Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2010 16:56 
 
Hardtraxx Veteran

Misschien domme vraag maar hoe moet ik nou een mixje opnemen vanaf mijn mengpaneel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2010 17:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik doe het zo:

een kabeltje die van tulp naar minijack gaat,

zo een: http://overdevest.smart-sales.nl/produk ... 20jack.jpg

en dan gewoon die tulp in je mixer record uitput, en de jack in je line-in van je pc,

en dan met audacity kan je het gewoon opnemen

moet je wel je pc record ding bij je geluid opties op line-in zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2010 17:05 
 
Hardtraxx Veteran

line-in?

Ik weet er echt niks vanaf :$ is dat die groene waar die koptelefoon onder staat misschien? Zo heb ik wel al eens iets via mijn pc op een minidisc opgenomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2010 17:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

neej line-in is blauw ;)

http://www.alpinesoft.co.uk/VinylStudio ... ine_in.jpg
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2010 17:19 
 
Hardtraxx Veteran

Dus je bedoelt jack in je mengpaneel en tulp in line-in? Want jack zijn er 2 namelijk en er is maar 1 line in :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2010 18:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

je kunt ook de groene op je pc gebruiken, maar krijg je niet zo'n goede kwaliteit.
dan zet je in audacity op mic. als ingang
:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2010 21:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

tomb schreef:
Dus je bedoelt jack in je mengpaneel en tulp in line-in? Want jack zijn er 2 namelijk en er is maar 1 line in :P


precies andersom :P

tulp zijn er 2 (wit en rood)
jack is er 1 (zelfde dinge die aan je oordopjes zitten)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2010 16:20 
 
Hardtraxx Veteran

miss een beetje domme vraag maar bij welk deel van een hardstyle plaat kan je het besten de vplgende erin gooien want ik draai al een tijdje maar weet niej egt waneer de beste tyd is om in te mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2010 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

kan op meerdere manieren,,

je kan het bij de qlimax er al in gooien, zodat je veel nummers in een mix kan gooien,,

maar de minputen daarvan zijn is dat je heel snel moet beatmatchen, het wel goed moet uitkomen want het ene nummer heeft kortere intro dan de ander, en dat het je qlimax niet moet verneuken...

wat de meeste dus doen is voor de outro (dus het laatste deel) daar in gooien

luister anders wat livesets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2010 18:32 
 
Hardtraxx Veteran

ProfaNe schreef:
kan op meerdere manieren,,

je kan het bij de qlimax er al in gooien, zodat je veel nummers in een mix kan gooien,,

maar de minputen daarvan zijn is dat je heel snel moet beatmatchen, het wel goed moet uitkomen want het ene nummer heeft kortere intro dan de ander, en dat het je qlimax niet moet verneuken...

wat de meeste dus doen is voor de outro (dus het laatste deel) daar in gooien

luister anders wat livesets?

ja dat zal ik doen maar als je mixt moet je tog over gaan naar de andere voor dat de kick stopt of hoeft dat niej perse?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2010 22:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

1e plaat loopt.
Ga deze plaat als voorbeeld gebruiken.
http://www44.zippyshare.com/v/77598585/file.html

Ondertussen pak je 2e plaat en die start je een aantal keer willekeurig aan het begin van een maat van plaat 1 in zodat je kan kijken of ze een beetje kloppen met bpm
zonodig stel je hem bij zodat je hem gelijk hebt staan.

Het rustige mixen en het minst gevaarlijk om te doen. is om echt van intro/outro te werken.
Wanneer de climax is afgelopen rond 1.25 op teller begint eigenlijk de outro. deze word eerst rustig ingeluid waar later de kick bij komt.
Op het moment dat de kick er in komt. start jij de andere plaat in zet hem gelijk. draait de lage tonen helemaal terug en gooit fader omhoog.
Wanneer je hem er nu goed in hebt zitten zul je amper horen dat je de plaat erin zit.

Bij de bovenstaande link van deze plaat zit maar een korte intro. 28 sec.
Dat maakt verder niets uit.
Hij zal altijd goed uitkomen aan het eind van de maat.
Je zorgt dat je de lage tonen op tijd omhoog gooit en haalt de plaat 1 eruit op het moment dat je in plaat 2 de bass hebt die zo weg suist.

Nu zit je bij de mid intro van plaat 2.
Nu kun je weer van voor af aan kunnen beginnen voor volgende plaat.
Dit is de makkelijkste manier en ook het veiligst hier kan weinig in mis gaan.
Elke plaat zit dezelfde opbouw in.
Soms is de 1 wat langer dan de ander qua intro outro.
Daar moet je wel mee op letten.
Wanneer je een lang intro hebt met een korte outro kan wel eens lastig zijn.

Dit is ook de saaiste manier van mixen.
Zorg eerst dat je deze manier kunt en ga dan experimenteren en proberen een eigen stijl te ontwikkelen!

Laat ff horen of je hier wat aan hebt gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2010 12:15 
 
Hardtraxx Veteran

gouden tip: ga naar de hardstyle sectie en luister voor minstens 10 uur aan live setjes van zowel "pro's" als "amateurs" :worship: Doe inspiratie op, neem wat op plaats het hier en ontvang feedback :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2010 19:29 
 
Hardtraxx Veteran

rodger88 schreef:
1e plaat loopt.
Ga deze plaat als voorbeeld gebruiken.
http://www44.zippyshare.com/v/77598585/file.html

Ondertussen pak je 2e plaat en die start je een aantal keer willekeurig aan het begin van een maat van plaat 1 in zodat je kan kijken of ze een beetje kloppen met bpm
zonodig stel je hem bij zodat je hem gelijk hebt staan.

Het rustige mixen en het minst gevaarlijk om te doen. is om echt van intro/outro te werken.
Wanneer de climax is afgelopen rond 1.25 op teller begint eigenlijk de outro. deze word eerst rustig ingeluid waar later de kick bij komt.
Op het moment dat de kick er in komt. start jij de andere plaat in zet hem gelijk. draait de lage tonen helemaal terug en gooit fader omhoog.
Wanneer je hem er nu goed in hebt zitten zul je amper horen dat je de plaat erin zit.

Bij de bovenstaande link van deze plaat zit maar een korte intro. 28 sec.
Dat maakt verder niets uit.
Hij zal altijd goed uitkomen aan het eind van de maat.
Je zorgt dat je de lage tonen op tijd omhoog gooit en haalt de plaat 1 eruit op het moment dat je in plaat 2 de bass hebt die zo weg suist.

Nu zit je bij de mid intro van plaat 2.
Nu kun je weer van voor af aan kunnen beginnen voor volgende plaat.
Dit is de makkelijkste manier en ook het veiligst hier kan weinig in mis gaan.
Elke plaat zit dezelfde opbouw in.
Soms is de 1 wat langer dan de ander qua intro outro.
Daar moet je wel mee op letten.
Wanneer je een lang intro hebt met een korte outro kan wel eens lastig zijn.

Dit is ook de saaiste manier van mixen.
Zorg eerst dat je deze manier kunt en ga dan experimenteren en proberen een eigen stijl te ontwikkelen!

Laat ff horen of je hier wat aan hebt gehad.

ja hier kan ik wel wat me thnks maar bij de plaat die je gaat in mixen de hoge tonen eruit halen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 17:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik laat meestal de hoge en midden tonen gewoon zitten.

Dit geeft leuk effect.

soms gooi ik midden tonen zelf iets omhoog zodat je aan intro al goed kan horen wat volgende plaat is
Bijv. emptiness kan dat heel mooi mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 18:36 
 
Hardtraxx Veteran

rodger88 schreef:
ik laat meestal de hoge en midden tonen gewoon zitten.

Dit geeft leuk effect.

soms gooi ik midden tonen zelf iets omhoog zodat je aan intro al goed kan horen wat volgende plaat is
Bijv. emptiness kan dat heel mooi mee.

ja emptiness is ook heel mooi maar nog 1 vraag bij de plaat die je aan t in mixen ben moet de beat erin komen voor dat de beat van de ander stopt of hoeft dat niej altyd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 23:12 
 
Hardtraxx Veteran

Wat doen jullie met moeilijke platen met een moeilijke BPM? Platen van Josh & Wesz bijv. zijn geen 150 bpm maar hoger, weet niet precies hoeveel maar is erg moeilijk gelijk leggen omdat de BPM tellers niet zo nauwkeurig zijn.

Ik doe dan als volgende plaat bijvoorbeeld Gevaarlijke daan - GVD. Die heeft geen kick in de intro, alleen vocals en wat andere geluidjes, waardoor je dus niet hoort of hij nou gelijk loopt of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 23:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

je kan platen boven de 150 toch gewoon na 150 halen? ik draai trouwens altijd rond 151 en eindig op 155 ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 23:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja meestal mix ikzelf niet op 150 bpm, maar eerder 152 of 154 ;) Verder zijn dat soort dingen gewoon heeel veel oefenen...

Bij mij gaat t beatmatchen overigens steeds en steeds beter :thumbsup: Ging al aardig goed, maar merk nu dat ik hm steeds sneller goed heb :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 apr 2010 11:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ sidespinnars

Je hebt de kick in de outro,
Die kun je laten overstemmen door de intro kick natuurlijk. door plaat 2 de lage tonen wat omhoog te gooien en plaat 2 de lage tonen naar beneden halen.

op het break punt gewoon plaat 1 eruit halen dan is het goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2010 17:07 
 
Hardtraxx Veteran

rodger88 schreef:
@ sidespinnars

Je hebt de kick in de outro,
Die kun je laten overstemmen door de intro kick natuurlijk. door plaat 2 de lage tonen wat omhoog te gooien en plaat 2 de lage tonen naar beneden halen.

op het break punt gewoon plaat 1 eruit halen dan is het goed

oke ik dan weet ik genoeg als ik een keer een leuk mixje heb post ik hem wel maar dat duurt nog wel effe ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2010 19:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gewoon veel oefenen en proberen je eigen stijl daarin te ontwikkelen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2010 20:33 
 
Hardtraxx Veteran

DJ Mind.Illusion schreef:
Gewoon veel oefenen en proberen je eigen stijl daarin te ontwikkelen. :thumbup:

ik oefen nu bijna elke dag dus dat gaat wel lukken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2010 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik leer steeds beter te beatmatchen, maar ik heb alleen moeite wanneer ik hem er dan in gooi en de andere plaat er later uit gooi. Ook klinkt het soms nog wat rommelig terwijl de platen naar mening toch wel aardig gelijk lopen.. Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 13:57 
 
Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
Ik leer steeds beter te beatmatchen, maar ik heb alleen moeite wanneer ik hem er dan in gooi en de andere plaat er later uit gooi. Ook klinkt het soms nog wat rommelig terwijl de platen naar mening toch wel aardig gelijk lopen.. Iemand tips?

uuh ik doe dit ook pas net maar ik denk dat je hem goed gemacht heb maar net te laat/te vroeg erin heb ge gooit dan lopen ze net niet goed zover ik weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2010 16:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Ik leer steeds beter te beatmatchen, maar ik heb alleen moeite wanneer ik hem er dan in gooi en de andere plaat er later uit gooi. Ook klinkt het soms nog wat rommelig terwijl de platen naar mening toch wel aardig gelijk lopen.. Iemand tips?

Hoe ik het vaak doe, is een paar beats voordat de kick erin komt op de CUE knop meetikken, om als t ware in t ritme te komen. Als je dan op play drukt als de kick erin komt ligt ie al nagenoeg goed. Soms met pitchbend nog een paar kleine aanpassingen doen.. Wanneer je de plaat erin moet zetten is een kwestie van tellen en platen kennis. Als er bijvoorbeeld bij de zaal plaat een beat is waar de kick er even uit gehaald is, en de andere plaat op dat zelfde moment een effect geluidje heeft, kan je hem daarop heel mooi inzetten..
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner