Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2011 10:12 

Hardtraxxer

dat is dus hetzelfde wat ik zei, alleen minder gedetailleerd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2011 17:19 

Hardtraxx Veteran

Ja... shit, dat zeg ik haha. Was al laat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 16:55 

Hardtraxxer

Wat kan ik t beste doen(oefenen en in praktijk brengen)om een track goed in te mixen dat ie soms niet in 1x erinkomt(soms klinkt t wel goed)valt me erg op namelijk dat t soms net niet lekker klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 17:08 

Hardtraxx Veteran

Fader niet in één klap maar rustig omhoog schuiven? Of begrijp ik je vraag niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 19:39 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Fader niet in één klap maar rustig omhoog schuiven? Of begrijp ik je vraag niet?

Wat als de intro niet lang genoeg is vd inmixende track?

Mij is t wel zo geleerd om de fader in 1x omhoog te schuiven door pieter aka thera himself vandaar mn vraag ook.

Hoe weet ik dan wanneer en wat ik qua low,mid en bass moet in/wegdraaien?

Ik draai nu meestal alleen de low vd uitmixende track bijna weg en bij de inmixende breng ik de bass in. Bij de mid en hi doe ik meestal zomaar wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 20:44 

Hardtraxx Veteran

Ik weet niet helemaal wat je bedoelt maar wat ik doe is meestal de bass van plaat 2 wegdraaien (plaat 1 is degene die al speelt)
daarna gooi ik plaat 2 in een keer helemaal open (wel zonder bass dus)
en als de kick van plaat 2 begint, gooi ik de bass van 2 helemaal open & haal ik de bass van 1, of 1 helemaal weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 23:10 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt maar wat ik doe is meestal de bass van plaat 2 wegdraaien (plaat 1 is degene die al speelt).

Echt? ik doe altijd van plaat 2 naar 1 :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2011 23:27 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt maar wat ik doe is meestal de bass van plaat 2 wegdraaien (plaat 1 is degene die al speelt)
daarna gooi ik plaat 2 in een keer helemaal open (wel zonder bass dus)
en als de kick van plaat 2 begint, gooi ik de bass van 2 helemaal open & haal ik de bass van 1, of 1 helemaal weg.

Moet ik ook maar eens doen dan en horen of dat klinkt. Dus je hoeft niet altijd(zou niet zo snel weten wanneer ik t moet doen)de hi of mid wat weg te draaien maar alleen maar de bass wat mij ook geleerd is begrijp ik?

Ik hoor t ook niet eens echt goed met mn djm400 als ik de bass wegdraai. Vind sowieso wel klote met cueing op dat ding ivm geen apart volume. Tijd voor een djm800 binnenkort
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 00:17 

Hardtraxxer

Als je 2 platen op elkaar hebt lopen dan draai ik de mid weg, van de eerste plaat, op het punt waar de volgende plaat de break heeft (en dus bijv. stil valt).
Tevens als er veel low in een nummer is, en naar mijn mening niet zo "bright" klinkt dan verhoog ik de med's iets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 00:22 

Hardtraxx Veteran

Je uitleg is hier en daar wat moeilijk te begrijpen maar ik ga het proberen uit te leggen:

Jeroentjuh82 schreef:
maarten1410 schreef:

Wat als HET intro niet lang genoeg is vd inmixende track?

Mij is t wel zo geleerd om de fader in 1x omhoog te schuiven door pieter aka thera himself vandaar mn vraag ook.

Hoe Thera het doet is een manier. Dit is een stijl maar dit is ook afhankelijk van de platen die je aan elkaar mixt. Als de tweede plaat nog geen bass of punch heeft op het moment dat jij hem erin gooit, klinkt het sowieso nergens naar. De manier zoals Draidy hem uitlegd is de meest gebruikelijke: Bass van tweede plaat dicht of bijna dicht, die van de eerste open en op het moment dat de kick/bass/punch erin komt bij de tweede plaat draai je het om. Dus eerste plaat bass dicht, tweede plaat bass open.

Als je toch persee je schuif helemaal open wilt gooien in één keer, gebruik dan je mid en hi knoppen om het volume van de tweede plaat (en daarna de eerste plaat) binnen de perken te houden. Als je twee platen op volle kracht, zonder er iets aan te doen, tegen elkaar op laat spelen krijg je een enorme zee aan geluid. Door je hi minder hard open te zetten kun je de bovenste frequenties afkappen en doe je dat met de mid dan wordt het middenbereik naar beneden gedrukt. Dit is per plaat anders!! Er is, in mijn ogen, geen standaard manier waarop je dit moet toepassen. Luister naar je tweede plaat, zit daar heel veel hoog in, draai dan je hi/mid naar beneden. Doe dit op het moment dat je hem nog op de koptelefoon hoort, je publiek zou niet moeten horen dat je het nog een het kloten bent om het goed te krijgen terwijl je kanaal al vol openstaat.

Jeroentjuh82 schreef:
Ik hoor t ook niet eens echt goed met mn djm400 als ik de bass wegdraai. Vind sowieso wel klote met cueing op dat ding ivm geen apart volume. Tijd voor een djm800 binnenkort

Wat je hier zegt snap ik niet helemaal want op een DJM800 hoor je net zoveel als op een DJM400. Het enige verschil met de 800 is, is dat je daarop ook de master door je cue heen kunt mixen op je koptelefoon.

En de beste tip blijft nog: Oefenen, oefenen, oefenen. Probeer dingen uit, maak een overgang op vier verschillende manieren en luister wat je hoort. Daar leer je van :) Succes!

-edit- Ah, zie ook wat Simplicity hierboven zegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 11:07 

Draidy schreef:
PierrePruuk schreef:
House met hardstyle zal moeilijk gaan. Hardstyle naar hardcore is prima te doen. Platen als Psycho of Pattern 2 gewoon op 165 bpm (+10.0%) zetten en mixen die handel.

ik zou het persoonlijk anders doen, hardstyle op 165 klinkt echt neit, zou gewoon een hele langzame hardcore plaat pakken, eerste waar ik nu op kan komn is future proof, van d-passion

of catscan - wo3 of promo - up yours.. zijn hele goeie platen om vn hardstyle naar hardcore in te mixen! ik gebruik die platen nog regelmatig, niet in setjes maar als ik zelf aan het mixen ben dan stop ik die erin om vn hs naar hc te gaan.. klinkt helemaal niet slecht
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 13:15 

Hardtraxxer

Vanaf de DJM600 kun je al met je cue er doorheen mixen =)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 13:23 

Hardtraxxer

Simplicity schreef:

Op de 400 klinkt t nogal chaotisch. Enigsinds spijt dat ik deze heb, maar nooit te laat voor verandering :)

Ik wil toch graag een 800 ipv 600 wie ik 1st wou, maar gezien de meesten mij hier zeiden dat ik dan meer aan de 400 had vanwege warmer geluid heb ik dat gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2011 17:28 

Hardtraxx Veteran

Simplicity schreef:

Klopt, maar hij noemde de 400 en 800 :)

Jeroentjuh82 schreef:
Op de 400 klinkt t nogal chaotisch. Enigsinds spijt dat ik deze heb, maar nooit te laat voor verandering :)

Ik wil toch graag een 800 ipv 600 wie ik 1st wou, maar gezien de meesten mij hier zeiden dat ik dan meer aan de 400 had vanwege warmer geluid heb ik dat gedaan.

Ook als je alleen je tweede plaat op je koptelefoon zet en de master gewoon via je monitoren luisterd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 20:11 

Hardtraxxer

hey
ik heb al eerder een mix hier geplaatst voor de feedback
en ik ben toen verteld dat ik 1 vocal mix had en dat beter was om dat niet te doen
daar heb ik me ook aan gehouden
en ik had veel break overgangen
dat is bij deze mix eiglijk nog steeds maar ik vind het wel goed klinken
tips/trics/tops?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 20:13 

Hardtraxxer

http://www.youtube.com/watch?v=t8domCyf3iM
link is wel handig XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 20:37 

Hardtraxx Veteran

volgens mij was het de vorige keer ook dat je de link vergeten was, geen probleem hoor maar je kan je post ook wijzigen ipv een nieuwe maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 21:02 

Hardtraxxer

Dag mensen, ik ben van plan om een complete set aan te schaffen. Ik zit nu met VDJ te kloten, maar dat verveeld snel en je moet alles met je muis doen.

Ik zit er over na te denken om 2 denon s-1200 tabletops te kopen, mengpaneel kan ik van een vriend overnemen. Mijn vraag is, is dit een beetje goed spul om mee te beginnen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 21:19 

Hardtraxx Veteran

ik denk dat je voor dat geld beter iets van reloop kan nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 23:22 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
ik denk dat je voor dat geld beter iets van reloop kan nemen.

Denon is velemalen beter als reloop, sowiesow een prima keuze om voor denons te gaan ipv reloops....
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2011 23:35 

Hardtraxx Veteran

Dan heb ik niks gezegd
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2011 18:37 

Hardtraxx Addict

Squit schreef:
Dag mensen, ik ben van plan om een complete set aan te schaffen. Ik zit nu met VDJ te kloten, maar dat verveeld snel en je moet alles met je muis doen.

Ik zit er over na te denken om 2 denon s-1200 tabletops te kopen, mengpaneel kan ik van een vriend overnemen. Mijn vraag is, is dit een beetje goed spul om mee te beginnen?

Ik heb ze ook en kan er niet over klagen.

De spelers zijn erg degelijk en hebben alle nodige functionaliteit. Je zult misschien alleen wel even aan de platters moeten wennen, wanneer je wel eens op Pioneers hebt gedraaid oid aangezien je bij deze Denons ze alleen kan bewegen door de bovenkant aan te raken en niet de zijkant (het is een plat schijfje).
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2011 23:21 

Hardtraxx Veteran

Jog wheel dus :P

En bij Dennon zijn de knoppen (cue, play) van rubber en zacht, in tegenstelling tot die van Pioneer welke hard en plastic zijn. Dus als je van Dennon naar Pioneer gaat druk je snel te hard en andersom maar dat is natuurlijk gewenning.

En inderdaad, Dennon en niet Reloop nemen als je dan toch gaat kiezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 16:48 

Hardtraxx Addict

maarten1410 schreef:

Ze worden toch ook gewoon platters genoemd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2011 17:02 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
maarten1410 schreef:

Ze worden toch ook gewoon platters genoemd?

Misschien als je uit de achterhoek komt?:P
Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner