Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 10:08 

Hardtraxx Veteran

ja precies zo doe ik het ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 10:52 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
En nog een vraag; ik doe bij het inmixen van een plaat altijd de bass van plaat 2 wegdraaien en op een bepaald punt, aan het begin van een nieuw blok (meestal als de kick van plaat 2 erbij komt) de bass van plaat 1 weg en die van plaat 2 open maar kan het ook van pas komen om mid/high weg te draaien?

Soms als je twee platen tegelijk open hebt staan is het nodig om van een van de twee de high of mid weg te draaien (En eventueel bij de andere plaat wat hoger draaien).

Maar natuurlijk lang niet bij elke plaat, maar soms is het wel nodig zodat het niet te chaotisch/herrie word.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2011 19:38 

Hardtraxx Veteran

ja klinkt logisch
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 13:27 

Hardtraxxer

Als je mixed en je wilt je 2e track (waar je dus ''naar toe wil mixen'') laten doorkomen door soms een klien stukje te laten horen.
Doe de bass dan wat lager, 2 dikke kicks door mekaar klinkt soms beetje raar

Ja ik weet het, ik ben nietven zo goed in de dingen beschrij
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2011 14:55 

Hardtraxx Addict

TP-Project schreef:
Als je mixed en je wilt je 2e track (waar je dus ''naar toe wil mixen'') laten doorkomen door soms een klien stukje te laten horen.

Zowiezo is 2 kicks over elkaar niet aan te raden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2011 12:36 

Hardtraxxer

marsiascout schreef:
TP-Project schreef:

Zowiezo is 2 kicks over elkaar niet aan te raden.

idd ik doe zowieso gwn standaart de bass van me 2e plaat dicht en dan soms bij bepaalde tracks wissel k dan ineens om dan haal k bij plaat 1 bass eruit en bij plaat 2 bass erin geeft soms ook wel is dik effect :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2011 23:13 

Hardtraxx Veteran

Dat doe ik eigenlijk altijd, behalve dan als ik een 'foutje' maak waardoor er 2 stukken over elkaar lopen waar bij bijde geen kick zit
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 08:20 

Hardtraxx Veteran

Hoe mix je best stardust in :°)? Mega lange intro
Wa zoude jullie doen?
Want dat is ook zo bij believe enz:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 12:59 

Hardtraxx Addict

Nrgizer schreef:
Wa zoude jullie doen?

Gewoon na 2x32 of 3x32 kicks te bass erin gooien en die van de ander wegdraaien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 15:44 

Hardtraxx Veteran

Nrgizer schreef:
Wa zoude jullie doen?

Track pakken die een lange outro heeft
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2011 16:32 

Hardtraxx Addict

Josh-T schreef:
Nrgizer schreef:
Wa zoude jullie doen?

Je hebt ook verschillende sounds in de intro van Stardust.

Ik zelf zou denk ik de eerste kick van de intro tegelijk er in gooien met de eerste kick van de outtro van de lopende plaat. Van de lopende plaat dan de bass wegdraaien. Dan heb je toch wel het ingemixte gedeelte en wanneer de sounds van de outtro afgelopen zijn deze stopzetten en dan heb je nieuwe sounds in de intro van stardust.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2011 11:17 

Artiest

Of een outro pakken met sounds die goed samen gaan met stardust, zodat je 2 outro's tegelijk kunt laten lopen en die elkaar aanvullen.
Of in de break mixen, of gewoon standaard outro > intro werk. Lijkt me geen lastige klus,
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2011 09:59 

Hardtraxx Veteran

ik heb eens een mixje gemaakt, zou iemand mischien tijd hebben om die een keertje te luisteren en daar tips en (opbouwende) kritiek op te geven
hardcore/nog-naamloos-2de-mix-t15351.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 09:59 

Hardtraxxer

Sinds een anderhalve maand ben ik bij het lokale radiostation Radio 794 begonnen met een danceprogramma op de vrijdagavond van 22.00 uur tot 23.00 uur. Het programma heeft Danceflight 794. Ik maak de uitzending thuis en probeer het een podcastachtige sfeer mee te geven zodat de uitzending ook via internet goed te beluisteren is.

De uitzending bestaat uit een half uur club/house/electro, een oude danceklassieker en het tweede half uur is meestal vol gas met de wat hardere stijlen van de dancemuziek. Het programma is nu nog aardig kaal en er kan de komende tijd ook veel verbeterd worden. Met name het mixwerk is soms nog erg matig. Ik hoop dat jullie de moeite zouden willen nemen om eens een uitzending te beluisteren en opmerkingen, suggesties en aanvullingen te plaatsen. De uitzending van vrijdag a.s. staat al op Soundcloud.

http://soundcloud.com/danceflight794

Ik ben nog maar een beginner, dus brand me niet helemaal af... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 14:39 

Hardtraxx Veteran

StantonDJ schreef:
Sinds een anderhalve maand ben ik bij het lokale radiostation Radio 794 begonnen met een danceprogramma op de vrijdagavond van 22.00 uur tot 23.00 uur. Het programma heeft Danceflight 794. Ik maak de uitzending thuis en probeer het een podcastachtige sfeer mee te geven zodat de uitzending ook via internet goed te beluisteren is.

De uitzending bestaat uit een half uur club/house/electro, een oude danceklassieker en het tweede half uur is meestal vol gas met de wat hardere stijlen van de dancemuziek. Het programma is nu nog aardig kaal en er kan de komende tijd ook veel verbeterd worden. Met name het mixwerk is soms nog erg matig. Ik hoop dat jullie de moeite zouden willen nemen om eens een uitzending te beluisteren en opmerkingen, suggesties en aanvullingen te plaatsen. De uitzending van vrijdag a.s. staat al op Soundcloud.

ben zelf ook nog niet zo lang bezig met mixen maar zal proberen goede tips op te geven. ga het wel luisteren vrijdag
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 17:13 

Hardtraxx Veteran

StantonDJ schreef:

JE zoekt verder geen Dj's die willen draaien ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2011 21:39 

Hardtraxx Veteran

zou wel leuk zijn idd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 13:32 

Hardtraxxer

Guestmixes zijn altijd welkom!

Past eigenlijk wel heel erg goed in het concept. Binnenkort wil ik starten met een nieuw onderdeel: Time for Talent!
Dus heb jij het talent om een goede set neer te zetten, waar je iedereen mee zal verbazen?
Stuur dan even een berichtje via de Facebook, Hyves of Twitter.

- Maximaal 30 minuten (ik snap dat dit kort is, maar goed: gebruik je creativiteit!)
- Aanleveren in MP3, minimale kwaliteit 192 kbps, liefst 320 kbps.
- Er moet een opbouw aanwezig zijn, dus geen 30 minuten volop gas (lees: RAW).
- Je hoeft je niet beperken tot Hardstyle, iedere andere dancestijl is welkom, het programma heet niet voor niets Danceflight!
- Ik zal niemand op foutjes gaan beoordelen, ik maak ze zelf meer dan te vaak, maar natuurlijk halen de beste inzendingen de uitzending!

Dus wil jij dat jouw set op de (lokale) radio (70.000 potentiele luisteraars) te horen is, via internet wereldwijd en 2 weken na de uitzending via Soundcloud terug te luisteren is?

Meld je dan aan bij de onderstaande social media:
http://www.danceflight794.hyves.nl
http://www.twitter.com/danceflight794
http://www.facebook.com/danceflight794

En laat een bericht achter met een downloadlink van je set!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 17:13 

Hardtraxx Addict

Ik zal binnenkort maar eens n setje opnemen! :P

Lijkt me wel vet om n setje uitgezonden te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 17:53 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Ik zal binnenkort maar eens n setje opnemen! :P

Lachen, ik ook :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2011 17:57 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:
Nrgizer schreef:
Wa zoude jullie doen?

Als je Gimme Love van de Noisecontrollers ervoor draait gaat het heel makkelijk :) Start Stardust op het moment dat het outro van Gimme Love begint en je kunt em zeker een halve minuut zo laten lopen. Zal straks thuis eens opnemen hoe dat klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 00:37 

Hardtraxx Veteran

Van Gimme Love naar Stardust: http://www22.zippyshare.com/v/45815321/file.html

Zo bedoelde ik hem. Stardust starten als de melodie in het outro van Gimme Love begint en schuif open gooien als het outro echt begint. Daarna spelen met de schuiven.

Ik gooi Stardust nu één tel eerder open met bass en draai de bass meteen weer weg een tel later. Waarom? Omdat Stardust een heel lekker woep-woep-woep basje heeft voordat de melodie erin komt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 10:10 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Van Gimme Love naar Stardust: http://www22.zippyshare.com/v/45815321/file.html

Zo bedoelde ik hem. Stardust starten als de melodie in het outro van Gimme Love begint en schuif open gooien als het outro echt begint. Daarna spelen met de schuiven.

Ik gooi Stardust nu één tel eerder open met bass en draai de bass meteen weer weg een tel later. Waarom? Omdat Stardust een heel lekker woep-woep-woep basje heeft voordat de melodie erin komt ^^

Lekker gemixt hoor!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 11:57 

Hardtraxx Addict

Ja precies, netjes gemixt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mei 2011 15:12 

Hardtraxx Veteran

Danku ^^
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner