Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 19:52 
 
Hardtraxxer

En 145 wordt hardstyle ook niet echt op gemixt, of je moet een early setje draaien ofzo :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 20:38 
 
Hardtraxx Newbie

Ja begin meestal met 150 BPM (gewoon geen pitch), en ga door tot 155 BPM zo'n beetje.

Maar hoor in gewone setjes bijna nooit uptempo tracks, maar dat kan zijn omdat mijn oren daar nog niet op afgestemd zijn.. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

WHDJ92 schreef:
Ja begin meestal met 150 BPM (gewoon geen pitch), en ga door tot 155 BPM zo'n beetje.

Maar hoor in gewone setjes bijna nooit uptempo tracks, maar dat kan zijn omdat mijn oren daar nog niet op afgestemd zijn.. xd


Als n DJ goed opbouwt is t ook logisch dat je dat meestal niet zo hoort. Iemand zal niet meteen van 150 naar 155 bpm gaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:50 
 
Hardtraxx Newbie

marsiascout schreef:
WHDJ92 schreef:
Ja begin meestal met 150 BPM (gewoon geen pitch), en ga door tot 155 BPM zo'n beetje.

Maar hoor in gewone setjes bijna nooit uptempo tracks, maar dat kan zijn omdat mijn oren daar nog niet op afgestemd zijn.. xd


Als n DJ goed opbouwt is t ook logisch dat je dat meestal niet zo hoort. Iemand zal niet meteen van 150 naar 155 bpm gaan


Dat snap ik! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2012 22:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik begin ook altijd gewoon op 150 en dan tijdens mijn set gaandeweg steeds met 1 bpm verhogen. Eindig vaak op 155/156.
Veel sneller als dat klinkt niet altijd lekker meer. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2012 12:48 
 
Hardtraxx Elite

Kloot nu een jaartje of 2 met Virtual DJ.
Prima programma om het een beetje te leren.
Tutorials bekijken op youtube e.d.
Ben eigenlijk wel toe aan het echte werk, mengpaneeltje en zo.. maar mijn bankrekening staat dat helaas niet toe..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 08:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

carnage schreef:
als je de tracks kent, dan heb je het start punt zo gevonden ;)
vaak is dat dus de eerste snare/hihat/kick die je hoort

tenzij je bijvoorbeeld een van mijn tracks draait, want ik wil wel eens scheve maten gebruiken door de hele track heen (dus ook in het intro) en offbeat beginnen waardoor je verkeerd uitkomt...
maar ook dat is track kennis....

je moet er niet teveel bij nadenken... gewoon doen... dan merk je snel genoeg hoe makkelijk het eigenlijk is

SiweZ schreef:
Mijn mixwerk vind ik zelf is een beetje teveel spelen,maar ik kan t gewoon niet laten tijdens t draaien te beatmatchen enzo, komt denk ik ook omdat ik met hardcore (en vinyl) ben begonnen waar t "bijna" altijd klinkt om platen doorelkaar te laten lopen.


wat versta jij onder beatmatchen?
want beatmatchen is niks meer dan je 2 tracks strak hebben lopen...het matchen van de beats...


Het matchen van beats,teasen noem ik altijd beatmatchen :P vooral en zo minmogelijk op safe mixen.
Probeer er altijd wat bijzonders van te maken (via de midintro inmixen,vocals van andere tracks erdoor laten spelen dus zeg maar live "mashups" maar dan anders :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 08:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Draidy schreef:
Oke bedankt :)

SiweZ bedoelt in dit geval met beatmatchen volgens mij bijde platen tegelijk open hebben staan. Al dan de ene in de intro en de andere in de climax bijv.

Correct me if I'm wrong SiweZ


Ook dat wel eens, als het maar bijzonder klinkt! Maar niet te storend natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 17:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Socializerz schreef:
ramon038 schreef:
Kloot nu een jaartje of 2 met Virtual DJ.
Prima programma om het een beetje te leren.
Tutorials bekijken op youtube e.d.
Ben eigenlijk wel toe aan het echte werk, mengpaneeltje en zo.. maar mijn bankrekening staat dat helaas niet toe..

same story

+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 21:02 
 
Hardtraxx Veteran

SpaceRazr schreef:
Socializerz schreef:
ramon038 schreef:
Kloot nu een jaartje of 2 met Virtual DJ.
Prima programma om het een beetje te leren.
Tutorials bekijken op youtube e.d.
Ben eigenlijk wel toe aan het echte werk, mengpaneeltje en zo.. maar mijn bankrekening staat dat helaas niet toe..

same story

+1

+2
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2012 10:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben zelf begonnen met een controller, en heb ook de centen niet om alles in 1 keer te kopen... Doe t nu gewoon stuk voor stuk, heb nu m'n eerste CDJ850, die heb ik gewoon op m'n controller aangesloten en ingesteld als audio input in traktor.. Binnenkort CDJ nr2, dan nog een mixer erbij en klaar! Ideaal zo, hoef niet door te blijven kloten met alleen die controller, en over een paar maanden heb ik de hele set compleet
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 17:33 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Ben zelf begonnen met een controller, en heb ook de centen niet om alles in 1 keer te kopen... Doe t nu gewoon stuk voor stuk, heb nu m'n eerste CDJ850, die heb ik gewoon op m'n controller aangesloten en ingesteld als audio input in traktor.. Binnenkort CDJ nr2, dan nog een mixer erbij en klaar! Ideaal zo, hoef niet door te blijven kloten met alleen die controller, en over een paar maanden heb ik de hele set compleet


Ik heb in een keer mijn reloop set gekocht maar dat is inderdaad een stuk prijziger dan ze een voor een kopen. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2012 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Project 141 schreef:
Zolang je doorhebt hoe je tracks in blokken verdeeld vind ik het goed ;)

Haha idd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraagje.. Met wat leggen jullie een plaat terug recht als deze na het instarten in je headphone nog niet helemaal kaarsrecht op de plaat die speelt ligt? Joghweel of pitch bend om te corrigeren.. ? En wat zijn de voor- nadelen van beide dan.

Doe zelf op dit moment pitch bend, beetje overgenomen door het Virtual DJ'en vroeger maar nu mix ik dus op eigen gear. Maar heb het gevoel dat veel meer mensen gebruik maken van het jogwheel daar waar ik nu eigenlijk bijna niets mee doe tijdens het mixen. :P

Mixen zelf gaat steeds beter. Binnenkort is een setje posten. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 18:44 
 
Hardtraxxer

Ligt er aan waar je het mee aan leert / fijner vind. Ik zelf gebruik de jogwheel omdat ik dan meer controle heb. Maar dat zal komen doordat ik het me daarmee aangeleert heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jog wheel, stuk sneller vaak dan pitch bend (als je er echt naast zit) en Pioneer heeft geen pitch bend dus ik moet wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Jog wheel, stuk sneller vaak dan pitch bend (als je er echt naast zit) en Pioneer heeft geen pitch bend dus ik moet wel :P

Bij mijn gear is het niet sneller dan de pitch bend, dus ik gebruik de pitch bend. Want mijn johwheel is ook gewoon pitchbend maar niet progressief, en mijn pitchbend knoppen wel dus die gaan sneller.
En ben het gewoon gewend
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 21:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als ik een flinke zwenkt geef aan mijn jogwheel ben ik echt wel sneller dan dat ik steeds op een knopje moet drukken...
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geloof ik best. Maar bij de numark NDX 200 niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 21:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

maarten1410 schreef:
Jog wheel, stuk sneller vaak dan pitch bend (als je er echt naast zit) en Pioneer heeft geen pitch bend dus ik moet wel :P

Dit is een interessante uitspraak, wist niet dat Pioneer geen pitch bend had. En aangezien er meestal Pioneers staan als je ooit ergens komt te draaien..

Ga vanaf nu eens me eigen aanleren om wat met het jogwheel te werken, volgens mij werkt dat een stuk fijner en makkelijker inderdaad als je er aan gewend bent, en RMP-1 cd spelers die ik heb hebben blijkbaar ook wel een lekker jogwheel heb ik vernomen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 22:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jogwheel, nooit iets anders gedaan.
Werkt voor mij veel preciezer, je kunt heel fijn kleine aanpassingen doen als het nodig is. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 22:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik ben gewoon pitch bend gewend en dan kom je daar niet zo snel van af.
Bij grote veranderingen houd ik hem gewoon ff in want het is progressief. En bij kleine druk ik er een paar keer kort op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 apr 2012 23:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

93Wesley93 schreef:
maarten1410 schreef:
Jog wheel, stuk sneller vaak dan pitch bend (als je er echt naast zit) en Pioneer heeft geen pitch bend dus ik moet wel :P

RMP-1 cd spelers die ik heb hebben blijkbaar ook wel een lekker jogwheel heb ik vernomen. :)

Maar die reageren weer compleet anders dan Pioneers hahaha. Pio's zijn een stuk gevoeliger, daar is een tikje ook echt een tikje terwijl dat bij Reloop iets meer kracht nodig heeft. Maar van jogwheel naar jogwheel overstappen lijkt mij makkelijker dan van pitchbend naar wheel. Maar alles is te leren natuurlijk!

Draidy schreef:
Bij grote veranderingen houd ik hem gewoon ff in want het is progressief. En bij kleine druk ik er een paar keer kort op.

Dat ingedrukt houden werkt het zelfde als een flinke draai aan je jogwheel maar ik weet niet hoe snel jou jogwheel is... als dat nogal wat draai nodig heeft voordat je er bent dan zou ik ook pitch bend gebruiken.

Kortom: Het is maar net wat je fijn vindt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 20:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Jogwheel van Reloop is echt lomp >.< Maar na een tijdje ben je er wel aan gewend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2012 20:52 
 
Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Jogwheel van Reloop is echt lomp >.< Maar na een tijdje ben je er wel aan gewend.

Inderdaad, echt een kutjogwheel :P. Als je 'm 1 keer aanraakt blijft ie meteen 'n paar seconden op dat BPM staan... onmogelijk om iets recht te leggen als je het anders gewend bent.

Jogwheel voelt trouwens ook veel natuurlijker aan dan pitchbend..
Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner