Hallo mensen op dit forum,
Mijn intro zal niet al te lang zijn want dan valt iedereen al in slaap voor ik bij mijn punt ben.
Ik ben een (jonge) beginnende DJ en ik heb wat vragen waar ik echt niet mee verder kom.
Na alle hulptopics doorgelezen te hebben kom ik er nog steeds niet helemaal uit.
Ik draai house, dus geen hardstyle maar dit forum maakt op mij de indruk dat ik geholpen kan worden
ongeacht de muziek-soort.
Ik draai nu thuis met een midi-controller in combinatie met virtual DJ om mijzelf klaar te stomen voor het
echte werk.
Nou zie ik in elke club waar ik kom een Pioneer draaitafel staan en ik heb die eens goed bestudeerd en
zag dat er verschillen
waren met hoe ik het thuis heb met Virtual DJ. Mijn 'tactiek' op virtual DJ is namelijk de BPM's van de twee
nummers gelijk zetten en dan zet ik de 'waves' die ik op een mooi balkje boven mij zie op elkaar en dan klinkt
het. Dit kan je natuurlijk ook allemaal met de sync knop doen maar ik wil oefenen dus mijzelf het niet makkelijk
maken. Nou is het zo dat je op de Pioneer draaitafels niet dat balkje ziet waardoor ik dus niet weet hoe ik alles
gelijk moet zetten. De BPM van een nummer kan je op die draaitafels gewoon aflezen en gelijk zetten met
die zoals ik ze maar even noem snelheidsaanpasser van je deck. Nou staan de BPM's gelijk en op virtual DJ
zou ik nu terugvallen op mijn wavebalkje maar dat zit niet op een Pioneer deck dus live-draaien gaat mij nu
dus niet lukken.
Kan iemand mij uitleggen hoe je verder moet gaan als de BPM's van de twee nummers kloppen om het dan te goed
te laten klinken?
Alvast vriendelijk bedankt!
(Hieronder een plaatje van het 'wave balkje' waar ik het constant over heb.)