Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 18:59 

Hardtraxx Veteran

Simplicity schreef:
marsiascout schreef:
maarten1410 schreef:
Jog wheel dus :P

Ze worden toch ook gewoon platters genoemd?

Misschien als je uit de achterhoek komt?:P

Denk het, ik heb er echt nog nooooit van gehoord haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 19:58 

Hardtraxxer

Ik heb al eens met reloop en met de denon s-1200 geraaid, idd wel een verschil met de jog wheels. Maargoed, dat is ook een kwestie van wennen.
Je moet de knoppen van de s-1200 wel wat harder indrukken, maar dat is idd kwestie van wennen.

Ik kan dus mengpaneel van vriend overkopen, en ik ga ondertussen verder sparen voor een pioneer mengpaneel. Ik hoorde dat er een nieuw mengpaneel van pioneer op de markt is voor een mooi prijsje, weet iemand welke dat is?

Iig heel erg bedankt voor de tips
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 20:06 

Hardtraxx Veteran

Squit schreef:
Ik heb al eens met reloop en met de denon s-1200 geraaid, idd wel een verschil met de jog wheels. Maargoed, dat is ook een kwestie van wennen.
Je moet de knoppen van de s-1200 wel wat harder indrukken, maar dat is idd kwestie van wennen.

Ik kan dus mengpaneel van vriend overkopen, en ik ga ondertussen verder sparen voor een pioneer mengpaneel. Ik hoorde dat er een nieuw mengpaneel van pioneer op de markt is voor een mooi prijsje, weet iemand welke dat is?

sorry zou zo neit weten, maar als jij voor een pioneer gaat sparen, welke doet je vriend weg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 20:44 

Hardtraxx Veteran

Squit schreef:
ik ga ondertussen verder sparen voor een pioneer mengpaneel. Ik hoorde dat er een nieuw mengpaneel van pioneer op de markt is voor een mooi prijsje, weet iemand welke dat is?

Pioneer brengt om de zoveel tijd nieuwe panelen uit dus je zult iets specifieker moeten zijn ;) Maar ik gok dat je de DJM350 bedoeld... Is het instapmodel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 21:05 

Hardtraxx Addict

maarten1410 schreef:
Squit schreef:
ik ga ondertussen verder sparen voor een pioneer mengpaneel. Ik hoorde dat er een nieuw mengpaneel van pioneer op de markt is voor een mooi prijsje, weet iemand welke dat is?

Pioneer brengt om de zoveel tijd nieuwe panelen uit dus je zult iets specifieker moeten zijn ;) Maar ik gok dat je de DJM350 bedoeld... Is het instapmodel.

Waarschijnlijk bedoeld ie de 250:
Afbeelding

Die kost 300 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 21:06 

Hardtraxx Addict

maarten1410 schreef:

Dan ligt t misschien aan mij :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 21:38 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Waarschijnlijk bedoeld ie de 250[/img]

Die kost 300 euro.

Oja! Die hadden we ook nog! Leuk prijsje inderdaad :)

marsiascout schreef:
maarten1410 schreef:

Dan ligt t misschien aan mij :x

Kan, misschien is het een streekterm :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2011 01:46 

Hardtraxxer

Dat is hem jah, mooi prijsje toch. Ik neem de Gemini ps-626i over, mooi om mee te beginnen voor een hele mooie prijs. Ik heb dan iig iets, en dan spaar ik dus verder voor een pioneer mengpaneel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2011 15:19 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:

En bij Dennon zijn de knoppen (cue, play) van rubber en zacht, in tegenstelling tot die van Pioneer welke hard en plastic zijn. Dus als je van Dennon naar Pioneer gaat druk je snel te hard en andersom maar dat is natuurlijk gewenning.

En inderdaad, Dennon en niet Reloop nemen als je dan toch gaat kiezen.

Valt opzich mee met dat te hard drukken, sta nu bij jeroen te draaien en die heeft cdj's 800 staan en ram er niet knoepershard op ofzo.
En tis idd een kwestie van gewenning.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 okt 2011 22:28 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
maarten1410 schreef:

En bij Dennon zijn de knoppen (cue, play) van rubber en zacht, in tegenstelling tot die van Pioneer welke hard en plastic zijn. Dus als je van Dennon naar Pioneer gaat druk je snel te hard en andersom maar dat is natuurlijk gewenning.

Valt opzich mee met dat te hard drukken, sta nu bij jeroen te draaien en die heeft cdj's 800 staan en ram er niet knoepershard op ofzo.

Vond je er bij mij anders aardig hard op klappen vergeleken met mij :lol: En zo ken ik er nog een paar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 16:23 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Piaaa schreef:
maarten1410 schreef:

Vond je er bij mij anders aardig hard op klappen vergeleken met mij :lol: En zo ken ik er nog een paar...

Je was gwn weer bang dat die troep kapot ging :kiss:
Had er bij mol anders geen last van, bovendien zijn de knopjes ervoor gemaakt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2011 17:37 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
Had er bij mol anders geen last van, bovendien zijn de knopjes ervoor gemaakt :)

Jajajajaja :P Maar dat was ook omdat ik ze net had gemaakt hahaha. Maar betrap me er zelf ook regelmatig op dat ik aan het rammen ben, als je lekker aan het draaien bent gebeurd dat gewoon. Maar toch vind ik de Pioneer knopjes lekkerder rammen dan Denon omdat je meteen *klikt* bij Pioneer. Maar dat is wennen hoor, zoals nu al te vaak is gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2011 04:42 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Piaaa schreef:

Jajajajaja :P Maar dat was ook omdat ik ze net had gemaakt hahaha. Maar betrap me er zelf ook regelmatig op dat ik aan het rammen ben, als je lekker aan het draaien bent gebeurd dat gewoon. Maar toch vind ik de Pioneer knopjes lekkerder rammen dan Denon omdat je meteen *klikt* bij Pioneer. Maar dat is wennen hoor, zoals nu al te vaak is gezegd.

whaha ik heb ook harde knoppen, maarja reloop, is automatisch faalknopjes... :( gaan steeds meer falen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2011 17:28 

Hardtraxxer

Heb tot nu toe nog steeds geen last met mijn reloops, behalve dat mijn cueknop 1 keer is blijven hangen. Dat was heeeeeel fijn... :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2011 07:21 

Hardtraxx Veteran

Hardphonic schreef:
Heb tot nu toe nog steeds geen last met mijn reloops, behalve dat mijn cueknop 1 keer is blijven hangen. Dat was heeeeeel fijn... :$

ligt eraan hoe hard je zelf los gaat achter de decks, ik heb zelf gewoon af en toe dat ik sta te rammen op die knoppen omdat ik zo lekker bezig ben... :P. tegenwoordig rag ik gewoon hard op de linker play knop omdat die zo goed als kapot is xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 13:49 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Piaaa schreef:

Ik hoor nooit die klik want ik heb m'n koptelefoon dan op.. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 22:34 

Hardtraxxer

ik ben nu ongeveer een half jaartje aan het mixen en kloten
heb sinds een paar dagen een pioneer ddj-t1
maar wat ik me nou echt afvraag en et zou een hele stomme vraag voor jullie kunnen zijn maargoed

ik zie heel vaak 4 decks enzo maar waarom 4 naar mijn idee heb je er aan 2 genoeg???
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 22:38 

Hardtraxx Veteran

roalddb schreef:
maar wat ik me nou echt afvraag en et zou een hele stomme vraag voor jullie kunnen zijn maargoed

ik zie heel vaak 4 decks enzo maar waarom 4 naar mijn idee heb je er aan 2 genoeg???

ik heb ook aan 2 genoeg, maar er zijn mensen die er graag 3 of 4 gebruiken.
in traktor bijv kan ik het ook wel begrijpen, want dan zou je 1/2 van de decks live input (bijv. mic) of sample deck kunnen maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 23:50 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
roalddb schreef:

ik heb ook aan 2 genoeg, maar er zijn mensen die er graag 3 of 4 gebruiken.
in traktor bijv kan ik het ook wel begrijpen, want dan zou je 1/2 van de decks live input (bijv. mic) of sample deck kunnen maken ;)

In traktor wordt het vaak ook gebruikt omdat je dan meerdere lijnen door elkaar kunt laten lopen, bijvoorbeeld bass sample van één plaat, melodie van een tweede, vocals van een derde, etc. Onder andere Zany heeft dat ooit gedaan evenals Titan en vast nog veel meer. Maar 4 decks heb je in hardstyle/hardcore nagenoeg bijna nooit nodig. Tenzij je heel snel heel veel door elkaar wilt knallen maar dat lukt met 2 decks meestal ook.

Uitzonderingen daar gelaten, heb ooit Vince met 4 spelers tegelijk bezig gezien, zo bruut!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2011 23:57 

Hardtraxx Veteran

Deze knakker legt het trouwens heel duidelijk uit waarom en hoe je 3 decks zou kunnen gebruiken. Boeiend om naar te luisteren en op 5:30 zit nog een demo.

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 09:43 

Hardtraxx Veteran

Vet hoor, wel erg moeilijk lijkt me
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 10:12 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Deze knakker legt het trouwens heel duidelijk uit waarom en hoe je 3 decks zou kunnen gebruiken. Boeiend om naar te luisteren en op 5:30 zit nog een demo.

Die gozer is egt baas :worship: zijn videos hebben mij helemaal in het begin echt geholpen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2011 15:55 

Hardtraxx Veteran

Lichtelijk ADHD maar daar moet je maar doorheen kijken haha. Legt het namelijk wel goed uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 18:47 

Hardtraxxer

Tijdens het mixen, als ik dan de BPM wil gelijk zetten lukt me dat nooit precies.

Bijvoorbeeld, de track die afspeelt is 153,13 bpm. En de track op deck 2 is 150 bpm.
Dan ga ik de bpm bijdraaien en dat lukt dan wel aardig (op gehoor natuurlijk) maar meestal komt die dan op 153,46 bpm bijvoorbeeld. In het begin is dat niet zo erg. Maar als je lang doormixt gaan ze telkens verder uit elkaar lopen. Hoe kan het dat ik hem nooit precies op 153,13 bpm krijg? Zou dat liggen aan mijn goedkope midicontroller en dat het op goede cdjs preciezer kan of ligt het toch echt aan mijn gehoor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 dec 2011 18:52 

Hardtraxx Newbie

Vraagje.. Is het aangeraden, als je begint met mixen, om te oefenen door bvb bestaande compilatieCD's eens proberen na te mixen? Of kan je beter zelf experimenteren?

alvast bedankt :)
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner