Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2011 22:37 

Hardtraxx Veteran

En naast af en toe een keertje blaten, ook met je ogen/handen contact maken. Niet alleen maar naar je tafels staren, dan zie je ook niet hoe er op een plaat wordt gereageerd. En ik weet niet of je al weet wat je gaat draaien? Want een vaste tracklist kan verkeerd uitpakken (publiek vindt het niks, kent het niet, etc.) en dan moet je naar iets anders kunnen schakelen. Maar dit hoort ook weer bij interactie met je publiek.

Veel plezier in ieder geval!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 08:09 

Hardtraxx Veteran

Thanks! Ik heb nog gen vastentracklist. Heb 7 verschillende genres
Mee zodat er altijd wel iets tussen zit wat het publiek leuk vind
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2011 13:43 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Thanks! Ik heb nog gen vastentracklist. Heb 7 verschillende genres
Mee zodat er altijd wel iets tussen zit wat het publiek leuk vind

Neem gewoon al je muziek mee. 7 verschillende genres lijkt veel, maar je weet van te voren niet wat voor publiek je krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2011 14:07 

Hardtraxx Elite

Gebruik de pitchbend of de pitchfader ;) Door de fader iets naar naar boven of onder te zetten hoor je of ze sneller uit elkaar gaan, en dus weet je ook hoe je bij moet stellen ;) Zelfde met de pitchbend, kijk naar welke kant je moet draaien, en je weet of je + of - moet pitchen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2011 14:09 

Hardtraxx Veteran

ik denk dat dat toch echt oefenen is
als je bedoelt dat het tempo nog niet gelijk ligt is mijn advies gewoon veel oefenen erop
en als je bedoelt dat ze niet helemaal perfect op elkaar liggen ga ik altijd gewoon door met pitchbenden zoals ik bezig was (dus + of -) totdat hij perfect ligt of verder uit elkaar gaat. dan ga ik in kleine stapjes terug totdat ie perfect ligt.

maar al met al veel oefenen en dan komt t vanzelf ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2011 18:11 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
ik denk dat dat toch echt oefenen is

Dat dus!
Het onderscheiden welke plaat sneller gaat dan de andere is toch vooral iets oefening vergt. Ga gewoon heel gericht luisteren naar de twee platen, en vergeet even de rest van het mixen.

Ga je vooral richten op het luisteren van de twee platen tegelijk, en dan proberen te horen welke geluiden bij welke plaat horen. Op den duur zul je merken dat het onderscheiden van de verschillende platen steeds makkelijker gaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2011 19:40 

Hardtraxx Veteran

ja precies ik heb er nu ook bijna geen moeite mee. echt minimaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2011 18:21 

Hardtraxx Veteran

en mocht er 1 ernaast lopen
corrigeer dan altijd de plaat die je inmixt
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 05:06 

Hardtraxx Veteran

The Anim0l schreef:

Dat gaat dus niet altijd op! Zolang de schuif van de nieuwe plaat dicht staat natuurlijk wel maar zodra deze open staat corrigeer ik altijd de plaat met de minste melodie. Anders hoor je het meteen door het korte toonverschil.

En inderdaad, oefenen! Concentreer je op het nieuwe geluid, de nieuwe plaat dus. Gooi desnoods een of twee telen de nieuwe dicht en weer open zodat je goed hoort wat het nieuwe geluid is. Het liefst open en dicht op je koptelefoon zodat het niet opvalt :) succes! Hoe meer je dit traint, hoe beter je gehoor zal worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 12:05 

Hardtraxx Veteran

gisteren gedraaid, ging wel goed.
bedankt voor alle tips :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 12:38 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:

En wat heb je nu uiteindelijk gedraaid? Leuk publiek?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 13:37 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
The Anim0l schreef:

Dat gaat dus niet altijd op! Zolang de schuif van de nieuwe plaat dicht staat natuurlijk wel maar zodra deze open staat corrigeer ik altijd de plaat met de minste melodie. Anders hoor je het meteen door het korte toonverschil.

En inderdaad, oefenen! Concentreer je op het nieuwe geluid, de nieuwe plaat dus. Gooi desnoods een of twee telen de nieuwe dicht en weer open zodat je goed hoort wat het nieuwe geluid is. Het liefst open en dicht op je koptelefoon zodat het niet opvalt :) succes! Hoe meer je dit traint, hoe beter je gehoor zal worden.

mixt je dan met melodie?
als k gewoon me intro in de outro mix heb ik sowieso nergens last van een melodie
of mixt jij zolang door dat je de melodie erbij pakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 14:11 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Draidy schreef:

ja leuk publiek.
beetje rustig begonnen. coldplay enzo. nog beetje rap, house, dubstep en aan het einde nog wat hardstyle gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 16:58 

Hardtraxx Veteran

The Anim0l schreef:
maarten1410 schreef:
The Anim0l schreef:

mixt je dan met melodie?
als k gewoon me intro in de outro mix heb ik sowieso nergens last van een melodie
of mixt jij zolang door dat je de melodie erbij pakt?

Ik mix het liefst zo lang mogelijk (old skool style dus) maar niet zo dat je het complete outro hoort hoor haha. Bij sommige platen gaat dat niet, of tenminste, minder makkeljik doordat er dan een stilte volgt na het intro (zoals bij Everything Starts), dan is de mix niet lang. Maar als je bijvoorbeeld de remix van Can't Stop Raving pakt en je begint dan bij te sturen, dan krijg je zo'n pie pie pie piewie pie pie. Of waarneer je een vocal in het intro hebt zitten, dan vervormt de stem. Ook al is dat minimaal, je hoort het. Snap je wat ik bedoel?

Het ligt een beetje aan de plaat dus, probeer het zo min mogelijk op te laten vallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 19:26 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
maarten1410 schreef:
Draidy schreef:

ja leuk publiek.
beetje rustig begonnen. coldplay enzo. nog beetje rap, house, dubstep en aan het einde nog wat hardstyle gedraaid.

Typisch kinderfeestje? hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 20:08 

Hardtraxx Veteran

ja eigenlijk wel. 12-18 jaar was het publiek, maar ben zelf ook nog maar 14 dus..... :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 20:28 

Artiest

Gewoon keiharde hardstyle :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2011 20:29 

Hardtraxx Veteran

deed ik na een tijdje ook maar vond nie iedereen leuk. dus weer terug naar iets anders. aan het einde werd het wel gewaardeerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2011 09:43 

Artiest

Standaard house meuk en af en toe een hipperdie hop plaatje met veel bass en een rock plaatje met wat mee zing momentjes en je bent een goede dj geweest ^^
Beetje oude Korsakoff platen aan het einde en dan ben je helemaal goed bezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2011 11:49 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Standaard house meuk en af en toe een hipperdie hop plaatje met veel bass en een rock plaatje met wat mee zing momentjes en je bent een goede dj geweest ^^
Beetje oude Korsakoff platen aan het einde en dan ben je helemaal goed bezig.

Inderdaad, ga niet meteen de nieuwste hardstyle en/of hardcore platen draaien.. Draai bijvoorbeeld My Empty Bottle ofzo van Korsakoff,
Take U Back van Angerfist of qua hardstyle (krijg je wel early: ) Here's Johnny van Deepack..
Dat soort platen kent bijna iedereen. Je zult zien dat ze op iets bekends heel anders reageren als op het nieuwste en hardste ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2011 11:50 

Artiest

Speltip 7: Nooit Psycho draaien :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2011 12:19 

Hardtraxx Veteran

Laat staan Done ofzo :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2011 12:20 

Artiest

STAN- schreef:
Laat staan Done ofzo :p

Maar niemand wil die kut plaat ook horen...
Lekker trollen :lol:
Niet allemaal te hard op in gaan he...
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2011 23:37 

Hardtraxxer

Jongens, kheb een vraagje...
Ik ben al een lange tijd met virtual dj aan het draaien (thuis dan), en mijn overgangen zijn wel goed.
Alleen nu wil ik setjes opnemen, en ik krijg het maar niet voor elkaar, om met mijn oordopjes (die zijn aangesloten op mijn externe geluidskaart) de nummers voor te kunnen beluisteren. Het gaat allebei via het zelfde kanaal.... Iemand tips, of een soortgelijk programma waarbij ik wel (live) mixen kan maken maar wel kan voorbeluisteren? tnx ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2011 23:52 

Hardtraxxer

Ik heb dan wel cdspelers maar hier heb je even een screenshot van hoe het bij mij werkt ;)
de usb pnp sound device is een simpel usbstickje dat je gebruikt om je headset in te doen.
Hopelijk werkt het zo voor je =)

http://img38.imageshack.us/img38/4190/s ... t001sa.png
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner