Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2011 15:41 

Hardtraxx Veteran

Dream Chaser schreef:
Ik heb een vraagje over het inmixen met een korte intro.
Veel hardstyle nummers hebben een intro van slechts 24 seconden, maar wat is nu het ideale punt om hem open te gooien?
met een langere intro doe ik dit vaak na 12 sec (1 blok zegmaar), maar bij een korte intro hou je zo wel erg weinig tijd over?
en na bijvoorbeeld 6 seconden open gooien klinkt zo rommelig heb ik het idee.

Iemand tips om dit wat beter te laten klinken? :)

Nog een klein vraagje, op welk punt zetten jullie de bass van de plaat die je inmixt open en de draai je die van de lopende plaat weg?

ik mix alleen maar met hardcore maar denk dat dat erg vergelijkbaar is.
ik heb eigenlijk nooit problemen met korte intros. ik probeer de plaat gewoon zo goed mogelijk te starten dat ik bijna niet hoef te pitchen. dan gooi ik de faders na 1 blok (32 beats) open. en wissel ik de bass om bij het inkomen van de kick. en in veel gevallen haal ik op dat moment ook de andere plaat weg
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2011 16:48 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
wissel ik de bass om bij het inkomen van de kick. en in veel gevallen haal ik op dat moment ook de andere plaat weg

Je bedoeld dus wanneer de intro helemaal afgelopen is? Ik doe het vaak net op het punt voor de intro is afgelopen, de bass geleidelijk open draaien en de andere geleidelijk weg draaien, dan snap je wel wat ik bedoel denk ik ;) .

Draidy schreef:
dan gooi ik de faders na 1 blok (32 beats) open

Ben niet helemaal een held in hoeveel beats ieder blok heeft, heb dat volgens mij in dit topic wel eens gelezen en zal dat nog wel even opzoeken.
Maar 32 beats is ook bij hardcore die 12 seconden zegmaar? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2011 17:07 

Hardtraxx Veteran

het zal ietsie korter zijn omdat bij hardcore het tempo hoger ligt. maar 1 blok is 32 beats. 1 maat is 8. er zitten 4 maten in 1 blok. en vaak kom er na 2 maten een screech oid. en (iig bij hardcore) duren de intros vaak 4 blokken. soms 3 of 2. 1 nog nooit meegemaakt maar zal ook wel ooit voorkomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2011 17:14 

Hardtraxx Addict

Oke weet ik dat ook weer, bedankt voor de uitleg. :thumbup:
Bij een korte intro heb je bij hardstyle vaak dus na 2 maten een geluidje/stemmetje etc.
Bij een lange intro na 4 maten, 1 blok dus.

Maar wat ik dus een beetje slordig vind klinken, is dat je bij het overmixen na 2 maten de volgende plaat erin gooit. Het klinkt veel netter om dit na 4 maten te doen, maar dan hou je dus ook nog maar 4 maten over voordat de plaat volledig overgemixt moet zijn.
En dat klinkt dus, naar mijn gevoel, erg kort, dat je echt maar 12 seconden in je set beide nummers samen hoort lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jun 2011 21:22 

Hardtraxx Veteran

Dream Chaser schreef:
Oke weet ik dat ook weer, bedankt voor de uitleg. :thumbup:
Bij een korte intro heb je bij hardstyle vaak dus na 2 maten een geluidje/stemmetje etc.
Bij een lange intro na 4 maten, 1 blok dus.

Maar wat ik dus een beetje slordig vind klinken, is dat je bij het overmixen na 2 maten de volgende plaat erin gooit. Het klinkt veel netter om dit na 4 maten te doen, maar dan hou je dus ook nog maar 4 maten over voordat de plaat volledig overgemixt moet zijn.
En dat klinkt dus, naar mijn gevoel, erg kort, dat je echt maar 12 seconden in je set beide nummers samen hoort lopen.

dat het slordig klinkt snap ik niet helemaal. mischien zou je hem dan kunnen starten 2 blokken later dan een track met lange intro. dat je toch op het zelfde moment de kick omgooit.
en dat je de tracks niet lang samenhoort. ja dat is jammer. soms klinkt dat minder. soms is dat vet. enige wat ik daarop kan bedenken is een loop maken van de intro en die starten en hem helemaal gelijk leggen. dan als de intro opnieuw begint de loop uitzetten en de fader open
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2011 12:42 

Hardtraxx Veteran

Tracks met een intro van 2 blokken mix ik vaak al op de climax van het vorige nummer in. Of anders een mid-intro mix als de outro en mid-intro goed bij elkaar passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2011 22:33 

Hardtraxx Addict

Wat doen jullie met nummers als breathe, die intro bestaat alleen maar uit claps en niet uit kicks.
Ik hoor vaak niet precies goed of de platen gelijk lopen... :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2011 10:26 

Hardtraxx Addict

zet de high wat hoger, hoor je de claps beter :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2011 11:10 

Hardtraxx Addict

Doe ik dan vaak ook, maar soms is het dan nog lastig te horen..
Of hebben jullie daar geen last van?

Doe mij maar een intro zoals rotten from the inside of g-force, lekker duidelijk met die kicks. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2011 11:41 

Hardtraxx Addict

Volume van de headphone op je mixer zo afstellen dat je het wel kan horen en anders idd de high en misschien de mid hoger zetten
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 18:10 

Donateur

Even vraagje, ik was wat aan het prutsen met mixen en kreeg toen deze overgang :p Is het zo een beetje goed? vanaf 1.40 ofzo
http://www5.zippyshare.com/v/95903447/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 18:44 

Hardtraxx Veteran

roberttt schreef:
Even vraagje, ik was wat aan het prutsen met mixen en kreeg toen deze overgang :p Is het zo een beetje goed? vanaf 1.40 ofzo

hij ligt er net iets naast :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2011 19:33 

Hardtraxx Veteran

als ik het goed hoor zou die 2de plaat net een heel klein beetje vooruit moeten. maar neit storend vind ik het zo
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 11:26 

Hardtraxxer

roberttt schreef:

Ik heb ook even geluisterd, k hoorde dat je m bij 1:30 al omhoog wou doen :P
Maar verder, ik zou de kicks niet langzaam omhoog laten komen, de preview dat je de 3 claps hoort zou ik ook niet doen.
Wat je bijv kan doen is; als #1 een roll, een screech of wat dan ook heeft, dan het volume van #2 omhoog doen en de lows op de helft ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 14:55 

Hardtraxx Elite

Vandaag is ff hier thuis aan de gang gegaan met t pure rauwe werk mixen, iets wat ik normaal gesproken eigenlijk niet tot weinig doe.. Merk wel dat de mogelijkheden om te mixen veel uitgebreider zijn dan bij de mainstream HS! Normaal knal ik mn setjes er op t einde wel aardig op los, maar als ik wat verder kijk naar de onbekendere tracks merk ik echt dat ik daarmee veel creatiever kan mixen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 15:13 

Hardtraxxer

RAW-vizion schreef:
roberttt schreef:

hij ligt er net iets naast :P

Klopt, de plaat die hij wilt inmixen ligt de hele tijd net iets voor de oude plaat. Jammer dat ie het niet corrigeert
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 17:09 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Vandaag is ff hier thuis aan de gang gegaan met t pure rauwe werk mixen, iets wat ik normaal gesproken eigenlijk niet tot weinig doe.. Merk wel dat de mogelijkheden om te mixen veel uitgebreider zijn dan bij de mainstream HS! Normaal knal ik mn setjes er op t einde wel aardig op los, maar als ik wat verder kijk naar de onbekendere tracks merk ik echt dat ik daarmee veel creatiever kan mixen

Ik denk dat dat zal komen omdat je meer screetches hebt, of een minder duidelijke lead waardoor je meer sounds bij elkaar passen. Ook zullen de overgangen vloeiender zijn, denk je niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 19:08 

Hardtraxx Elite

Ook minder breaks van halve blokken enzo.. Kan tracks veel langer mee laten draaien! En idd, de tracks hebben vaak minder overheersende karakteristieke sounds wat ervoor zorgt dat t chaotisch klinkt in de mix
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2011 19:16 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Ook minder breaks van halve blokken enzo.. Kan tracks veel langer mee laten draaien! En idd, de tracks hebben vaak minder overheersende karakteristieke sounds wat ervoor zorgt dat t chaotisch klinkt in de mix

Welcome to my world :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 16:17 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:

daarom is early HS mixen egt beest :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 17:22 

Donateur

Thnx voor de tips :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 22:22 

Hardtraxxer

ey gaste

ik zie hier aardig wat tips staan
soms gebruik ik wel de beatmatch overgang mr soms ook nie
klinkt dit een beetje
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2011 23:28 

Hardtraxx Elite

Dit komt op mij over als start stop werk.. Je mikt de ene fader open terwijl je de ander dicht gooit.. BIj dat begin stukje werkt t, maar verder ben ik er niet weg van...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 16:37 

Hardtraxxer

Ik vind het, ook, tamelijk slecht gemixt..
Heel goedkoop en simpel.. klink niet en zit totaal geen technisch niveau in.
Ik zou daar geen voorbeeld aan nemen als je geen ideeën meer hebt, dan weet ik wel wat beters ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2011 18:36 

Dat is geen mixen
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner