Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2012 22:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kunstbende?

In dat geval zullen het waarschijnlijk CDJ 1000 MK3 zijn, was iig bij mij zo.

En als je daar nog nooit op gedraaid hebt raad ik het je af. Was bij mij ook een van de redenen waarom ik faalde. En ik draai zelfs met Cd spelers (wel andere), het verschil tussen een MIDI controller en die CD spelers is nog iets groter.

En omdat je maar een kwartier hebt (zo lang duurt het je volgens mij ong om beetje aan de gear te wennen) is de tijd al weer om voordat het goed gaat.;

Dus ik raad het je af.

Als het geen kunstbende is ligt het natuurlijk iets anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2012 23:00 
 
Hardtraxxer

Jep, kunstbende. Je bent niet door zo te lezen? :P In ieder geval super bedankt voor je advies! Wat je zegt, een kwartier is inderdaad wel heel erg kort en te risicovol. Aangezien ik toch van plan was om alleen eigen producties te draaien, zal ik nu met traktor er een 'liveset' van proberen te maken. Ik kan alleen nog niet zo handig werken met samples. Weet niet of dit nu aan traktor ligt, aan de digital jockey, of aan mij..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 21:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

De Digital Jockey is nu ook niet echt gemaakt om met samples te werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2012 22:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
De Digital Jockey is nu ook niet echt gemaakt om met samples te werken.

Niet bepaald maar het gaat wel hoor. Als je bepaalde knoppen die je nooit gebruikt aan nieuwe functies toewijst, en daar ervaring mee hebt gaat het prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 01:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja ik heb zelf een hele tijd geleden ook op een DJ contest voor het eerst met CDJ's gedraait, en t viel me reuze mee! Daarvoor ook alleen maar op een MIDI controller, maar t ging aardig goed! Als t kan zou ik wel zeggen probeer wat ervaring met de CDJ's op te doen, omdat de feeling van CDJ1000MK3 heel anders is dan de RDJ2. Laat je echter niet afschrikken door de gear die er staat. Als je vaker ergens wil draaien, zal je toch op de CDJ's aan de bak moeten. Als je ze zelf niet hebt, of geen mensen kent die ze hebben zal je toch elke kans aan moeten grijpen om ermee te draaien, om de feeling onder de knie te krijgen.

Overigens denk ik dat wanneer je een MIDI controller meeneemt naar een contest als Kunstbende je met wel iets heel speciaals moet gaan komen, en niet zomaar een DJ set.. Wanneer je met MIDI draait is het beatmatchen een stuk makkelijker (sync knoppen, BPM meter, phase meter etc.) en dus verwachten ze waarschijnlijk ook een flink stuk meer dan zomaar DJ'en. Ik zou zeggen ga gewoon voor de CDJ's! Je zal er toch op moeten leren draaien, en zoals je zegt, ben je geen held met samples, waardoor je met een MIDI controller geen hele speciale dingen gaat kunnen wat je van een normale DJ set kan onderscheiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2012 14:30 
 
Hardtraxxer

@ Takku Het was de bedoeling, juist omdat ik met een midi-controller ga draaien, dat ik alleen maar eigen producties zou gaan draaien, en er eigenlijk een 'liveset' van zou maken. Maar wat jij zegt: ik moet het toch ooit leren op cdjs!
Ik zal er nog ff over nadenken, iniedergeval bedankt voor je advies! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 21:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Maar wat jij zegt: ik moet het toch ooit leren op cdjs!


Wil je het ECHT leren, moet je draaitafels en vinyl aanschaffen maargoed voor hardstyle geen aanrader, daar zijn veel labels al gekapt met hardstyle en ik maak nergens meer mee dat er op feesten ook maar draaitafels staan.
Dus toch lekker CDJ's kopen tenzij je een andere stijl draait (Hardcore o.i.d)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2012 22:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SiweZ schreef:
Citaat:
Maar wat jij zegt: ik moet het toch ooit leren op cdjs!


Wil je het ECHT leren, moet je draaitafels en vinyl aanschaffen maargoed voor hardstyle geen aanrader, daar zijn veel labels al gekapt met hardstyle en ik maak nergens meer mee dat er op feesten ook maar draaitafels staan.
Dus toch lekker CDJ's kopen tenzij je een andere stijl draait (Hardcore o.i.d)

Wil eigenlijk ook leren vinyl draaien (Hardcore) maar dat word me echt veels te duur. Dan ben ik 5-10 euro kwijt per release. Nu is het 23 cent (voor de CD) :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2012 20:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vinyl :worship:
goeie maat van kan draaien met vinyl, heb het zelf wel eens gedaan bij hem thuis maar dat is toch echt verdomd moeilijk zelfs als je met cd's kan mixen, vinyl is echt veel moeilijker :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2012 14:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

pim schreef:
@ Takku Het was de bedoeling, juist omdat ik met een midi-controller ga draaien, dat ik alleen maar eigen producties zou gaan draaien, en er eigenlijk een 'liveset' van zou maken. Maar wat jij zegt: ik moet het toch ooit leren op cdjs!
Ik zal er nog ff over nadenken, iniedergeval bedankt voor je advies! :thumbup:


Wil je er echt een liveset van maken ga dan niet met een RDJ draaien.
Werk dan met n DAW ala Ableton en n Akai Pad controller. Dan kan je je allerlei onderdelen van tracks op n andere knop zetten en dan kan je echt alles door elkaar gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2012 20:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Intervention schreef:
Vinyl :worship:
goeie maat van kan draaien met vinyl, heb het zelf wel eens gedaan bij hem thuis maar dat is toch echt verdomd moeilijk zelfs als je met cd's kan mixen, vinyl is echt veel moeilijker :oh:

Kwestie van wennen ^^ Ik heb het geleerd met vinyl, zodra je het juist gevoel hebt bij het bijsturen dan is het heerlijk! Alleen met CDJ's heb je veel meer mogelijkheden, beetje teasen, bijsturen is makkelijker, etc. Maar vinyl blijft heerlijk (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2012 22:56 
 

Wat heb ik nodig als ik een redelijke mix wil maken op mijn pc? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 00:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skillz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 00:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dysphoria schreef:
Wat heb ik nodig als ik een redelijke mix wil maken op mijn pc? :P

Computer met daarop dj software
Muis
Oren
2 geluidkaarten (of 1 die je kan splitsen)
Koptelefoon
Boxen
En muzieknummers en enige kennis van die nummers komt ook van pas

Als je meer met je handen dan met een muis wil draaien moet je een midi controller erbij hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 01:03 
 

Draidy schreef:
Dysphoria schreef:
Wat heb ik nodig als ik een redelijke mix wil maken op mijn pc? :P

Computer met daarop dj software
Muis
Oren
2 geluidkaarten (of 1 die je kan splitsen)
Koptelefoon
Boxen
En muzieknummers en enige kennis van die nummers komt ook van pas

Als je meer met je handen dan met een muis wil draaien moet je een midi controller erbij hebben


Thanks! Heb nog twee vraagjes:

Draidy schreef:
Computer met daarop dj software

Zoals? Wat is aan te raden voor beginners?

Draidy schreef:
2 geluidkaarten (of 1 die je kan splitsen)

Ik heb 1 geluidskaart. Maar hoe kom ik er achter of ik deze kan splitsen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 02:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Virtual DJ
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 16:22 
 

patrickjeb schreef:
Virtual DJ

Oké. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 17:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Virtual dj idd
En welke geluidskaart heb je. Als je niet weet of je hem kan splitsen zaldat wel niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 20:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

splitten doe je vaak m.b.v. de kleuren op geluidskaart (ingangen). Dowload en installeer VDJ en kijk bij opties of je er uit komt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 21:22 
 

Draidy schreef:
Virtual dj idd
En welke geluidskaart heb je. Als je niet weet of je hem kan splitsen zaldat wel niet.

Geen idee. Ik heb geen losse geluidskaart, maar gewoon 1 die op het moederbord zit.

Simplicity schreef:
splitten doe je vaak m.b.v. de kleuren op geluidskaart (ingangen). Dowload en installeer VDJ en kijk bij opties of je er uit komt :)

Bedankt, ik zal kijken hoever ik kom! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 21:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Diegene die op het moederbord zit. Zit daar maar 1 output op of kan je er meerdere koptelefoons on steken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 21:49 
 

Draidy schreef:
Diegene die op het moederbord zit. Zit daar maar 1 output op of kan je er meerdere koptelefoons on steken?

Groen is toch voor audio?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 21:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja meestal wel ja. En roze voor microfoon. Maar op onze computer zittten meerdere outputs die volgens mij ook andere kleuren hebben, zwart bijv.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 21:58 
 

Die heb ik ook, én oranje. :P

Zijn die ook beschikbaar voor koptelefoon output of kunnen alleen die groene dat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2012 23:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan moeilijk zeggen hoeveel outputs je hebt.
Maar probeer esns asio4all (gratis programma) te downloaden, openen en dan kijken hoeveel outputs je hebt. (Als er bijv staat Realtek digital audio 1 en 2 dan tellen die samen als 1 (is dan links en rechts))
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner