Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 09:57 

Artiest

Ik mix persoonlijk vaak van climax naar intro, simpelweg omdat ik van mening ben dat veel dj's te lang outro's laten horen.
Bijvoorbeeld: een outro is in het begin net zoals een mid intro, daarna is het rustiger, dat stuk beginnen veel mensen pas met inmixen en dat vind ik te laat. Haalt de vibe imo uit de set (CD mixen mag dat, live imo niet). Dus als de outro heel tof is (neem een Sanctus van NC) dan mix ik pas bij die outro, maar wel voordat het rustiger wordt.
Nummers die totaal geen noemenswaardige outro hebben mix ik bij de climax al uit als het ware.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2011 11:24 

Hardtraxxer

Ben ik mee eens.. (alleen maar) mixen over de outro vind ik te makkelijk en goedkoop, wil liever anders mixen dan de rest en kijken hoe creatief je nummers over kan laten lopen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 15:27 

Hardtraxx Veteran

Ik laat eigenlijk ook maar heel zelden de outro horen, meestal haal ik de plaat eruit aan het eeinde van de climax en soms zelfs eerder als de climax lang duurt. Kunnen er ook meer nummers in je set ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 15:35 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ik laat eigenlijk ook maar heel zelden de outro horen, meestal haal ik de plaat eruit aan het eeinde van de climax en soms zelfs eerder als de climax lang duurt. Kunnen er ook meer nummers in je set ;)

Dat is iets wat ik nooit doe, hem er al uithalen voor dat de climax is afgelopen. Sowieso zijn de meeste climaxen tegenwoordig maar 4 blokken (4 blokken van 32 beats) met vaak nog een break ertussen, dus die zijn al heel kort. En als je dan nog voordat hij is afgelopen al bij de volgende track ben, vind ik dat dat al de drive uit de set haalt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2011 19:26 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
Draidy schreef:

Dat is iets wat ik nooit doe, hem er al uithalen voor dat de climax is afgelopen. Sowieso zijn de meeste climaxen tegenwoordig maar 4 blokken (4 blokken van 32 beats) met vaak nog een break ertussen, dus die zijn al heel kort. En als je dan nog voordat hij is afgelopen al bij de volgende track ben, vind ik dat dat al de drive uit de set haalt!

Eens, als je een bepaald nummer heel leuk vindt is het echt kut als die te vroeg wordt afgekapt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2011 14:14 

Hardtraxx Veteran

Ja ok, dat klopt. In zon geval als Tha Playah - Always Right, met een breakje in de climax, laat ik hem altijd wat langer doorgaan en switch ik pas de kick aan het eind van de climax na de break
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2011 23:30 

Hardtraxxer

waarvoor dienen cue points nou eigenlijk? wat doe je er mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 00:24 

Hardtraxxer

cue points gebruik je als start punt, wanneer je dus op play drukt.
normaal gesproken zet je die op de eerste kick/clap van de mix-intro maar je kan de cue ook verderop plaatsen zodat je een kortere mix-intro hebt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 11:16 

Hardtraxxer

oke bedankt! En waarvoor dient de loop dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 11:27 

Artiest

Om een stuk van een track naar keuze in een herhaling te spelen dus ipv dat de track verder speelt hoor je de hele tijd hetzelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 11:56 

Hardtraxxer

wat voor nut heeft dat dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2011 12:04 

Hardtraxxer

Voor een beginnend dj is dat iets waar hij nog niet mee bezig is. Je kan het bijv gebruiken om je set te eindigen, of een loop maken van een mixintro (omdat er bijv vocals in zitten )en dat gedeelte gebruiken om over plaat #1 te gooien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 20:37 

Hardtraxx Veteran

Ik ben nog maar net begonnen met wat op mijn computer te draaien met VDJ, nu heb ik problemen om een gewone en een reversed bass aan elkaar te mixen. Iemand tips hoe dat makkelijk(er) te doen is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jul 2011 23:12 

Hardtraxxer

Ik heb eigenlijk hier nooit problemen mee ondervonden..
Weet je wat handig is voor je, aangezien je een beginner bent, probeer een overgang te maken- neem het op en luister het daarna af. Klinkt het leuk, probeer je het alsnog maar dan op een andere manier en zo kom je veel te weten.
bijvoorbeeld..
#1 is met normale kicks, #2 is met reversed.
je mixt op de outro (daar zal dan mee beginnen) en op een bepaald punt breng je #2 erin, en dan even later switch je het volume van de "low" naar #2.

Hoop dat dit wat voor je is;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2011 01:32 

Hardtraxx Veteran

Start plaat 2 op het moment dat het outro van plaat 1 begint. Draai het volume van plaat 2 open zodra de bass van outro plaat 1 er weer inkomt. Laat de bass van plaat 2 dicht tot je 4 x 8 tellen bass 1 hebt gehoord. Draai dan de bass van plaat 1 dicht en die van 2 open en speel daarna met je kanaalvolume.

Oefenen oefenen oefenen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2011 17:53 

Hardtraxx Veteran

Is al enkele keren gelukt nu :) En inderdaad, oefenen baart kunst :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2011 21:45 

Hardtraxxer

oke mooi dan, als je nog twijfelt kun je het altijd even een stukkie uploaden en dan zien wat de reacties erop zijn =)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2011 20:48 

Hardtraxxer

Warom drukken deejays zo snel achterelkaar op cue stuk of 10x ofzo, zag het laatst vroeg me af wat ze dan doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2011 22:42 

Hardtraxx Veteran

hardaddict schreef:
Warom drukken deejays zo snel achterelkaar op cue stuk of 10x ofzo, zag het laatst vroeg me af wat ze dan doen

Ik doe het meestal de 4 tellen voor ik op play druk. De vijfde keer druk ik dan op play en hoef je de plaat 9/10 keer niet bij te sturen of maar een heeel klein beetje. Waarom? Omdat je met dat cue-knop rammen precies hebt gehoord of je op het juiste moment ging drukken :)

Is ook nuttig als je een cue-punt ergens halverwege het intro hebt gezet maar je zit er net een paar miliseconden naast. Dan hoor je bij dat cue-knop rammen dat je er je iets eerder of later op play moet drukken. Je kunt ook je cue-punt netter maken maar soms hoor je dat misschien niet goed of ik noem maar iets.

En voor de rest is het vooral spelen, klote, beetje kutten. Als ik lekker aan het draaien ben is het gewoon leuk om via je koptelefoon de volgende plaat alvast door te knallen zonder dat iemand het hoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2011 22:49 

Hardtraxx Veteran

Dat laatste vooral bij mij, vind het altijd leuk als ik helemaal aan het genieten ben van de muziek vind ik het altijd leuk om op die knop te rammen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2011 14:57 

Hardtraxx Veteran

Als jullie Her Voice (Super Bass Mix) gaan inmixen, waar zetten jullie dan de cue? Hij begint niet meteen met claps namelijk, die komen pas na 30 seconden of zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2011 15:09 

Hardtraxxer

ja klopt, pas na ±34sec wanneer de mixintro hoort ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2011 19:29 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Als jullie Her Voice (Super Bass Mix) gaan inmixen, waar zetten jullie dan de cue? Hij begint niet meteen met claps namelijk, die komen pas na 30 seconden of zo.

ken het nummer niet maar wat ik denk is gewoon bij de claps, is meestel bij zoiets
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2011 21:04 

Hardtraxx Addict

Ga dat nummer is ff heel gauw opzoeken dan... :P (klassiekertje)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2011 23:16 

Hardtraxx Veteran

van builder is ie of niet?
EDIT: kende hem trouwens wel, niet de intro maar de rest wel. vind t wel een lekker nummer, ben verder neit zo into hardstyle
Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner