Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 11:14 

Hardtraxx Veteran

D1kke_Bleek schreef:
Jongens, kheb een vraagje...
Ik ben al een lange tijd met virtual dj aan het draaien (thuis dan), en mijn overgangen zijn wel goed.
Alleen nu wil ik setjes opnemen, en ik krijg het maar niet voor elkaar, om met mijn oordopjes (die zijn aangesloten op mijn externe geluidskaart) de nummers voor te kunnen beluisteren. Het gaat allebei via het zelfde kanaal.... Iemand tips, of een soortgelijk programma waarbij ik wel (live) mixen kan maken maar wel kan voorbeluisteren? tnx ;)

Je moet om te beginnen 2 sound interfaces hebben of 1tje die je kan splitten
Maar 1 ding snap ik niet: hoe kunnn je overgangen goed zijn als je niet kan voorbeluisteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 12:27 

Hardtraxxer

D1kke_Bleek schreef:
Jongens, kheb een vraagje...
Ik ben al een lange tijd met virtual dj aan het draaien (thuis dan), en mijn overgangen zijn wel goed.
Alleen nu wil ik setjes opnemen, en ik krijg het maar niet voor elkaar, om met mijn oordopjes (die zijn aangesloten op mijn externe geluidskaart) de nummers voor te kunnen beluisteren. Het gaat allebei via het zelfde kanaal.... Iemand tips, of een soortgelijk programma waarbij ik wel (live) mixen kan maken maar wel kan voorbeluisteren? tnx ;)

Gewoon beetje kloten en proberen met die geluidsinstellingen in VDJ, toen ik nog VDJ had lukte het mij eerst ook niet. Maar na gewoon alle opties te hebben geprobeerd heb ik et uiteindelijk voor elkaar gekregen.

Draidy schreef:
Maar 1 ding snap ik niet: hoe kunnn je overgangen goed zijn als je niet kan voorbeluisteren?

Hij bedoelt denk ik dat als hij allebei de faders open heeft staan, dat hij dan geen moeite meer heeft om ze gelijk te leggen en de mix vanaf dat moment wel prima gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 18:10 

Hardtraxxer

NMGN1989 schreef:
Hij bedoelt denk ik dat als hij allebei de faders open heeft staan, dat hij dan geen moeite meer heeft om ze gelijk te leggen en de mix vanaf dat moment wel prima gaat.

Nee ik denk eerder, omdat "dikke bleek" zei: mijn overgangen zijn wel goed maar hoe kan ik tijdens het mixen voorbeluisteren, dat daar zijn verwarring in zit.
Oftewel.. mixen (goede overgangen dus) en dat zonder je tracks voor te kunnen beluisteren.
k denk dat hij gewoon sync knop gebruikt om te beatmatchen ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 18:50 

Hardtraxxer

Simplicity schreef:
NMGN1989 schreef:

Nee ik denk eerder, omdat "dikke bleek" zei: mijn overgangen zijn wel goed maar hoe kan ik tijdens het mixen voorbeluisteren, dat daar zijn verwarring in zit.
Oftewel.. mixen (goede overgangen dus) en dat zonder je tracks voor te kunnen beluisteren.
k denk dat hij gewoon sync knop gebruikt om te beatmatchen ofzo?

Neenee, ik bedoel idd het over laten lopen met allebei de faders open..
Maar het is nu wel deels gelukt.. alleen heb ik nu het probleem, dat mijn oordopjes (die aangesloten zijn op mijn interne geluidskaart) voor lopen op mijn speakers (die staan aangesloten op mijn externe geluidskaart). Hierdoor klinkt de overgang in mijn oortjes goed, alleen als ik dan de fader open zet klinkt het niet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2011 22:25 

Hardtraxx Veteran

hmm dat heeft iets met latency te maken. ik weet hoe je dat kan oplossen met asio4all maar in VDJ weet ik dat niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2011 00:58 

Hardtraxx Addict

Als je ASIO4ALL of n asio driver hebt geinstalleerd, probeer dan de latency wat aan te passen inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 16:11 

Hardtraxxer

Ik heb sinds kort een midi controller, met allemaal handige dingen die je op het scherm kan zien enzo. Maar nou wil ik het wel op de juiste manier leren. Wat zien "normale" dj's nou op het scherm van een CDJ? Staat de BPM erop, en het aantal % dat het gepitched is bijvoorbeeld? Of wordt echt alles op het gehoor gelijk gelegd, want dat lijkt me nogal lastig als je niet eens kan zien hoeveel % je gepitched hebt en wat de oorspronkelijke BPM is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 17:13 

Hardtraxx Elite

CDJ's geven de BPMs wel weer, maar die meters zijn vaak zo onbetrouwbaar als de pest. Ik kijk zelf dan ook alleen naar de percentages. Je kan de pitch percentages tot op hondersten nauwkeurig zien op de CDJ's. Daarnaast hebben de CDJ850, 900, 1000 en 2000 ook nog een waveform display. Bij de een wat duidelijker dan de ander, maar daar is dus de waveform van je track te zien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 17:17 

Hardtraxxer

Dus normaal mix je eigenlijk alles op gehoor? Want je kan niet zien hoeveel bpm de plaat op dat moment is, dus aan de percentages heb je niet veel tenzij je de bpm's van alle nummers uit je hoofd kent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 17:22 

Hardtraxx Elite

Ja, mixen op gehoor! Nou is t in Hardstyle over t algemeen vrij makkelijk.. Meeste platen zijn 150 of 148 BPM, dus dan is t niet zo moeilijk om t met percentages te doen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 17:24 

Hardtraxxer

Nou ik vind het best lastig om te horen of de bpm's van beide platen nou gelijk is of niet :surrender: En dat je niet weet hoeveel bpm ze op dat moment zijn, maakt het helemaal lastig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 17:28 

Hardtraxx Elite

Kwestie van oefenen ;) Ik doe t zelf in combi met de pitchbend, tijdje mee laten lopen, kijken welke kant ik op moet benden, en dan de pitch bijstellen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 17:32 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Kwestie van oefenen ;) Ik doe t zelf in combi met de pitchbend, tijdje mee laten lopen, kijken welke kant ik op moet benden, en dan de pitch bijstellen!

Jep ik zal wel blijven proberen :)

Nog een vraag, op welk punt zet je je cue point altijd/normaal gesproken? Op de allereerste beat? (dus 0.1-0.5 seconde na 0:00.00 bij de meeste nummers?
Zo doe ik het tenminste... maar geen idee of dat de "standaard" is.

Het is maar dat ik de basis weet, dan ga ik van daaruit oefenen. Niet dat ik het mezelf helemaal verkeerd aanleer ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 17:44 

Hardtraxx Veteran

Cue'en moet je meestal bij de eerste beat/clap doen ja, als je een plaat met een lange intro sneller wil inmixen kun je ook op de helft van de intro oid cue'en, maar dan moet je wel zorgen dat dat cue point goed klopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 17:45 

Hardtraxxer

Deeltjesversneller schreef:
TakkU schreef:

Nog een vraag, op welk punt zet je je cue point altijd/normaal gesproken? Op de allereerste beat? (dus 0.1-0.5 seconde na 0:00.00 bij de meeste nummers?

Het is maar dat ik de basis weet, dan ga ik van daaruit oefenen. Niet dat ik het mezelf helemaal verkeerd aanleer ;)

Dat is inderdaad het punt waarop de cue point ''normaal'' gesproken moet staan. Verschilt natuurlijk als een nummer een lange intro heeft en je de cue point verder wilt zetten, of bij sommige mid-intro mixjes etc!!

Al is het wel verstandig om dat mid-intro mixen nog even te vergeten en allereerst aan de slag te gaan met outro-intro mixjes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 17:59 

Hardtraxxer

Aight :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2011 19:06 

Hardtraxx Veteran

NMGN1989 schreef:
Deeltjesversneller schreef:
TakkU schreef:

Dat is inderdaad het punt waarop de cue point ''normaal'' gesproken moet staan. Verschilt natuurlijk als een nummer een lange intro heeft en je de cue point verder wilt zetten, of bij sommige mid-intro mixjes etc!!

Al is het wel verstandig om dat mid-intro mixen nog even te vergeten en allereerst aan de slag te gaan met outro-intro mixjes!

even een toevoeging als je een ander cue point neemt, zorg dan altyd dat je 32 beats (1 bar) vooruit gaat in de track, en niet 16 of 8 bijv...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 10:55 

Hardtraxx Veteran

mischien dat je al heel veel hebt geluisterd en/of dat je een goed gevoel voor ritme hebt. is mij ook wel eens verteld en bij mij ging in het begin het ook nog niet zo heel slecht
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 12:24 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Ben nu dus ook sinds een weekje of 3 bezig met een midicontroller, zit nog regelmatig te kloten met beatmatchen (doe gewoon blaadje over scherm en dan op gehoor) maar met het moment van inmixen heb ik eigenlijk geen problemen. Cuepoints zet ik meestal bij de eerste clap ofzo, of soms er iets voor zodat ik tijd heb om hem bij te stellen als ie nog niet helemaal gelijk loopt. Denk dat je door veel mixjes luisteren dat vanzelf al een beetje leert, enige verklaring die ik heb voor dat me dat makkelijk af gaat.

Het is gewoon een kwestie van oefenen en het jezelf aanleren, mij heeft het ongeveer een halfjaar gekost om het een beetje onder de knie te krijgen, maar had er dan ook weinig tijd voor helaas.
Kwestie van dingen uitproberen en zoeken.
En een kwestie van geduld en plezier erin hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 14:06 

Hardtraxx Veteran

Ja denk dat plezier ook hele grote rrol speelt
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 15:32 

Hardtraxx Veteran

Draaien is gewoon net als seks...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 16:04 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Draaien is gewoon net als seks...

wahahahaa :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 17:33 

Hardtraxx Veteran

Ja toch! Werkt net zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2011 20:38 

Hardtraxxer

Als je nog in de "begin fase" zit met het mixen dan zou k eens proberen om bij het begin van de outro (#1), nummer 2 op play te drukken. Vaak word het na het 2e blok rustiger en/of zijn er geen tot weinig vocals meer ;) dan zou je leuk de kicks kunnen omwisselen
Probeer er eens mee te spelen =)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2011 12:00 

Hardtraxx Veteran

ik vind het vaak ook leuker om de oude plaat door te laten lopen maar dat klinkt bijna nooit mooi omdat als je van de oude plaat alleen de bass wegdraait word het een te grote chaos en als je mid/hoog weg gaat draaien hoor je bijv de melodie die je juist wou laten niet meer. dus daarom haal ik ook vaak de oude plaat gelijk weg.
meestal start ik plaat 2 in het begin van de climax van plaat 1. bij kortere intros iets later. en als dan de kick erin komt hoor je meestal nog een vocal of iets. op dat moment haal ik plaat 1 weg, dat je die vocal goed hoort en gooi ik de kick erin.
mischien heb je hier iets aan ;)
Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner