Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 23:42 

Hardtraxxer

Haha, ik ben meer een softy, maar ik zal kijken wat ik er van kan brouwen.
Ik zal binnenkort wel een setje op de site zetten ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 14:48 

Hardtraxx Veteran

Q-Cees schreef:

dj-s-corner/drop-your-tracklist-t21190-25.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 19:24 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Piaaa schreef:
Q-Cees schreef:

dj-s-corner/drop-your-tracklist-t21190-25.html

en dan? Hij kan toch zelf mixen, heeft ie dat topic niet nodig. Als je een TL hebt kun je altijd nog hem ff hier posten met de vraag wat men anders zou doen.

Was meer voor de post die erboven stond, hij vroeg naar tips over het opbouwen van een mix ....
Popi Jopi :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2011 21:54 

Hardtraxxer

Haha bedankt hoor voor de tips :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2011 00:08 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Piaaa schreef:
Was meer voor de post die erboven stond, hij vroeg naar tips over het opbouwen van een mix ....

Ja maar daar is dat topic niet voor bedoeld :P

Dan alsnog staan daar een paar prima opbouwende tracklists ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2011 00:52 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
Project 141 schreef:
Piaaa schreef:

Ja maar daar is dat topic niet voor bedoeld :P

Dan alsnog staan daar een paar prima opbouwende tracklists ...

dan heeft hij toch een voorbeeld, leek me wel aardig duidelijk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2011 15:45 

Hardtraxx Veteran

Ik vind zelf die Machine nummers zo irritant om in te mixen, het heeft opeens zo'n plotselinge stilte en dat is het dan. Iemand een tip om dit goed te doen? (Bijv. Mistress of Darkness)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2011 16:53 

Hardtraxx Veteran

Jolle schreef:
Ik vind zelf die Machine nummers zo irritant om in te mixen, het heeft opeens zo'n plotselinge stilte en dat is het dan. Iemand een tip om dit goed te doen? (Bijv. Mistress of Darkness)

Filter :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2011 18:52 

Hardtraxx Veteran

Jolle schreef:

kvind af en toe alleen sound of the machine lastig maar rest van zn tracks niet echt eigrenlijk om eerlijk te zijn :o..vind industrial hardcore met drum & bass invloeden stukken lastiger, als ik ze 4x4 kan tellen is het nirt zn probleem maar als. dat niet kan dan lukt het me niet echt, iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2011 18:54 

Hardtraxx Veteran

Heb je een voorbeeld?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2011 20:01 

Hardtraxx Veteran

Intervention schreef:
Jolle schreef:

kvind af en toe alleen sound of the machine lastig maar rest van zn tracks niet echt eigrenlijk om eerlijk te zijn :o..vind industrial hardcore met drum & bass invloeden stukken lastiger, als ik ze 4x4 kan tellen is het nirt zn probleem maar als. dat niet kan dan lukt het me niet echt, iemand tips?

Nouja, ik ben nog niet zo lang aan het mixen maar als ik zo'n track in een climax wil mixen krijg ik opeens zo'n dodelijke stilte :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2011 23:56 

Hardtraxxer

Kun je het niet even opnemen en posten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 12:56 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Heb je een voorbeeld?

Wait your turn vind ik bijv erg lastig :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 13:57 

Hardtraxx Veteran

Ik vind die opzich best te doen.
Je moet gewoon goed tellen en/of veel daarmee oefenen.
Ik haal trouwens de oude plaat wel meteen weg als die erin komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 14:42 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ik vind die opzich best te doen.
Je moet gewoon goed tellen en/of veel daarmee oefenen.
Ik haal trouwens de oude plaat wel meteen weg als die erin komt.

idd, nja miss verkeerd voorbeeld :P..miss Eye-D & Hidden platen een beter voorbeeld, niet alles is moeilijk maar zijn tracks die ik gewoon niet gelijk krijg omdat het drum & bass hoe moet ik dan tellen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 14:48 

Hardtraxx Veteran

Ik denk dat je er gewoon handigheid in moet krijgen, veel oefenen. Hier kan je natuurlijk niet veel mee, maar een andere tip zou ik niet weten.

Ik hoor trouwens dat veel mensen in 4x4 tellen maar ik vind 8x4 veel handiger. Omdat hardstyle, hardcore, dnb etc. zo opgebouwd is, uit blokken van 4x8= 32 beats. Ik start de plaat ook altijd op het begin van zon blok en nooit halverwege.

Maar meer tips kan ik je niet geven. Ik zou gewoon een aantal DnB platen pakken die je moeilijk vind. En die gewoon een paar keer achter elkaar draaien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 15:06 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ik denk dat je er gewoon handigheid in moet krijgen, veel oefenen. Hier kan je natuurlijk niet veel mee, maar een andere tip zou ik niet weten.

Ik hoor trouwens dat veel mensen in 4x4 tellen maar ik vind 8x4 veel handiger. Omdat hardstyle, hardcore, dnb etc. zo opgebouwd is, uit blokken van 4x8= 32 beats. Ik start de plaat ook altijd op het begin van zon blok en nooit halverwege.

Maar meer tips kan ik je niet geven. Ik zou gewoon een aantal DnB platen pakken die je moeilijk vind. En die gewoon een paar keer achter elkaar draaien ;)

ja dat doe ik ook nu :P...DnB is wel lastig maar ik ga gewoon veel oefenen want wil nog steeds een mix daarmee maken :P...maar bedankt voor de tips en ik heb nog vraagje: hoeso is 8x4 tellen handiger?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2011 20:13 

Hardtraxx Veteran

Nu ik erover nadenk zou het toch persoonlijk kunnen zijn of 8x4 of 4x4 handiger is.
Maar als je een track luistert hoor je dat bepaalde geluiden, zoals screeches of wat dan ook, altijd aan het einde van 1 maat komen, welke 8 beats is. En omdat dus alles in maten van 8 beats en blokken van 4x8 beats is vind ik het fijner om 4x8 te tellen, dus: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2011 12:52 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Nu ik erover nadenk zou het toch persoonlijk kunnen zijn of 8x4 of 4x4 handiger is.
Maar als je een track luistert hoor je dat bepaalde geluiden, zoals screeches of wat dan ook, altijd aan het einde van 1 maat komen, welke 8 beats is. En omdat dus alles in maten van 8 beats en blokken van 4x8 beats is vind ik het fijner om 4x8 te tellen, dus: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.

Ik vind zelf 4x4 tellen makkelijker, maar als je zoals bij drum & bass geen 4x4 of 4x8 kan tellen wat kan ik dan het beste doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2011 12:58 

Hardtraxx Veteran

Daar kan ik moeilijk een tip op geven, ik tel bij dnb ook altijd gewoon 8x4, gaat imo prima. Beter kan ik je niet helpen, maar mischien iemand anders wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2011 12:59 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Daar kan ik moeilijk een tip op geven, ik tel bij dnb ook altijd gewoon 8x4, gaat imo prima. Beter kan ik je niet helpen, maar mischien iemand anders wel?

Ja maar lukt niet altijd :P..weet zelf niet iemand die vaak DnB mixt miss jij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2011 13:10 

Hardtraxx Veteran

soms, niet zo vaak.
Maar volgens mij D-Nemacyst / STAN- / Steffnov wel
1 of meerdere van die 3. moet je hen maar eens aanspreken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2011 16:34 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Ik tel ook altijd in blokken van 8. Aan 4 heb je naar mijn mening niks aan. Uiteindelijk zit je toch vaak te mixen op blokken van 32 of 64.

ok ga het proberen dat tellen 4x8 :) maar met DnB kan dat toch niet altijd dus is daar dan een andere telling voor om het makkelijker te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2011 18:18 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Drum & Bass heeft gewoon niet duidelijk beats op de maat. Maar hij volgt wel dezelfde maat. Er ligt gewoon geen beat op elke 'maat'.

Ja precies, ik denk dat je er gewoon een beetjr gevoel voor moet krijgen
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2011 19:28 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Project 141 schreef:
Drum & Bass heeft gewoon niet duidelijk beats op de maat. Maar hij volgt wel dezelfde maat. Er ligt gewoon geen beat op elke 'maat'.

Ja precies, ik denk dat je er gewoon een beetjr gevoel voor moet krijgen

nja wordt gewoon wat meer oefenen :P
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner