Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 08:50 

Hardtraxx Veteran

Je moet gewoon even sliden met je Pitch tot je ziet dat de rode plaat gelijk komt te staan aan de blauwe
gewoon handmatig doen en kijken op welk BPM ze goed liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 14:26 

Hardtraxx Addict

Je moet je tracks kennen, zodat je weet wanneer een intro etc. begint. Dit herken je vaak al zonder de track te herkennen door de opbouw. Je zet je track dus op pauze op het moment dat de intro bijv. begint en start deze op bijv. het moment dat de outtro van de spelende track begint.
Dit is zeg maar de meest simpele manier van mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 14:58 

Hardtraxx Newbie

Josh-T schreef:
Je moet gewoon even sliden met je Pitch tot je ziet dat de rode plaat gelijk komt te staan aan de blauwe
gewoon handmatig doen en kijken op welk BPM ze goed liggen.

Ja maar mijn probleem is dus dat ik het wel kan zien met dat balkje, maar dat balkje is er niet op een Pioneer draaitafel
waardoor ik daar in de problemen zou komen. Want als ik die pitch druk op mijn Midi-controller kan ik op dat balkje
zien wanneer het goed loopt maar dat zou op gehoor niet kunnen omdat hij het een soort van vooruitspoelt
waardoor het niet te horen is of iets klinkt of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 14:59 

Hardtraxx Newbie

marsiascout schreef:
Je moet je tracks kennen, zodat je weet wanneer een intro etc. begint. Dit herken je vaak al zonder de track te herkennen door de opbouw. Je zet je track dus op pauze op het moment dat de intro bijv. begint en start deze op bijv. het moment dat de outtro van de spelende track begint.

Ja dat is precies mijn manier van mixen, alleen moet je het dan nog zo voor elkaar krijgen dat de beats ook echt samen klinken en daar ligt het
probleem. De BPM gelijkstellen lukt allemaal maar om het daarna nog goed te laten klinken is een ander verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 15:09 

Hardtraxxer

Je moet jezelf toch leren om op gehoor te draaien dus proberen om de platen gelijk te pitchen, nu is dat met de huidige hardstyle niet zo moeilijk maar om te oefenen zou je tracks moeten pakken met verschillende bpm's. Hierbij dien je ze steeds bij te sturen en weer opnieuw gelijk te leggen wanneer je hoort dat ze weer uit tempo gaan lopen dus niet gelijk dan moet je hem weer bij pitchen.
Het in en uit mixen van tracks is deels kennis van de desbetreffende plaat maar er zit in elke plaat wel degelijk een systeem en worden hetzelfde opgebouwd ;)
Op deze manier ben je niet afhankelijk van de apparatuur die je hebt en kun je bij wijze van met vinyl draaien maar ook met pioneers echter vergen beide manieren de nodige oefening
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 17:36 

Hardtraxx Addict

Fenomeen schreef:
marsiascout schreef:

Ja dat is precies mijn manier van mixen, alleen moet je het dan nog zo voor elkaar krijgen dat de beats ook echt samen klinken en daar ligt het
probleem. De BPM gelijkstellen lukt allemaal maar om het daarna nog goed te laten klinken is een ander verhaal.

Als je je BPM precies gelijk (mag een minimale afwijking hebben) en je start de track op het goede moment zou er niks fout kunnen zijn. Dus ik weet nu niet precies wat je probleem is. Probeer in ieder geval nooit 2 kicks tegelijk te laten lopen en altijd het laag van de 2e track weg te draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 22:25 

Hardtraxx Newbie

marsiascout schreef:
Fenomeen schreef:
marsiascout schreef:

Als je je BPM precies gelijk (mag een minimale afwijking hebben) en je start de track op het goede moment zou er niks fout kunnen zijn. Dus ik weet nu niet precies wat je probleem is. Probeer in ieder geval nooit 2 kicks tegelijk te laten lopen en altijd het laag van de 2e track weg te draaien.

Ik zal duidelijker uitleggen wat mijn probleem is. Als de BPM's van 2 nummers gelijk staan zijn ze even snel. Dit is ideaal natuurlijk om ze op elkaar te zetten.
Afbeelding
Zoals je hier ziet staan de 'waves' niet op elkaar dus dan hoor je duidelijk dat er 2 nummers spelen en dat hoor je natuurlijk niet te doen als goede DJ.
Afbeelding
Hier spelen 2 nummers maar staan de waves perfect op elkaar waardoor het klinkt (De BPM's van beiden nummers zijn bij beiden plaatjes gelijk).
Die waves zet je simpel op elkaar door aan een van de jog-wheels te draaien en de waves op elkaar te zetten. Maar mijn punt is dus in de club heb je dat hulpbalkje niet waardoor ik niet weet hoe ik de 'waves' dus de beats op elkaar moet zetten.
Heeft iemand hier tips voor? Ik probeer het menig maal zonder naar het balkje te kijken maar dan krijg ik het niet voor elkaar. Dus iemand die hier een handigheidje voor heeft?
Hulp zou zeker geapprecieerd worden. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 23:29 

Hardtraxx Veteran

Dat heet nogmaals zoals hierboven staat, platenkennis.
Je moet WETEN wanneer je een plaat in of uit kan mixen...
Je moet WETEN hoe de opbouw van platen in elkaar steekt...
Bij platen die je minder goed kent moet je AANVOELEN en ook WETEN wanneer hoe en wat gaat gebeuren...
Dat noemt men ook een typisch geval van oefening baart kunst, dat is gewoon het echte mixen ipv alles aflezen en alles voorgekauwd krijgen.
Zo is het en niet anders :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 10:37 

Hardtraxx Addict

Je hoort het vanzelf of de kicks goed over elkaar liggen, liggen ze dat niet helemaal ga je dus draaien aan je jogwheel. Dan luister je of de kicks dichter bij elkaar komen of verder van elkaar af gaan.
Ga thuis oefenen door een a4 over je scherm te plakken. Deed ik ook haha :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 12:00 

Hardtraxx Addict

Zoals hierboven is uitgelegd is dit al aan je uitgelegd.
Wanneer je een track precies op bijv. een intro klaarlegt en dan op play drukt op het moment dat bijv. de outtro van de spelende track start lopen ze gewoon gelijk. Zo niet, dan heb je of het BPM niet gelijk, of je hebt de tracks niet op het goede moment gestart.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2011 14:56 

Hardtraxx Veteran

heb niet alles gevolgd, maar feit is gewoon dat beatmatchen met egte cd spelers en decks secuurder is

ik heb met vdj ook nooit mooi beatmatches
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 19:24 

Hardtraxx Newbie

Dus de conclusie is dat ik wel een beetje op weg ben maar het toch verder helemaal zelf moet uitvinden? Dan is mijn vraag hoe je echt goed leert DJ'en. Hoe heeft iedereen het hier geleerd als ik vragen mag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 19:39 

Hardtraxx Addict

Fenomeen schreef:
Dus de conclusie is dat ik wel een beetje op weg ben maar het toch verder helemaal zelf moet uitvinden? Dan is mijn vraag hoe je echt goed leert DJ'en. Hoe heeft iedereen het hier geleerd als ik vragen mag?

Oefenen, oefenen en oefenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 21:25 

Hardtraxx Addict

Fenomeen schreef:

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 23:18 

Hardtraxx Veteran

Mind.Illusion schreef:
Fenomeen schreef:

en luisteren luisteren luisteren
tracks goed luisteren en luister eens naar de pro's ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 23:23 

Hardtraxx Addict

djpatt schreef:
Mind.Illusion schreef:
Fenomeen schreef:

en luisteren luisteren luisteren
tracks goed luisteren en luister eens naar de pro's ;)

Naja vroeger kon je 't beste luisteren naar de pro's. Maar dat zou ik tegenwoordig niet willen adviseren :P Als je tenminste met pro's de grote artiesten in de scene bedoelt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2011 23:30 

Hardtraxx Veteran

je moet natuurlijk wel de goeie pros eruit pakken (in zijn geval dus niet vato gonzalez ofzo)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2011 15:07 

Artiest

Het is vooral oefenen, maar je moet kunnen dromen hoe een hardstyle plaat er uit ziet qua opbouw etc. + je moet weten welke plaat een noemenswaardige outro heeft of intro om te laten horen en welke niet etc. Het is voornamelijk goed weten welke sounds bij elkaar passen, past Sasha F - Hardstyle Matters bij een plaat als I've Lost You?! etc.
Als je eenmaal weet hoe hardstyle platen eruit zien en sounds kent is het oefenen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2011 15:45 

Hardtraxx Veteran

Wat hierboven gezegt word... Gewoon oefenen en luisteren, en je moet kunnen dromen hoe een track eruit ziet idd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mrt 2011 17:04 

Hardtraxx Newbie

Oke allemaal bedankt voor de tips ik ga nu zeker veel oefenen met het draaien puur op gehoor.
Wel een stuk moeilijker maar dan is de tevredenheid nog mooier als het goed klinkt, bedankt. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 15:45 

Hardtraxxer

Twee cd'tjes maken met een stuk of 5 tracks per cd. Beste om wat nummers in dezelfde style te nemen. Dus geen Josh & Wesz met Degos & Re-Done ofzo... Maar echt een bepaald stijltje pakken.

Deze achter elkaar door blijven mixen tot dat je het 'zat' bent en denkt dat je het onder de knie hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2011 17:20 

Hardtraxx Veteran

Ik wil graag een mixje opnemen die ik dan op dit forum plaats zodat ik daar tips en kritiek op kan krijgen, maar kan ik dat op dit topic doen of zit ik dan verkeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2011 18:24 

Hardtraxx Veteran

hardstyle/ ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2011 23:15 

Hardtraxx Veteran

En nog een vraag; ik doe bij het inmixen van een plaat altijd de bass van plaat 2 wegdraaien en op een bepaald punt, aan het begin van een nieuw blok (meestal als de kick van plaat 2 erbij komt) de bass van plaat 1 weg en die van plaat 2 open maar kan het ook van pas komen om mid/high weg te draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 09:53 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
En nog een vraag; ik doe bij het inmixen van een plaat altijd de bass van plaat 2 wegdraaien en op een bepaald punt, aan het begin van een nieuw blok (meestal als de kick van plaat 2 erbij komt) de bass van plaat 1 weg en die van plaat 2 open maar kan het ook van pas komen om mid/high weg te draaien?

De mid en high draai ik nooit weg, dan klinkt de track waarvan je de mid of high weghaald niet meer. Ik draai de high van de track die ik er in wil gooien meestal wel ff op om te luisteren of de tracks gelijk liggen, deze draai ik weer terug op 0% als ik deze erin gooi.
Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner