Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2012 23:20 

Hardtraxx Veteran

Is gewoon een kwestie van weer ff focussen, heb ook wel eens van die periodes, lag bij mij aan niets anders dan mezelf.
Kwestie van ff doorbijten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2012 23:21 

Hardtraxx Veteran

Heb ook het idee dat ik zelf iets te kritisch ben... maar bedankt voor de tip :P kan het niet gebruiken nu, binnenkort 1e gig :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 19:44 

Hardtraxx Veteran

http://www6.zippyshare.com/v/70456778/file.html
http://www22.zippyshare.com/v/22346435/file.html
wat vinden jullie van deze?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2012 22:33 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:
http://www6.zippyshare.com/v/70456778/file.html
http://www22.zippyshare.com/v/22346435/file.html
wat vinden jullie van deze?

Nu geen tijd, luister andere keer.
Kan trouwens beter hier: dj-s-corner/oefensets-met-commentaar-t22771.html denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 17:52 

Hardtraxxer

Ik vroeg me af hoe jullie meestal mixen
Mixen jullie intro's en outro's aan elkaar, of van climax naar climax, of mixen jullie tracks door elkaar heen?

Beginnen jullie ook wel eens op een andere bar dan de 8e? (4e bijv.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 18:31 

Hardtraxx Veteran

MRN schreef:
Mixen jullie intro's en outro's aan elkaar, of van climax naar climax, of mixen jullie tracks door elkaar heen?

Beginnen jullie ook wel eens op een andere bar dan de 8e? (4e bijv.)

Ik begin ten eerste altijd op het begin van een blok (1 blok is 4 maten van 8 beats, dus 32 beats)
en verder start ik meestal mijn 2de plaat ergens in de climax van de eerste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2012 19:08 

Hardtraxx Veteran

Tempo is the keyword for mixxeng
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2012 16:35 

Hardtraxxer

Project 141 schreef:
Ik zou het afwisselen. Dus soms gewoon intro/outro, en een andere keer gewoon direct door vanaf de climax. En ik weet niet wat je precies bedoeld met 2 tracks tegelijk, dat doe je volgens mij altijd bij mixen :P

Ja daarmee bedoel ik 2 tracks door elkaar heen spelen, zoals het wel eens gebeurt bij house.
Dan loopen ze bijv. een kick met percussie, en gooien daar de melodie van de andere track overheen.

Draidy schreef:
Ik begin ten eerste altijd op het begin van een blok (1 blok is 4 maten van 8 beats, dus 32 beats)
en verder start ik meestal mijn 2de plaat ergens in de climax van de eerste.

Oke maar kom je dan wel uit als je na de 4e bar begint?
Als ik dat probeer kom ik altijd 4 te vroeg of te laat uit, en klinkt het niet doordat bijv. een vocal door de kick heen loopt
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2012 12:24 

Donateur

MRN schreef:

Hier ga ik even heel simpel op antwoorden. Als ik aan het draaien ben kijk ik ten eerste welke track ik ga inmixen en waar ik de andere ga uitmixen. Heeft die een leuke outro dan wil ik die natuurlijk nog wel ten gehore brengen. Is die outro niet zo interessant dan zal ik mijn volgende plaat sneller starten om vervolgens de overgang te maken. Meestal als de intro van de klaar liggende plaat kort is probeer ik hem door te mixen naar de mid intro. Maar dit kan ook niet altijd.

De laatste tijd heb ik veel inspiratie voor overgangen anders te maken dan standaard :thumbsup:.

PierrePruuk schreef:
emand wel eens gehad dat je van het ene op het andere moment opeens echt totaal niet meer kunt mixen?

Klopt, ik heb ook een tijdje in die situatie gezeten dat ik mn spelers aanzette 3 tracks mixte en er geen zin meer in had omdat ik toch geen inspiratie had en het totaal niet wilde lukken. Gelukkig weer helemaal uit mijn dip :D. Maar af en toe heb je zulke dagen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2012 16:01 

Hardtraxxer

Project 141 schreef:
Als jij succesvol 2 nummers door elkaar kan laten spelen met behulp van loops, kun je dat best een keertje doen. Alleen moet je bij zoiets wel echt zorgen dat het goed klinkt, je verandert zeg maar iets aan de track en dat kan niet iedereen even leuk vinden.

En wat noem jij precies een 'bar'? 4 beats? 8 beats?

Met een bar bedoel ik 4 beats, volgens mij wordt dat in dit topic een maat genoemd.

Heb even geprobeerd met loops te werken, alleen dat klinkt niet echt top zeg maar. xd
Als effect kan het heel leuk klinken, maar een nummer 'verlengen' werkt niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2012 23:59 

Hardtraxxer

Ja oke, lijkt me ook handiger om dan te mixen bij 32/64 beats.

Thx voor de hulp. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2012 00:20 

Hardtraxx Veteran

Ja zoals project zegt.
Je begint altijd op het begin van 1 blok. Wat 32 beats is, als je luisterd merk je ook dat de kick er bijv in komt als de intro een aantal hele blokken heeft gehad, het zijn nooit halve oid.
Je zou ook per 64 beats kunnen beginnen (2 blokken) maar omdat veel numers toch in climax/outro van een oneven aantal blokken hebben doe ik dat nooit met opzet.

Verder hebben we het erover dat 1 blok (32 beats) is opgebouwd uit 4 maten (bars) van 8 beats.
Alhoewel veel mensen per 4 beats tellen kan ik het toch afraden. Als je goed luisterd merk je ook dat een screech oid altijd komt aan het eind van een maat (bar) en dat de melodie of de pitch van de kick ook altijd opnieuw begint bij een maat van 8 beats en niet van 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 22:45 

Hardtraxx Veteran

Grote kans dat er op kunstbende toch een CDJ 2000 MK3 ipv 1000 MK3 staat.

Is er nog iets dat dan wel handig is om te weten of scheelt het niet veel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 01:47 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Grote kans dat er op kunstbende toch een CDJ 2000 MK3 ipv 1000 MK3 staat.

Is er nog iets dat dan wel handig is om te weten of scheelt het niet veel?

Scheelt niet veel ^^ op het lcd scherm na, daar zie je de waveform ook op en de artiest/titel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 17:24 

Hardtraxx Addict

PierrePruuk schreef:
Iemand wel eens gehad dat je van het ene op het andere moment opeens echt totaal niet meer kunt mixen? >.<

Sinds een paar maanden kan ik echt veel minder goed beatmatchen dan eerst.. zomaar. Kan ook dat mijn koptelefoon gaar is natuurlijk :P

Heb ik ook een lange tijd gehad. Doordat je steeds beter wordt ga je steeds kritischer erna kijken. Daardoor lijkt het als beide platen niet gelijk lopen. Maar als je nu blijft doorgaan dan wordt de beatmatching alleen maar beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 19:36 

Hardtraxx Veteran

Squid schreef:
PierrePruuk schreef:
Iemand wel eens gehad dat je van het ene op het andere moment opeens echt totaal niet meer kunt mixen? >.<

Sinds een paar maanden kan ik echt veel minder goed beatmatchen dan eerst.. zomaar. Kan ook dat mijn koptelefoon gaar is natuurlijk :P

Heb ik ook een lange tijd gehad. Doordat je steeds beter wordt ga je steeds kritischer erna kijken. Daardoor lijkt het als beide platen niet gelijk lopen. Maar als je nu blijft doorgaan dan wordt de beatmatching alleen maar beter.

Ja dat idee had ik ook...
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 22:01 

Hardtraxxer

Ik wil een nummer over laten lopen, de 2 platen liggen goed op elkaar.

ik wil de intro screeches en synths van het volgende nummer teasen, dus ik gooi de volume knop wat omhoog, maar ik heb zo vaak dat de claps of kicks van het opkomende nummer teveel overheersen, die de hele overgang verkrachten. Ook al gooi ik de low of high kanaal omlaag, klinkt het nog niet.

weet iemand hoe dit kan? mix met een digitaal dj controller en VDJ
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2012 00:21 

Hardtraxx Veteran

Kan alleen met je EQ helaas
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2012 01:30 

Hardtraxx Newbie

Hoop dingen die ik hier lees kloppen inderdaad. Alleen is het altijd lastig om te zeggen wat het juiste is. Alles is afhankelijk van de track op de master en de track in je headphone. ( hoe is je intro, wanneer komen de breaks, hoe lang zijn de breaks enzovoorts ). Soms kan je beter op de break mixen, soms op je outro, soms op je intro enzovoorts. Wat ikzelf wel erg belangrijk vind is dat je je low mid en high goed afsteld. Met het ingooien van je "koptelefoonnummer" raad ik aan om de high altijd een stukje terug te draaien. En zorg ervoor dat je NOOIT 2 low faders open hebt staan, dit klinkt voor geen meter. En veel oefenen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2012 16:51 

Hardtraxx Newbie

Project 141 schreef:
Basscow schreef:
Ik wil een nummer over laten lopen, de 2 platen liggen goed op elkaar.

ik wil de intro screeches en synths van het volgende nummer teasen, dus ik gooi de volume knop wat omhoog, maar ik heb zo vaak dat de claps of kicks van het opkomende nummer teveel overheersen, die de hele overgang verkrachten. Ook al gooi ik de low of high kanaal omlaag, klinkt het nog niet.

weet iemand hoe dit kan? mix met een digitaal dj controller en VDJ

Zoals Pierre zei, dat moet gewoon met je EQ. Als je je low helemaal dichtgooid is het ook nog niet goed? Of de crossfader niet precies in het midden maar toch meer naar de oude plaat? Het kan ook nog verschillen aan de 2 tracks waarmee je werkt.

En sommige nummers klinken gewoon niet met elkaar :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2012 00:40 

Hardtraxxer

Oude plaat was Gostosa - Never say Never en nieuwe plaat was josh & wesz - DSTRCTN

misschien dat ik high nog verder dicht moest draaien, of misschien komt het dat dat nummer gewoon vervelende claps heeft in de intro, zal morgen wel weer ff proberen die 2 te mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2012 19:38 

Hardtraxx Addict

Basscow schreef:
Oude plaat was Gostosa - Never say Never en nieuwe plaat was josh & wesz - DSTRCTN

misschien dat ik high nog verder dicht moest draaien, of misschien komt het dat dat nummer gewoon vervelende claps heeft in de intro, zal morgen wel weer ff proberen die 2 te mixen.

Als er vervelende claps zijn zijn het vaak de hoge tonen die irriteren. Dus de high dan ietsjes meer omlaag draaien dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2012 01:32 

Hardtraxxer

Zo heb ik mn mix problemen met de nummer van DBSTF.. Vooral het nummer the magical mistery, als villain in de intro begint te praten, dan klinkt het echt niet meer kwa volume, hebben jullie dit ook?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2012 21:04 

Hardtraxxer

Gain en EQ gebruiken zodra vocals inkomen, gewoon beetje aankloten.
Vanzelf krijg je er wel een mooi resultaat uit :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2012 21:56 

Hardtraxxer

Ik heb een vraagje. Ik wist niet goed waar ik het het best kon plaatsen maar vond het een beetje overdreven een nieuw topic voor aan te maken.
Volgende week doe ik mee aan een dj-contest (mijn eerste), en thuis draai ik normaal met mijn midi-controller. Ik zou volgende week hier ook eigenlijk mee draaien, maar aangezien ik dan ook mijn laptop moet meenemen, en deze eigenlijk niet echt betrouwbaar is (valt vaak uit), wil ik misschien met de cd-spelers gaan draaien die ze daar hebben. Nou vroeg ik me af of dit verstandig is, en of dit een groot verschil is? Volgens mij hebben ze cdj's weet niet precies welke. Alvast bedankt als iemand me met deze vraag kan helpen! :D
Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner