Hardtraxx Veteran
4943 posts member since 2009
last seen 8 days ago
En naast af en toe een keertje blaten, ook met je ogen/handen contact maken. Niet alleen maar naar je tafels staren, dan zie je ook niet hoe er op een plaat wordt gereageerd. En ik weet niet of je al weet wat je gaat draaien? Want een vaste tracklist kan verkeerd uitpakken (publiek vindt het niks, kent het niet, etc.) en dan moet je naar iets anders kunnen schakelen. Maar dit hoort ook weer bij interactie met je publiek.

Veel plezier in ieder geval!
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Thanks! Ik heb nog gen vastentracklist. Heb 7 verschillende genres
Mee zodat er altijd wel iets tussen zit wat het publiek leuk vind
Hardtraxx Addict
1319 posts member since 2010
last seen Feb 2016
Draidy wrote:Thanks! Ik heb nog gen vastentracklist. Heb 7 verschillende genres
Mee zodat er altijd wel iets tussen zit wat het publiek leuk vind
Neem gewoon al je muziek mee. 7 verschillende genres lijkt veel, maar je weet van te voren niet wat voor publiek je krijgt.
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Gebruik de pitchbend of de pitchfader ;) Door de fader iets naar naar boven of onder te zetten hoor je of ze sneller uit elkaar gaan, en dus weet je ook hoe je bij moet stellen ;) Zelfde met de pitchbend, kijk naar welke kant je moet draaien, en je weet of je + of - moet pitchen!
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
ik denk dat dat toch echt oefenen is
als je bedoelt dat het tempo nog niet gelijk ligt is mijn advies gewoon veel oefenen erop
en als je bedoelt dat ze niet helemaal perfect op elkaar liggen ga ik altijd gewoon door met pitchbenden zoals ik bezig was (dus + of -) totdat hij perfect ligt of verder uit elkaar gaat. dan ga ik in kleine stapjes terug totdat ie perfect ligt.

maar al met al veel oefenen en dan komt t vanzelf ;)
Hardtraxxer
172 posts member since 2010
last seen Oct 2020
Draidy wrote:ik denk dat dat toch echt oefenen is
Dat dus!
Het onderscheiden welke plaat sneller gaat dan de andere is toch vooral iets oefening vergt. Ga gewoon heel gericht luisteren naar de twee platen, en vergeet even de rest van het mixen.

Ga je vooral richten op het luisteren van de twee platen tegelijk, en dan proberen te horen welke geluiden bij welke plaat horen. Op den duur zul je merken dat het onderscheiden van de verschillende platen steeds makkelijker gaat!
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
ja precies ik heb er nu ook bijna geen moeite mee. echt minimaal.
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
en mocht er 1 ernaast lopen
corrigeer dan altijd de plaat die je inmixt
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
The Anim0l wrote:en mocht er 1 ernaast lopen
Dat gaat dus niet altijd op! Zolang de schuif van de nieuwe plaat dicht staat natuurlijk wel maar zodra deze open staat corrigeer ik altijd de plaat met de minste melodie. Anders hoor je het meteen door het korte toonverschil.

En inderdaad, oefenen! Concentreer je op het nieuwe geluid, de nieuwe plaat dus. Gooi desnoods een of twee telen de nieuwe dicht en weer open zodat je goed hoort wat het nieuwe geluid is. Het liefst open en dicht op je koptelefoon zodat het niet opvalt :) succes! Hoe meer je dit traint, hoe beter je gehoor zal worden.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
gisteren gedraaid, ging wel goed.
bedankt voor alle tips :thumbsup:
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
Draidy wrote:gisteren gedraaid, ging wel goed.
En wat heb je nu uiteindelijk gedraaid? Leuk publiek?
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
maarten1410 wrote:
Dat gaat dus niet altijd op! Zolang de schuif van de nieuwe plaat dicht staat natuurlijk wel maar zodra deze open staat corrigeer ik altijd de plaat met de minste melodie. Anders hoor je het meteen door het korte toonverschil.

En inderdaad, oefenen! Concentreer je op het nieuwe geluid, de nieuwe plaat dus. Gooi desnoods een of twee telen de nieuwe dicht en weer open zodat je goed hoort wat het nieuwe geluid is. Het liefst open en dicht op je koptelefoon zodat het niet opvalt :) succes! Hoe meer je dit traint, hoe beter je gehoor zal worden.
mixt je dan met melodie?
als k gewoon me intro in de outro mix heb ik sowieso nergens last van een melodie
of mixt jij zolang door dat je de melodie erbij pakt?
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
maarten1410 wrote:
ja leuk publiek.
beetje rustig begonnen. coldplay enzo. nog beetje rap, house, dubstep en aan het einde nog wat hardstyle gedraaid.
Hardtraxx Veteran
last seen 8 days ago
The Anim0l wrote:
maarten1410 wrote:

mixt je dan met melodie?
als k gewoon me intro in de outro mix heb ik sowieso nergens last van een melodie
of mixt jij zolang door dat je de melodie erbij pakt?
Ik mix het liefst zo lang mogelijk (old skool style dus) maar niet zo dat je het complete outro hoort hoor haha. Bij sommige platen gaat dat niet, of tenminste, minder makkeljik doordat er dan een stilte volgt na het intro (zoals bij Everything Starts), dan is de mix niet lang. Maar als je bijvoorbeeld de remix van Can't Stop Raving pakt en je begint dan bij te sturen, dan krijg je zo'n pie pie pie piewie pie pie. Of waarneer je een vocal in het intro hebt zitten, dan vervormt de stem. Ook al is dat minimaal, je hoort het. Snap je wat ik bedoel?

Het ligt een beetje aan de plaat dus, probeer het zo min mogelijk op te laten vallen.
Hardtraxxer
620 posts member since 2011
last seen 3 days ago
Draidy wrote:
maarten1410 wrote:
ja leuk publiek.
beetje rustig begonnen. coldplay enzo. nog beetje rap, house, dubstep en aan het einde nog wat hardstyle gedraaid.
Typisch kinderfeestje? hahaha
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
ja eigenlijk wel. 12-18 jaar was het publiek, maar ben zelf ook nog maar 14 dus..... :cool:
D
Artiest
7488 posts member since 2010
last seen Apr 2019
Gewoon keiharde hardstyle :lol:
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
deed ik na een tijdje ook maar vond nie iedereen leuk. dus weer terug naar iets anders. aan het einde werd het wel gewaardeerd
D
Artiest
last seen Apr 2019
Standaard house meuk en af en toe een hipperdie hop plaatje met veel bass en een rock plaatje met wat mee zing momentjes en je bent een goede dj geweest ^^
Beetje oude Korsakoff platen aan het einde en dan ben je helemaal goed bezig.
Hardtraxx Veteran
5048 posts member since 2011
last seen Nov 2018
Skedoedelefloeps wrote:Standaard house meuk en af en toe een hipperdie hop plaatje met veel bass en een rock plaatje met wat mee zing momentjes en je bent een goede dj geweest ^^
Beetje oude Korsakoff platen aan het einde en dan ben je helemaal goed bezig.
Inderdaad, ga niet meteen de nieuwste hardstyle en/of hardcore platen draaien.. Draai bijvoorbeeld My Empty Bottle ofzo van Korsakoff,
Take U Back van Angerfist of qua hardstyle (krijg je wel early: ) Here's Johnny van Deepack..
Dat soort platen kent bijna iedereen. Je zult zien dat ze op iets bekends heel anders reageren als op het nieuwste en hardste ;)
D
Artiest
last seen Apr 2019
Speltip 7: Nooit Psycho draaien :lol:
Hardtraxx Veteran
5048 posts member since 2011
last seen Nov 2018
Laat staan Done ofzo :p
D
Artiest
last seen Apr 2019
STAN- wrote:Laat staan Done ofzo :p
Maar niemand wil die kut plaat ook horen...
Lekker trollen :lol:
Niet allemaal te hard op in gaan he...
Hardtraxxer
108 posts member since 2010
last seen Sep 2012
Jongens, kheb een vraagje...
Ik ben al een lange tijd met virtual dj aan het draaien (thuis dan), en mijn overgangen zijn wel goed.
Alleen nu wil ik setjes opnemen, en ik krijg het maar niet voor elkaar, om met mijn oordopjes (die zijn aangesloten op mijn externe geluidskaart) de nummers voor te kunnen beluisteren. Het gaat allebei via het zelfde kanaal.... Iemand tips, of een soortgelijk programma waarbij ik wel (live) mixen kan maken maar wel kan voorbeluisteren? tnx ;)
Hardtraxxer
159 posts member since 2011
last seen Apr 2015
Ik heb dan wel cdspelers maar hier heb je even een screenshot van hoe het bij mij werkt ;)
de usb pnp sound device is een simpel usbstickje dat je gebruikt om je headset in te doen.
Hopelijk werkt het zo voor je =)

http://img38.imageshack.us/img38/4190/s ... t001sa.png