Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 21:02 

Hardtraxxer

n3liss schreef:
Een vraag..!

Een set van 45 minuten --> hoeveel nummers moeten daar minimaal in..?

maakt niet uit ligt eraan of je alles snel door mixt of dat je intro/outro mixt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 21:30 

Hardtraxx Veteran

the_sequence schreef:
n3liss schreef:
Een vraag..!

Een set van 45 minuten --> hoeveel nummers moeten daar minimaal in..?

maakt niet uit ligt eraan of je alles snel door mixt of dat je intro/outro mixt ;)

Zie hierboven ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 23:45 

Hardtraxx Newbie

okee thnx, heb er nu ongeveer 12-13.. Met afwisselende manieren van inmixen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 23:50 

Hardtraxx Veteran

n3liss schreef:

12-13 draai ik in 30min dus 15 nummers moet zeker lukken in 45min ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 12:36 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
n3liss schreef:

12-13 draai ik in 30min dus 15 nummers moet zeker lukken in 45min ^^

Dat wel, maar als je langzaam overmixt, dus vooral op in / outtro let, dan is 12-13 wel normaal vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 15:28 

Hardtraxxer

Wat vinden jullie mooier,intro outro mixen of snel mixen ? Zelf vind ik intro outro mixen makkelijker maar wel eenzijdiger wat is jullie mening hierover ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 15:35 

Hardtraxx Veteran

Mystyle schreef:
Wat vinden jullie mooier,intro outro mixen of snel mixen ? Zelf vind ik intro outro mixen makkelijker maar wel eenzijdiger wat is jullie mening hierover ?

Precies wat je zegt: intro-outro is het gemakkelijks maar dan valt je mix steeds zo dood tussen twee platen vind ik. Helemaal als je een plaat met een harde climax hebt, als je daarna dan weer outro + intro hoort ontstaat er snel een soort rust. Als je in plaats daarvan na het climax van plaat 1 meteen doormixt naar halverwege intro plaat 2, loopt het allemaal weer lekkerder door. En het liefst lang inmixen, paar keer teasen vooraf en dan een lange overgang. Maar niet alle platen zijn daarvoor gemaakt... Vooral Noisecontrollers plaatjes zijn vaak zo kort van intro met daarbij een dreun om het eind van het intro aan te geven, dat je die niet lang kan mixen.

Dus uiteindelijk ligt het een beetje aan de platenkeus wat het mooiste klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 17:30 

Hardtraxx Veteran

HHZ en Wildstylez hebben ook erg korte intro's.

(Op een paar tracks na, net als NC)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 17:54 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Mystyle schreef:

Precies wat je zegt: intro-outro is het gemakkelijks maar dan valt je mix steeds zo dood tussen twee platen vind ik. Helemaal als je een plaat met een harde climax hebt, als je daarna dan weer outro + intro hoort ontstaat er snel een soort rust. Als je in plaats daarvan na het climax van plaat 1 meteen doormixt naar halverwege intro plaat 2, loopt het allemaal weer lekkerder door. En het liefst lang inmixen, paar keer teasen vooraf en dan een lange overgang. Maar niet alle platen zijn daarvoor gemaakt... Vooral Noisecontrollers plaatjes zijn vaak zo kort van intro met daarbij een dreun om het eind van het intro aan te geven, dat je die niet lang kan mixen.

Dus uiteindelijk ligt het een beetje aan de platenkeus wat het mooiste klinkt.

Ook een plaat met een korte intro kun je langer inmixen :) :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 18:02 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
Ook een plaat met een korte intro kun je langer inmixen :) :kiss:

Tuurlijk, het kan maar persoonlijk vind ik dat dan weer vaak niet mooi. Escape van de Noisecontrollers vind ik dus lelijk om maar een voorbeeld te geven. On The Go heeft ook een stilvallend intro maar die kun je inderdaad wél weer mooi lang inmixen met die melodie :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 22:28 

Hardtraxx Veteran

Voorbeel van hoe je een plaat met een korte intro (Escape) lang kan inmixen:

http://www5.zippyshare.com/v/52339251/file.html

Maarja dan moet je 'm dus wel op een heel raar moment cue-en
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 23:10 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:
Voorbeel van hoe je een plaat met een korte intro (Escape) lang kan inmixen:

http://www5.zippyshare.com/v/52339251/file.html

Maarja dan moet je 'm dus wel op een heel raar moment cue-en

Zo kan ie ook ja :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 23:10 

Hardtraxx Veteran

Mystyle schreef:

tja.. je moet niet maar 1 ding doen! kijk: het is altyd verschillend, de ene track past vlekkeloos op de climax van de andere, en soms klinkt het voor geen meter, dus dan moet je wel intro outro mixen...
als je intro-outro mixt en de track die je wilt inmixen heb bijv een intro van 50sec dan kan je het beste een stuk die track een stuk doorspoelen zodat je overgang niet zo langdradig is.. (let op als je dit doet zorg dan wel dat de beats/timming kloppen, dus elke keer 32 beats, als je wilt weten hoe je in gods naam weet of het 32 beats zijn: luisteren en als er een sound zoals een snare bijkomt weet je dat die eerste sound de juiste beat is waardoor de timming blijft kloppen!)

maar je moet gewoon proberen en kijken wat jij het prettigst vind ;)
er zijn geen regels waar je je aan moet houden alles kan (zolang het goed klinkt) al begin je met inmixen in een break, maakt niet uit, als het goed klinkt is er niks aan de hand!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2011 23:21 

Hardtraxxer

Nou ik draai eigenlijk al 3 jaar voor de lol maar nooit echt heel serieus, natuurlijk wel bezig met goeie mixjes te maken maar heb nooit echt goed bezig geweest met beatmatchen maar misschien kan ik het al redelijk doordat ik het al 3 jaar doe. Maar ik zal binnenkort eens even een mixje opnemen dan kan ik daar zelf eens goed naar beluisteren of het klinkt.

Trouwens dat gevoel wat je krijgt als je een nummer inmixt en het klopt precies is zo geweldig :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 00:02 

Hardtraxx Veteran

Het ervoor zorgen dat hij strak ligt en zo origineel mogelijke overgangen verzinnen tovert altijd een glimlach op mijn gezicht :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 00:31 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
Het ervoor zorgen dat hij strak ligt en zo origineel mogelijke overgangen verzinnen tovert altijd een glimlach op mijn gezicht :)

idd bij mij ook :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 18:32 

Hardtraxxer

ik krijg pas een bigsmile als ik mijn overgang van kickin ass naar bassboom doe :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2011 20:52 

Hardtraxx Veteran

the_sequence schreef:
ik krijg pas een bigsmile als ik mijn overgang van kickin ass naar bassboom doe :innocent:

En hoe gaat die?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2011 10:40 

Hardtraxxer

beetje vervelend uitlegge zal et binnekort wel ff in een mix verwerke die k dan hier upload ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2011 14:45 

Hardtraxx Veteran

Een overgang naar Bassboom luister ik liever niet :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 17:16 

Hardtraxxer

haha ik meestal ook nie hoor bassboom begint me al een heletijd te vervele:P maar zat er is mee te klote en vond wel lache :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 19:19 

Hardtraxx Veteran

Buiten dat Bassboom een schijtnummer is is hij wel lekker in te mixen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2011 19:20 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
Buiten dat Bassboom een schijtnummer is is hij wel lekker in te mixen :thumbup:

hmmm ken betere om in te mixen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 10:09 

Hardtraxx Veteran

Had aantal vraagjes;
Ik hoor vaak dat djs op bijv 150 bpm beginnen en op 154 eindigen, hoe zit dat dan want ik neem aan dat je nummers gelijk stelt voor je ze ingooit.
Ook hoor ik wel eens dat djs met hardstyle beginnen en met hardcore eindigen maar hoe maak je die ivergang dan?
Laatste vraag; ik heb het gevoel dat alle tips hier over hardstyle gaan maar hoe zitdat dan met hardcore?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2011 10:51 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
Had aantal vraagjes;
Ik hoor vaak dat djs op bijv 150 bpm beginnen en op 154 eindigen, hoe zit dat dan want ik neem aan dat je nummers gelijk stelt voor je ze ingooit.
Ook hoor ik wel eens dat djs met hardstyle beginnen en met hardcore eindigen maar hoe maak je die ivergang dan?
Laatste vraag; ik heb het gevoel dat alle tips hier over hardstyle gaan maar hoe zitdat dan met hardcore?

1: Je legt je tracks gelijk voor het inmixen, maar brengt de tweede track dan op een iets hoger bpm als deze speelt.

2: Door een hardstyle track op een hoger BPM te leggen voordat je de hardcore track erin gooit. De hardcore track moet dan een niet te hoog BPM hebben. Je zou ook een plotselinge overgang kunnen maken (op een moment dat bijvoorbeeld een climax of outtro eindigd) en dan een hardcore track met een iets langere break erin gooien.
Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner