Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 23:12 

Hardtraxx Veteran

oke laten we beginnen met tellen, tellen is het belangrijkste alle beats gaan in 1,2,3,4, als je een track in wilt mixen dan moet je altyd beginnen op 1 (in hardstyle is dat makkelijk ga maar is goed luisteren dan hoor je als je goed op de beat meetelt dat elke keer als je weer bij 1 ben dat er dan iets gebeurd in de track) als je dit na wat oefenen onder de knie krijgt dan word je mix een stuk strakker ;) om te beginnen zou ik zeggen ga inmixen op de eerste beat/tel van de outro, als dit goed lukt kan je verder gaan experimenteren met mixen in climax etc.. je kan beter ook niet 2 kicks over elkaar laten lopen dat klinkt vaak rommelig/vals! als er in de intro van de track die je wilt inmixen bijv.. een punch zit met veel bass erop zou ik van die track wat bass weghalen met EQ, anders heb je kans dat de 2 bass'en met elkaar gaan vechten en dat komt niet ten goede van je mix! als je deze dingen onder de knie krijgt dan kan ik meer uitleggen ;) jammer dat je geen cdj's heb dan kan ik meer uitleggen over het pitchbenden (2 tracks rechtleggen) maargoed ik denk dat je wel effe aan de slag kan :P
als je meer uitleg wil of je snapt iets niet, PM me dan effe je msn ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 23:28 

Hardtraxx Veteran

Oke thanks voor alle info, ik ga er rustig mee beginnen en een beetje oefenen. Ik heb het programma ook van m'n stiefpa, en hij heeft wel veel DJ gear waar ik binnenkort ook mee aan de slag ga. Hij kan me ook veel leren. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 01:21 

Hardtraxx Veteran

Even voor de duidelijkheid, zijn het nou blokken van 4 beats of van 8 beats ?
Ik doe ze namelijk per 8 ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 01:25 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
Even voor de duidelijkheid, zijn het nou blokken van 4 beats of van 8 beats ?
Ik doe ze namelijk per 8 ...

kan ook per 8 kan ook per 16/32/64 maar als je wilt beginnen 4 is het simpelst, en ik heb vanavond geen zin meer om uit te leggen hoe dat nou zit met de 8/16 beats :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 01:26 

Donateur

Ik doe ze per 4, al jarenlang. Ik weet zelf wel in welk blok van 4 ik zit als ik een track luister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 02:12 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Ik doe ze per 4, al jarenlang. Ik weet zelf wel in welk blok van 4 ik zit als ik een track luister.

Ik dan weer per 8, achja uiteindelijk komt het op hetzelfde neer ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 12:59 

Hardtraxx Addict

Ik doe ze altijd per 4.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 14:15 

Hardtraxx Veteran

4. Maar je kunt het beste pas om de 16 of beter 32 beats inmixen (op play rammen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 17:22 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
4. Maar je kunt het beste pas om de 16 of beter 32 beats inmixen (op play rammen)

16 kan nog wel maar 32 is veel te lang ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 19:39 

Hardtraxx Addict

RAW-vizion schreef:
PierrePruuk schreef:

Ligt eraan vanaf waar je begint met mixen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 19:45 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
RAW-vizion schreef:
PierrePruuk schreef:

Ligt eraan vanaf waar je begint met mixen...

ja das waar ;) trouwens ik tel eigenlijk bijna nooit meer ik luister gewoon goed naar de track doe het meeste op gevoel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 19:56 

Hardtraxx Addict

Ik luister ook vaak op gevoel. Ik tel vaak alleen soms vlak voor t inmixen, omdat bijvoorbeeld vocals die niet gelijk lopen met de kick moeilijker in te mixen zijn. Zou
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 21:38 

Hardtraxx Elite

Ik doe t zelfde, tel ook niet meer.. Als je er een beetje gevoel mee krijgt dan is dat ook niet meer nodig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2011 21:39 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Ik doe t zelfde, tel ook niet meer.. Als je er een beetje gevoel mee krijgt dan is dat ook niet meer nodig!

idd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 13:24 

Hardtraxx Addict

Ik tel altijd per 8 beats, het tellen gebruik ik meer bij stukjes waar geen clap of beat onder zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 17:02 

Hardtraxxer

ik heb nog nooit geteld ik hoor zelf heel goed wanneer die weer op 1e tel zit en heb er nog nooit naast gezeten met tel enigste wat er soms naast zit is de pitch maarja dat is beetje oefene en dan hoop ik daar ook minder last van te hebben :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2011 22:07 

Hardtraxx Veteran

the_sequence schreef:
ik heb nog nooit geteld ik hoor zelf heel goed wanneer die weer op 1e tel zit en heb er nog nooit naast gezeten met tel enigste wat er soms naast zit is de pitch maarja dat is beetje oefene en dan hoop ik daar ook minder last van te hebben :)

eerste keer bij mij zat je er wel een paar keer naast :whistle: maar die keren daarna is het stukken verbeterd :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2011 12:39 

Hardtraxx Veteran

tellen gaat bij mij tegenwoordig automatisch
beatmatche idem geef me 10 sec en de track ligt voor 98% goed

vind het soms wel irritant dat als k op een feest sta met de bedoeling lekker los te gaan en de dj zit er een paar keer naast dat ik het gelijk hoor zonder dat k er bewust op let
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2011 17:12 

Hardtraxx Veteran

The Anim0l schreef:
tellen gaat bij mij tegenwoordig automatisch
beatmatche idem geef me 10 sec en de track ligt voor 98% goed

vind het soms wel irritant dat als k op een feest sta met de bedoeling lekker los te gaan en de dj zit er een paar keer naast dat ik het gelijk hoor zonder dat k er bewust op let

dat heb elke dj wel, en je gaat je er automatisch aan ergere >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2011 14:23 

Hardtraxx Addict

the_sequence schreef:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 00:17 

Hardtraxx Newbie

Hey mensen,

Ik heb sinds kort een Reeloop Rmp 2 Table player.
Maar als ik de plusknop indruk en op 0,3 procent wil hebben, dan gaat deze automatisch terug naar 0.
Hoe kan ik dit vaststellen. Zodat ik 1 keer de plusknop indruk en op 0,3 blijft staan?
En heb beetje zelfde met de Jogwheel.. Als ik er aan draai dan blijft deze ook niet vaststaan....
Is een rookie-vraag, maar als iemand mij daar een antwoord op kan geven zou dat mij echt helpen!
Alvast enorm bedankt!

Grtz,

Sander
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 00:27 

Artiest

Klopt, je jogwheel en pitch bend knoppen zijn om je tracks gelijk te stellen als ze al het zelfde tempo hebben. Om je pitch echt omhoog te zetten moet je die pitch slider (rechts op je speler dus) omhoog schuiven, naar 0,3 procent in jouw geval dus. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 00:36 

Hardtraxx Veteran

RAW-vizion schreef:
PierrePruuk schreef:

Je moet tellen in stukken van 32 beats ( 8 x 4). Als je een intro van ±25 sec. hebt, bestaat deze uit 2 stukken van 32, 38 sec. is 3 stukken, 51 sec. is 4 stukken.

Als track 1 op 16/32 aan het spelen is, en je drukt bij track 2 op play, dan loopt die tweede track er 'een soort van' naast, ik heb net ff een plaatje gemaakt om het te verduidelijken (alvast sorry voor het grote lelijke plaatje) :

Afbeelding

Je mag natuurlijk ook met stukken van 16 tellen of zelfs van 4, maar met stukken van 32 of zelfs 64 bij langere overgangen, klinkt het over het algemeen beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 00:39 

Hardtraxx Newbie

Ja, dat weet ik maar dan gebruik ik de - knop en + knop bij pitchbend in dat geval helemaal niet... Want die flopen weer terug als ik deze loslaat..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2011 00:58 

Artiest

Kooievich schreef:
Ja, dat weet ik maar dan gebruik ik de - knop en + knop bij pitchbend in dat geval helemaal niet... Want die flopen weer terug als ik deze loslaat..

Klopt, je gebruikt alleen die slider dan. Ik zie het probleem niet :P
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner