Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 09:30 

Hardtraxxer

Zoek voor de uitzending van Danceflight 794 op vrijdag 13 mei a.s. eigenlijk nog een guestmix van maximaal 30 minuten.
Een vriend van mij, zou wat leuks maken voor die uitzending, maar heeft zich teruggetrokken.

Iemand interesse?
Stuur dan even een berichtje via Facebook of Twitter.

Check even een paar posts terug voor meer informatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 09:37 

Artiest

je kunt Stardust ook in de break inmixen, past precies op gimme love.
Bij de explosie begin je gewoon vanaf het begin stardust, dan hoor je dus de clap van Stardust (maar CF naar beneden dus voor t publiek hoor je niets).
Spelen met de flanger en CF langzaam omhoog zodat je een opkomend effect krijgt bij de 2de explosie in de break.
Klink heel natuurlijk, flanger gewoon aanlaten maar wel minderen in gebruik, bass langzaam uit gimme love trekken.
Dan knalt precies de kick van Stardust als die van Gimme Love erop klapt. Gimme love kun je compleet aan laten want alle sounds vullen elkaar perfect aan.
Ik zou zeggen probeer het >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 23:24 

Hardtraxx Veteran

Kun je geen voorbeeld uploaden? snap het zo niet precies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mei 2011 23:39 

Artiest

http://www59.zippyshare.com/v/97965391/file.html

:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 02:16 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:

Euhm, had je mijn voorbeeld al geluisterd? Je hebt precies hetzelfde gedaan alleen de fader van stardust twee maten eerder open met de flanger erover ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 11:58 

Artiest

maarten1410 schreef:

Euhm, had je mijn voorbeeld al geluisterd? Je hebt precies hetzelfde gedaan alleen de fader van stardust twee maten eerder open met de flanger erover ;)

ja weet ik :lol:
maar dat bedoel ik, zo volg je hele intro zeg maar van gimme love en stardust die elkaar aanvullen
bij jou kom je dus anders uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mei 2011 17:16 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:

ja weet ik :lol:
maar dat bedoel ik, zo volg je hele intro zeg maar van gimme love en stardust die elkaar aanvullen
bij jou kom je dus anders uit.

Nee oke hahaha. Je bedoeld het hele intro van Stardust en outro van Gimme Love.

Zeg dan gewoon: Gooi de schuif van Stardust 2 maten eerder open met een flanger erop. Dan snappen we het xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2011 19:01 

Hardtraxx Veteran

Iemand een idee hoe je Sound of the Machine fatsoenlijk inmixt? Of op welke track het mooi past ofzo, want ik krijg dat maar niet mooi voor elkaar. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mei 2011 19:20 

Artiest

Of op een redelijk "lege" outro waarbij de sounds voor opvulling zorgen. Of bij een plaat die een beetje aanvullende sounds heeft op Machine sounds, die vrij elektronisch enzo klinken. In dit geval heb ik even de JOS remix van frequency gepakt, maar er zijn wel genoeg platen.

http://www8.zippyshare.com/v/72524658/file.html

je zou overigens ook alter kunnen beginnen met inmixen bij de outro, op het moment dat je alleen de kick hoort. Alleen ik ben niet zo'n fan van een te lange outro in setjes dus heb het zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mei 2011 20:48 

Hardtraxx Veteran

StantonDJ schreef:
Zoek voor de uitzending van Danceflight 794 op vrijdag 13 mei a.s. eigenlijk nog een guestmix van maximaal 30 minuten.
Een vriend van mij, zou wat leuks maken voor die uitzending, maar heeft zich teruggetrokken.

Iemand interesse?
Stuur dan even een berichtje via Facebook of Twitter.

Check even een paar posts terug voor meer informatie.

vet! zou wel willen maar ben nog daar nog niet goed genoeg voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2011 09:51 

Hardtraxxer

Vrijdag a.s. in Danceflight 794:

Time for Talent met DJ Festuca!
Hardtraxxer DJ Festuca heeft speciaal voor Danceflight 794 een Hardstyle Mix van 30 minuten in elkaar gezet om knallend het weekend in te gaan!

Luister daarom vrijdagavond 13 mei a.s. van 22.00 uur tot 23.00 uur naar Radio 794 via internet.
Vanaf zaterdag is de uitzending twee weken terug te luisteren via http://www.soundcloud.com/Danceflight794 en is de tracklist terug te vinden op http://www.danceflight794.hyves.nl en http://www.facebook.com/Danceflight794.
Wil je op de hoogte blijven van de inhoud van de komende uitzendingen, zelf een mix inzenden of gewoon de uitzending blijven beluisteren, meld je dan aan als vriend op een van de genoemde social media.

En vrijdagavond 20 mei opnieuw een mix van een Hardtraxxer...wie het is houden we nog even geheim.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mei 2011 12:23 

Hardtraxx Veteran

Misschien leuk om even een nieuw topic aan te maken in offtopic ;) Dan hou je dit topic lekker schoon en krijgt het misschien ook de aandacht die je wilt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 08:54 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Misschien leuk om even een nieuw topic aan te maken in offtopic ;) Dan hou je dit topic lekker schoon en krijgt het misschien ook de aandacht die je wilt.

Goed idee! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 13:34 

Hardtraxxer

ik heb een klein probleempje met mijn reloop digital jockey 2 ME

als ik een track in wil mixen en ik wil de andere track teasen reageert hij heel sloom waardoor het niet klinkt...
ligt dat aan mijn timing of heb ik een instelling verkeerd staan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 15:09 

Artiest

Nairobi schreef:

als ik een track in wil mixen en ik wil de andere track teasen reageert hij heel sloom waardoor het niet klinkt...

Je cut off reageert sloom? Zal te maken hebben met instelling, heeft een digital jockey net zo'n knop als de Reloop standaard mixers?
Waarbij je de sensitivity van je CF kunt aanpassen?
Of je timing is helemaal niks, maar daar kunnen we niet over oordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2011 16:57 

Hardtraxxer

Nairobi schreef:

Je cut off reageert sloom? Zal te maken hebben met instelling, heeft een digital jockey net zo'n knop als de Reloop standaard mixers?
Waarbij je de sensitivity van je CF kunt aanpassen?
Of je timing is helemaal niks, maar daar kunnen we niet over oordelen.

ik heb het al opgelost maar toch bedankt!

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=99115

mijn latency was te hoog.. iets van 40ms en dan reageert ie niet helemaal gelijk ofzo... ik heb de buffersize verlaagd e de bitrate verhoogd... want het is de formule latency = buffersize / bitrate! nu is hij maar 6,5 ms :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 21:32 

Hardtraxx Veteran

Ik ben een grote fan van darkcore/industrial/alles wat geen mainstream hardcore is. maar heb geen idee hoe ik dit in moet mixen. aangezien de ritmes van 160 tot 190 ofso en nog een paar andere dingen.
mijn vraag: hoe mixen jullie dit in?
hoor wel eens dat mensen dan op bepaalde punten zegmaar ineens alles omgooien ipv intro op outro mixen. heel clean om het zo maar even te zeggen. maar ik weet dan eigenlijk nooit op welk punt het goed klinkt om dat te doen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 21:49 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Ik ben een grote fan van darkcore/industrial/alles wat geen mainstream hardcore is. maar heb geen idee hoe ik dit in moet mixen. aangezien de ritmes van 160 tot 190 ofso en nog een paar andere dingen.
hoor wel eens dat mensen dan op bepaalde punten zegmaar ineens alles omgooien ipv intro op outro mixen. heel clean om het zo maar even te zeggen. maar ik weet dan eigenlijk nooit op welk punt het goed klinkt om dat te doen etc.

Ten eerste: Pitchen. Wanneer je eerste track op 160 begint om maar iets te noemen pitch je de 2e ook tot 160. Deze gooi je daarna omhoog tot bijvoorbeeld 165 en zo door.

En wat jij bedoeld lukt vaak het beste om de lopende track te stoppen op het moment dat er een maat afgelopen is (bijvoorbeeld het einden van de climax of outtro) en de nieuwe gwn precies bij de eerste kick van bijvoorbeeld n intro te starten of tijdens t begin van n break.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2011 21:49 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:

Ten eerste: Pitchen. Wanneer je eerste track op 160 begint om maar iets te noemen pitch je de 2e ook tot 160. Deze gooi je daarna omhoog tot bijvoorbeeld 165 en zo door.

En wat jij bedoeld lukt vaak het beste om de lopende track te stoppen op het moment dat er een maat afgelopen is (bijvoorbeeld het einden van de climax of outtro) en de nieuwe gwn precies bij de eerste kick van bijvoorbeeld n intro te starten of tijdens t begin van n break.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 08:09 

Hardtraxx Veteran

Ga ik dat eens doen. Alleen met pitchen komt er wel bij kijken dat de tempos soms heel erg verschillen
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 12:28 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Ga ik dat eens doen. Alleen met pitchen komt er wel bij kijken dat de tempos soms heel erg verschillen

Moet je je pitchrange wat vergroten, dan kom je er ook ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 15:12 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
Draidy schreef:

Moet je je pitchrange wat vergroten, dan kom je er ook ...

ja dat klopt. dat is geen probleem. maar meestal klinkt het boven de 10% niet zo mooi meer
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 19:30 

Hardtraxx Veteran

Dan zal je je platenkeus moeten aanpassen, dat de originele, ongepitcte tempo's niet teveel van elkaar verschillen, en zo steeds een stapje sneller gaat, zodat je later in de set die tracks van 190 BPM wel kan draaien zonder dat ze te erg omlaag gepitched klinken
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2011 20:12 

Hardtraxx Veteran

yup. vandaag al beetje mee aan de slag gegaan. is zeker wel te doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2011 10:38 

Hardtraxx Addict

Ik heb een vraagje over het inmixen met een korte intro.
Veel hardstyle nummers hebben een intro van slechts 24 seconden, maar wat is nu het ideale punt om hem open te gooien?
met een langere intro doe ik dit vaak na 12 sec (1 blok zegmaar), maar bij een korte intro hou je zo wel erg weinig tijd over?
en na bijvoorbeeld 6 seconden open gooien klinkt zo rommelig heb ik het idee.

Iemand tips om dit wat beter te laten klinken? :)

Nog een klein vraagje, op welk punt zetten jullie de bass van de plaat die je inmixt open en de draai je die van de lopende plaat weg?
Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner