Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 65  Volgende
Bericht Geplaatst op 03 jan 2012 17:41 

Hardtraxxer

Het beste is gewoon op gevoel en platenkennis ;) maar dat is mijn mening :)
Bericht Geplaatst op 04 jan 2012 19:33 

Hardtraxx Veteran

SiweZ schreef:
Het beste is gewoon op gevoel en platenkennis ;) maar dat is mijn mening :)

dat is ook zo, platenkennis is idd belangrijk want dan weet je waar de in en uit mix momenten zitten en das wel fijn idd :P
Bericht Geplaatst op 04 jan 2012 19:56 

Hardtraxx Veteran

het is wel handig, maar veel platen kun je ook mixen als je ze nog nooit gehoord hebt hoor
Bericht Geplaatst op 05 jan 2012 13:26 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
het is wel handig, maar veel platen kun je ook mixen als je ze nog nooit gehoord hebt hoor

Inderdaad, op gevoel dus ;)
Bericht Geplaatst op 05 jan 2012 20:39 

Hardtraxxer

Ik zag een filmpje waarin een DJ, 2 nummers aan het mixen was dmv de volume switches, normaal mix ik zelf altijd met de cross-fader, doe ik het nu fout? :P
Bericht Geplaatst op 05 jan 2012 21:12 

Hardtraxx Veteran

Crossfader gebeurt niet veel nee..
Bericht Geplaatst op 05 jan 2012 21:14 

Hardtraxxer

Het ligt er denk ik per persoon aan wat je prettig vind, ik heb de pioneer ddj-t1 en vind et zelf et fijnst om met de
volumeknoppen te werken.
Bericht Geplaatst op 05 jan 2012 21:16 

Hardtraxx Addict

Deed dat eerst op het begin ook, kwestie van gewoon aanleren met je volume switches (neem aan dat je gewoon de faders boven je crossfader bedoeld?) te werken.
Is veel makkelijker, zeker als je ergens moet draaien waar een 4 kanaals mixer staat. ;)
Bericht Geplaatst op 05 jan 2012 21:17 

Hardtraxxer

ja die bedoel ik XD
Bericht Geplaatst op 05 jan 2012 23:02 

Hardtraxx Veteran

Ik draai 2 kanaals en gebruik de crossfader, vind ik veel handiger. Gaat een stuk sneller, fijn bij teasen enzo.

Even een ander vraagje: Hebben meerdere van jullie dat sommige faders (volume-faders, niet de crossfader) vloeiender bewegen dan andere. Beetje rare vraag, maar bij mij gaat de ene fader makkelijker dan de andere.
Bericht Geplaatst op 06 jan 2012 02:45 

Hardtraxx Newbie

ik beveel jullie gwn nu teluisteren naar http://samele.listen2myradio.com/ live DJskitzo on hitsFM
Bericht Geplaatst op 06 jan 2012 15:40 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
roy987 schreef:
ik beveel jullie gwn nu teluisteren naar http://samele.listen2myradio.com/ live DJskitzo on hitsFM

ik beveel jou gewoon normaal te doen en niet overal skitzo ass kissen

idd, ga dat soort dingen niet posten hier -.-
Bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:31 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Ik draai 2 kanaals en gebruik de crossfader, vind ik veel handiger. Gaat een stuk sneller, fijn bij teasen enzo.

Even een ander vraagje: Hebben meerdere van jullie dat sommige faders (volume-faders, niet de crossfader) vloeiender bewegen dan andere. Beetje rare vraag, maar bij mij gaat de ene fader makkelijker dan de andere.

Ja de volume fader bij mijn kanaal 1 beweegt wat stroever, aangezien ik die nooit gebruik. xd
Voor de rest niet echt last van. Merk wel dat de faders bij mij thuis een stuk soepele gaan dan de faders van een pioneer djm-700.
Moest er laatst mee draaien op een feest en dan moet ik er altijd wel ff aan wennen.
Bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:37 

Hardtraxx Elite

Ik heb thuis nu een maandje de Reloop RMP-2's staan en moest laast ergens optreden waar men de Pioneer CDJ 1000 gebruikte, man dat was ff wennen in het begin 1ste nummer ik een hengst geven aan die jogwheel en hij lag weer compleet scheef... Nu weet ik dat ik met de Reloops de sensitiviteit van de jogwheel kan bijstellen zodat het verschil tussen Pioneer en Reloop niet zo groot is alleen vroeg me af of iemand dit al gedaan had en of het iets scheelt/werkt. :thumbup:
Bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:49 

Hardtraxx Addict

Draai thuis ook met reloop rmp-2. En had hetzelfde als jij toen ik voor de eerste keer met Pioneer cdj-1000 moest draaien.
Gewoon aanleren om met die putjes aan de zijkant van je jogwheel te werken, die reageren bij pioneer niet zo gevoelig als de bovenkant van je jogwheel.
Heb ze thuis nog gewoon staan zoals ik ze kreeg, vind er niet veel verschil in zitten als je dus alleen met die putjes werkt ;) .
Bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:57 

Hardtraxx Veteran

Kan wel veel schelen hoor. Als je jogwheel op pitchbend staat gaat dat veel langzamer dan bij de pioneers. daar is een kwartslag echt al heel veel
Bericht Geplaatst op 06 jan 2012 19:27 

Hardtraxxer

SkiggyRapz18 schreef:
Ik heb thuis nu een maandje de Reloop RMP-2's staan en moest laast ergens optreden waar men de Pioneer CDJ 1000 gebruikte, man dat was ff wennen in het begin 1ste nummer ik een hengst geven aan die jogwheel en hij lag weer compleet scheef... Nu weet ik dat ik met de Reloops de sensitiviteit van de jogwheel kan bijstellen zodat het verschil tussen Pioneer en Reloop niet zo groot is alleen vroeg me af of iemand dit al gedaan had en of het iets scheelt/werkt. :thumbup:

Vandaar de reden dat ik pioneers heb aangeschaft, had ook reloops rmp-2 maar toch overgegaan na cdj800mk2 en zeer goed bevallen!
Inmiddels heb ik de 1000. Het is en blijft toch clubstandaart dus wel makkelijk als je ze thuis ook heb staan. Hoeft niet veel duurder te wezen kijk bijvoorbeeld op marktplaats heb je de 800mk2 voor zo'n 400 euro of als je geluk hebt nog minder ;)

Oja, dan moet ik ook zeggen, beide reloops kapot gegaan (loopwerk) en toen die tijd nergens te vinden voor reloop. maar dat is mijn ervaring :)
Bericht Geplaatst op 10 jan 2012 17:20 

Hardtraxx Veteran

Ik zet het maar even hier neer. Weet niet waar anders.
Voor iedereen die het djen eens een keer wil proberen:
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear ... tails.html?
helft van de prijs.
Bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:34 

Hardtraxx Veteran

http://www18.zippyshare.com/v/65584297/file.html

heb hier even een overgang neergezet.. ik gebruik dus virtual dj, (moet nog veel oefenen) maar hoe krijg ik het voor elkaar, om zo snel mogelijk de outro stop te zetten, en tegelijkertijd de volume van de nieuwe plaat er vol op te knallen? nu krijg ik echt superscheve overgangen :/
Bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:43 

Hardtraxx Veteran

Ruubiie schreef:
http://www18.zippyshare.com/v/65584297/file.html

heb hier even een overgang neergezet.. ik gebruik dus virtual dj, (moet nog veel oefenen) maar hoe krijg ik het voor elkaar, om zo snel mogelijk de outro stop te zetten, en tegelijkertijd de volume van de nieuwe plaat er vol op te knallen? nu krijg ik echt superscheve overgangen :/

Ben hem nu aan t luisteren.
Ik ga er bij dit bericht van uit dat je geen midi controller hebt.
Als dat klopt. Dan kan ik het aanbevelen om een aantal shortcuts te zetten (neem aan dat dat kan met VDJ) Want dan kan je veel sneller dingen toepassen.
Bijv: je J toets op Bass Kill ch 1 en je K toets op Bass Kill ch 2
en je pijltjes om je crossfader in 1x naar de andere kant te schuiven ofso?

EDIT: Heb hem nu geluisterd. En dit lijkt mij niet echt de manier om te mixen. Als je wel eens setjes luisterd hoor je dat als plaat 1 nog speelt. Elementen van plaat 2 (dat kanaal staat dus ook open). Na een tijdje, meestal als de kicks van plaat 2 erin komen. Gaat die voluit. Plaat 1 wat meer ingehouden (de bass weggedraaid bijv.) en zo even door. En na een tijdje gaat plaat 1 weg en blijft 2 dus over.

En dit word herhaald.
Natuurlijk moet jij helemaal zelf weten hoe je mixt. Maar dit is imo een betere manier ;)
Bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:45 

Hardtraxx Veteran

tsoo! uhm teveel informatie, ben echt net begonnen eh! haha.. ik heb virtua dj, met gewoon 2 discs!
Bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:47 

Hardtraxx Veteran

Ik ga nu eten. Zal straks even proberen om het wat simpeler uit te leggen dan :)
Bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:49 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ik ga nu eten. Zal straks even proberen om het wat simpeler uit te leggen dan :)

ik ben toch trainen voor nu :P dus doe het maar op het gemakje hoor! :D
Bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:19 

Hardtraxx Veteran

Precies!

En ik kan je aanbevelen om sommige functies onder toetsen op je keyboard te zetten. Dat als je op die toets drukt. Je die functie activeerd/gebruikt. Kan je overal net wat sneller bij dan met alleen de muis ;)

Ik heb net even een voorbeeldje voor je gemixt.
Het is wel hardcore maar maakt niks uit denk ik.
http://www65.zippyshare.com/v/32752803/file.html

Begint met Noize Suppressor & Lenny Dee - That's The Way Dan Komt Paulie 4 Fingerz - Freedom
Op: 1:30 Kun je al een klein beetje van track 2 horen.
Dat gaat zo door tot 1:55 Waar Freedom de hoofdplaat is en That's The Way nog te horen is maar zonder bass.
En op: 2:18 haal ik That's The Way eruit zodat alleen Freedom nog overblijft.

Dit is hoe ik mix. Als iemand anders nog tips heeft hoor ik het graag ^^
Bericht Geplaatst op 10 jan 2012 22:45 

Hardtraxx Veteran

oké thanks! ik ga hier zeker wat mee doen :)!

Edit: dit is mijn VirtuaDJ

Afbeelding

die crossfader is dat middelste streepje bovenin helemaal?
Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner