Is gewoon een kwestie van weer ff focussen, heb ook wel eens van die periodes, lag bij mij aan niets anders dan mezelf.
Kwestie van ff doorbijten.
Kwestie van ff doorbijten.
Nu geen tijd, luister andere keer.Ruubiie wrote:http://www6.zippyshare.com/v/70456778/file.html
http://www22.zippyshare.com/v/22346435/file.html
wat vinden jullie van deze?
Ik begin ten eerste altijd op het begin van een blok (1 blok is 4 maten van 8 beats, dus 32 beats)MRN wrote:Ik vroeg me af hoe jullie meestal mixen
Mixen jullie intro's en outro's aan elkaar, of van climax naar climax, of mixen jullie tracks door elkaar heen?
Beginnen jullie ook wel eens op een andere bar dan de 8e? (4e bijv.)
Ja daarmee bedoel ik 2 tracks door elkaar heen spelen, zoals het wel eens gebeurt bij house.Project 141 wrote:Ik zou het afwisselen. Dus soms gewoon intro/outro, en een andere keer gewoon direct door vanaf de climax. En ik weet niet wat je precies bedoeld met 2 tracks tegelijk, dat doe je volgens mij altijd bij mixen
Oke maar kom je dan wel uit als je na de 4e bar begint?Draidy wrote:Ik begin ten eerste altijd op het begin van een blok (1 blok is 4 maten van 8 beats, dus 32 beats)
en verder start ik meestal mijn 2de plaat ergens in de climax van de eerste.
Hier ga ik even heel simpel op antwoorden. Als ik aan het draaien ben kijk ik ten eerste welke track ik ga inmixen en waar ik de andere ga uitmixen. Heeft die een leuke outro dan wil ik die natuurlijk nog wel ten gehore brengen. Is die outro niet zo interessant dan zal ik mijn volgende plaat sneller starten om vervolgens de overgang te maken. Meestal als de intro van de klaar liggende plaat kort is probeer ik hem door te mixen naar de mid intro. Maar dit kan ook niet altijd.MRN wrote:Ik vroeg me af hoe jullie meestal mixen
Mixen jullie intro's en outro's aan elkaar, of van climax naar climax, of mixen jullie tracks door elkaar heen?
Klopt, ik heb ook een tijdje in die situatie gezeten dat ik mn spelers aanzette 3 tracks mixte en er geen zin meer in had omdat ik toch geen inspiratie had en het totaal niet wilde lukken. Gelukkig weer helemaal uit mijn dipPierrePruuk wrote:emand wel eens gehad dat je van het ene op het andere moment opeens echt totaal niet meer kunt mixen?
Met een bar bedoel ik 4 beats, volgens mij wordt dat in dit topic een maat genoemd.Project 141 wrote:Als jij succesvol 2 nummers door elkaar kan laten spelen met behulp van loops, kun je dat best een keertje doen. Alleen moet je bij zoiets wel echt zorgen dat het goed klinkt, je verandert zeg maar iets aan de track en dat kan niet iedereen even leuk vinden.
En wat noem jij precies een 'bar'? 4 beats? 8 beats?
Scheelt niet veelDraidy wrote:Grote kans dat er op kunstbende toch een CDJ 2000 MK3 ipv 1000 MK3 staat.
Is er nog iets dat dan wel handig is om te weten of scheelt het niet veel?
Heb ik ook een lange tijd gehad. Doordat je steeds beter wordt ga je steeds kritischer erna kijken. Daardoor lijkt het als beide platen niet gelijk lopen. Maar als je nu blijft doorgaan dan wordt de beatmatching alleen maar beter.PierrePruuk wrote:Iemand wel eens gehad dat je van het ene op het andere moment opeens echt totaal niet meer kunt mixen?![]()
Sinds een paar maanden kan ik echt veel minder goed beatmatchen dan eerst.. zomaar. Kan ook dat mijn koptelefoon gaar is natuurlijk
Ja dat idee had ik ook...Squid wrote:Heb ik ook een lange tijd gehad. Doordat je steeds beter wordt ga je steeds kritischer erna kijken. Daardoor lijkt het als beide platen niet gelijk lopen. Maar als je nu blijft doorgaan dan wordt de beatmatching alleen maar beter.PierrePruuk wrote:Iemand wel eens gehad dat je van het ene op het andere moment opeens echt totaal niet meer kunt mixen?![]()
Sinds een paar maanden kan ik echt veel minder goed beatmatchen dan eerst.. zomaar. Kan ook dat mijn koptelefoon gaar is natuurlijk
En sommige nummers klinken gewoon niet met elkaarProject 141 wrote:Zoals Pierre zei, dat moet gewoon met je EQ. Als je je low helemaal dichtgooid is het ook nog niet goed? Of de crossfader niet precies in het midden maar toch meer naar de oude plaat? Het kan ook nog verschillen aan de 2 tracks waarmee je werkt.Basscow wrote:Ik wil een nummer over laten lopen, de 2 platen liggen goed op elkaar.
ik wil de intro screeches en synths van het volgende nummer teasen, dus ik gooi de volume knop wat omhoog, maar ik heb zo vaak dat de claps of kicks van het opkomende nummer teveel overheersen, die de hele overgang verkrachten. Ook al gooi ik de low of high kanaal omlaag, klinkt het nog niet.
weet iemand hoe dit kan? mix met een digitaal dj controller en VDJ
Als er vervelende claps zijn zijn het vaak de hoge tonen die irriteren. Dus de high dan ietsjes meer omlaag draaien dan.Basscow wrote:Oude plaat was Gostosa - Never say Never en nieuwe plaat was josh & wesz - DSTRCTN
misschien dat ik high nog verder dicht moest draaien, of misschien komt het dat dat nummer gewoon vervelende claps heeft in de intro, zal morgen wel weer ff proberen die 2 te mixen.