Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2009 08:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

DJ D'Railed schreef:
BTW : Miquel Hard Rhytm moeten we allebei draaien he hahah :P

Jazeker! :D

Wordt een vette avond! :)
:beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2009 13:15 
 
Hardtraxx Veteran

Wij willen dan wel verslag van die vette avond he :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2009 14:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
Wij willen dan wel verslag van die vette avond he :P

Je moet gewoon zorgen dat je erbij bent... :list:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2009 18:13 
 
Hardtraxx Veteran

Mijn agenda had al iets anders te melden, en te ver! :( maar succes xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2009 18:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Timmer schreef:
Wij willen dan wel verslag van die vette avond he :P

Je moet gewoon zorgen dat je erbij bent... :list:


idd hahaha :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 18:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Handig dit topic! Kan ik veel van leren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 18:54 
 
Hardtraxxer

ik heb een vraagjeee :)
waarom draait bijna iedereen met de cdspelers op vinyl mode ipv cdj mode? ik vind t zelf alleen maar onhandiger met het maken van cuepoints enzo.
gewoon voor degenen die het nog gewend zijn om met echte vinyls te draaien ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

haha, ja vraag het me ook af


vind vinyl mode egt lame

gewoon jog mode :worship:

ik ken ook iemand die vinyl mode gebruikt en nog nooit een vinyl heeft aangeraakt
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 19:14 
 
Hardtraxxer

ben niet de enige dus :P

jog mode is vinyl mode trouwens volges mij, klein foutje :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2009 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

djpatt schreef:
ik ken ook iemand die vinyl mode gebruikt en nog nooit een vinyl heeft aangeraakt

Dat maakt toch niet uit, dan kan hij die mode toch nog handiger vinden :x ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2009 13:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
djpatt schreef:
ik ken ook iemand die vinyl mode gebruikt en nog nooit een vinyl heeft aangeraakt

Dat maakt toch niet uit, dan kan hij die mode toch nog handiger vinden :x ?


Bij de vinyl mode reageert het Jog wheel zoiezo veel lekkerder.. dat heb ik al een paar x ondervonden..

Het mixt gewoon lekkerder...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2009 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

tja, ik ben gewend om met jog mode te draaien

koop binnenkort de cdj800 en kan dan de switch moeilijk maken

hou er gewoon van om keihard te draaien aan het wiel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2009 00:30 
 
Hardtraxx Newbie

Als je veel livesets beluistert, weet je ook ongveer hoe de overgangen moeten lopen.

Meestal bij een intro van een track is dat op rond de 26e seconden waar de begin bas begint.
Dan heb je het einde van het andere nummer, je kunt hem er gelyk ingooien maar je kunt ook de 1/8 of 16e beat gebruiken,
als je veel livesets luisterd gooien de meeste dj's hem erin op de 16e beat.

Als je gewoon de vinyls WEBS download zijn ze bijna allemaal het zelfde op bmp scheeld niet veel meer dus weinig pitchen misschien wat bij draaien.
wanneer er een outro is kun je de andere track erin gooien om op cue te klikken dan hoor je vaak ookal of hij matcht of niet.

met de EQ je moet de nieuwe track nooit starten met een hardere bass die moet je altijd wat wegdraaien, de mid kan ook ietsjes terug staan en de treble kan ook ietsjes terug.
Naar aantal seconden krijg je een veranderende kick van een intro van het nieuwe nummer, dan kun je eventueel je mid wat bijdraaien en die andere ietsjes wegdraaien maar dat is puur op gehoor wat je goed vind klinken!.

Als je bijv. D-block & S-Te-Fan - Music Made Addict wild inmixen hoor je op de achtergrond z'n k*t basslyntje. dan zou ik het volume kannaal niet helemaal omhoog zetten maar ietsjes terug. (Treble-Bass eq wegdraaien en de Mid ietsjes hoger)

Verder is het veel oeffenen, als je de tracks veel afspeeld en veel probeerd te mixen heb je voortaanwel in de gaten hoe je het moet mixen en dan tel je eigelyk niet meer...
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2009 18:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@ LS_AjaCied
Khad nog helemaal nog niet gedacht aan de EQ met inmixen :D
Thanks man..
Ook al ben je ajacied :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2009 17:52 
 
Hardtraxxer

Atraxisz schreef:
@ LS_AjaCied
Khad nog helemaal nog niet gedacht aan de EQ met inmixen :D
Thanks man..
Ook al ben je ajacied :P

Vind ik zelf wel het belangrijkste eigenlijk en je kan er ook vette trucjes mee doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2009 16:57 
 
Hardtraxxer

LS_AjaCied schreef:
Meestal bij een intro van een track is dat op rond de 26e seconden waar de begin bas begint.
Dan heb je het einde van het andere nummer, je kunt hem er gelyk ingooien maar je kunt ook de 1/8 of 16e beat gebruiken,
als je veel livesets luisterd gooien de meeste dj's hem erin op de 16e beat....


je bedoeld dat de bass meestal begint na 64 beats (+-26 seconden) ;)

LS_AjaCied schreef:
gewoon de vinyls WEBS download zijn ze bijna allemaal het zelfde op bmp scheeld niet veel meer dus weinig pitchen misschien wat bij draaien.....


lol dat ligt maar net aan de producers: d-block & s-te-fan hebben veel tracks met minder dan 150bpm terwijl b.v wildstylez veel (of alleen maar) tracks met 150bpm heeft
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2009 19:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jeroen! schreef:
LS_AjaCied schreef:
gewoon de vinyls WEBS download zijn ze bijna allemaal het zelfde op bmp scheeld niet veel meer dus weinig pitchen misschien wat bij draaien.....


lol dat ligt maar net aan de producers: d-block & s-te-fan hebben veel tracks met minder dan 150bpm terwijl b.v wildstylez veel (of alleen maar) tracks met 150bpm heeft


Ligt ook een beetje aan het jaar van de productie zelf. Tegenwoordig ligt bijna alles op dezelfde pitch (uiteraard uitzonderingen daargelaten), terwijl de platen van 2007 en eerder wat lager staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2009 19:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alphaverb releases zijn zelfs vaak onder 145 bpm :D

om nog maar ff simpel tipje te geven, zorg dat vocals niet door elkaar lopen (tenzij je weet dat het soort extra effect oplevert) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2009 15:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Luister eens naar my empty bottle van korsakoff. Dat werd een paar jaar geleden als hardcore beschouwd. Het tempo van dat nummer ligt gwn gelijk aan het hs bpm van tegenwoordig. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2009 12:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

De nummers van G-Town Madness en The Viper liggen ook bijna allemaal bij 155 BPM. En een paar oude nummers van Promo nog 10 BPM lager. Toch vind ik dat soort platen moeilijk te mixen met hardstyle. De bassline en kicks verschillen daarvoor teveel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 21:00 
 
Hardtraxx Veteran

ik vind vaak bioweapon platen moeilijk om in te mixen,, en het makkelijkste is wildstylez met revenge die kun je bijna niet fout doen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2009 10:03 
 
Hardtraxxer

Timmer schreef:
ik vind vaak bioweapon platen moeilijk om in te mixen,, en het makkelijkste is wildstylez met revenge die kun je bijna niet fout doen xd


welke van bioweapon dan? :P

zijn namelijk best verschillend zo weet ik dat La veganza een intro heeft die 8x32 beats duurt en dat bv. Move your body een van 4x32 heeft met gewoon de bass erin na 64 beats

je moet gewoon tellen ;) echt als je platen kent en je telt dan maak je de gruwelijkste overgangen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2009 23:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jeroen! schreef:
Timmer schreef:
ik vind vaak bioweapon platen moeilijk om in te mixen,, en het makkelijkste is wildstylez met revenge die kun je bijna niet fout doen xd


welke van bioweapon dan? :P

zijn namelijk best verschillend zo weet ik dat La veganza een intro heeft die 8x32 beats duurt en dat bv. Move your body een van 4x32 heeft met gewoon de bass erin na 64 beats

je moet gewoon tellen ;) echt als je platen kent en je telt dan maak je de gruwelijkste overgangen :thumbsup:


Bij de platen die ik ken tel ik nooit.. Gaat toch wel goed ik weet dan wat er gaat komen. Als ik nieuwe tracks ga draaien dan wil ik zo nu en dan nog wel eens meetellen ja :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 00:48 
 
Hardtraxxer

ik tel nooit mee, ken de tracks die ik draai wel uit me hoofd altijd, dus weet wanneer wat komt.

tip: weet wat je draait...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2009 10:17 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Overload schreef:
ik tel nooit mee, ken de tracks die ik draai wel uit me hoofd altijd, dus weet wanneer wat komt.

tip: weet wat je draait...
'

Als je al een tijdje mix, gaat dat wel vanzelf ja, maar voor beginnende dj's en bij nieuwe platen is dat niet zo makkelijk.

Ik hak een nummer altijd op in blokken van 32 beats.
Meestal heeft het intro van een nummer 2 of 4 van die blokken (soms 3) voordat de kick of de break erin komt.
Bij nieuwe platen tel ik tijdens het pitchen van de plaat die blokken.
Als je die inzet op het moment dat de kick van de outro van het andere nummer begint kan je mix eigenlijk niet fout gaan.

Wanneer je dat onder de knie hebt kun je uiteraard gaan experimenteren door zo uit te komen dat je bv een break na een hoofdgedeelte van een nummer erin gooit.

Ik draai zelf ook nog niet zo heel lang, maar zo heb ik het mezelf aangeleerd.
Zoals Overload aangaf, je moet niet blindstaren op het tellen, je hoor in een nummer vaak aankomen waar de break / kick erin komt,
d.m.v. een oplopende high-hat o.i.d.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner