je aansluiten met deze kabel:
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab- ... tails.html
Het zou kunnen dat die kabel meegeleverd is met de controller.

Volgens mij kun je met de knoppen aan de voorkant het voorbeluisteren veranderen. Uiteraard met een koptelefoon
Hardtraxx Addict
1604 posts member since 2010
last seen Jan 2022
Atraxisz wrote:
bathingape wrote:Hey guys

grtz
Kun je meer duidelijkheid geven over dat groen, zwart, oranjere blokje? Ik heb zelf geen Digital Jockey maar misschien kan ik het uitleggen.. Die speakers kun je erop aansluiten zonder versterker, want volgens mij zijn het gewoon pc boxjes. Die speakers moet je aansluiten met deze kabel:
http://www.bax-shop.nl/jack-rca/procab- ... tails.html
Het zou kunnen dat die kabel meegeleverd is met de controller.

Volgens mij kun je met de knoppen aan de voorkant het voorbeluisteren veranderen. Uiteraard met een koptelefoon
Dat eerste hierboven klopt helemaal, heb zelf mn pc-boxen met zo'n kabel. Werkt goed, alleen ik moest mn speakers niet te hard zetten. Dan gaat hoor je ruis.

Voorluisteren gaat idd via koptelefoon, wel je output routing in traktor goed zetten.
Output monitor
L: Out 3
R: Out 4

Output Master
L: Out 1
R: Out 2
D
Hardtraxx Newbie
13 posts member since 2010
last seen Nov 2021
Oke, ik wou dus ook zelf wat eigen setjes in elkaar mixen dus had ik ongeveer een half jaar geleden een trail van Virtual DJ gedownload. Dit beviel mij niet zo, maar deze week ging het toch weer kriebelen. Nu heb ik de trail versie van Traktor gedownload en dit beviel veel beter. Inmiddels wat mee geoefend ed, maar met een muis en hotkeys gaat toch niet zo lekker, dus ik dacht erover om een MIDI controller aan te schaffen.
Ik wou het nog niet zo duur maken, maar met een MIDI controller ben ik dan nog niet echt klaar toch? Zelf heb ik alleen een Desktop PC (wel snel, maar ik zie eigenlijk alleen maar MIDI controllers aangesloten worden op laptops/macbooks) met simpele 5.1 Boxjes van Logitec en een ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord.

Kan iemand mij hier advies geven over wat ik nou precies nodig ben om te draaien met een MIDI controller?

PS, CD mixen is geen optie (voorlopig).
P
Hardtraxx Veteran
3957 posts member since 2010
last seen Jun 2017
Vraag: Waarmee maken jullie tracklisten om uit te printen? Niemand een goed standaard Word-bestand of iets dergelijks?
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
tomb wrote:Vraag: Waarmee maken jullie tracklisten om uit te printen? Niemand een goed standaard Word-bestand of iets dergelijks?
ik doe het gewoon in word ;)
Hardtraxx Addict
last seen Nov 2014
Dietrix wrote:Oke, ik wou dus ook zelf wat eigen setjes in elkaar mixen dus had ik ongeveer een half jaar geleden een trail van Virtual DJ gedownload. Dit beviel mij niet zo, maar deze week ging het toch weer kriebelen. Nu heb ik de trail versie van Traktor gedownload en dit beviel veel beter. Inmiddels wat mee geoefend ed, maar met een muis en hotkeys gaat toch niet zo lekker, dus ik dacht erover om een MIDI controller aan te schaffen.
Ik wou het nog niet zo duur maken, maar met een MIDI controller ben ik dan nog niet echt klaar toch? Zelf heb ik alleen een Desktop PC (wel snel, maar ik zie eigenlijk alleen maar MIDI controllers aangesloten worden op laptops/macbooks) met simpele 5.1 Boxjes van Logitec en een ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord.

Kan iemand mij hier advies geven over wat ik nou precies nodig ben om te draaien met een MIDI controller?

PS, CD mixen is geen optie (voorlopig).
Voor midi controllers heb je niet zoveel meer nodig dan een pc of laptop, pc boxjes en een programma zoals vdj of traktor. Je heb al midi controllers vanaf ongeveer 60 euro maar als ik jou was was ik toch voor iets duurders gegaan zoals de Reloop digital jockey 2 interface edition. Ik heb er zelf nog een Hercules dj control mk2 liggen van 160 euro, maar die gebruik ik niet meer omdat ik nu cd spelers heb!
Donateur
4992 posts member since 2008
last seen Mar 2026
weet niet of die al gesteld is deze vraag,
maar bij monitoren passieve of actieve.
simpele vraag
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Ligt eraan.. Als je een goede versterker hebt kan je passieve nemen.. Maarja de kwaliteit van de versterker wordt dan wel weer veel belangrijker. Als je goeie actieve monitors neemt hoef je daar geen rekening mee te houden
D
Artiest
last seen Apr 2019
actief is aan te raden direct aan je pc (alsnog hoe beter de geluidskaart des te beter t geluid)
actief is gewoon zelf versterkend en passief niet. Meeste monitoren tegenwoordig zijn btw actief.

de KRK series bv waren eerst passief en nu actief (g2 series)
Donateur
4992 posts member since 2008
last seen Mar 2026
versterker trekt passief wel
4x 1000 watt rms

thnx