Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 09:17 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Draidy schreef:
roalddb schreef:
okee ik zie hierboven ergens staan dat bpm counters afgeplakt worden??? waarom dat je kan toch niet weten hoeveel bpm een track bpm is. Of maakt dat niet uit en moet je gewoon de tracks die je wilt draaien ten opzichte van elkaar bekijken?

Dit snap ik niet helemaal. Wat bedoel je precies?

Als ik het goed begrijp vraag je eigenlijk of je bij elke nieuwe track opnieuw op de BPM moet letten?

Antwoord: Ja, eigenlijk wel. Helemaal als je early hardstyle draait of hardcore, daar zit zo veel verschil in snelheid in de verschillende platen! En je leert het het snelst goed te krijgen door je counters af te plakken en alles op gehoor gelijk te leggen. Daarnaast kloppen counters ook niet altijd of heb je ze helemaal niet dus zul je op je gehoor moeten kunnen vertrouwen.

okee ik zie et et is een hele kromme vraag die ik heb gesteld sorry daarvoor ik bedoelde eigenlijk:
ik draai met een pioneer ddj t1, dus met traktor op mijn pc. Bij elk nummer zie je dan het bpm ervan. Maar er wordt hier eerder ergens gezegt dat iemand dat wil afplakken omdat dat handig is voor later. Maar moet je dan puur op gehoor het verschil in bpm gaan rechtzetten?? ik maak eigenlijk altijd gebruik van de bpm counter, de meeste hardstyle tracks zijn 150 bpm en bij sommigge geeft de counter wel is 130 aan, klopt natuurlijk niks van maar ik ga dan luisteren en hoor dan dat het gelijk loopt met mijn plaat van 150. Mijn uiteindelijke vraag is dus eigenlijk: Zit er op cdj apparatuur geen bpm counter ofzow? en moet je dan dus alle platen op gehoor op hetzelfde bpm gooien??
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 13:52 

Hardtraxx Addict

roalddb schreef:
Zit er op cdj apparatuur geen bpm counter ofzow? en moet je dan dus alle platen op gehoor op hetzelfde bpm gooien??

Op CDJ's zit wel een BPM counter, maar deze is nooit 100% nauwkeurig.
Daarom is het belangrijk dat je op je gehoord leert om platen gelijk te leggen, zodat je niet afhankelijk van een bpm counter bent.
Als je weet hoeveel bpm je nummers zijn, dan is het natuurlijk een stukje makkelijker. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 15:31 

Hardtraxx Veteran

Stel ik wil een mix maken om thuis te luisteren of in de auto op te zetten en ik wil dat ie perfect klinkt. Live opnemen is dus geen oplossing. Welk programma zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken, waarom, en hoe?
Ik zat zelf te denken aan Audition, en eigenlijk kun je daarmee alles, maar ik loop dan tegen het probleem aan dat je maar 1 BPM in kunt stellen, waardoor je niet de grid kunt gebruiken om alles precies gelijk te zetten. Is er een handigere manier om dit te doen of moet het gewoon in Audition zonder gebruik van de bpm/gridfunctie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 15:40 

Hardtraxx Addict

PNXRMX schreef:
Stel ik wil een mix maken om thuis te luisteren of in de auto op te zetten en ik wil dat ie perfect klinkt. Live opnemen is dus geen oplossing. Welk programma zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken, waarom, en hoe?
Ik zat zelf te denken aan Audition, en eigenlijk kun je daarmee alles, maar ik loop dan tegen het probleem aan dat je maar 1 BPM in kunt stellen, waardoor je niet de grid kunt gebruiken om alles precies gelijk te zetten. Is er een handigere manier om dit te doen of moet het gewoon in Audition zonder gebruik van de bpm/gridfunctie?

Als je het heel basic en simpel wil doen zou ik Mixmeister aanraden. BPM wordt berekend als je de tracks toevoegd en dit kan in de mix aangepast worden. Verder kan je het volume/bass/treble ook aanpassen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 18:04 

Hardtraxx Veteran

roalddb schreef:
okee ik zie et et is een hele kromme vraag die ik heb gesteld sorry daarvoor ik bedoelde
eigenlijk:
ik draai met een pioneer ddj t1, dus met traktor op mijn pc. Bij elk nummer zie je dan het bpm ervan. Maar er wordt hier eerder ergens gezegt dat iemand dat wil afplakken omdat dat handig is voor later. Maar moet je dan puur op gehoor het verschil in bpm gaan rechtzetten?? ik maak eigenlijk altijd gebruik van de bpm counter, de meeste hardstyle tracks zijn 150 bpm en bij sommigge geeft de counter wel is 130 aan, klopt natuurlijk niks van maar ik ga dan luisteren en hoor dan dat het gelijk loopt met mijn plaat van 150. Mijn uiteindelijke vraag is dus eigenlijk: Zit er op cdj apparatuur geen bpm counter ofzow? en moet je dan dus alle platen op gehoor op hetzelfde bpm gooien??

Op de CDJ's zit wel een bpm counter. maar die werkt een stuk slechter dan die van traktor. en die heeft het ook nog vaak mis. Dus het beste kan je de bpm counter weghalen zodat je het 100% op gehoor leert. In traktor kan je hem ook bij instellingen weghalen. Heb ik ook gedaan. Hoef je dus niks op je scherm te plakken ofso ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 18:16 

Hardtraxxer

PNXRMX schreef:

ik gebruik daar Mixcraft voor, werkt fijn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 20:16 

Hardtraxxer

Op de CDJ's zit wel een bpm counter. maar die werkt een stuk slechter dan die van traktor. en die heeft het ook nog vaak mis. Dus het beste kan je de bpm counter weghalen zodat je het 100% op gehoor leert. In traktor kan je hem ook bij instellingen weghalen. Heb ik ook gedaan. Hoef je dus niks op je scherm te plakken ofso ;)[/quote]

okee waar zit dat precies bij je instellingen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2012 22:02 

Hardtraxx Veteran

roalddb schreef:
Draidy schreef:
Op de CDJ's zit wel een bpm counter. maar die werkt een stuk slechter dan die van traktor. en die heeft het ook nog vaak mis. Dus het beste kan je de bpm counter weghalen zodat je het 100% op gehoor leert. In traktor kan je hem ook bij instellingen weghalen. Heb ik ook gedaan. Hoef je dus niks op je scherm te plakken ofso ;)

okee waar zit dat precies bij je instellingen

Heb traktor niet meer dus kan het niet helemaal precies zeggen maar zal het proberen voor zover ik nog weet.
Je moet naar instellingen. En dan zoeken naar de tab waar je de gegevens die boven je track staan kan aanpassen. Daar zie je dan bpm counter staan die je kan weghalen ;)
je zult het even moeten uitzoeken want ik weet het niet meer precies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 15:35 

Hardtraxxer

BPM Counters werken prima,vooral op de cdj2000 en met hardstyle/house met een gemiddelde van 130 bpm of 150.
Ga je hardcore draaien of een ander muziekstijl word dit een heel ander verhaal en moet je het zoiezo op gehoor doen.
Het beste om te leren is met vinyl zoals ik het heb geleerd en altijd op gehoord want van bpmcounters moet je nooit uit gaan,helaas is er tegenwoordig bijna geen hardstylevinyl meer te verkrijgen dus zou je met timecode kunnen werken,alleen heb je dan weer een bpmcounter via traktor oid...
Gewoon op gehoor leren en als je eenmaal kan draaien of je plaatjes gelijk krijgt is bpmcounter alleen maar een gemak ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 15:37 

Hardtraxx Veteran

SiweZ schreef:
BPM Counters werken prima,vooral op de cdj2000 en met hardstyle/house met een gemiddelde van 130 bpm of 150.
Ga je hardcore draaien of een ander muziekstijl word dit een heel ander verhaal en moet je het zoiezo op gehoor doen.
Het beste om te leren is met vinyl zoals ik het heb geleerd en altijd op gehoord want van bpmcounters moet je nooit uit gaan,helaas is er tegenwoordig bijna geen hardstylevinyl meer te verkrijgen dus zou je met timecode kunnen werken,alleen heb je dan weer een bpmcounter via traktor oid...
Gewoon op gehoor leren en als je eenmaal kan draaien of je plaatjes gelijk krijgt is bpmcounter alleen maar een gemak ;)

Precies. Heb zelf geen vinyl. Word me veel te duur. Maar wel het simpelste setje CD spelers wat je maar kunt krijgen. puur de basis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 15:43 

Hardtraxx Elite

SiweZ schreef:

BPM counters van de CDJ2000 werken opzich prima, zolang je maar met USB/SD draait en ze vol gezet hebt via Rekordbox, anders willen ze nog wel is gaan schommelen.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 23:16 

Hardtraxx Veteran

Gewoon de BPM van de plaat onthouden... kun je er nooit naast zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 23:35 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
SiweZ schreef:

BPM counters van de CDJ2000 werken opzich prima, zolang je maar met USB/SD draait en ze vol gezet hebt via Rekordbox, anders willen ze nog wel is gaan schommelen.. ;)

Alle BPM meters zijn meuk imo.. vooral als het om Early Hardstyle gaat, ik doe alles gewoon op gehoor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 00:13 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Gewoon de BPM van de plaat onthouden... kun je er nooit naast zitten.

Als je het zo doet kan je het ook op de cd of op de tracklist erbij zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 12:39 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
TakkU schreef:
SiweZ schreef:
ik doe alles gewoon op gehoor :thumbup:

Zoals t hoort (Y)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 16:07 

Hardtraxxer

bij hardstyle/house & happy hardcore doe ik alles puur op het gehoor;)

bij hardcore heb k de ongevere bpmś op me cd lijsten staan puur als makkelijkheidje dat ik geen bpm's kies die te ver uitelkaar ligge aangezien mijn hardcore collectie van 165 en lager tot & met 215 gaat;) overigens doe ik pitch enz afstellen wel opgehoor;) bpm is puur om de keuze wat sneller en makkelijker te maken:p
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 16:58 

Hardtraxx Veteran

the_sequence schreef:
bij hardstyle/house & happy hardcore doe ik alles puur op het gehoor;)

bij hardcore heb k de ongevere bpmś op me cd lijsten staan puur als makkelijkheidje dat ik geen bpm's kies die te ver uitelkaar ligge aangezien mijn hardcore collectie van 165 en lager tot & met 215 gaat;) overigens doe ik pitch enz afstellen wel opgehoor;) bpm is puur om de keuze wat sneller en makkelijker te maken:p

Ja snap ik. Was ik eigenlijk ook van plan bij mij terror/speedcore CD's, omdat daar de tempos NOG veel verder uit elkaar liggen. Maar heb het toch maar niet gedaan. Leer ik mijn platen beter kennen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 22:31 

Hardtraxxer

Hallo,

Ik heb zojuist een mix online gezet, maar tot nu toe nog geen reacties gekregen.
Graag wil ik wat tips of handigheidjes waarmee jullie mij goed mee kunnen helpen, want ik gebruik nog steeds VirtualDJ.

Link :
hardstyle/cees-mini-mix-t22654.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2012 22:33 

Hardtraxx Veteran

Ga nu wat anders doen maar morgen zal ik je wat tips geven ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 16:18 

Hardtraxx Veteran

Ik doe mee aan kunstbende, en krijg net bericht dat ze daar een DJM 800 & 2x CDJ 1000 MK3 hebben.

Maar ben zelf gewend te draaien met de Numark NDX 200 & Gemini PS-828 EFX te draaien.
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken / die ik moet weten?

Bvd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 17:18 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Ruubiie schreef:
bass kill, kan ik dus nergens vinden :huh: heb ik uberhaupt wel de goede VDJ? haha >.<

Het zou ook kunnen dat die er niet bijzit. dat weet ik eigenlijk niet.
Ben traktor gewend.

Je hebt 3 knopjes onder elkaar die je kan draaien zeg maar, high - med - low
Met VDJ doe je rechtermuisknop op low, of je draait hem naar links, dat is bass kill.
of bedoel je wat anders Draidy?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 17:23 

Hardtraxx Veteran

Ja dat is wel wat ik bedoel.
Maar bij traktor zit er ook echt een functie dat je met 1 klik alle bass van dat kanaal weghaalt. en die functie kun je dus ook toewijzen aan een knop (geen draaiknop) wat dus ook met je gewone toetsenbord kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 17:25 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Ik doe mee aan kunstbende, en krijg net bericht dat ze daar een DJM 800 & 2x CDJ 1000 MK3 hebben.

Maar ben zelf gewend te draaien met de Numark NDX 200 & Gemini PS-828 EFX te draaien.
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken / die ik moet weten?

Bvd :)

Ik heb zelf pioneer 350's en heb op 2000's gedraaid, wat ik vaak hoor is dat de jogwheels heel gevoelig zijn. Dus met pitchbenden moet je voorzichtig draaien. De rest wijst zich vanzelf wel :)
Succes :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 17:26 

Hardtraxx Veteran

en cue points maak je toch door terwijl je het jogweel vasthoud op cue drukt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2012 18:58 

Hardtraxx Newbie

Ben van plan om voor mezelf te beginnen met draaien (-: Handige tips
Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner