Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2011 15:35 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Als jullie Her Voice (Super Bass Mix) gaan inmixen, waar zetten jullie dan de cue? Hij begint niet meteen met claps namelijk, die komen pas na 30 seconden of zo.

Dan start je hem op de eerste clap, lijkt me nogal logisch ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2011 20:01 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
PierrePruuk schreef:
Als jullie Her Voice (Super Bass Mix) gaan inmixen, waar zetten jullie dan de cue? Hij begint niet meteen met claps namelijk, die komen pas na 30 seconden of zo.

Ja dat snap ik ook wel, ben niet achterlijk, maar kon het juiste 'tijdstip' niet vinden. Maar vandaag nog eens geprobeerd en het is 00:34:67
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2011 10:20 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Piaaa schreef:
PierrePruuk schreef:

Ja dat snap ik ook wel, ben niet achterlijk, maar kon het juiste 'tijdstip' niet vinden. Maar vandaag nog eens geprobeerd en het is 00:34:67

Op die fiets, tsjaa dat is bij meerdere platen zo.
Sound of The Machine bevat ook een intro waar je weinig mee kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2011 13:54 

Hardtraxx Veteran

die is gewoon vanaf het begin te mixen
je moet alleen een nummer hebben waarbij het past :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 08:02 

Hardtraxxer

Piaaa schreef:

dat is juist een intro die je super vet kan inmixen :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2011 12:00 

Hardtraxx Veteran

The Axe schreef:
Piaaa schreef:

dat is juist een intro die je super vet kan inmixen :/

De intro opzichzelf zonder clap of wat dan ook is voor de meesten niet zo makkelijk in te mixen gok ik zo ...
Ikzelf heb er ook geen moeite mee, ik noemde slechts een voorbeeld :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 15:34 

Hardtraxx Veteran

Ik vind het echt vervelen als ze eerst een stukje doen die niet bij de beat zit zoals For The Girls, Outside the Box of The New Shit :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 16:48 

Hardtraxx Addict

Jolle schreef:
Ik vind het echt vervelen als ze eerst een stukje doen die niet bij de beat zit zoals For The Girls, Outside the Box of The New Shit :P

Hoe bedoel je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 18:06 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
Jolle schreef:

Hoe bedoel je?

Snap er ook geen drol van :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2011 18:29 

Hardtraxx Veteran

Jolle schreef:

Inderdaad. Snap ik niks van. Dan maak je je het als DJ toch alleen maar zelf lastig. Bij The Sexual Thrill is het wel vet trouwens, de cue die je dan moet zetten is 05:55:55 :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 11:10 

Hardtraxxer

hallo, ik heb nu voor het eerst een midi controller, En ik beatmatch nu dan gwn bpm op elkaar zetten en dan met pitcjh bend of jogwheel ze matchen maar dan kijk ik wel naar dat schermpje op virtual dj, maar ik heb gehoort dat je het beter kunt aanleren om gewoon bpm + het matchen puur op gehoor te doen, Maar dat lukt me niet bepaald, iemand tips of doe ik het al goed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 11:21 

Hardtraxxer

Jarno schreef:
hallo, ik heb nu voor het eerst een midi controller, En ik beatmatch nu dan gwn bpm op elkaar zetten en dan met pitcjh bend of jogwheel ze matchen maar dan kijk ik wel naar dat schermpje op virtual dj, maar ik heb gehoort dat je het beter kunt aanleren om gewoon bpm + het matchen puur op gehoor te doen, Maar dat lukt me niet bepaald, iemand tips of doe ik het al goed?

Het is inderdaad beter om meteen op je gehoor aan te leren, want als je later cdspelers gaat kopen- moet je dat doen, dus waarom niet eerder mee beginnen?
Het is een kwestie van zorgen dat je plaat 2 nét voor de eerste clap, een cue point hebt gemaakt (een start punt dus).
Op het gewenste moment start je plaat 2 en dan draai je aan het 2e jogwheel om te horen wat er gebeurd.
-Rechtsom aan het jogwheel draaien betekend dat je te laat op start hebt gedrukt en dat je het nummer sneller laat doordraaien om gelijk te komen met plaat 1.
-Linksom draaien is dan automatisch; te vroeg op start gedrukt en je laat de plaat langzamer gaan om gelijk te komen met plaat 1.
Het is een kwestie van oefenen, maar met dit in je hoofd gaat het misschien wel sneller ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 11:32 

Hardtraxxer

Oke en hoe zet je de bpm dan recht? Of dat wel gewoon visueel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 11:49 

Hardtraxxer

Jarno schreef:
Oke en hoe zet je de bpm dan recht? Of dat wel gewoon visueel?

Veel hardstyle tracks zijn door de regel 150 bmp. DBSTF zitten daar bijv vaak onder.
Als je 2 platen op elkaar hebt gematched, en als ze er dan aflopen dan moet je bijstellen.
Als je naar rechts moet draaien om bij de stellen, dán is je 2e plaat te langzaam en moet de pitch omlaag (snelheid omhoog dus).
Als je naar links moet draaien dan is je 2e plaat te snel en moet je de pitch omhoog doen (snelheid verlagen).
;)
-Op cdspelers kun je ook wel visueel de bpm bijstellen door het af te lezen, maar niet bij elke cdspeler werkt de bmp counter accuraat dus
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 18:26 

Hardtraxx Elite

Precies.. Als je dan is ergens moet draaien ga je echt volledig op je bek.. De BPM counters van de Pioneers zijn namelijk ook niet bepaald betrouwbaar, pas vanaf de CDJ900/2000 begint t ergens op te lijken.. CDJ1000mk3 geeft soms doodleuk 157 aan terwijl t 154 ofzo is... Niet op BPM meters mixen dus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 18:59 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Precies.. Als je dan is ergens moet draaien ga je echt volledig op je bek.. De BPM counters van de Pioneers zijn namelijk ook niet bepaald betrouwbaar, pas vanaf de CDJ900/2000 begint t ergens op te lijken.. CDJ1000mk3 geeft soms doodleuk 157 aan terwijl t 154 ofzo is... Niet op BPM meters mixen dus!

klopt, ook vaak gezien dat die dan later in het nummer een ander bpm aangeeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 20:01 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
TakkU schreef:

Ook op mijn Denons wisselt hij vaak. Op een gegeven moment weet je wel voort hoeveel % je moet pitchen om bijv. 148 BPM naar 150 BPM te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 aug 2011 21:29 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Draidy schreef:
TakkU schreef:

Ook op mijn Denons wisselt hij vaak. Op een gegeven moment weet je wel voort hoeveel % je moet pitchen om bijv. 148 BPM naar 150 BPM te krijgen.

zelfs bij 900 klopt het voor geen meter ;) 2000 is nou ook niet bepaald betrouwbaar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2011 14:51 

Hardtraxxer

Project 141 schreef:
VDJ kloot ook nog wel eens bij mij, sowieso pakt ie vaak de helft ( dus 85 ipv 170)

Heb ik nog een vraag: Als jij in je overgang zit tussen 2 nummers, en je staat op het punt om de nieuwe kick erin te zetten zeg maar. Hoeveel draaien jullie de bass van het nieuwe nummer naar beneden voordat je switcht, en hoeveel draai je de oude plaat naar beneden als je geswitcht hebt? Want ik doe ong een kwartslag naar beneden, maar soms klinkt ie vercrackt.

De nieuwe plaat zou ik de low's omhoog draaien en de eerste plaat de low's wegdraaien.
Als je VDJ gebruikt dan zou k de overgang gewoon even opnemen op een paar verschillende manieren en dan achteraf luisteren welke het beste klonk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2011 14:51 

Hardtraxx Veteran

Traktor geeft het bpm in 90% van de gevallen goed aan, denk zelfs meer dan 90%, maar hang er laatste tijd vaak blaadje voor om het beter te leren.
en over de bass: ik draai hem eigenlijk altijd helemaal weg, klinkt het mooist naar mijn mening. vaak haal ik de oude plaat ook gelijk eruit als de bass van de nieuwe erin komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2011 15:14 

Hardtraxxer

Nou als je echt een kick-switch wilt doen, dan moet je dat alleen bij nummers doen waar het ook klinkt.
(natuurlijk) niet switchen bij de mix-intro maar áls je een switch gaat doen dan moet je 't op de intro zelf doen.
Voordat je de kick switch gaat doen dan kun je plaat 2 al wel zachtjes eronder laten lopen zodat je bijv alleen de claps hoort en pas dan switchen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2011 18:02 

Hardtraxxer

Project 141 schreef:
Dat doe ik al ja, maar dan moet je op een gegeven moment toch van kick switchen? Of bedoel je dan met de kick van het oude nummer de nieuwe break ingaan? Ik heb het trw over hardcore, maar maakt voor het principe denk ik niks uit..

Ja op een gegeven moment switchen van kick ja, een goed moment is na 2 blok van de outro. Oke ik ging van hardstyle uit, maar het principe zal het zelfde wel zijn. Heb je een voorbeeld met welke 2 tracks je dat aan het proberen bent?- kijken of ik een voorbeeld kan maken voor je ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2011 17:02 

Hardtraxx Addict

Ik zelf gooi de nieuwe plaat er altijd in met de bass helemaal weggedraaid. Wannner ik alleen met de mix-intro mix gooi ik die bass dr pas in wanneer deze intro voorbij is.
Wanneer de nieuwe plaat een dikke kick in die intro heeft zitten, switch ik vaak naar die kick en draai ik dus de bass bij de een helemaal weg en de nieuwe helemaal open.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2011 17:05 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
VDJ kloot ook nog wel eens bij mij, sowieso pakt ie vaak de helft ( dus 85 ipv 170)

Heb ik nog een vraag: Als jij in je overgang zit tussen 2 nummers, en je staat op het punt om de nieuwe kick erin te zetten zeg maar. Hoeveel draaien jullie de bass van het nieuwe nummer naar beneden voordat je switcht, en hoeveel draai je de oude plaat naar beneden als je geswitcht hebt? Want ik doe ong een kwartslag naar beneden, maar soms klinkt ie vercrackt.

Op 9 uur zet ik hem altijd. Anders haal je de drive eruit. Er is bijna geen track met een 'volle' bass in de intro, als je hem dan helemaal wegdraait heb je geen bass meer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2011 18:24 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Project 141 schreef:

Op 9 uur zet ik hem altijd. Anders haal je de drive eruit. Er is bijna geen track met een 'volle' bass in de intro, als je hem dan helemaal wegdraait heb je geen bass meer..

Midintro mixeng :cool:
Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner