Dietrix schreef:
Oke, ik wou dus ook zelf wat eigen setjes in elkaar mixen dus had ik ongeveer een half jaar geleden een trail van Virtual DJ gedownload. Dit beviel mij niet zo, maar deze week ging het toch weer kriebelen. Nu heb ik de trail versie van Traktor gedownload en dit beviel veel beter. Inmiddels wat mee geoefend ed, maar met een muis en hotkeys gaat toch niet zo lekker, dus ik dacht erover om een MIDI controller aan te schaffen.
Ik wou het nog niet zo duur maken, maar met een MIDI controller ben ik dan nog niet echt klaar toch? Zelf heb ik alleen een Desktop PC (wel snel, maar ik zie eigenlijk alleen maar MIDI controllers aangesloten worden op laptops/macbooks) met simpele 5.1 Boxjes van Logitec en een ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord.
Kan iemand mij hier advies geven over wat ik nou precies nodig ben om te draaien met een MIDI controller?
PS, CD mixen is geen optie (voorlopig).
Voor midi controllers heb je niet zoveel meer nodig dan een pc of laptop, pc boxjes en een programma zoals vdj of traktor. Je heb al midi controllers vanaf ongeveer 60 euro maar als ik jou was was ik toch voor iets duurders gegaan zoals de Reloop digital jockey 2 interface edition. Ik heb er zelf nog een Hercules dj control mk2 liggen van 160 euro, maar die gebruik ik niet meer omdat ik nu cd spelers heb!