Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2011 01:14 

Hardtraxx Newbie

Kory en Josh-T thnx men!!!!
Dus dan is de keuze slider en joghwheel of pitchbend en joghwheel.:)
Weer wat wijzer geworden!:D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 19:53 

Hardtraxx Newbie

Heey mensen,
Hoe brand je een cdtje waarop je dan op je cdplayer ook de naam en tracknummer kirjgt te zien van de plaat.
Bij mij zie ik namelijk niks op mn schermpje. Heel irritant met zoeken naar tracks.
Ik brand via windows media player.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2011 20:05 

Hardtraxx Addict

Kooievich schreef:
Heey mensen,
Hoe brand je een cdtje waarop je dan op je cdplayer ook de naam en tracknummer kirjgt te zien van de plaat.
Bij mij zie ik namelijk niks op mn schermpje. Heel irritant met zoeken naar tracks.
Ik brand via windows media player.

De tags in het nummer zetten. Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Details.
Hier kan je de artiest, tracknaam etc. toevoegen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2011 22:39 

Hardtraxxer

Ik zou gewoon met nero branden, audio CD aanmaken, daarna coverdesigner.. ideaal voor DJ's!! ik gebruik het ook en vind het perfect :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 08:56 

Hardtraxxer

Ik zou jullie nog een tip willen geven omtrend opbouw. Eentje die ik vaak hanteer.
Ik lees veel dat men begint met een "opwarmertje"
Ik begin altijd met een vette plaat om het publiek in een keer te pakken! Mag gerust wat heftig zijn (niet raw) om vervolgens je publiek door de set te leiden.

Tevens mix ik vaak als eerst de mid bij. Omdat highs snel overheersen en de low's kunnen zorgen voor vervorming. Dit doe ik dat dmv de low en high op 10u te zetten en dan met de kanaal fader inmixen. Dit werkt sowieso prettiger als knopjes draaien.

Ik zal wel eens n setje uploaden. Welk topic is geschikt voor het plaatsen van eigen gemaakte mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 09:46 

Hardtraxx Veteran

SmauGii schreef:

Ik zal wel eens n setje uploaden. Welk topic is geschikt voor het plaatsen van eigen gemaakte mixen?

Livesets, 3e optie van links naar rechts, in die rode balk boven in de site :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2011 10:29 

Hardtraxxer

Josh-T schreef:
SmauGii schreef:

Ohja. Ik dacht dat dat alleen voor de livesets van feesten was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2011 18:35 

Hardtraxxer

SmauGii schreef:
Josh-T schreef:
SmauGii schreef:

Ohja. Ik dacht dat dat alleen voor de livesets van feesten was.

Done :yay: :yay: :yay:
http://www.hardtraxx.nl/forum/hardstyle/smaugii-de-pizza-mix-italian-hardstyle-t13146.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2011 22:49 

Hardtraxxer

Effe mijn uploader fixen Megaupload werkt niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2011 14:38 

Artiest

Kan het kloppen dat gebrande cd's van itunes harder staan dan gebrande cd's van Media player ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 feb 2011 23:39 

Hardtraxx Veteran

Trainfreak schreef:
Kan het kloppen dat gebrande cd's van itunes harder staan dan gebrande cd's van Media player ?

Dat kan kloppen, ik gebruikte eerst twee verschillende programma's om CD's te branden, en de ene CD stond veel zachter tegenover de andere.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2011 13:16 

Artiest

Josh-T schreef:
Trainfreak schreef:

Dat kan kloppen, ik gebruikte eerst twee verschillende programma's om CD's te branden, en de ene CD stond veel zachter tegenover de andere.

ik zag dat er in Nero9 een "Normalize" functie zit, maar of dat werkt heb ik nog nooit geprobeerd. Als een track wat harder of zachter staat gebruik ik de gain/trim op 't mengpaneel
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2011 14:08 

Hardtraxx Veteran

TheDizZorder schreef:
Josh-T schreef:
Trainfreak schreef:

ik zag dat er in Nero9 een "Normalize" functie zit, maar of dat werkt heb ik nog nooit geprobeerd. Als een track wat harder of zachter staat gebruik ik de gain/trim op 't mengpaneel

Die normalize functie is om het volume per nummer op die cd hetzelfde te houden. Dan kan het dus nog geberuen dat de ene cd harder klinkt als de ander omdat het per cd bepaald wordt.

Snap trouwens niet waarom je twee verschillende programma's zou gebruiken... Pak gewoon Nero, stel alles één keer goed in en alles zou prima moeten klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2011 14:54 

Artiest

Oke, ik ga nu ook nero gebruiken, ik zal is zoeken naar die normalize knop, want dat is mijn enigste probleem nog :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2011 15:44 

Artiest

Heb nu nero multi media suite 10, dan ga ik naar Audio-CD dan vink ik aan:

- Alle audiobestanden normaliseren.
dan bij CD TEXT

Op cd schrijven aanvinken,
en dan staan daar onder 2 balkjes met:

Titel
Artiest

Hoef ik die niet in te vullen als ik aanvink Op CD schrijven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 feb 2011 17:29 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Die normalize functie is om het volume per nummer op die cd hetzelfde te houden. Dan kan het dus nog geberuen dat de ene cd harder klinkt als de ander omdat het per cd bepaald wordt.

Snap trouwens niet waarom je twee verschillende programma's zou gebruiken... Pak gewoon Nero, stel alles één keer goed in en alles zou prima moeten klinken.

Ik gebruikte toen een tijdje Ashampoo bruning studio, was makkelijk om er een tracklist bij te maken.

En die CD's die daar uitkwamen stonden zo zacht dat ik de gain van de track helemaal moest open draaien en dat de track dan soms nog steeds niet hard genoeg stond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2011 13:36 

Hardtraxx Addict

Gebruik zelf Nero 10 om te branden, en die normaliseer functie gebruik ik eigenlijk nooit.
Meeste releases hebben wel ongeveer hetzelfde volume, dus heb er eigenlijk vrij weinig last van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2011 16:36 

Hardtraxx Veteran

Is het bovendien niet zo dat je de kans loopt dat de tracks op een lagere kwaliteit gebrand worden als je de "normaliseren" functie gebruikt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2011 18:48 

Hardtraxx Addict

Josh-T schreef:
Is het bovendien niet zo dat je de kans loopt dat de tracks op een lagere kwaliteit gebrand worden als je de "normaliseren" functie gebruikt?

Dat heb ik in een andere discussie ook gelezen inderdaad, of het zo is weet ik ook niet.
Lijkt me niet echt ten goede komen als je het volume van de track aan gaat passen voor het branden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2011 18:53 

Hardtraxx Veteran

ETB schreef:
Josh-T schreef:

Dat heb ik in een andere discussie ook gelezen inderdaad, of het zo is weet ik ook niet.
Lijkt me niet echt ten goede komen als je het volume van de track aan gaat passen voor het branden..

ik had het vroegah in itunes ook altyd aanstaan, maar komt idd niet te goede van de kwaliteit van je meuk..
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2011 20:34 

Hardtraxxer

verdraait handige topic :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2011 01:26 

Hardtraxx Addict

playerboy7 schreef:
verdraait handige topic :corn:

IDD
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2011 19:36 

Hardtraxx Addict

Een klein beetje "reclame" vanuit mijn kant. :P Maar ik heb van de week een setje geupload in het livesets gedeelte.
Dream Chaser - Februari mix.
Misschien dat er iemand nog wat tips, verbeterpunten of kritiek heeft? Is natuurlijk van harte welkom! :)
Leer er natuurlijk meer van als iemand anders er ook eens naar luistert en zijn mening geeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 20:56 

Hardtraxx Newbie

Een vraag..!

Een set van 45 minuten --> hoeveel nummers moeten daar minimaal in..?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2011 21:00 

Hardtraxx Veteran

Een set van 45 minuten, als je intro outro mixt, kom je rond de 10 tracks uit.
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner