Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 19:08 

Hardtraxx Veteran

Jarno schreef:
Tijdens het mixen, als ik dan de BPM wil gelijk zetten lukt me dat nooit precies.

Bijvoorbeeld, de track die afspeelt is 153,13 bpm. En de track op deck 2 is 150 bpm.
Dan ga ik de bpm bijdraaien en dat lukt dan wel aardig (op gehoor natuurlijk) maar meestal komt die dan op 153,46 bpm bijvoorbeeld. In het begin is dat niet zo erg. Maar als je lang doormixt gaan ze telkens verder uit elkaar lopen. Hoe kan het dat ik hem nooit precies op 153,13 bpm krijg? Zou dat liggen aan mijn goedkope midicontroller en dat het op goede cdjs preciezer kan of ligt het toch echt aan mijn gehoor?

- geen vinyl rips of andere rommel downloaden want het lijkt me heel sterk dat een plaat origineel/WEB 153.13 bpm is.
- ligt niet aan jou, omdat het verschil in een paar decimalen achter de komma zit, kun je daar dus niks aan doen als je snapt wat ik bedoel. Gewoon pitchbenden dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 19:21 

Hardtraxx Veteran

Jarno schreef:
Tijdens het mixen, als ik dan de BPM wil gelijk zetten lukt me dat nooit precies.

Bijvoorbeeld, de track die afspeelt is 153,13 bpm. En de track op deck 2 is 150 bpm.
Dan ga ik de bpm bijdraaien en dat lukt dan wel aardig (op gehoor natuurlijk) maar meestal komt die dan op 153,46 bpm bijvoorbeeld. In het begin is dat niet zo erg. Maar als je lang doormixt gaan ze telkens verder uit elkaar lopen. Hoe kan het dat ik hem nooit precies op 153,13 bpm krijg? Zou dat liggen aan mijn goedkope midicontroller en dat het op goede cdjs preciezer kan of ligt het toch echt aan mijn gehoor?

Goede vraag! Waar draai je mee, de software bedoel ik dan. Als je het handmatig aanpast in de software, lukt het dan ook niet? Als ik met decks draai heb ik er eigenlijk geen last van maar daarbij zie je alleen ook alleen afgerond BPM. Op decks werk je met procenten en kun je tot op de 10e procent gelijk leggen. Dus als je heel erg precies bent kun je de platen dan wel precies gelijk krijgen.
Lijkt me niet fijn draaien zo maar ik zou ook niet direct weten wat je hieraan kunt veranderen.

Xplosiv schreef:
Vraagje.. Is het aangeraden, als je begint met mixen, om te oefenen door bvb bestaande compilatieCD's eens proberen na te mixen? Of kan je beter zelf experimenteren?

alvast bedankt :)

Het is aan te raden maar: Dan moet je dan wel een compilatie cd nemen die NIET digitaal in elkaar gezet is. De meeste compilaties zijn namelijk niet live gemixt maar digitaal aan elkaar geplakt, daardoor hoor je bijvoorbeeld soms hier en daar nog een vocal van het ene nummer terwijl je dit zelf niet zo zou kunnen mixen.
Je kunt misschien beter een liveset nemen, waarin gedraaid is met cd's. Dan is de kans op geknip een stuk kleiner :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 19:26 

Hardtraxxer

Voor de mensen boven mij, ik mix natuurlijk niet de heletijd op origineel bpm. Ik begin bij rond de 152 en eindig meestal bij 157 bpm. Daarom kan het zo zijn dat de plaat die draait 153,13 bpm is. Het origineel is bijvoorbeeld 150 bpm.

Ik gebruik Virtual DJ met de Mixtrack pro controller.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 22:16 

Hardtraxx Veteran

@Jarno
Het is gewoon een kwestie van oefenen denk ik, als ie midden in de overgang er een beetje naast ligt, gewoon de pitch minimaal bijschuiven en even op pitch bend drukken tot ie weer goed ligt, als ie san nog net niet goed ligt na een tijdje herhaal je dit. Dan zou de overgang toch wel voorbij zijn denk ik.
Ook zou je in vdj de pitch range kunnen verlagen. Hoe lager de range hoe preciezer het pitchen ;)

Maar het is en blijft vooral oefenen;)

En @xplosiv

Ik zou niks na doen ofso.
Gewoon op internet de basis van het mixen lezen en gewoon beginnen. Dat is het leukste denk ik, en et beste.

Als je niks kan vinden over de basis kan ik je die ook wel uitleggen, maar morgen dan. Want doe dit vanaf mijn ipod en is best lastig ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 23:12 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
@xplosiv

Gewoon op internet de basis van het mixen lezen en gewoon beginnen. Dat is het leukste denk ik, en et beste.

Als je niks kan vinden over de basis kan ik je die ook wel uitleggen, maar morgen dan. Want doe dit vanaf mijn ipod en is best lastig ;)

Je hoeft het ook niet letterlijk na te doen maar als je geen voorbeeld hebt, weet je ook niet hoe het wel hoort. Als je zelf maar wat aan gaat lopen kloten betekend dat niet automatisch dat het ook goed in elkaar zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 23:26 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Draidy schreef:
@xplosiv

Je hoeft het ook niet letterlijk na te doen maar als je geen voorbeeld hebt, weet je ook niet hoe het wel hoort. Als je zelf maar wat aan gaat lopen kloten betekend dat niet automatisch dat het ook goed in elkaar zit.

Met zelf kloten bereik je het meest en ook je eigen stijl in mixxen, ik doe al anderhalfjaar niet anders namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 23:47 

Hardtraxx Veteran

Nou ik kan het aanbevelen om tips te lezen en livesets te luisteren, maar echt proberen na te doen lijkt mij niet zo handig
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 23:55 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
maarten1410 schreef:
Draidy schreef:
@xplosiv

Met zelf kloten bereik je het meest en ook je eigen stijl in mixxen, ik doe al anderhalfjaar niet anders namelijk.

Ja, dat snap ik. Maar als je gewoon, zomaar, wat aankloot, zonder dat je weet waar je op play moet drukken dan lijkt het dus nergens op.

Je moet het ook niet 1-op-1 na doen maar zo leer je wel hoe het zou kunnen. Kom op mensen, dat snapen jullie toch wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 23:59 

Hardtraxx Addict

Heeft Maarten een punt hoor, ik luister zelf veel livesets en dan hoor je iig hoe anderen alles doen.
Denk hierbij aan wanneer je het nummer start, teasen etc.

Doe zelf ook wel eens wat na hoor, als ik in een set iets gaafs heb gehoord. Alleen maar leuk als dat ook lukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 00:10 

Hardtraxx Veteran

Precies! Natuurlijk moet je juist heel heel heel veel kloten maar dan moet je wel de basis beheersen. Als je zonder kennis zo maar iets gaat doen en je denkt dat je het goed doet, zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 00:18 

Hardtraxx Addict

Haha inderdaad! Als je het eenmaal door hebt hoe het allemaal zit, dan is het niet meer de kunst om een plaatje in te mixen, maar de kunst om er iets speciaals van te maken/wat anders te doen als alleen intro outro mixen.
Maar zonder goede basis ben je nergens. Daarom vind ik het zelf ook belangrijk om je eigen sets op te nemen en terug te luisteren. Leer je alleen maar van :) !

Bovendien, sinds ik zelf draai ben ik ook anders naar setjes gaan luisteren. Let veel meer op overgangen etc, ook bij andere dj's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 14:56 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Precies! Natuurlijk moet je juist heel heel heel veel kloten maar dan moet je wel de basis beheersen. Als je zonder kennis zo maar iets gaat doen en je denkt dat je het goed doet, zou je nog wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.

Ja oke, je moet weten hoe een apparaat werkt, maar ik mag aannemen dat als je draaitafels koopt zelf de logica hebt om dat eerst uit te zoeken ....
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 15:34 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
maarten1410 schreef:

Ja oke, je moet weten hoe een apparaat werkt, maar ik mag aannemen dat als je draaitafels koopt zelf de logica hebt om dat eerst uit te zoeken ....

Nee, je snapt het niet.

Ik bedoel dat als niemand je vertelt en je geen voorbeeld hebt, je toch niet weet waarneer je op de knop moet drukken? Dat je op een knop moet drukken snapt een invalide hond nog wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 16:46 

Hardtraxx Veteran

Klopt maarten, je moet wel weten wat je doet.
Maar mijn advies daarvoor is eerst de basis gaan lezen, en dan gewoon beginnen (als je de basis gelezen hebt snap je het wel ongeveer. Later kan je ook setjes gaan luisteren. En omdat je dan zelf ook al een beetjr gedraaid hebt, kan je er je beter in verplaatsen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 18:21 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Piaaa schreef:
maarten1410 schreef:

Nee, je snapt het niet.

Ik bedoel dat als niemand je vertelt en je geen voorbeeld hebt, je toch niet weet waarneer je op de knop moet drukken? Dat je op een knop moet drukken snapt een invalide hond nog wel.

Heb het maar half gelezen, lijkt me genoeg verklaring voor vandaag ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 19:17 

Hardtraxx Newbie

Uiteindelijk is het wsl allemaal een kwestie van oefenen oefenen oefenen oefenen.... maar mss eens iets proberen na te doen, om idd de basis enz toch een beetje onder de knie te krijgen, zal wel geen kwaad kunnen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 19:21 

Hardtraxx Newbie

Draidy schreef:
@Jarno
Het is gewoon een kwestie van oefenen denk ik, als ie midden in de overgang er een beetje naast ligt, gewoon de pitch minimaal bijschuiven en even op pitch bend drukken tot ie weer goed ligt, als ie san nog net niet goed ligt na een tijdje herhaal je dit. Dan zou de overgang toch wel voorbij zijn denk ik.
Ook zou je in vdj de pitch range kunnen verlagen. Hoe lager de range hoe preciezer het pitchen ;)

Maar het is en blijft vooral oefenen;)

En @xplosiv

Ja natuurlijk mag dat altijd :) maar het zal vooral oefenen zijn... M'n broer heeft 2 CDJ800MK2's en ne synq SMX.2 staan maar tis zo wa zijn 'heiligdom' (te verstaan natuurlijk). Als ik, eenders waar, DJ's zien draaien (echt draaien dan nie gwn wa show verkopen) dan denk ik toch altijd DAMN kwou dak da ook kon. Tis soms zelf zo erg dak meer op het draaien zit te letten dan te feesten hahaa :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 20:29 

Hardtraxx Veteran

San Miquel schreef:
Jesper-HardBeatz schreef:
als je bijvoorbeeld een wat nieuwere track draait met 152 bpm en je wilt forever az one erachter aan
draaien, die 148 bpm is ofzo..
moet ik heb dan verneuken door 4 bpm bij te draaien of door die 152-er 2 bpm lager te draaien
en forever az one maar 2 omhoog? of gewoon een andere track pakken?

i dont know >.<

Je moet bijna nooit vertragen... dit komt je set niet ten goede, forever as one op 152 draaien is geen enkel probleem...
Je verneukt de track niet hierdoor....

Idem,

altijd de snelheid aanhouden waar mee jij je vorige plaat mee hebt afgespeelt. je verpest je hele set als je van 153 weer terug gaat naar 150. Publiek verliest interesse en de vibe die ze hebben van je voorafgaande platen :) sneller kan altijd wel maar bij hardstyle nooit harder dan 155 anders gaat het bij wat platen fout klinken. ( ondanks dat bij sommige platen 160 ook nog bruut klinkt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2011 22:35 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
San Miquel schreef:
als je bijvoorbeeld een wat nieuwere track draait met 152 bpm en je wilt forever az one erachter aan
draaien, die 148 bpm is ofzo..
moet ik heb dan verneuken door 4 bpm bij te draaien of door die 152-er 2 bpm lager te draaien
en forever az one maar 2 omhoog? of gewoon een andere track pakken?

i dont know >.<

Je moet bijna nooit vertragen... dit komt je set niet ten goede, forever as one op 152 draaien is geen enkel probleem...
Je verneukt de track niet hierdoor....

Idem,

altijd de snelheid aanhouden waar mee jij je vorige plaat mee hebt afgespeelt. je verpest je hele set als je van 153 weer terug gaat naar 150. Publiek verliest interesse en de vibe die ze hebben van je voorafgaande platen :) sneller kan altijd wel maar bij hardstyle nooit harder dan 155 anders gaat het bij wat platen fout klinken. ( ondanks dat bij sommige platen 160 ook nog bruut klinkt)

155 ?
Een hoop spul klinkt op hoger beter, met men laatste set ook gedaan en dat klinkt totaal niet plaatafbrekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2011 10:49 

Hardtraxx Veteran

[quote="Piaaa"]
Nuracore schreef:
San Miquel schreef:

155 ?
Een hoop spul klinkt op hoger beter, met men laatste set ook gedaan en dat klinkt totaal niet plaatafbrekend.

ja klopt, ik had het op een andere manier moeten plaatsen :) maar bij sommige platen klinkt het ook super fout :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 17:40 

Hardtraxxer

155 draai ik juist vaak minimaal in me sets! Lager draai ik bijna niet
Maargoed dan heb ik het ook over behoorlijk raw die platen klinken juist beter op een tempotje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 23:26 

Hardtraxxer

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en heb nu even geen zin om dit hele forum door te spitten of mijn vraag al gesteld is :).
Zijn er hier ook mensen die gewoon mixjes maken met VirtualDJ?

Dat doe ik namelijk wel, en volgens mij begint het er al aardig op te lijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 23:27 

Hardtraxx Veteran

Q-Cees schreef:
Hallo,

Ik ben nieuw hier, en heb nu even geen zin om dit hele forum door te spitten of mijn vraag al gesteld is :).

Zat.
Zie Livesets topic, post wat zou ik zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 23:33 

Hardtraxxer

Piaaa schreef:
Q-Cees schreef:
Hallo,

Zat.
Zie Livesets topic, post wat zou ik zeggen.

Oke, bedankt.
Ik zal binnenkort maar dan eens aan de slag gaan, tips voor opbouw van de mix?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2011 23:37 

Hardtraxx Veteran

rustig naar hard :D
Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner