Je uitleg is hier en daar wat moeilijk te begrijpen maar ik ga het proberen uit te leggen:
Jeroentjuh82 schreef:
maarten1410 schreef:
Fader niet in één klap maar rustig omhoog schuiven? Of begrijp ik je vraag niet?
Wat als
HET intro niet lang genoeg is vd inmixende track?
Mij is t wel zo geleerd om de fader in 1x omhoog te schuiven door pieter aka thera himself vandaar mn vraag ook.
Hoe Thera het doet is
een manier. Dit is een stijl maar dit is ook afhankelijk van de platen die je aan elkaar mixt. Als de tweede plaat nog geen bass of punch heeft op het moment dat jij hem erin gooit, klinkt het sowieso nergens naar. De manier zoals Draidy hem uitlegd is de meest gebruikelijke: Bass van tweede plaat dicht of bijna dicht, die van de eerste open en op het moment dat de kick/bass/punch erin komt bij de tweede plaat draai je het om. Dus eerste plaat bass dicht, tweede plaat bass open.
Als je toch persee je schuif helemaal open wilt gooien in één keer, gebruik dan je mid en hi knoppen om het volume van de tweede plaat (en daarna de eerste plaat) binnen de perken te houden. Als je twee platen op volle kracht, zonder er iets aan te doen, tegen elkaar op laat spelen krijg je een enorme zee aan geluid. Door je hi minder hard open te zetten kun je de bovenste frequenties afkappen en doe je dat met de mid dan wordt het middenbereik naar beneden gedrukt. Dit is per plaat anders!! Er is, in mijn ogen, geen standaard manier waarop je dit moet toepassen. Luister naar je tweede plaat, zit daar heel veel hoog in, draai dan je hi/mid naar beneden. Doe dit op het moment dat je hem nog op de koptelefoon hoort, je publiek zou niet moeten horen dat je het nog een het kloten bent om het goed te krijgen terwijl je kanaal al vol openstaat.
Jeroentjuh82 schreef:
Ik hoor t ook niet eens echt goed met mn djm400 als ik de bass wegdraai. Vind sowieso wel klote met cueing op dat ding ivm geen apart volume. Tijd voor een djm800 binnenkort
Wat je hier zegt snap ik niet helemaal want op een DJM800 hoor je net zoveel als op een DJM400. Het enige verschil met de 800 is, is dat je daarop ook de master door je cue heen kunt mixen op je koptelefoon.
En de beste tip blijft nog: Oefenen, oefenen, oefenen. Probeer dingen uit, maak een overgang op vier verschillende manieren en luister wat je hoort. Daar leer je van

Succes!
-edit- Ah, zie ook wat Simplicity hierboven zegt.