Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2009 16:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoe ik t de laatste tijd doe (met tracktor) ik stel een loop in van 32 beats, deze loop start ik als er een nieuw blok begint van de track die over de speakers gaat. Deze beatmatch ik, dus zorg dat de pitch goed staat en dat de kicks gelijk liggen. Vervolgens zet ik de loop stil, wanneer de intro van de speaker track begint zet ik de andere aan, deze laat ik eerst weer ff gelijk lopen door de kicks goed te zetten (loop staat dan ook uit), en dan zet ik hm in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2009 23:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

In het begin zat ik er verschrikkelijk vaak naast, nu nog steeds wel eens. Hoe vaker je draait, hoe meer je je nummers leert kennen en ''automatisch'' in je hoofd mee telt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2009 13:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

M'n voet telt automatisch :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2010 16:54 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo ik had een vraagje

Ik heb namelyk geen pioneers
en my cd spelers maken geen cue-points zoals het op een pioneer werkt.

Nou is my vraag wat is het verschil tussen de jog en de vinyl mode

Hoe maak je een cue met de jog mode en de vinyl mode ?? (waar zit het verschil in)
1 Mode weet ik denk ik wel.. de track laten spelen en nog een keer op play/pauze klikken en dan op de cue knop klikken.
maar ook daar weet ik niet van welke mode dat is hehe...

- Ik klik nu op loop in dan heeft hij bij me cd speler een cue point..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2010 02:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

LS_AjaCied schreef:
Hallo ik had een vraagje

Ik heb namelyk geen pioneers
en my cd spelers maken geen cue-points zoals het op een pioneer werkt.

Nou is my vraag wat is het verschil tussen de jog en de vinyl mode

Hoe maak je een cue met de jog mode en de vinyl mode ?? (waar zit het verschil in)
1 Mode weet ik denk ik wel.. de track laten spelen en nog een keer op play/pauze klikken en dan op de cue knop klikken.
maar ook daar weet ik niet van welke mode dat is hehe...

- Ik klik nu op loop in dan heeft hij bij me cd speler een cue point..


Het aanmaken van que punten gaat gewoon hetzelfde het verschil zit in:

Bij jog mode als je op pauze drukt hoor je in je koptelefoon een halve sec. tik tik tik tik tik dus op die manier kun je heel makkelijk het begin van de beat opzoeken.
Bij Vinyl mode als je op pauze drukt hoor je niets. pas wanneer je aan het wheel draaid hoor je het slepende geluid zoals je bij vinyl ook hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2010 16:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Markiyo schreef:
Als je al een tijdje mix, gaat dat wel vanzelf ja, maar voor beginnende dj's en bij nieuwe platen is dat niet zo makkelijk.


Bij nieuwe hardstyle platen is het meestal ook niet al te moeilijk, die zijn qua intro en outro vaak redelijk inpiratieloos dus mixen a la Technoboy is easy >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2010 17:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

The Amethist schreef:
Markiyo schreef:
Als je al een tijdje mix, gaat dat wel vanzelf ja, maar voor beginnende dj's en bij nieuwe platen is dat niet zo makkelijk.


Bij nieuwe hardstyle platen is het meestal ook niet al te moeilijk, die zijn qua intro en outro vaak redelijk inpiratieloos dus mixen a la Technoboy is easy >.<


idd denk dat ik meer early hs of house ga mixen... dat is tenminste nog moeilijk om te mixen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2010 21:40 
 
Hardtraxx Veteran

Stokbrood schreef:
The Amethist schreef:
Markiyo schreef:
Als je al een tijdje mix, gaat dat wel vanzelf ja, maar voor beginnende dj's en bij nieuwe platen is dat niet zo makkelijk.


Bij nieuwe hardstyle platen is het meestal ook niet al te moeilijk, die zijn qua intro en outro vaak redelijk inpiratieloos dus mixen a la Technoboy is easy >.<


idd denk dat ik meer early hs of house ga mixen... dat is tenminste nog moeilijk om te mixen! :thumbup:

early is idd heelrijk om te mixen, je moet wel iets beter nadenken maar dan kan ej ook hele leuke dingen doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2010 09:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
early is idd heelrijk om te mixen


Als je het goed doet krijg je zo'n lekkere drive in je mix :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2010 12:04 
 
Hardtraxx Veteran

The Amethist schreef:
dj-rico01 schreef:
early is idd heelrijk om te mixen


Als je het goed doet krijg je zo'n lekkere drive in je mix :clap:

klopt, stilstaan is dan gene optie
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 14:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
The Amethist schreef:
dj-rico01 schreef:
early is idd heelrijk om te mixen


Als je het goed doet krijg je zo'n lekkere drive in je mix :clap:

klopt, stilstaan is dan gene optie


ik kan helemaal niet stil staan als ik draai!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2010 14:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben nog redelijk bezig met mixen, gaat nu allemaal redelijk vloeiend voor mijn gevoel! Als ik een update in CD's en dergelijke heb eens een mixje opnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2010 18:00 
 
Donateur

ik had laatst willekeurig wat CD'tjes gepakt, hoefte van de 10 maar 1 te beatmatchen wat ook nog eens lukte eindelijk! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2010 17:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zit ongeveer op de helft van de centjes die ik nodig heb. Dus mijn setje komt steeds dichter in de buurt. Maar als ik hem nou heb. Hoe kan je het beste beginnen, ik denk eerst goed leren beatmatchen en dan?? Iemand tips?

Of is het vooral veel oefen en je leert vanzelf..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2010 21:04 
 
Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
Ik zit ongeveer op de helft van de centjes die ik nodig heb. Dus mijn setje komt steeds dichter in de buurt. Maar als ik hem nou heb. Hoe kan je het beste beginnen, ik denk eerst goed leren beatmatchen en dan?? Iemand tips?

Of is het vooral veel oefen en je leert vanzelf..

je moet het gewoon doen, iedereen zit altijd van ja hoe moet dat nou en hoe kan ik dat nou doen..

dan krijg je een info overkill...

bij mij heeft het 5 jaar geduurd voor ik enigzins proper kon matchen en mixen en ik ben nog lang, lang niet uitgeleerd...

je moet gewoon die platen opzetten en zo mooi mogelijk mixen, er zijn genoeg tips genoemd dacht ik zo ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2010 23:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Ik zit ongeveer op de helft van de centjes die ik nodig heb. Dus mijn setje komt steeds dichter in de buurt. Maar als ik hem nou heb. Hoe kan je het beste beginnen, ik denk eerst goed leren beatmatchen en dan?? Iemand tips?

Of is het vooral veel oefen en je leert vanzelf..

Een manier om te leren die vaak aangeraden wordt:

Zorg ervoor dat je de 1e beat van een stuk van een track klaar hebt liggen. Start deze gelijk met het begin van een deel van de zaal track. Je hoort dan dat de pitch bijgesteld moet worden.. Je hoort vaak wel of het te traag of te langzaam is. Stel hij is te langzaam, Ga dan met ongeveer 2 procent omhoog. Doe dat net zo lang tot dat je merkt dat ie te snel gaat. Ga dan met kleine stapjes naar beneden, je kan tussendoor proberen de beat weer gelijk te leggen door bv met de CUE knop het stuk weer opnieuw te starten. Dan is het een kwestie van tweaken!

Zal wel echt een tijd duren voordat je dit echt goed onder de knie hebt, hij loopt al snel te snel/langzaam :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2010 21:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb al een tijdje een set, Een maand of 2.
en ben nu eigenlijk pas begonnen met het leren van beatmatchen...
Heb ook bpm counters op de spelers, maar die werken niet correct en als je ergens moet draaien zonder van die dingen...
Dus heb me voor genomen iets over die counters te plakken zodat ik ze niet zie alleen de %.
En het vanaf nu zo aan te leren dat ik niet teveel op die dingen vertrouw. dus heb hier wat liggen rondkijken en al een aantal tips gelezen:)
En het is dus normaal dat het niet vanaf de eerste moment gaat. Vind het best moeilijk om te weten of je nummer sneller of langzamer moet maar dat gevoel/gehoor komt na een tijdje wel hoop ik, dat is wss een van de dingen die je op het begin net niet direct hoort?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2010 12:33 
 
Artiest

lorennzkee schreef:
Heb al een tijdje een set, Een maand of 2.
en ben nu eigenlijk pas begonnen met het leren van beatmatchen...
Heb ook bpm counters op de spelers, maar die werken niet correct en als je ergens moet draaien zonder van die dingen...
Dus heb me voor genomen iets over die counters te plakken zodat ik ze niet zie alleen de %.
En het vanaf nu zo aan te leren dat ik niet teveel op die dingen vertrouw. dus heb hier wat liggen rondkijken en al een aantal tips gelezen:)
En het is dus normaal dat het niet vanaf de eerste moment gaat. Vind het best moeilijk om te weten of je nummer sneller of langzamer moet maar dat gevoel/gehoor komt na een tijdje wel hoop ik, dat is wss een van de dingen die je op het begin net niet direct hoort?


Het is denk ik gevoel voor muziek of niet. Zoiets is te leren maar is niet makkelijk.

Althans in mijn optiek want alles is wel te leren natuurlijk. Mixen doe je op gehoor en niet met gekke meters of getallen of whatever.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2010 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het is idd gevoel, muzikaliteit. Je gaat niet elke beat panisch metellen 1, 2, 3, 4.. dat merk je op een gegeven moment door je ervaring en platenkennis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 14:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat in het begin het mee tellen wel belangrijk is.

Soms weet je even niet goed of hij ervoor of erachter loopt, :$ wees dan niet te bang met jog wheel. draai gewoon een kwartslag ofzo. dan hoor je tenminste duidelijk verschil :) het kan best zijn dat je hem dan ineens voorbij de andere plaat hebt geschoven, maar dan haal je hem weer stukje terug. :')

platen kennis is ook erg belangrijk. je moet weten wanneer je de bass over moet gooien of wat je wilt gaan doen.
Je kunt er alleen komen door heeeeeel veel te oefenen. :slow:

Het is ook zeker zo dat je het in je moet hebben, maar ook diegene moet er veel voor oefenen hoor :thumbsup:

Wat wel belangrijk is dat je niet te snel tevreden bent. En onverwachte acties (bijv. van HH de qlimax van the lost soul in just say my name zetten) is voor jezelf leuk, maar vind publiek vaak een stuk minder. Je zult dan merken dat je een schrik reactie krijgt in de zaal en daarna gaan ze wel mee. :yay: Dat soort dingen deed ik zelf heel veel, maar ben ik weer mee gestopt. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 19:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb ook nog een hele makkelijke manier om te beatmatchen, door echt veel gebruik te maken van de pitchbend modus ;) Ik stel de jogwheel van de koptelefoon plaat in op pitchbend, en ik start de eerste beat van bijvoorbeeld de intro als de eerste beat van een deel van de intro van de zaalplaat begint. Hij gaat dan snel niet meer synchroon lopen, dan ga ik met de pitchbend bezig om te hm vooruit te draaien als de plaat te langzaam loopt. Daarna schuif ik de pitch iets op, en ik gebruik de pitchbend weer om de kicks gelijk te leggen. Als ie dan weer niet synchroon loopt, dan ga ik met de pitchbend bezig om hm vooruit te draaien, als ie dan alleen maar erger wordt achteruit draaien, en de pitch weer een klein beetje naar beneden zetten. Dit net zo lang doen tot je merkt dat de platen gelijk liggen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 21:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ frank

Bij hardstyle moet je toch elke plaat beatmixen? of begrijpen we elkaar nu verkeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 23:55 
 
Hardtraxx Veteran

rodger88 schreef:
@ frank

Bij hardstyle moet je toch elke plaat beatmixen? of begrijpen we elkaar nu verkeerd?

frank bedoelde dat er maar ene paar platen waren die geen gelijk bpm hadden ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2010 18:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Je moet zeker gevoel hebben voor de muziek die je mixt.
Daar heb ik ook geen schrik voor:)
MAar het beatmatchen lukt je niet de eerste keren als je een mix maakt, ookal ken je de nummers elke seconde uit je hoofd.
Je zult altijd wat moeten oefenen en een techniek voor jezelf krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2010 22:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb m'n dj set nu rond de 2 maanden
begin het nu eindelijk een beetje onder de knie te krijgen denk ik zo

met het beatmachten van nummers gebruik ik gewoon de play/pauze knop
paar keer op drukken en ik heb meestal de outro van het bijv het 1e nummer
en de intro van het 2e nummer gebeatmatcht
mischien niet de goede manier maar het werkt wel ;)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner