marsiascout schreef:
Fenomeen schreef:
marsiascout schreef:
Je moet je tracks kennen, zodat je weet wanneer een intro etc. begint. Dit herken je vaak al zonder de track te herkennen door de opbouw. Je zet je track dus op pauze op het moment dat de intro bijv. begint en start deze op bijv. het moment dat de outtro van de spelende track begint.
Dit is zeg maar de meest simpele manier van mixen.
Ja dat is precies mijn manier van mixen, alleen moet je het dan nog zo voor elkaar krijgen dat de beats ook echt samen klinken en daar ligt het
probleem. De BPM gelijkstellen lukt allemaal maar om het daarna nog goed te laten klinken is een ander verhaal.
Als je je BPM precies gelijk (mag een minimale afwijking hebben) en je start de track op het goede moment zou er niks fout kunnen zijn. Dus ik weet nu niet precies wat je probleem is. Probeer in ieder geval nooit 2 kicks tegelijk te laten lopen en altijd het laag van de 2e track weg te draaien.
Ik zal duidelijker uitleggen wat mijn probleem is. Als de BPM's van 2 nummers gelijk staan zijn ze even snel. Dit is ideaal natuurlijk om ze op elkaar te zetten.

Zoals je hier ziet staan de 'waves' niet op elkaar dus dan hoor je duidelijk dat er 2 nummers spelen en dat hoor je natuurlijk niet te doen als goede DJ.

Hier spelen 2 nummers maar staan de waves perfect op elkaar waardoor het klinkt (De BPM's van beiden nummers zijn bij beiden plaatjes gelijk).
Die waves zet je simpel op elkaar door aan een van de jog-wheels te draaien en de waves op elkaar te zetten. Maar mijn punt is dus in de club heb je dat hulpbalkje niet waardoor ik niet weet hoe ik de 'waves' dus de beats op elkaar moet zetten.
Heeft iemand hier tips voor? Ik probeer het menig maal zonder naar het balkje te kijken maar dan krijg ik het niet voor elkaar. Dus iemand die hier een handigheidje voor heeft?
Hulp zou zeker geapprecieerd worden.