Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2010 22:48 
 
Hardtraxx Veteran

F-alko92 schreef:
ik heb m'n dj set nu rond de 2 maanden
begin het nu eindelijk een beetje onder de knie te krijgen denk ik zo

met het beatmachten van nummers gebruik ik gewoon de play/pauze knop
paar keer op drukken en ik heb meestal de outro van het bijv het 1e nummer
en de intro van het 2e nummer gebeatmatcht
mischien niet de goede manier maar het werkt wel ;)

benden is gemakkelijker hoar ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2010 22:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat is benden?

ja sorry ik heb er nog niet heel veel verstand van ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2010 13:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wanner je op Pitch Bend drukt gaat je nummer iets slomer of sneller lopen waardoor je je nummers gelijk kunt leggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2010 19:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Ik zit ongeveer op de helft van de centjes die ik nodig heb. Dus mijn setje komt steeds dichter in de buurt. Maar als ik hem nou heb. Hoe kan je het beste beginnen, ik denk eerst goed leren beatmatchen en dan?? Iemand tips?

Of is het vooral veel oefen en je leert vanzelf..

Ik ben begonnen met 2 CDtjes, ga zelf maar eens wat aanklooien ermee, dezelfde platen gaan draaien iedere keer. Beatmatchen gaat je steeds beter af zul je merken. Zorg in iedergeval dat je speakers optimaal staan, vooral in het begin is dat erg handig, maar is sowieso wel handig. Ga eerst proberen te beatmatchen en simpele mixjes doen, dus echt zoals Technoboy mixt (luister maar ns een set, het duurt heel lang voordat de volgende plaat er in is). Meestal bij de eerste kick van de outro pas mixen. Nu heb je ruim de tijd om plaat gelijk te laten lopen.
Lateraan kun je je eigen style gaan zoeken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2010 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Ik zit ongeveer op de helft van de centjes die ik nodig heb. Dus mijn setje komt steeds dichter in de buurt. Maar als ik hem nou heb. Hoe kan je het beste beginnen, ik denk eerst goed leren beatmatchen en dan?? Iemand tips?

Of is het vooral veel oefen en je leert vanzelf..

+1
Ben ook druk aan het sparen en ruimte aan het creeëren, heb wel eens wat aangeklooit met het spul, zowel platen als cd's
Denk dat in het begin de blokken meetellen makkelijk is voor jezelf en dat later door ervaring er wel uitgaat ...
Voor mij graag ook tips en of weetjes ... ? :)

EDIT : Een blok is 8 tellen right ?
Of verschilt dat per plaat ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2010 17:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

8 tellen heb je goed jah (8 beats lama zeggen geen 8 seconden)

en dat is bij elk hardstyle/dance/trance/house nummertje meestal wel hetzelfde,,

aan het begin liep ik echt te kutten maar tis gewoon oefenen, en veel kloten :P

soms tel ik nie eens meer, ken de meeste nummers wel, en op gevoel gaat het prima ;)

heb alleen nog wel is dat ik nie weet welke plaat nou voor of achter loopt, maar daar kom je snel genoeg achter :P

wat ik ook wel is doe, is voor de outro krijg je altijd wel claps of snare, en dan daar alvast op gelijk zetten zodat hij bij wanneer de echte outro begint al gelijk loopt, en kan je em er gelijk ingooien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2010 18:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ProfaNe schreef:
8 tellen heb je goed jah (8 beats lama zeggen geen 8 seconden)

en dat is bij elk hardstyle/dance/trance/house nummertje meestal wel hetzelfde,,

aan het begin liep ik echt te kutten maar tis gewoon oefenen, en veel kloten :P

soms tel ik nie eens meer, ken de meeste nummers wel, en op gevoel gaat het prima ;)

heb alleen nog wel is dat ik nie weet welke plaat nou voor of achter loopt, maar daar kom je snel genoeg achter :P

wat ik ook wel is doe, is voor de outro krijg je altijd wel claps of snare, en dan daar alvast op gelijk zetten zodat hij bij wanneer de echte outro begint al gelijk loopt, en kan je em er gelijk ingooien ;)


Ja 8 beats dat bedoel, vaak zijn dat dat gwn 8 tellen zeg maar haha.
Tis en blijft gewoon een kwestie van veel oefening dus.
Achja ben voorlopig toch nog bezig met sparen dus :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2010 19:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Piaaa schreef:
Achja ben voorlopig toch nog bezig met sparen dus :)

Gewoon kopen joh! :list:

heheh xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 04:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tel schreef:
Piaaa schreef:
Achja ben voorlopig toch nog bezig met sparen dus :)

Gewoon kopen joh! :list:

heheh xd

Jaa jaa, meneer ik werk bij spie en heb een geldboom in men tuin !
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 14:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

installatiewerk brabant jonge! en je verdient zelfs nog meer als mij :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tel schreef:
installatiewerk brabant jonge! en je verdient zelfs nog meer als mij :list:

Verdienen dat sowiesow.
Krijg het alleen niet :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2010 20:37 
 
Hardtraxx Newbie

ik heb een hele stomme vraag mischien maar ik heb nog helemaal niks maar ik wil eigenlijk wel graag
wat gaan mixe fzo heeft er iemand wat tips wat ik kan doen als beginner? :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 09:47 
 
Hardtraxx Veteran

Partyl0ver schreef:
ik heb een hele stomme vraag mischien maar ik heb nog helemaal niks maar ik wil eigenlijk wel graag
wat gaan mixe fzo heeft er iemand wat tips wat ik kan doen als beginner? :innocent:

- virtual dj downloadn
- daarmee ene jaartje of 3 ouwehoeren zodat je precies weet hoe nummers zijn opgebouwd
- gear kopen
- leren beatmixen
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
Partyl0ver schreef:
ik heb een hele stomme vraag mischien maar ik heb nog helemaal niks maar ik wil eigenlijk wel graag
wat gaan mixe fzo heeft er iemand wat tips wat ik kan doen als beginner? :innocent:

- virtual dj downloadn
- daarmee ene jaartje of 3 ouwehoeren zodat je precies weet hoe nummers zijn opgebouwd
- gear kopen
- leren beatmixen


Hmm das best een goede optie ...
Kan je ook virtual dj gear bijkopen, zo'n mini ding zeg maar ... ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 13:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
Partyl0ver schreef:
ik heb een hele stomme vraag mischien maar ik heb nog helemaal niks maar ik wil eigenlijk wel graag
wat gaan mixe fzo heeft er iemand wat tips wat ik kan doen als beginner? :innocent:

- virtual dj downloadn
- daarmee ene jaartje of 3 ouwehoeren zodat je precies weet hoe nummers zijn opgebouwd
- gear kopen
- leren beatmixen

Zelf zou ik t anders aanpakken :P Ik zou zeggen koop een DJ controller, niet zo'n dure (mss behringer BCD3000 ofzo) om mee te beginnen, en het te leren.. Kijk op internet wat filmpjes enzo, en lees de tips door die onder andere op dit forum staan.. Als dan na een tijd het DJ'en echt goed lukt, dan kan je overgaan op betere gear ;) Is namelijk een beetje zonde als meer als €1000 besteed aan een DJ setje, en je komt er na een half jaar achter dat het toch niet wat voor je is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
dj-rico01 schreef:
Partyl0ver schreef:
ik heb een hele stomme vraag mischien maar ik heb nog helemaal niks maar ik wil eigenlijk wel graag
wat gaan mixe fzo heeft er iemand wat tips wat ik kan doen als beginner? :innocent:

- virtual dj downloadn
- daarmee ene jaartje of 3 ouwehoeren zodat je precies weet hoe nummers zijn opgebouwd
- gear kopen
- leren beatmixen

Zelf zou ik t anders aanpakken :P Ik zou zeggen koop een DJ controller, niet zo'n dure (mss behringer BCD3000 ofzo) om mee te beginnen, en het te leren.. Kijk op internet wat filmpjes enzo, en lees de tips door die onder andere op dit forum staan.. Als dan na een tijd het DJ'en echt goed lukt, dan kan je overgaan op betere gear ;) Is namelijk een beetje zonde als meer als €1000 besteed aan een DJ setje, en je komt er na een half jaar achter dat het toch niet wat voor je is ;)


hmm zoiets had ik ook al in gedachten, alhoewel ik 200 euro wat prijzig vind ...
Er staan ook nette voor 180 euro !
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 15:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als ik jou was zou ik niet gaan voor de allergoedkoopste, aangezien dat echt troep is vaak.. Heb zelf nu de Reloop Digital Jockey 2 IE, maar die gaat aan t einde van de zomer vervangen worden voor een setje CDJ's
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 16:33 
 
Hardtraxx Newbie

bedankt voor alle tips ik ga nog even kijken wat ik ga doen ;)
want ik wil liever niet te veel geld kwijt zijn en da ik er dalijk achterkom da ik het nie leuk vind fzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Partyl0ver schreef:
bedankt voor alle tips ik ga nog even kijken wat ik ga doen ;)
want ik wil liever niet te veel geld kwijt zijn en da ik er dalijk achterkom da ik het nie leuk vind fzo.

Als je gelezen had word je net een goed alternatief geboden meneer .... >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Als ik jou was zou ik niet gaan voor de allergoedkoopste, aangezien dat echt troep is vaak.. Heb zelf nu de Reloop Digital Jockey 2 IE, maar die gaat aan t einde van de zomer vervangen worden voor een setje CDJ's

Heb ze gezien op baxshop, van 150 tot 200 +
Maar wil er best nog wel wat aan uitgeven zoalgn het tussen de 150 en 200 blijft, anders word het me een beetje te gek ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 18:02 
 
Hardtraxx Newbie

Piaaa schreef:
Partyl0ver schreef:
bedankt voor alle tips ik ga nog even kijken wat ik ga doen ;)
want ik wil liever niet te veel geld kwijt zijn en da ik er dalijk achterkom da ik het nie leuk vind fzo.

Als je gelezen had word je net een goed alternatief geboden meneer .... >.<


ja ik heb het gelezen :P maar 180-200 euro vind ik nogal veel om echt te beginnen ik wil eerst ff bietje kijken
of ik het leuk vind en een neef van mij draait ook op feestjes enz en die mixt ook af en toe paar plaatjes dus
ik zal wel is wat dingen aan hem vragen enz ;) :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 18:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Partyl0ver schreef:
Piaaa schreef:
Partyl0ver schreef:
bedankt voor alle tips ik ga nog even kijken wat ik ga doen ;)
want ik wil liever niet te veel geld kwijt zijn en da ik er dalijk achterkom da ik het nie leuk vind fzo.

Als je gelezen had word je net een goed alternatief geboden meneer .... >.<


ja ik heb het gelezen :P maar 180-200 euro vind ik nogal veel om echt te beginnen ik wil eerst ff bietje kijken
of ik het leuk vind en een neef van mij draait ook op feestjes enz en die mixt ook af en toe paar plaatjes dus
ik zal wel is wat dingen aan hem vragen enz ;) :P

Als je het mij vraagt is dat niet veel maargoed :)
Ieder zo zijn budget :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 18:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb de Hercules Mk2 en ik vind het een leuk apparaatje als beginner zoals ik. Ik heb nu een beetje door hoe alles gaat enz. Prijs bij Bax-shop: 165 euries
Wat is trouwens het verschil met bv een Hercules Mk2 en een Reloop Digital Jockey zonder het uiterlijk meegerekend?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 apr 2010 16:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe beginnen?
Koop een dubbeldeckje en een goedkope mixer.

http://www.new-line.nl/nl/cd-spelers/nu ... _29008.htm
http://www.new-line.nl/nl/dj-mixers/numark-m1_29221.htm

Dan ben je voor 250 klaar en heb je toch wel een puik setje!
Als je daar mee kan draaien, kan je het met alles!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2010 10:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ben begonnen met hercules dj control mp3 voor 90 euro, mischien wat te cheap maar daarmee kun je wel uitvinden of je het echt leuk vind!
en hoef je ook niet heel veel geld uit te geven. nu heb ik 2x reloop rmp-1 scratch + 1x reloop rmx 30 blackfire edition :)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner