Jarno schreef:
hallo, ik heb nu voor het eerst een midi controller, En ik beatmatch nu dan gwn bpm op elkaar zetten en dan met pitcjh bend of jogwheel ze matchen maar dan kijk ik wel naar dat schermpje op virtual dj, maar ik heb gehoort dat je het beter kunt aanleren om gewoon bpm + het matchen puur op gehoor te doen, Maar dat lukt me niet bepaald, iemand tips of doe ik het al goed?
Het is inderdaad beter om meteen op je gehoor aan te leren, want als je later cdspelers gaat kopen- moet je dat doen, dus waarom niet eerder mee beginnen?
Het is een kwestie van zorgen dat je plaat 2 nét voor de eerste clap, een cue point hebt gemaakt (een start punt dus).
Op het gewenste moment start je plaat 2 en dan draai je aan het 2e jogwheel om te horen wat er gebeurd.
-Rechtsom aan het jogwheel draaien betekend dat je te laat op start hebt gedrukt en dat je het nummer sneller laat doordraaien om gelijk te komen met plaat 1.
-Linksom draaien is dan automatisch; te vroeg op start gedrukt en je laat de plaat langzamer gaan om gelijk te komen met plaat 1.
Het is een kwestie van oefenen, maar met dit in je hoofd gaat het misschien wel sneller