Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:40 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ik heb net even een voorbeeldje voor je gemixt.
Het is wel hardcore maar maakt niks uit denk ik.
http://www65.zippyshare.com/v/32752803/file.html

Begint met Noize Suppressor & Lenny Dee - That's The Way Dan Komt Paulie 4 Fingerz - Freedom
Op: 1:30 Kun je al een klein beetje van track 2 horen.
Dat gaat zo door tot 1:55 Waar Freedom de hoofdplaat is en That's The Way nog te horen is maar zonder bass.
En op: 2:18 haal ik That's The Way eruit zodat alleen Freedom nog overblijft.

Dit is hoe ik mix. Als iemand anders nog tips heeft hoor ik het graag ^^

Zo zou je het eens kunnen proberen, dus gewoon eerder starten ;)

Ruubiie schreef:
fuck dat tellen :P ben daar echt compleet niet goed in! is er geen andere manier? ik wil dat goed wegfaden snel en simpel leren? hebben jullie daar geen tricks voor?

Ik denk niet dat dat gaat. Ik denk dat het dan nooit echt mooi klinkt
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:41 

Hardtraxx Veteran

roalddb schreef:
okee ik zie hierboven ergens staan dat bpm counters afgeplakt worden??? waarom dat je kan toch niet weten hoeveel bpm een track bpm is. Of maakt dat niet uit en moet je gewoon de tracks die je wilt draaien ten opzichte van elkaar bekijken?

Dit snap ik niet helemaal. Wat bedoel je precies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:43 

Hardtraxx Veteran

dus eigenlijk moet ik de hele track door, tot 16, of 32 blijven tellen? en dan opnieuw? is daar echt geen simpelere manier voor dan? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:47 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:
dus eigenlijk moet ik de hele track door, tot 16, of 32 blijven tellen? en dan opnieuw? is daar echt geen simpelere manier voor dan? :/

Dit is heel makkelijk hoor. Ik snap persoonlijk niet wat hier moeilijk aan is. Je hoeft echt niet te blijven tellen. Maar een blok bestaat uit zoveel beats. Het begin van een blok is duidelijk te horen. Dus dit gevoel krijg je van zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:49 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ruubiie schreef:

Dit is heel makkelijk hoor. Ik snap persoonlijk niet wat hier moeilijk aan is. Je hoeft echt niet te blijven tellen. Maar een blok bestaat uit zoveel beats. Het begin van een blok is duidelijk te horen. Dus dit gevoel krijg je van zelf.

dus dat is dan zeg maar een ander deuntje, of clap, of mid-intro o.i.d. dus? en dan het inmixen moet ik zelf even leren? outro-intro mixen is voor mij om te beginnen eenvoudig dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:50 

Hardtraxx Veteran

Noem eens een hardstyle nummer dat jou aanspreekt. Zal ik het daarmee even duidelijk proberen te maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:52 

Hardtraxx Veteran

Pattern 2, Shade.. van the r3bels :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:53 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
roalddb schreef:
okee ik zie hierboven ergens staan dat bpm counters afgeplakt worden??? waarom dat je kan toch niet weten hoeveel bpm een track bpm is. Of maakt dat niet uit en moet je gewoon de tracks die je wilt draaien ten opzichte van elkaar bekijken?

Dit snap ik niet helemaal. Wat bedoel je precies?

Als ik het goed begrijp vraag je eigenlijk of je bij elke nieuwe track opnieuw op de BPM moet letten?

Antwoord: Ja, eigenlijk wel. Helemaal als je early hardstyle draait of hardcore, daar zit zo veel verschil in snelheid in de verschillende platen! En je leert het het snelst goed te krijgen door je counters af te plakken en alles op gehoor gelijk te leggen. Daarnaast kloppen counters ook niet altijd of heb je ze helemaal niet dus zul je op je gehoor moeten kunnen vertrouwen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:53 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ruubiie schreef:

Tellen vanaf de climax zou ook al voldoende kunnen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:55 

Hardtraxx Veteran

Precies wat maarten zegt.
Heb zelf in het begin de counter wel aangehouden. Omdat dat het in het begin wat makkelijker maakt. Maar na een tijdje zonder gaan doen. ging me vrij goed af. Geeft je ook een voldaner gevoel als je dan een goeie overgang maakt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:00 

Hardtraxx Veteran

Heb deze gepakt

Op 12/13 seconden hoor je een geluidje. En begint het nieuwe blok. Er zijn dus 32 tellen (4 maten van 8 tellen) geweest.
op 25 seconden, weer een geluidje. En nog een blok voorbij.
op 37/38 weer zon geluidje, weer een blok voorbij.

Dit tempo en ritme gaat verder zo door. al is het van 0:38 tot 1:55 wat minder goed te horen.

Snap je het een beetje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:04 

Hardtraxx Veteran

aha oke! kijk dit is top! en is het nu op 1,05 een nieuw blok? of op 1,12?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:14 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:

Oei ik ben iets vergeten te melden.
op 0:51 is er een nieuw blok.
en op 1:05 is dat blok afgelopen.

Maar dan:
dit gebeurt wel vaker bij breaks, of intros zoals deze. dat het ritmisch niet uitkomt omdat er soms wat ruimte tussen zit als je het een beetje begrijpt.

op 1:05 is dat blok afgelopen. Dan is er ff geen ritme. en op 1:12 begint het nieuwe blok.
Dat betekend dat je de plaat die je hiervoor aan had staan. Op uiterlijk 1:05 eruit moet halen. Omdat het daarna niet meer goed samenloopt. Ookal staat het bpm wel goed :thumbup:

Snap je het een beetje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:15 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:

1.11, tel maar mee ;)

Ah, Draidy is me voor en dat klopt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:16 

Hardtraxx Veteran

http://www26.zippyshare.com/v/40773084/file.html

dan moet dit hem zo ongeveer zijn?
ik bedoel na 1,07 haha zat eerst verkeerd..

(puur op het tellen gelet, verder niet met het geluid geklooit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:23 

Hardtraxx Veteran

Hier zit je er net naast.
EDIT: Heb je op die secondes gelet?
Want dat moet je niet doen, dat was ongeveer. Na een beetje oefenen kan je ook aanvoelen wanneer het nieuwe blok begint. En zolang dat nog niet lukt kan je het beste meetellen.
je kan ook tot 8 tellen en dat dus 4x per blok
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:26 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:

maar zo zou het wel ongeveer moeten, oké het geluid van de 2e track mag iets lager waarschijnlijk...? en hoe kan ik dan het beste de outro van het 1e nummer wegfaden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:34 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Want dat moet je niet doen, dat was ongeveer. Na een beetje oefenen kan je ook aanvoelen wanneer het nieuwe blok begint. En zolang dat nog niet lukt kan je het beste meetellen.

en dan dus bij elke 32 beats, kun je dus beginnen met een nieuw nummer in te mixen eigenlijk? vanaf de climax gerekend? (en het moet natuurlijk wel in elkaar passen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:36 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:
Draidy schreef:

en dan dus bij elke 32 beats, kun je dus beginnen met een nieuw nummer in te mixen eigenlijk? vanaf de climax gerekend? (en het moet natuurlijk wel in elkaar passen)

Dit klopt in 99,99% van de gevallen ja ;)

Ruubiie schreef:
maar zo zou het wel ongeveer moeten, oké het geluid van de 2e track mag iets lager waarschijnlijk...? en hoe kan ik dan het beste de outro van het 1e nummer wegfaden?

Hoe ik het doe is als de kick van het volgende nummer erin komt, die bass opendraaien en de bass van de oude plaat wegdraaien. Dan na een tijdje als het genoeg is. Als de break begint. Of een soort van tussenstukje oid. Haal ik de oude plaat meestel in 1x eruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:41 

Hardtraxx Veteran

ik heb virtual dj eh! :P kun je me anders daarmee even uitleggen, hoe ik het beste mijn keyboardsettings kan doen? dat lijkt me ook wel iets handiger als alleen mijn muis!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:44 

Hardtraxx Veteran

Ik weet niet meer precies hoe het ook alweer eruit zag dus weet niet zo goed waar en hoe je key bindings zet maar dat zal niet zo moeilijk zijn.

Wat ik zou doen =
pijltje naar links = crossfader naar links
pijltje naar rechts = crossfader naar rechts
pijltje naar onder = crossfader midden
, = bass kill ch1
/ = bass kill ch2

Of iets wat hier op lijkt. welke toetsen jij fijner vind.

omdat dit toch wel de meest gebruikte dingen zijn denk ik dat je hiermee al wat sneller kan mixen.
dat je dus in heel korte tijd de bass van de ene open kan zetten en die van de andere weghalen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:52 

Hardtraxx Veteran

bass kill, kan ik dus nergens vinden :huh: heb ik uberhaupt wel de goede VDJ? haha >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 22:53 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:
bass kill, kan ik dus nergens vinden :huh: heb ik uberhaupt wel de goede VDJ? haha >.<

Het zou ook kunnen dat die er niet bijzit. dat weet ik eigenlijk niet.
Ben traktor gewend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 23:00 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ruubiie schreef:

Het zou ook kunnen dat die er niet bijzit. dat weet ik eigenlijk niet.
Ben traktor gewend.

misschien dat ik dat dan maar eens ga downloaden haha! ik ga eens even kijken of dat beter werkt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 23:05 

Hardtraxx Veteran

Het is een beter en uitgebreider programma. Alleen zie je tracks niet over elkaar en zonder die blokjes bovenin vdj
Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner