The Anim0l schreef:
maarten1410 schreef:
The Anim0l schreef:
en mocht er 1 ernaast lopen
corrigeer dan altijd de plaat die je inmixt
Dat gaat dus niet altijd op! Zolang de schuif van de nieuwe plaat dicht staat natuurlijk wel maar zodra deze open staat corrigeer ik altijd de plaat met de minste melodie. Anders hoor je het meteen door het korte toonverschil.
En inderdaad, oefenen! Concentreer je op het nieuwe geluid, de nieuwe plaat dus. Gooi desnoods een of twee telen de nieuwe dicht en weer open zodat je goed hoort wat het nieuwe geluid is. Het liefst open en dicht op je koptelefoon zodat het niet opvalt

succes! Hoe meer je dit traint, hoe beter je gehoor zal worden.
mixt je dan met melodie?
als k gewoon me intro in de outro mix heb ik sowieso nergens last van een melodie
of mixt jij zolang door dat je de melodie erbij pakt?
Ik mix het liefst zo lang mogelijk (old skool style dus) maar niet zo dat je het complete outro hoort hoor haha. Bij sommige platen gaat dat niet, of tenminste, minder makkeljik doordat er dan een stilte volgt na het intro (zoals bij
Everything Starts), dan is de mix niet lang. Maar als je bijvoorbeeld de remix van
Can't Stop Raving pakt en je begint dan bij te sturen, dan krijg je zo'n pie pie pie piewie pie pie. Of waarneer je een vocal in het intro hebt zitten, dan vervormt de stem. Ook al is dat minimaal, je hoort het. Snap je wat ik bedoel?
Het ligt een beetje aan de plaat dus, probeer het zo min mogelijk op te laten vallen.