okee ik zie et et is een hele kromme vraag die ik heb gesteld sorry daarvoor ik bedoelde eigenlijk:maarten1410 wrote:Als ik het goed begrijp vraag je eigenlijk of je bij elke nieuwe track opnieuw op de BPM moet letten?Draidy wrote:Dit snap ik niet helemaal. Wat bedoel je precies?roalddb wrote:okee ik zie hierboven ergens staan dat bpm counters afgeplakt worden??? waarom dat je kan toch niet weten hoeveel bpm een track bpm is. Of maakt dat niet uit en moet je gewoon de tracks die je wilt draaien ten opzichte van elkaar bekijken?
Antwoord: Ja, eigenlijk wel. Helemaal als je early hardstyle draait of hardcore, daar zit zo veel verschil in snelheid in de verschillende platen! En je leert het het snelst goed te krijgen door je counters af te plakken en alles op gehoor gelijk te leggen. Daarnaast kloppen counters ook niet altijd of heb je ze helemaal niet dus zul je op je gehoor moeten kunnen vertrouwen.
ik draai met een pioneer ddj t1, dus met traktor op mijn pc. Bij elk nummer zie je dan het bpm ervan. Maar er wordt hier eerder ergens gezegt dat iemand dat wil afplakken omdat dat handig is voor later. Maar moet je dan puur op gehoor het verschil in bpm gaan rechtzetten?? ik maak eigenlijk altijd gebruik van de bpm counter, de meeste hardstyle tracks zijn 150 bpm en bij sommigge geeft de counter wel is 130 aan, klopt natuurlijk niks van maar ik ga dan luisteren en hoor dan dat het gelijk loopt met mijn plaat van 150. Mijn uiteindelijke vraag is dus eigenlijk: Zit er op cdj apparatuur geen bpm counter ofzow? en moet je dan dus alle platen op gehoor op hetzelfde bpm gooien??