Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:00 

Hardtraxx Veteran

Ik weet niet of je het al geluisterd hebt, zo niet, zou ik wel doen ;)
In het midden van het programma zit je mixer, daarmee regel je het volume van de kanalen en van de lage middel en hoge tonen. Die 2 schuiven die van onder naar boven gaan zijn je volume faders, daarmee kan je per kanaal het volume regelen. Ook zie je draaiknoppen waarmee je de lage, middel en hoge tonen kan regelen. Je zult vooral de lage tonen wegdraaien.
Onderin het midden van dat blok zit een fader die lijkt op de andere 2, maar dan van links naar rechts. Dat is de crossfader, daarmee regel je de verhouding in volume tussen de 2 kanalen. Helemaal links is alleen kanaal 1 open. Rechts is kanaal 2 open en midden is bijde open. Hiermee kun je dus varieren.

Als je nog meer wil weten of het niet snapt hoor ik het wel :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:13 

Hardtraxx Veteran

ik heb hem geluisterd :thumbsup: , en nu snap ik het steeds beter, ik begin denk ik maar met een klein mixje intro-outro mixen, en gaandeweg meer proberen :) , een dezer dagen kunnen jullie wel een mix verwachten van mij!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:20 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:
ik heb hem geluisterd :thumbsup: , en nu snap ik het steeds beter, ik begin denk ik maar met een klein mixje intro-outro mixen, en gaandeweg meer proberen :) , een dezer dagen kunnen jullie wel een mix verwachten van mij!

Mooi mooi mooi. Ben vergeten intro/outro te mixen, deed het zoals ik altijd doe. Maar dat viel je zelf al op :thumbup:

Ben benieuwd naar je mix!

Weet trouwens niet of je met bpm counter mixt. Het is niet zo erg om dat in het begin te doen, houd het draaien in het begin wel leuker. Omdat het draaien dan al een beetje gaat. Maar ik kan je wel aanbevelen om na een tijdje de bpm counter weg te halen/af te plakken en beatmatchen op gehoor te leren ;)

Succes :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:26 

Hardtraxx Veteran

http://www17.zippyshare.com/v/31425076/file.html

hier even een klein voorproefje alweer :D ik vind het daarnaast ook nog eens leuk om te doen ook! en ik maak wel gebruik van de bpm counter ja!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:32 

Hardtraxx Veteran

Kan het nu niet luisteren, doe dit op mijn ipod maar zal morgen luisteren.
Ik gebruikte eerst ook de bpm counter. Omdat dat in het begin leuker is. Maar na een tijdje aps je een beetje beter ritmegevoel hebt zou ik hem weg halen. Want vaak klopt ie toch niet en op cd spelers klopt hij eigenlijk altijd niet of zit er zelfs helemaal geen op. Dus moet je hdt toch op gehoor leren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:40 

Hardtraxx Veteran

ik zal zo nog even snel een kleine zippy hier plaatsen van 4 nummers die ik heb ingemixt nu :) ! als het een beetje fatsoenlijk gelukt is!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:46 

Hardtraxx Veteran

nog even snel een klein linkje,
http://www66.zippyshare.com/v/90378077/file.html

vind de 2e overgang tot nu zelf het best gelukt!

Edit: minst slecht bedoel ik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 01:06 

Hardtraxxer

Erg moeilijk om mn ogen van de bpm counter af te houden, iemand een tip? Hoe deden jullie dat?

Zeg maar; elke keer als ik een track mix van 148 bpm, dan trek ik m eerst omhoog zoals op t scherm tot het 150 is..
Het is wel makkelijk, maar niet zo handig voor later. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 03:10 

Hardtraxx Veteran

MRN schreef:
Erg moeilijk om mn ogen van de bpm counter af te houden, iemand een tip? Hoe deden jullie dat?

Zeg maar; elke keer als ik een track mix van 148 bpm, dan trek ik m eerst omhoog zoals op t scherm tot het 150 is..
Het is wel makkelijk, maar niet zo handig voor later. xd

Afplakken met tape. Procenten kun je ook afplakken als je wilt maar dan kun je nog smokkelen.

Ik heb het trouwens nooit afgeplakt maar heb het geleerd met vinyl en heb daarvoor 13 jaar gedrumd. Scheelt ook een hoop als je al veel met ritmes heb gewerkt, pak je het lekker snel op ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 11:43 

Hardtraxx Veteran

http://www21.zippyshare.com/v/27369692/file.html

ik denk dat deze al iets beter in de buurt komt van wat jullie bedoelen? of fade ik nu unborn te snel weg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 16:31 

Hardtraxx Veteran

Dat tracks in blokken opgedeeld zijn is heel belangrijk om te weten
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 17:57 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Sowieso heb ik het idee dat de 2de track zachter (qua volume) is dan de eerste?
Ik kan het hier niet goed horen, maar ben je bekend met het principe van het meetellen? En dat tracks in te delen zijn in blokken van bijvoorbeeld 32 of 64 beats?

dat weet ik ja! alleen Virtua telt met blokken van 4 zeg maar, daarmee krijg je hem gelijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 18:16 

Hardtraxx Veteran

Maar je moet echt pas starten met het echte mixen op een blok van 32. Anders komt het niet goed uit.
BPM gelijk leggen kan je doen zoals je wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 18:30 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Maar je moet echt pas starten met het echte mixen op een blok van 32. Anders komt het niet goed uit.
BPM gelijk leggen kan je doen zoals je wilt.

hoe start ik dat precies dan? is er in virtua een optie dat ik dat kan veranderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 18:36 

Hardtraxx Veteran

is er dan een manier om dit te veranderen in virtua? of is dit iets wat je jezelf moet aanleren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 18:41 

Hardtraxx Veteran

dat is voor mij al een hele opgaaf haha :P begin er echt net mee! wat ik nu doe, is meer op de gok de intro van het 2e nummer starten en dan min of meer hopen dat het goedkomt xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 18:48 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Haha ja dan gaat het waarschijnlijk 9/10 keer kut klinken :P Toen ik ermee begon had ik me al redelijk ingelezen, en telde al vaker gewoon voor de lol met tracks mee :P Dus ging redelijk vanzelf, dat aspect dan.

ik zie dan bovenaan wel blokjes (onder de dat hartslag-meter-achtig-ding) staan, en als ik mee tel, dan geven die blokjes 8 beats aan.. is dit dan wel oké?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 19:08 

Hardtraxx Veteran

meestal 150, maar de sommigen zijn 149,98, die ga ik dan niet sync'en ofzo, dat heeft niet zo heel veel nut, ik doe dat eigenlijk alleen als het 3+ beats scheelt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 19:11 

Hardtraxx Veteran

Ik zou me eerst goed inlezen, scheelt heel veel.
Maar wat project en ik je hier duidelijk willen maken is:
Een maat is 8 beats. Aan het eind van die maat is er vaak een screech, kickroll of een andere geluidje.
Een blok is 4 maten, dus 32 beats. Elk nummer is opgebouwd uit blokken, dus uit delen van 32 beats.
Als de ene plaat halverwege, of op een kwart, of waar dan ook in het blok is en je start dan de andere. dan komt het niet goed uit. Dus je moet de nieuwe plaat, op het begin van een blok starten. Alleen dan komt het goed uit.

Hier moet je ook gevoel voor krijgen. Bij mij gaat dit nu zonder er bij na te denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 19:12 

Hardtraxx Veteran

oké dat word dus eerst 32 pagina's lezen hier :P ,
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 19:13 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:
oké dat word dus eerst 32 pagina's lezen hier :P ,

Nee das overdreven. Maar ff op google zoeken naar de basics kan ik wel aanraden :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 19:41 

Hardtraxx Veteran

http://www63.zippyshare.com/v/57931323/file.html

is dit een beetje wat jullie bedoelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 20:07 

Hardtraxxer

okee ik zie hierboven ergens staan dat bpm counters afgeplakt worden??? waarom dat je kan toch niet weten hoeveel bpm een track bpm is. Of maakt dat niet uit en moet je gewoon de tracks die je wilt draaien ten opzichte van elkaar bekijken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:02 

Hardtraxx Veteran

fuck dat tellen :P ben daar echt compleet niet goed in! is er geen andere manier? ik wil dat goed wegfaden snel en simpel leren? hebben jullie daar geen tricks voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2012 21:21 

Hardtraxxer

ik heb een simpele vraag de voor de toch iets wat ervaren dj.

ik ben een trouw Fear Fm luisteraar en daar hoor je (meestal) dat ze de intro mixen met de outro ( meestal alleen de claps) toen ik begon met mixen zegmaar ( paar maanden geleden ) deed ik dat ook, vreemd genoeg gaat het nooit fout. maar ik zou wel iets beters en iets uitdagenders willen, iemand tips?

btw het tellen gaat me prima af, heb 4 jaar op drummen gezeten :thumbup:
Vorige  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner