Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Woodside wrote:Daarnaast nog een vraag mbt USB's. Mijn USB's (Goedkope hema rommel) worden niet altijd geaccepteerd door de CDJ's. Daarom vraagje wat voor USB's jullie adviseren voor te draaien?
Ik heb zelf een setje Corsair Survivors liggen! USB 3, dus lekker snel vol te laden vanaf je computer (als je een USB 3 poort hebt uiteraard). Sticks zijn bijzonder stevig en heb er nog geen problemen mee gehad!
Hardtraxxer
395 posts member since 2013
last seen Jan 2016
phoenix wrote:
Darklevi wrote:Hallo,

Als ik met audacity een setje opneem heb ik opeens totaal random op sommige stukken dat het geluid van de rechter speaker wegvalt voor ongeveer 10s, en dan opeens weer terugkomt. Enige kans dat iemand weet waardoor dit komt?
Beschadigde kabel gebruikt om 't op te nemen? Of input, waar de recOut op was aangesloten, is beschadigd?
Heb er alleen soms last van, zou geen idee hebben waar de beschadeging zou zitten.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Woodside wrote:Hoi,

Wij zijn op zoek naar een geluidskaart die we kunnen gebruiken voor het opnemen van onze sets als we ergens optreden. Heeft iemand ervaring hiermee? En welke geluidskaart adviseren je ons?

Daarnaast nog een vraag mbt USB's. Mijn USB's (Goedkope hema rommel) worden niet altijd geaccepteerd door de CDJ's. Daarom vraagje wat voor USB's jullie adviseren voor te draaien?

Alvast bedankt :thumbsup:
Voor opnemen heb je ook speciale recorders. Is handiger dan een geluidskaart + laptop vind ik.

USB gebruik is al jaren icidu. Nooit problemen mee gehad.
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Darklevi wrote:
phoenix wrote:
Darklevi wrote:Hallo,

Als ik met audacity een setje opneem heb ik opeens totaal random op sommige stukken dat het geluid van de rechter speaker wegvalt voor ongeveer 10s, en dan opeens weer terugkomt. Enige kans dat iemand weet waardoor dit komt?
Beschadigde kabel gebruikt om 't op te nemen? Of input, waar de recOut op was aangesloten, is beschadigd?
Heb er alleen soms last van, zou geen idee hebben waar de beschadeging zou zitten.
Kan breukje in kabel zijn dat er soms slecht contact is en het dus wegvalt.
Hardtraxxer
395 posts member since 2013
last seen Jan 2016
Ik denk dat de kabel die van mn monitoren naar mn booth out kapot is, maar dat heeft in principe niks te maken als ik via een andere kabel van mn master out naar mn externe geluidskaart iets opneem toch?
Hardtraxxer
584 posts member since 2014
last seen Oct 2025
Pas een filmpje gezien over het schoonmaken van een cdj, daar werd PRF foam cleaner gebruikt. Iemand hier ervaring met dit spul? en kan je er een djm ook goed mee schoonmaken. Of heeft iemand andere tips?
K
3 posts member since 2015
last seen May 2015
Edit: is gelukt. bvd
M
Hardtraxx Newbie
11 posts member since 2014
last seen Mar 2015
Iemand enig idee hoe je in Traktor het geluid uit de speakers en het geluid in je headphones scheidt? Ik heb een Focusrite 2i2 als interface, maar deze geeft maar twee uitgangskanalen aan in Traktor en niet nog een aparte headphone uitgang.
S
2 posts member since 2015
last seen Jan 2015

cdj 800 probleem .. Help!

Heey ! Ik heb een probleem met men cdj 800 van pioneer .. Als ik men liedje wil laten uitspelen dan stop ineens iets na de helft .. Iemand die weet wat hier het probleem is ?
S
Stino1992 wrote:Heey ! Ik heb een probleem met men cdj 800 van pioneer .. Als ik men liedje wil laten uitspelen dan stop ineens iets na de helft .. Iemand die weet wat hier het probleem is ?
Wss is het nummer niet goed. Opnieuw branden?
Hardtraxxer
434 posts member since 2014
last seen Mar 2026
Yo iedereen! Ik ben normaal alleen actief in de producer topics, maar ik wil een DJ Controller gaan aanschaffen. Nu heb ik (denk ik) een goede gevonden. Het gaat over deze: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... uctreviews Deze prijs vind ik ook precies goed, en ik wil ook niet meer betalen voor een kleine DJ Controller. Het is om te beginnen en niet gelijk te gaan draaien ofzo, gewoon oefenen op mijn kamer en eventueel als ik ooit een klein buurtfeest heb ofzo. Als iemand met deze controller ervaring heeft of mij er meer over kan vertellen (qua kwaliteit), zou dat heel fijn zijn. Ik zie hem vaak hoge ratings krijgen, dus ik dacht die is wel goed. Als hij btw echt stront is laat het me gerust weten en link me een nieuwe rond deze prijs of goedkoper (als je er een weet).
Last edited by Antergy on 11 Jan 2015 20:00, edited 1 time in total.
D
Hardtraxx Veteran
4969 posts member since 2012
Is het mogelijk om een Waveform te laden op CDJ2000's zonder dat de tracks eerst door Rekordbox geanalyseerd zijn?
M
Hardtraxxer
161 posts member since 2010
last seen May 2019
Zover ik weet niet. Je zult je tracks (helaas) gewoon via rekordbox op je USB gaan zetten.
B
Hardtraxxer
403 posts member since 2014
last seen Sep 2017
Ik heb een vraagje, wil van een midi speler overstappen op echt draaien met cd's of usb. Wat raden jullie aan, zat zelf te denken aan de XDJ-r1 of 2 cd spelers met een mixer (CDJ800/CDJ1000)

Alvast bedankt
Hardtraxxer
last seen Oct 2025
Brmn wrote:Ik heb een vraagje, wil van een midi speler overstappen op echt draaien met cd's of usb. Wat raden jullie aan, zat zelf te denken aan de XDJ-r1 of 2 cd spelers met een mixer (CDJ800/CDJ1000)

Alvast bedankt
Wat is je budget ongeveer?

Ik ben van een DDJ-SB overgegaan naar cdj-850 & DJM-800 wilde niet meer digitaal draaien omdat ik met cd's veel leuker vind. en met de 850 kan je ook nog usb dus kan altijd kiezen. Was wel rond de €1500 kwijt maar geld meer dan waar.
B
Hardtraxxer
last seen Sep 2017
Ik wil tussen de 1000-1200 eraan uitgeven. Zijn er grote nadelen als je het 2ehands koopt?
Hardtraxx Crew
4900 posts member since 2011
last seen 4 days ago
Ligt eraan waar je het koopt. De meeste mensen gaan er wel aardig mee om, maar daar kun je een inschatting van maken als je gaat testen (altijd doen!). Zo heb ik mijn setje CDJ-800's met een reloop rmx-40 tweedehands gekocht. Werken nog steeds perfect (en staan nog te koop ook trouwens :P ).

Nieuw weet je zeker dat het goed is, maar je betaalt wel meteen een hoop meer.
B
Hardtraxxer
last seen Sep 2017
Ja het prijsverschil tussen 2e hands en nieuw is schrikbarend...
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Hardtraxxer
last seen Oct 2025
Voor €1200 kan je wel een leuk 2e hands setje kopen, djm 700 met cdj 800
B
Hardtraxxer
last seen Sep 2017
Bedankt voor de antwoorden, Unknown het word hem nog niet. Ga eerst mijn racefiets verkopen en dat kan nog wel fftjes duren!

in ieder geval bedankt voor de antwoorden
Hardtraxxer
434 posts member since 2014
last seen Mar 2026
Top dat iedereen me hier negeert echt blij mee enzo! Laat ook maar altijd dat gezeik
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Ok doei.
P
Hardtraxx Addict
1034 posts member since 2012
last seen Jul 2026
Antergy wrote:Top dat iedereen me hier negeert echt blij mee enzo! Laat ook maar altijd dat gezeik
Lees het topic eens goed door, dergelijke vragen zijn al tig keer beantwoord. Maar ik heb zelf een tijdje met zijn voorganger gewerkt, en die is mij prima bevallen.
K
3 posts member since 2015
last seen May 2015
Antergy wrote:Yo iedereen! Ik ben normaal alleen actief in de producer topics, maar ik wil een DJ Controller gaan aanschaffen. Nu heb ik (denk ik) een goede gevonden. Het gaat over deze: http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... uctreviews Deze prijs vind ik ook precies goed, en ik wil ook niet meer betalen voor een kleine DJ Controller. Het is om te beginnen en niet gelijk te gaan draaien ofzo, gewoon oefenen op mijn kamer en eventueel als ik ooit een klein buurtfeest heb ofzo. Als iemand met deze controller ervaring heeft of mij er meer over kan vertellen (qua kwaliteit), zou dat heel fijn zijn. Ik zie hem vaak hoge ratings krijgen, dus ik dacht die is wel goed. Als hij btw echt stront is laat het me gerust weten en link me een nieuwe rond deze prijs of goedkoper (als je er een weet).
Geen ervaring met die controller maar ik wil je wel vertellen dat ik nu 2 weken een DDJ-SB heb (220 euro nieuw) en die bevalt mij zeer goed!

Zou als ik jou was even googlen naar voor en na-delen van beide controllers :)!

Veel plezier alvast met je aankoop!!