n3liss wrote:Een vraag..!
Een set van 45 minuten --> hoeveel nummers moeten daar minimaal in..?
maakt niet uit ligt eraan of je alles snel door mixt of dat je intro/outro mixt
n3liss wrote:Een vraag..!
Zie hierboventhe_sequence wrote:n3liss wrote:Een vraag..!
maakt niet uit ligt eraan of je alles snel door mixt of dat je intro/outro mixt
12-13 draai ik in 30min dus 15 nummers moet zeker lukken in 45minn3liss wrote:okee thnx, heb er nu ongeveer 12-13.. Met afwisselende manieren van inmixen..
Dat wel, maar als je langzaam overmixt, dus vooral op in / outtro let, dan is 12-13 wel normaal vind ik.RAW-vizion wrote:12-13 draai ik in 30min dus 15 nummers moet zeker lukken in 45minn3liss wrote:okee thnx, heb er nu ongeveer 12-13.. Met afwisselende manieren van inmixen..
Precies wat je zegt: intro-outro is het gemakkelijks maar dan valt je mix steeds zo dood tussen twee platen vind ik. Helemaal als je een plaat met een harde climax hebt, als je daarna dan weer outro + intro hoort ontstaat er snel een soort rust. Als je in plaats daarvan na het climax van plaat 1 meteen doormixt naar halverwege intro plaat 2, loopt het allemaal weer lekkerder door. En het liefst lang inmixen, paar keer teasen vooraf en dan een lange overgang. Maar niet alle platen zijn daarvoor gemaakt... Vooral Noisecontrollers plaatjes zijn vaak zo kort van intro met daarbij een dreun om het eind van het intro aan te geven, dat je die niet lang kan mixen.Mystyle wrote:Wat vinden jullie mooier,intro outro mixen of snel mixen ? Zelf vind ik intro outro mixen makkelijker maar wel eenzijdiger wat is jullie mening hierover ?
Ook een plaat met een korte intro kun je langer inmixenmaarten1410 wrote:Precies wat je zegt: intro-outro is het gemakkelijks maar dan valt je mix steeds zo dood tussen twee platen vind ik. Helemaal als je een plaat met een harde climax hebt, als je daarna dan weer outro + intro hoort ontstaat er snel een soort rust. Als je in plaats daarvan na het climax van plaat 1 meteen doormixt naar halverwege intro plaat 2, loopt het allemaal weer lekkerder door. En het liefst lang inmixen, paar keer teasen vooraf en dan een lange overgang. Maar niet alle platen zijn daarvoor gemaakt... Vooral Noisecontrollers plaatjes zijn vaak zo kort van intro met daarbij een dreun om het eind van het intro aan te geven, dat je die niet lang kan mixen.Mystyle wrote:Wat vinden jullie mooier,intro outro mixen of snel mixen ? Zelf vind ik intro outro mixen makkelijker maar wel eenzijdiger wat is jullie mening hierover ?
Dus uiteindelijk ligt het een beetje aan de platenkeus wat het mooiste klinkt.
Tuurlijk, het kan maar persoonlijk vind ik dat dan weer vaak niet mooi. Escape van de Noisecontrollers vind ik dus lelijk om maar een voorbeeld te geven. On The Go heeft ook een stilvallend intro maar die kun je inderdaad wél weer mooi lang inmixen met die melodiePiaaa wrote:Ook een plaat met een korte intro kun je langer inmixen![]()
Zo kan ie ook jaJosh-T wrote:Voorbeel van hoe je een plaat met een korte intro (Escape) lang kan inmixen:
http://www5.zippyshare.com/v/52339251/file.html
Maarja dan moet je 'm dus wel op een heel raar moment cue-en
tja.. je moet niet maar 1 ding doen! kijk: het is altyd verschillend, de ene track past vlekkeloos op de climax van de andere, en soms klinkt het voor geen meter, dus dan moet je wel intro outro mixen...Mystyle wrote:Wat vinden jullie mooier,intro outro mixen of snel mixen ? Zelf vind ik intro outro mixen makkelijker maar wel eenzijdiger wat is jullie mening hierover ?
idd bij mij ookPiaaa wrote:Het ervoor zorgen dat hij strak ligt en zo origineel mogelijke overgangen verzinnen tovert altijd een glimlach op mijn gezicht
En hoe gaat die?the_sequence wrote:ik krijg pas een bigsmile als ik mijn overgang van kickin ass naar bassboom doe
hmmm ken betere om in te mixenPierrePruuk wrote:Buiten dat Bassboom een schijtnummer is is hij wel lekker in te mixen
1: Je legt je tracks gelijk voor het inmixen, maar brengt de tweede track dan op een iets hoger bpm als deze speelt.Draidy wrote:Had aantal vraagjes;
Ik hoor vaak dat djs op bijv 150 bpm beginnen en op 154 eindigen, hoe zit dat dan want ik neem aan dat je nummers gelijk stelt voor je ze ingooit.
Ook hoor ik wel eens dat djs met hardstyle beginnen en met hardcore eindigen maar hoe maak je die ivergang dan?
Laatste vraag; ik heb het gevoel dat alle tips hier over hardstyle gaan maar hoe zitdat dan met hardcore?