Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 18:55 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
2: Door een hardstyle track op een hoger BPM te leggen voordat je de hardcore track erin gooit. De hardcore track moet dan een niet te hoog BPM hebben. Je zou ook een plotselinge overgang kunnen maken (op een moment dat bijvoorbeeld een climax of outtro eindigd) en dan een hardcore track met een iets langere break erin gooien.

En pak een hardstyle nummer wat al een beetje klinkt als hardcore. Sommige hardstyle platen hebben een behoorlijke rauwe/scheurende kick die al veel lijkt op een hardcore kick. Dat maakt de overgang qua geluid al makkelijker. Verder is het inderdaad de truc om bijvoobeeld 2 platen voor de overgang naar hardcore al op een iets hoger bpm te zitten in de hardstyle. Je laatste hardstyle plaat zal dan ergens rond de 155-160 uitkomen, afhankelijk van hoe mooi de plaat blijft klinken. Als je je overgang hebt gemaakt schroef je de bpm van de hardcore plaat langzaam omhoog op een moment dat je het niet merkt, bijvoorbeeld in een break.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 18:57 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
marsiascout schreef:
2: Door een hardstyle track op een hoger BPM te leggen voordat je de hardcore track erin gooit. De hardcore track moet dan een niet te hoog BPM hebben. Je zou ook een plotselinge overgang kunnen maken (op een moment dat bijvoorbeeld een climax of outtro eindigd) en dan een hardcore track met een iets langere break erin gooien.

En pak een hardstyle nummer wat al een beetje klinkt als hardcore. Sommige hardstyle platen hebben een behoorlijke rauwe/scheurende kick die al veel lijkt op een hardcore kick. Dat maakt de overgang qua geluid al makkelijker. Verder is het inderdaad de truc om bijvoobeeld 2 platen voor de overgang naar hardcore al op een iets hoger bpm te zitten in de hardstyle. Je laatste hardstyle plaat zal dan ergens rond de 155-160 uitkomen, afhankelijk van hoe mooi de plaat blijft klinken. Als je je overgang hebt gemaakt schroef je de bpm van de hardcore plaat langzaam omhoog op een moment dat je het niet merkt, bijvoorbeeld in een break.

tip: pak furious die kan je in de 2de climax opschroeven tot +167bpm (als je het goed doet blijft hij mooi klinken ;) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 18:58 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
maarten1410 schreef:
marsiascout schreef:

tip: pak furious die kan je in de 2de climax opschroeven tot +167bpm (als je het goed doet blijft hij mooi klinken ;) )

Furious is dan ook eigenlijk langzame hardcore ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 18:59 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:

Precies, dat is wat ik bedoelde qua kicks, dat zijn gewoon hardcorekicks.

Je kunt ook The Test 2.0 pakken als je het heel makkelijk wilt doen, daar zit een hardcore stuk in, hoef je alleen nog maar op tijd in te mixen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 20:00 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
marsiascout schreef:

Je kunt ook The Test 2.0 pakken als je het heel makkelijk wilt doen, daar zit een hardcore stuk in, hoef je alleen nog maar op tijd in te mixen ;)

dan moet je wel de crypsis remix nemen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 00:00 

Hardtraxx Veteran

Ok thx mensen, weer wat geleerd, maar die info in t begin over ingooien in de outro en wanneer je dat het beste kan doen etc is ook van toepassing op hardcore?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 00:02 

Hardtraxx Veteran

RAW-vizion schreef:
maarten1410 schreef:
marsiascout schreef:

dan moet je wel de crypsis remix nemen ;)

Sorry, die bedoelde ik :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 17:14 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Ok thx mensen, weer wat geleerd, maar die info in t begin over ingooien in de outro en wanneer je dat het beste kan doen etc is ook van toepassing op hardcore?

Dat kan bij alle elektronische muziek stijlen. Hou er alleen rekening mee dat er geen regels zijn voor het inmixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 17:38 

Hardtraxx Veteran

Nee dat snapik maar omdat ik hierin echt beginner ben is t toch handig als ik er iets meer over weet zegmaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:42 

Hardtraxx Elite

Iemand een tip hoe je ei met ui in kunt mixen :P krijg t maar niet gelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:43 

Hardtraxx Addict

D-Ruz schreef:

Het eitje eerst goed klutsen en daarna pas de ui er door heen roeren.

Moet zo lukken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:44 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
D-Ruz schreef:

Het eitje eerst goed klutsen en daarna pas de ui er door heen roeren.

Moet zo lukken.

nee niet grappig. :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:50 

Hardtraxx Veteran

D-Ruz schreef:

Is tie zo lastig dan ?
Heb er geen problemen mee ...
Heb je toevallig een vinyl rippie ^^?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:52 

Hardtraxx Elite

Had misschien erbij moeten zeggen dat ik met vdj doe hehe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:54 

Hardtraxx Veteran

D-Ruz schreef:

Geen ervaring mee, met gear prima recht te leggen, niet dat ik em zal gebruiken in mixjes maar draai em voor de gein af en toe :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:55 

Hardtraxx Veteran

D-Ruz schreef:

Op sync drukken? :x of gaat dat zo makkelijk niet bij VDJ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 20:59 

Hardtraxx Addict

D-Ruz schreef:

Heb je n controller?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2011 21:26 

Hardtraxx Elite

PierrePruuk schreef:
D-Ruz schreef:

Op sync drukken? :x of gaat dat zo makkelijk niet bij VDJ?

De sync knop legt ze bijna nooit goed, pitch altijd, maar op de een of andere manier wil het met deze niet goed gaan zal wel stukje opnemen straks om te laten horen. Voorheen dee dik altijd met een maat met een controller, maar die is kadoek xd . Draaitafels ook al haha. Maar met vdj valt genoeg te doen opzicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2011 00:15 

Hardtraxx Veteran

Zeer handi topic dit kan ik echt veel van leren, krijg morgen me digital jockey 2 binnen en had toch nog een vraagje; in dit topic komt ook een paar keer voorbij over cue points, maar als je nou een cue point instelt op t punt dat je die track wil ingooien en je drukt dan later op t goede moment dus op play(of iets dergelijks iig dat ie op die cue start) dan lopen ze nooit helemaal gelijk neem ik aan en dan moet je dus nog gaan pitch benden oid op het punt dat je hem eigenlijk had willeb inzetten of begrijp ik nu iets helemaal verkeers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2011 00:16 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Zeer handi topic dit kan ik echt veel van leren, krijg morgen me digital jockey 2 binnen en had toch nog een vraagje; in dit topic komt ook een paar keer voorbij over cue points, maar als je nou een cue point instelt op t punt dat je die track wil ingooien en je drukt dan later op t goede moment dus op play(of iets dergelijks iig dat ie op die cue start) dan lopen ze nooit helemaal gelijk neem ik aan en dan moet je dus nog gaan pitch benden oid op het punt dat je hem eigenlijk had willeb inzetten of begrijp ik nu iets helemaal verkeers?

Je begrijpt het helemaal. Maar je moet niet instarten met de fader open als ik je goed begrijp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2011 08:59 

Hardtraxx Veteran

Nee ok dat klopt maar dan loop je dus tegen de tijd dat je hem in gaat gooien een klein beetje achter, of hoe zit dat? Of moet je dan je cue point eerder zetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2011 12:27 

Hardtraxx Veteran

Cue eerder zetten of gewoon sneller inmixen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2011 14:42 

Hardtraxx Elite

Ik verdeel een track altijd in een paar blokken ;) Als er zeg maar een stuk stil is voor dat de outtro komt, dan heeft dat stuk een bepaalde lengte. Dan pak ik de track die ik erin wil gooien, zoek ik t stuk op dat ik tijdens de outtro wil laten horen, en zoek vervolgens een blok met dezelfde lengte als het stille stuk van track A. Op het moment dat t stille stuk van A begint start ik plaat B, zorg dat ze beiden strak op elkaar liggen, en dan bijvoorbeeld als de outtro start gooi ik plaat B er bij ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2011 16:45 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Nee ok dat klopt maar dan loop je dus tegen de tijd dat je hem in gaat gooien een klein beetje achter, of hoe zit dat? Of moet je dan je cue point eerder zetten?

Bij vdj zie je toch waar de 1e kick/clap begint, draai je starting point door tot aan de kick/clap en start op het juiste moment. Loopt ie nog niet helemaal gelijk? gebruik pitch-bend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2011 03:58 

Hardtraxx Newbie

Hallo mensen op dit forum,

Mijn intro zal niet al te lang zijn want dan valt iedereen al in slaap voor ik bij mijn punt ben.
Ik ben een (jonge) beginnende DJ en ik heb wat vragen waar ik echt niet mee verder kom.
Na alle hulptopics doorgelezen te hebben kom ik er nog steeds niet helemaal uit.
Ik draai house, dus geen hardstyle maar dit forum maakt op mij de indruk dat ik geholpen kan worden
ongeacht de muziek-soort.

Ik draai nu thuis met een midi-controller in combinatie met virtual DJ om mijzelf klaar te stomen voor het
echte werk.
Nou zie ik in elke club waar ik kom een Pioneer draaitafel staan en ik heb die eens goed bestudeerd en
zag dat er verschillen
waren met hoe ik het thuis heb met Virtual DJ. Mijn 'tactiek' op virtual DJ is namelijk de BPM's van de twee
nummers gelijk zetten en dan zet ik de 'waves' die ik op een mooi balkje boven mij zie op elkaar en dan klinkt
het. Dit kan je natuurlijk ook allemaal met de sync knop doen maar ik wil oefenen dus mijzelf het niet makkelijk
maken. Nou is het zo dat je op de Pioneer draaitafels niet dat balkje ziet waardoor ik dus niet weet hoe ik alles
gelijk moet zetten. De BPM van een nummer kan je op die draaitafels gewoon aflezen en gelijk zetten met
die zoals ik ze maar even noem snelheidsaanpasser van je deck. Nou staan de BPM's gelijk en op virtual DJ
zou ik nu terugvallen op mijn wavebalkje maar dat zit niet op een Pioneer deck dus live-draaien gaat mij nu
dus niet lukken.

Kan iemand mij uitleggen hoe je verder moet gaan als de BPM's van de twee nummers kloppen om het dan te goed
te laten klinken?

Alvast vriendelijk bedankt!

(Hieronder een plaatje van het 'wave balkje' waar ik het constant over heb.)
Afbeelding
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner