Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2012 11:46 
 
Hardtraxxer

marsiascout schreef:
pim schreef:
@ Takku Het was de bedoeling, juist omdat ik met een midi-controller ga draaien, dat ik alleen maar eigen producties zou gaan draaien, en er eigenlijk een 'liveset' van zou maken. Maar wat jij zegt: ik moet het toch ooit leren op cdjs!
Ik zal er nog ff over nadenken, iniedergeval bedankt voor je advies! :thumbup:


Wil je er echt een liveset van maken ga dan niet met een RDJ draaien.
Werk dan met n DAW ala Ableton en n Akai Pad controller. Dan kan je je allerlei onderdelen van tracks op n andere knop zetten en dan kan je echt alles door elkaar gooien.


Inderdaad! Dat is ook echt iets wat ik wil gaan leren, heb er alleen momenteel het geld niet vur :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2012 18:15 
 

Draidy schreef:
Kan moeilijk zeggen hoeveel outputs je hebt.
Maar probeer esns asio4all (gratis programma) te downloaden, openen en dan kijken hoeveel outputs je hebt. (Als er bijv staat Realtek digital audio 1 en 2 dan tellen die samen als 1 (is dan links en rechts))

Hoe werkt dat programma? Kan het helemaal niet openen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2012 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is waar. Je moet dan virtual dj openen en vanuit daar bij de geluidsinstelling het asio4all panel openen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2012 22:51 
 
Hardtraxxer

Wat is midintro mixen precies en wat houd dit in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2012 20:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jarno schreef:
Wat is midintro mixen precies en wat houd dit in?


Dat je niet standaard outro - intro mixen doet. De mid-intro is het stuk na de ''mix'' intro. Als je dus midintro mixen (weet niet of dat de juiste vermelding is maargoed) doet, dan cue je het nummer die je wilt inmixen bij de midintro, en mix je 'm vanaf daar in. Dit is vlotter, energieker en ik vind 't persoonlijk veel vetter :) .

Trouwens, als je tracks heel goed uit je hoofd kent dan hoef je 'm soms niet eens te cueën, dan start je de track die je wilt inmixen gewoon een stuk vroeger (in de climax van de draaiende track bijv.) en dan fade je de track gewoon later in & bass switch etc.. (als je snapt wat ik bedoel :P )

Owja, correct me if i'm wrong :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 21:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Jarno schreef:
Wat is midintro mixen precies en wat houd dit in?


Dat je niet standaard outro - intro mixen doet. De mid-intro is het stuk na de ''mix'' intro. Als je dus midintro mixen (weet niet of dat de juiste vermelding is maargoed) doet, dan cue je het nummer die je wilt inmixen bij de midintro, en mix je 'm vanaf daar in. Dit is vlotter, energieker en ik vind 't persoonlijk veel vetter :) .

Trouwens, als je tracks heel goed uit je hoofd kent dan hoef je 'm soms niet eens te cueën, dan start je de track die je wilt inmixen gewoon een stuk vroeger (in de climax van de draaiende track bijv.) en dan fade je de track gewoon later in & bass switch etc.. (als je snapt wat ik bedoel :P )

Owja, correct me if i'm wrong :P

Je hebt gelijk hoor poepie :kiss:
Ze op de 2e manier inmixen werkt fijner omdat je dan zeker weet dat ie recht ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2012 22:52 
 
Hardtraxxer

Piaaa schreef:
G1LL schreef:
Jarno schreef:
Wat is midintro mixen precies en wat houd dit in?


Dat je niet standaard outro - intro mixen doet. De mid-intro is het stuk na de ''mix'' intro. Als je dus midintro mixen (weet niet of dat de juiste vermelding is maargoed) doet, dan cue je het nummer die je wilt inmixen bij de midintro, en mix je 'm vanaf daar in. Dit is vlotter, energieker en ik vind 't persoonlijk veel vetter :) .

Trouwens, als je tracks heel goed uit je hoofd kent dan hoef je 'm soms niet eens te cueën, dan start je de track die je wilt inmixen gewoon een stuk vroeger (in de climax van de draaiende track bijv.) en dan fade je de track gewoon later in & bass switch etc.. (als je snapt wat ik bedoel :P )

Owja, correct me if i'm wrong :P

Je hebt gelijk hoor poepie :kiss:
Ze op de 2e manier inmixen werkt fijner omdat je dan zeker weet dat ie recht ligt.


Nou dat op die 2e manier werkt eigenlijk bijna nooit want bij alle tracks die ik bij elkaar heb proberen te krijgen op die manier in fl studio moet je ze op een heel vreemd punt starten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 00:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat hoeft echt niet altijd. En als je al een vreemd punt hebt dan zou het wellicht een punt zijn na 8 beats ofzo. Ik vind dat juist vet, want zo kun je hier en daar nog een beetje teasen als de track daar goed genoeg voor gemaakt is.

Het is af en toe wel even zoeken hoor, maar platen die je echt heel vet vind die ken je na een verloop van tijd wel uit je kop, en met een beetje fantasie kun je de mooiste overgangen maken (1 van de redenen waarom ik het mixwerk van The Geminizers zo kan waarderen, want Mark & Joost proberen die dingen ook op die manier).

Het zou wat zijn zeg als bijv. Noisecontrollers dat ook zouden doen, dan kunnen ze zoooooooo veel vette dingen doen ipv dat standaard gemix wat je tegenwoordig veel te veel hoort! Dat zou een feest nog veel vetter maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 01:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Het zou wat zijn zeg als bijv. Noisecontrollers dat ook zouden doen, dan kunnen ze zoooooooo veel vette dingen doen ipv dat standaard gemix wat je tegenwoordig veel te veel hoort! Dat zou een feest nog veel vetter maken!

Mee eens, sowieso probeer ik zelf ook altijd speelse overgangen te maken. Dat houdt het leuk zeg maar :D
Bijv de track 8 beats voor de outro al instarten en dat soort dingen. Luister anders deze set eens, daar heb ik best wel experimenteel gemixt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Black Sunrise schreef:
G1LL schreef:
Het zou wat zijn zeg als bijv. Noisecontrollers dat ook zouden doen, dan kunnen ze zoooooooo veel vette dingen doen ipv dat standaard gemix wat je tegenwoordig veel te veel hoort! Dat zou een feest nog veel vetter maken!

Mee eens, sowieso probeer ik zelf ook altijd speelse overgangen te maken. Dat houdt het leuk zeg maar :D
Bijv de track 8 beats voor de outro al instarten en dat soort dingen. Luister anders deze set eens, daar heb ik best wel experimenteel gemixt :)


+ door wat gewaarder de mixen kun je een bepaald tempo in je set houden waardoor de mensen op de dansvloer weer minder vaak stil staan op die lange breaks van tegenwoordig.
vind ik persoonlijk stukken fijner dan hele tijd stil te moeten staan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Black Sunrise schreef:
G1LL schreef:
Het zou wat zijn zeg als bijv. Noisecontrollers dat ook zouden doen, dan kunnen ze zoooooooo veel vette dingen doen ipv dat standaard gemix wat je tegenwoordig veel te veel hoort! Dat zou een feest nog veel vetter maken!

Mee eens, sowieso probeer ik zelf ook altijd speelse overgangen te maken. Dat houdt het leuk zeg maar :D
Bijv de track 8 beats voor de outro al instarten en dat soort dingen. Luister anders deze set eens, daar heb ik best wel experimenteel gemixt :)


+ door wat gewaarder de mixen kun je een bepaald tempo in je set houden waardoor de mensen op de dansvloer weer minder vaak stil staan op die lange breaks van tegenwoordig.
vind ik persoonlijk stukken fijner dan hele tijd stil te moeten staan :P

Gewaagder hoeft niet per se voor snelheid te zorgen, dat doe je door sneller in te mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Black Sunrise schreef:
G1LL schreef:
Het zou wat zijn zeg als bijv. Noisecontrollers dat ook zouden doen, dan kunnen ze zoooooooo veel vette dingen doen ipv dat standaard gemix wat je tegenwoordig veel te veel hoort! Dat zou een feest nog veel vetter maken!

Mee eens, sowieso probeer ik zelf ook altijd speelse overgangen te maken. Dat houdt het leuk zeg maar :D
Bijv de track 8 beats voor de outro al instarten en dat soort dingen. Luister anders deze set eens, daar heb ik best wel experimenteel gemixt :)


+ door wat gewaarder de mixen kun je een bepaald tempo in je set houden waardoor de mensen op de dansvloer weer minder vaak stil staan op die lange breaks van tegenwoordig.
vind ik persoonlijk stukken fijner dan hele tijd stil te moeten staan :P

Gewaagder hoeft niet per se voor snelheid te zorgen, dat doe je door sneller in te mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2012 19:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heb je een punt maar als je intro outro mixt dan kan duurt het overmixen meestal langer dan als je bijv alleen een mid-intro of climax gebruikt van een plaat waar er wel meer tempo in je set komt denk ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 feb 2012 14:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

G1LL schreef:
Het is af en toe wel even zoeken hoor, maar platen die je echt heel vet vind die ken je na een verloop van tijd wel uit je kop, en met een beetje fantasie kun je de mooiste overgangen maken (1 van de redenen waarom ik het mixwerk van The Geminizers zo kan waarderen, want Mark & Joost proberen die dingen ook op die manier).


Ik probeer af en toe wat in Virtual DJ. Zo leer je platen heel goed kennen doordat je kan zien hoe de platen over elkaar lopen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 12:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Helemaal mee eens hier,kan me soms behoorlijk irriteren aan dat simpele intro outro mixen de hele avond door.
Mix ze zelf ook t liefst via de midintro in, (Dragonborn kan t ook zo mooi mee bijvoorbeeld :P ) liever wat risico dan op safe spelen,het hoeft natuurlijk niet altijd want sommige platen gaat dat gewoonweg niet.
Maargoed, verschil van mening want je hebt ook mensen die een hekel hebben aan mixwerk met veel beatmatchen en live "mashups" etc.. die hebben dan zoiets dat je dan de platen "verkracht" :huh:
Mijn mixwerk vind ik zelf is een beetje teveel spelen,maar ik kan t gewoon niet laten tijdens t draaien te beatmatchen enzo, komt denk ik ook omdat ik met hardcore (en vinyl) ben begonnen waar t "bijna" altijd klinkt om platen doorelkaar te laten lopen.
Nouja goed, zo ieder zn eigen stijl :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik draai zelf hardcore en laat ze eigenlijk in 95% van de gevallen tegelijk lopen.

En dan gooi ik als de kick van plaat 2 erin knalt de bass daarvan open en haal ik die van plaat 1 weg. Krijg je melodie enzo van plaat 1 en de kick van plaat 2 :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2012 17:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

das met hardcore idd erg lekker mixen en als je beetje set met drive hebt kan dat bij hardstyle ook heerlijk zijn idd :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2012 23:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben van plan om een Draaitafel te kopen om ook met Vinyl te draaien.

Wat zijn echt grote moeilijkheden ten opzichte van CD spelers.
Op het cue-en/starten op het goeie punt na want dat weet ik.

Hoe vind je trouwens het goeie startpunt?


Bvd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 00:15 
 
Hardtraxxer

Bijna op dezelfde manier als met een CDJ in vinyl mode. Je moet gewoon de plaat bewegen tot je geen 'scratchend geluid meer hoort'
Keertje starten en terug leggen op dat moment :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 03:07 
 
Hardtraxxer

als je de tracks kent, dan heb je het start punt zo gevonden ;)
vaak is dat dus de eerste snare/hihat/kick die je hoort

tenzij je bijvoorbeeld een van mijn tracks draait, want ik wil wel eens scheve maten gebruiken door de hele track heen (dus ook in het intro) en offbeat beginnen waardoor je verkeerd uitkomt...
maar ook dat is track kennis....

je moet er niet teveel bij nadenken... gewoon doen... dan merk je snel genoeg hoe makkelijk het eigenlijk is

SiweZ schreef:
Mijn mixwerk vind ik zelf is een beetje teveel spelen,maar ik kan t gewoon niet laten tijdens t draaien te beatmatchen enzo, komt denk ik ook omdat ik met hardcore (en vinyl) ben begonnen waar t "bijna" altijd klinkt om platen doorelkaar te laten lopen.


wat versta jij onder beatmatchen?
want beatmatchen is niks meer dan je 2 tracks strak hebben lopen...het matchen van de beats...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke bedankt :)

SiweZ bedoelt in dit geval met beatmatchen volgens mij bijde platen tegelijk open hebben staan. Al dan de ene in de intro en de andere in de climax bijv.

Correct me if I'm wrong SiweZ
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maxje schreef:
Bijna op dezelfde manier als met een CDJ in vinyl mode. Je moet gewoon de plaat bewegen tot je geen 'scratchend geluid meer hoort'
Keertje starten en terug leggen op dat moment :)

Dat.

Het is hetzelfde als wanneer je op de cue-knop van je cdj drukt alleen ben jij nu zelf die cue-knop. Als je de plaat vooruit beweegt druk je dus eigenlijk op cue. De beweging naar voren zou op de maat van de lopende plaat moeten zijn zodat wanneer je hem los laat, de tweede plaat gelijk loopt met de lopende plaat.

Dus als het tempo 1 2 3 4 is, dan wordt de begin 1-e 2-e 3-e 4-e (spreek hardop na, dan is het 1ne, 2je, 3je, 4re) waarbij je op het getal naar voren beweegt en op de -e naar achter.

Ik zou me over het cue-en geen zorgen maken, beatmatchen is een grotere uitdaging :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap hem. Bedankt :)

Nu nog een platenspeler zien te vinden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 16:24 
 
Hardtraxx Newbie

Ff een vraagje:

Meeste DJ's draaien uptempo, maar houden ze hetzelfde tempo door de hele set?

Ik snap natuurlijk wel als ze van hardstyle naar hardcore gaan, dat ze het tempo dan omhoog gooien.

Maar hoe zit dit bij een gewoon setje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 19:37 
 
Hardtraxx Veteran

Bij hardstyle wordt het je niet in dank afgenomen als je nog relatief vroeg op de avond al op 155 zit hoor.
Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner