Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2011 18:54 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
Midintro mixeng :cool:

:bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2011 19:19 

Hardtraxxer

hey jongens
ff een vraagje en bereid je er op voor miss zeg je wat een ei
die kan beter stoppen hiermee maarja ik wil tog ff weten

ik mix nu al een tijdje met mn hercules console
maar eiglijk alleen maar nrs met etzelfde bpm
en dan beetje pitchbende om goed gelijk te krijgen
maarrr.. hoe moet ik nou precies mixen met verschilllende bpm

hoop dat iemand me een hulpgevend antwoord kan geven
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 aug 2011 19:50 

Hardtraxxer

roalddb schreef:
hey jongens
ff een vraagje en bereid je er op voor miss zeg je wat een ei
die kan beter stoppen hiermee maarja ik wil tog ff weten

ik mix nu al een tijdje met mn hercules console
maar eiglijk alleen maar nrs met etzelfde bpm
en dan beetje pitchbende om goed gelijk te krijgen
maarrr.. hoe moet ik nou precies mixen met verschilllende bpm

hoop dat iemand me een hulpgevend antwoord kan geven

Als je nummers hebt met verschillende bpm dan gebruik je de pitch (schuifje bij de jogwheel). in principe leg ik de tracks ook gelijk met de jogwheel en niet met pitch bend ;).
als je let op de percentages waarmee je je pitch veranderd dan kan het je helpen met gelijk maken van nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2011 02:31 

Hardtraxx Veteran

en naarmate je het vaker doet gaat het steeds makkelijker ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2011 08:30 

Hardtraxxer

ok thx jongens ik ga dr mee aan de slag
draai nu met thuis gwon een beetje met een hercules en VDJ
mr ik wil binnekort de numark mixdeck universal dj system aanschaffen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 17:18 

Hardtraxxer

Als je aan t einde van je mix het bpm langzaam wil laten stoppen hoe doe ik dit precies op mn pioneers(cdj 350 en 800 mk2) of reloop rmx 40?oftewel dus dat de hele track stopt aan t einde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 17:21 

Hardtraxx Veteran

Jeroentjuh82 schreef:
Als je aan t einde van je mix het bpm langzaam wil laten stoppen hoe doe ik dit precies op mn pioneers(cdj 350 en 800 mk2) of reloop rmx 40?oftewel dus dat de hele track stopt aan t einde.

Je pitch tempo op WIDE zetten en pitchfader naar de 0% schuiven.

Bij de 800 kun je ook gewoon op play/stop drukken als je in vinyl mode zit en je speed adjust op breed staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 18:15 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Jeroentjuh82 schreef:

Je pitch tempo op WIDE zetten en pitchfader naar de 0% schuiven.

Bij de 800 kun je ook gewoon op play/stop drukken als je in vinyl mode zit en je speed adjust op breed staat.

Ok, thnx voor de snelle reactie:)

En hoe kan ik dan ook nog een soort van scratch effect toepassen als ik de pitch ook naar 0 schuif?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 18:37 

Hardtraxx Veteran

Als je bedoeld dat je de naald wilt horen schuiven, zoals bij vinyl, dat gaat niet... Je kunt wel nog vlak voor je bij de 0 bent (of eerder) een backspin geven. Dus hand op je jogwheel, slinger linksom maken. Als je tijdens die backspin dan op play/stop drukt eindigd de backspin ook netjes.

Moet je een beetje mee klooien, wie weet klinkt het dan leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 20:22 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Als je bedoeld dat je de naald wilt horen schuiven, zoals bij vinyl, dat gaat niet... Je kunt wel nog vlak voor je bij de 0 bent (of eerder) een backspin geven. Dus hand op je jogwheel, slinger linksom maken. Als je tijdens die backspin dan op play/stop drukt eindigd de backspin ook netjes.

Moet je een beetje mee klooien, wie weet klinkt het dan leuk.

Heb t al uitgevonden. Ik had die vraag niet eens hoeven stellen als ik ff goed keek dat ik m op vinyl moet zetten daarvoor. Nogmaals bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 21:08 

Hardtraxx Veteran

Haha goed zo en geen probleem!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2011 19:46 

Hardtraxxer

Waar kan t aan liggen dat ik ineens 1 track niet meer kan voorluisteren apart als ik de cue draaiknop op mn reloop rmx 40 bijna heb dichtgedraaid?

Dit heb ik al een keer eerder gehad, maar weet niet meer waar t aan lag. Best lastig als je gelijk de tracks samenhoort ipv gescheiden en dat je een beetje de draaiknop kan opendraaien dat je t andere nr wat zachter hoort.

Als ik diezelfde draaiknop naar rechts bij master draai hoor ik ook niks trouwens. Best vaag en ik kan ook wel zo horen bij de track die ik wil inmixen of ie erinkan, maar apart is toch fijner.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2011 16:53 

Hardtraxxer

Jeroentjuh82 schreef:
Waar kan t aan liggen dat ik ineens 1 track niet meer kan voorluisteren apart als ik de cue draaiknop op mn reloop rmx 40 bijna heb dichtgedraaid?

Dit heb ik al een keer eerder gehad, maar weet niet meer waar t aan lag. Best lastig als je gelijk de tracks samenhoort ipv gescheiden en dat je een beetje de draaiknop kan opendraaien dat je t andere nr wat zachter hoort.

Als ik diezelfde draaiknop naar rechts bij master draai hoor ik ook niks trouwens. Best vaag en ik kan ook wel zo horen bij de track die ik wil inmixen of ie erinkan, maar apart is toch fijner.

Je kwam niet per ongeluk tegen 't cue knopje aan, dat ie uit staat of de cue volume uit xD ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2011 11:02 

Hardtraxxer

Simplicity schreef:
Jeroentjuh82 schreef:

Je kwam niet per ongeluk tegen 't cue knopje aan, dat ie uit staat of de cue volume uit xD ?

Is waarschijnlijk gewoon uitgevallen de complete functie want heb al 1 en ander geprobeerd.

Ben al aan t kijken naar een andere mixer(pioneer djm600)en anders een denon dn-x1500. Morgen jarig, dus eens zien wat ik aan geld nog ga ontvangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2011 11:24 

Hardtraxxer

Dan zal het wss aan het mengpaneel liggen als de knoppen niet reageren.
Heb zelf de djm600 en ben er zeer tevreden mee ;)

Alvast gefeliciteerd voor morgen =)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2011 12:38 

Hardtraxxer

Simplicity schreef:
Dan zal het wss aan het mengpaneel liggen als de knoppen niet reageren.
Heb zelf de djm600 en ben er zeer tevreden mee ;)

Alvast gefeliciteerd voor morgen =)

Thnx! en ja geloof ik gelijk dat ie prima bevalt want we hebben t wel over een Pioneer. Ik heb nog met iemand van bax-shop gesproken aan de telefoon en die zei ook al t zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2011 16:34 

Hardtraxxer

ja vervelend dat soort dingen kosten weer geld :P
Welke cdspelers heb jij trouwens dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2011 18:59 

Hardtraxxer

Simplicity schreef:
ja vervelend dat soort dingen kosten weer geld :P
Welke cdspelers heb jij trouwens dan?

Cdj 350 en 800 mk2
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2011 21:15 

Hardtraxxer

ey
ik heb een hele tijd geleden een link van mij neergezet met een mix die ik had gemaakt
en vroeg of jullie die wilde beoordelen
nou et was gwon kut gemixt en daar hadden jullie gelijk in
ik heb veel gedaan met de tips en heb nu weer een andere gemaakt
het gaat puur om de overgangen zijn deze nu wel goed
ik mix btw met vt dj met mn herculesje

roald
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2011 21:15 

Hardtraxxer

http://www.youtube.com/watch?v=-qbD9P1-zWY
wel handig als ik de link erbij zet
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2011 21:57 

Hardtraxxer

Project 141 schreef:
Eerste overgang: Vocal mix up, proberen te vermijden. Voor de rest veel overgangen van break naar break?

Inderdaad, vocal over vocal is een no-go. de ene of de andere moet je kiezen.

*Een idee hoe je dat wel kan toepassen is als de outro begint (waar je dus 2vocals had), de vocal van #2 laten horen en dan hetzelfde nummer op half volume verder laten gaan + #1 verder laten lopen.

*zelf ben ik geen fan van het oplaten komen van nummers (op deze manier).
Er zit dan geen techniek aan, en met dj contesten zullen ze dit aan de kant vegen (niet uit ervaring sprekend xD)

Misschien kun je eens een mix van iemand anders proberen na te mixen, hier zul je veel van leren- weet ik zeker ;)
Edit: oja, en ik zou persoonlijk een andere afsluiting voor je set bedenken:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2011 22:06 

Hardtraxxer

jo is goed zal ik doen thx voor reactie
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2011 20:28 

Hardtraxx Veteran

ben het eens met de rest. maare. hoe heet het nummer waarin ze zeggen, wat goes around, comes around?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2011 20:56 

Hardtraxxer

karma circle van second identity
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 20:44 

Hardtraxxer

Hoe moet je verschillende soorten muziek mixen? Bv house met hardstyle of hardstyle met hardcore? Want als je dan met de bpm gaat klooien verpruts je het hele liedje?
Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner