Haha, ik ben meer een softy, maar ik zal kijken wat ik er van kan brouwen.
Ik zal binnenkort wel een setje op de site zetten
.
Ik zal binnenkort wel een setje op de site zetten
Wij mixen jouw tracklist!!! (page 2)Q-Cees wrote:Haha, ik ben meer een softy, maar ik zal kijken wat ik er van kan brouwen.
Ik zal binnenkort wel een setje op de site zetten.
Was meer voor de post die erboven stond, hij vroeg naar tips over het opbouwen van een mix ....Project 141 wrote:en dan? Hij kan toch zelf mixen, heeft ie dat topic niet nodig. Als je een TL hebt kun je altijd nog hem ff hier posten met de vraag wat men anders zou doen.Piaaa wrote:Wij mixen jouw tracklist!!! (page 2)Q-Cees wrote:Haha, ik ben meer een softy, maar ik zal kijken wat ik er van kan brouwen.
Ik zal binnenkort wel een setje op de site zetten.
Dan alsnog staan daar een paar prima opbouwende tracklists ...Project 141 wrote:Ja maar daar is dat topic niet voor bedoeldPiaaa wrote: Was meer voor de post die erboven stond, hij vroeg naar tips over het opbouwen van een mix ....
Popi Jopi
dan heeft hij toch een voorbeeld, leek me wel aardig duidelijk...Piaaa wrote:Dan alsnog staan daar een paar prima opbouwende tracklists ...Project 141 wrote:Ja maar daar is dat topic niet voor bedoeldPiaaa wrote: Was meer voor de post die erboven stond, hij vroeg naar tips over het opbouwen van een mix ....
Popi Jopi
FilterJolle wrote:Ik vind zelf die Machine nummers zo irritant om in te mixen, het heeft opeens zo'n plotselinge stilte en dat is het dan. Iemand een tip om dit goed te doen? (Bijv. Mistress of Darkness)
kvind af en toe alleen sound of the machine lastig maar rest van zn tracks niet echt eigrenlijk om eerlijk te zijn :o..vind industrial hardcore met drum & bass invloeden stukken lastiger, als ik ze 4x4 kan tellen is het nirt zn probleem maar als. dat niet kan dan lukt het me niet echt, iemand tips?Jolle wrote:Ik vind zelf die Machine nummers zo irritant om in te mixen, het heeft opeens zo'n plotselinge stilte en dat is het dan. Iemand een tip om dit goed te doen? (Bijv. Mistress of Darkness)
Nouja, ik ben nog niet zo lang aan het mixen maar als ik zo'n track in een climax wil mixen krijg ik opeens zo'n dodelijke stilteIntervention wrote:kvind af en toe alleen sound of the machine lastig maar rest van zn tracks niet echt eigrenlijk om eerlijk te zijn :o..vind industrial hardcore met drum & bass invloeden stukken lastiger, als ik ze 4x4 kan tellen is het nirt zn probleem maar als. dat niet kan dan lukt het me niet echt, iemand tips?Jolle wrote:Ik vind zelf die Machine nummers zo irritant om in te mixen, het heeft opeens zo'n plotselinge stilte en dat is het dan. Iemand een tip om dit goed te doen? (Bijv. Mistress of Darkness)
Wait your turn vind ik bijv erg lastigDraidy wrote:Heb je een voorbeeld?
idd, nja miss verkeerd voorbeeldDraidy wrote:Ik vind die opzich best te doen.
Je moet gewoon goed tellen en/of veel daarmee oefenen.
Ik haal trouwens de oude plaat wel meteen weg als die erin komt.
ja dat doe ik ook nuDraidy wrote:Ik denk dat je er gewoon handigheid in moet krijgen, veel oefenen. Hier kan je natuurlijk niet veel mee, maar een andere tip zou ik niet weten.
Ik hoor trouwens dat veel mensen in 4x4 tellen maar ik vind 8x4 veel handiger. Omdat hardstyle, hardcore, dnb etc. zo opgebouwd is, uit blokken van 4x8= 32 beats. Ik start de plaat ook altijd op het begin van zon blok en nooit halverwege.
Maar meer tips kan ik je niet geven. Ik zou gewoon een aantal DnB platen pakken die je moeilijk vind. En die gewoon een paar keer achter elkaar draaien
Ik vind zelf 4x4 tellen makkelijker, maar als je zoals bij drum & bass geen 4x4 of 4x8 kan tellen wat kan ik dan het beste doen?Draidy wrote:Nu ik erover nadenk zou het toch persoonlijk kunnen zijn of 8x4 of 4x4 handiger is.
Maar als je een track luistert hoor je dat bepaalde geluiden, zoals screeches of wat dan ook, altijd aan het einde van 1 maat komen, welke 8 beats is. En omdat dus alles in maten van 8 beats en blokken van 4x8 beats is vind ik het fijner om 4x8 te tellen, dus: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.
Ja maar lukt niet altijdDraidy wrote:Daar kan ik moeilijk een tip op geven, ik tel bij dnb ook altijd gewoon 8x4, gaat imo prima. Beter kan ik je niet helpen, maar mischien iemand anders wel?
ok ga het proberen dat tellen 4x8Project 141 wrote:Ik tel ook altijd in blokken van 8. Aan 4 heb je naar mijn mening niks aan. Uiteindelijk zit je toch vaak te mixen op blokken van 32 of 64.
Ja precies, ik denk dat je er gewoon een beetjr gevoel voor moet krijgenProject 141 wrote:Drum & Bass heeft gewoon niet duidelijk beats op de maat. Maar hij volgt wel dezelfde maat. Er ligt gewoon geen beat op elke 'maat'.
nja wordt gewoon wat meer oefenenDraidy wrote:Ja precies, ik denk dat je er gewoon een beetjr gevoel voor moet krijgenProject 141 wrote:Drum & Bass heeft gewoon niet duidelijk beats op de maat. Maar hij volgt wel dezelfde maat. Er ligt gewoon geen beat op elke 'maat'.