Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2010 15:50 

Hardtraxxer

Ik draaide met platen.
Dus nu met CDs let ik op eerste instantie niet eens de BPM. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2011 19:59 

Hardtraxx Veteran

Ik heb geen BPM counter op mn spelers, alleen percentage van de Pitch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2011 16:52 

Artiest

Josh-T schreef:
Ik heb geen BPM counter op mn spelers, alleen percentage van de Pitch.

Ik ook en ik vind t prima! Gewoon lekker op gehoor mixen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 00:57 

Hardtraxx Veteran

Als ik ooit Pioneers koop haal ik er ook wat zwarte tape bij voor die BPM counters :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2011 18:16 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:
Als ik ooit Pioneers koop haal ik er ook wat zwarte tape bij voor die BPM counters :P

zonde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 17:38 

Hardtraxxer

Die BPM meters kloppen toch voor geen bal hoor, zijn mss een kleine richtlijn, maar echt accuraat zijn ze toch niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 17:49 

Hardtraxx Veteran

K-Cin schreef:
Die BPM meters kloppen toch voor geen bal hoor, zijn mss een kleine richtlijn, maar echt accuraat zijn ze toch niet :P

als ik wil dan kan ik ze blindelings vertrouwen op m'n cdj900's ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 17:51 

Hardtraxx Veteran

RAW-vizion schreef:
K-Cin schreef:

Maar is dat wat je wil? Stel 1 van de 2 gaat kapot? Of als je ergens moet draaien waar hij niet exact klopt? Je kunt beter op gehoor inmixen ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 18:16 

Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
RAW-vizion schreef:
K-Cin schreef:

Maar is dat wat je wil? Stel 1 van de 2 gaat kapot? Of als je ergens moet draaien waar hij niet exact klopt? Je kunt beter op gehoor inmixen ;).

lezen! ik zij ook ''als ik wil'' ;) maar normaal mix ik gewoon op gehoor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 20:08 

Hardtraxx Newbie

Hallo mensen ik heb een vraagje?
Ik ben nogal een rookie en ben net begonnen met oefenen.
Mijn probleem is dat ik de beats niet gelijk krijg, omdat de BPM steeds wisselt.
Van 150 BPM gaat ie ineens naar 75 BPM omdat vocal doorheen komt. En dan blijft die springen.
Kan ik deze niet helemaal vastzetten dat deze op 149 bpm blijft....? Zodat ik makkelijker kan inmixen in het begin.
De BPM-teller wisselt steeds dus.
Hoe los ik dit op?
Ik heb een Reeloop RMP 2 MK2.
En mochte iemand me helpen alvast heel erg bedankt!

Greetz,

Sander
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 20:09 

Hardtraxx Veteran

mag ik je 1 tip geven bij Reloop BPM-counters (en eigenlijk iedere BPM counter)?
Gooi er een mooi zwart stuk tape overheen ;).

Je moet leren op gehoor in te mixen. Dit is in het begin heel frustrerend, maar het is echt de beste manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2011 20:52 

Hardtraxx Veteran

sowieso als je een track laad en hij geeft bijv.. 152bpm aan op het begin dan zal heel de track zo blijven, en weet je (ongeveer) hoeveel bpm de track is! de rest is puur op gehoor bijstellen etc.. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2011 00:15 

Hardtraxx Newbie

Hmm okeez!
Jij die BPM-Counters kloppen niet altijd ja.
Maar thnx voor de tips gasten, waardeer ik zeer!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2011 00:56 

Hardtraxx Veteran

Best grappig, het gaat hier al 2 pagina's lang erover dat je BPM counters op CD spelers niet moet gebruiken, en dankomt er zo'n vraag. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2011 09:39 

Artiest

Kooievich schreef:
Mijn probleem is dat ik de beats niet gelijk krijg, omdat de BPM steeds wisselt.
Van 150 BPM gaat ie ineens naar 75 BPM omdat vocal doorheen komt. En dan blijft die springen.
Kan ik deze niet helemaal vastzetten dat deze op 149 bpm blijft....? Zodat ik makkelijker kan inmixen in het begin.
Hoe los ik dit op?

Greetz,

Sander

Ik ben helemaal niet van de BPM counters... en ik zie nu allemaal reacties komen dat het op gehoor moet doen enzo, maar als ik dat zeg ben ik de boeman :innocent:

maar goed, als jij zo nodig BPM vast wil zetten raad ik je aan CDJ 350 te kopen. Die hebben een BPM lock. Dus elke plaat, mits dit natuurlijk hetzelfde genre is, kan je op een vaste bpm laten afspelen. Je hoeft dan nooit meer bij te stellen.

Er zit zelfs een counter in, die aangeeft wanneer je een plaat kan instarten, Dit is gebaseerd op het 4 tel systeem. Zo kan je zien wanneer de 1e tel is, mocht je dat zelf niet kunnen. Maar goed, als je zelf niet kan bepalen wat de 1e tel van een maat is raad ik je aan postzegels te gaan verzamelen in plaats van DJ te zijn, want dat schiet helemaal niet op xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2011 15:28 

Hardtraxx Veteran

veel handiger is gewoon om een bestaande gemixte CD te pakken, Hardbass CD'tje ofzo, die in de CD speler schuiven, en dan doen alof je echt aan het draaien bent, af en toe beetje klappen enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2011 19:01 

Hardtraxx Veteran

Josh-T schreef:
veel handiger is gewoon om een bestaande gemixte CD te pakken, Hardbass CD'tje ofzo, die in de CD speler schuiven, en dan doen alof je echt aan het draaien bent, af en toe beetje klappen enzo.

ja idd :woot: wat doen ons dj's tog allemaal moeilijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2011 00:27 

Hardtraxx Addict

Je vergeet aan om de paar tellen aan EQ knoppen draaien... En dan bijvoorbeeld bij 2 kanalen, terwijl er in de mix 1 open staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2011 03:07 

Hardtraxx Veteran

marsiascout schreef:
Je vergeet aan om de paar tellen aan EQ knoppen draaien... En dan bijvoorbeeld bij 2 kanalen, terwijl er in de mix 1 open staat.

ja want dat is stoerrrrrrr! :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2011 11:14 

Hardtraxxer

Kooievich schreef:
Hoe los ik dit op?

Greetz,

Sander

Nooit de BPM teller op je mixer gebruiken. Meestal klopt dat toch niet. Gebruik het wel als hulpmiddel maar stel niets af adhv die BPM teller.
JE mixt toch niet in tijdens een vocal.. wacht tot mid outro ofzo (wanneer BPM constant is) en dan kan je makkelijker mixen. Het zal niet op 1,2,3.. lukken, maar als je genoeg oefent merk je wel dat je er vrij snel komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2011 01:26 

Hardtraxxer

Josh-T schreef:

Hahaha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 22:27 

Hardtraxx Veteran

Ben nu een beetje aan het kloten met Traktor Pro, gebruik geen verdere apparatuur ofzo, puur PC.
Iemand nog handige beginner tips etc? Merk wel al dat het mixen van 2 tracks niet zo makkelijk is als het lijkt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 22:40 

Hardtraxx Veteran

Nando schreef:
Ben nu een beetje aan het kloten met Traktor Pro, gebruik geen verdere apparatuur ofzo, puur PC.
Iemand nog handige beginner tips etc? Merk wel al dat het mixen van 2 tracks niet zo makkelijk is als het lijkt. :P

wel een beetje een richting aangeven waar je tips over wilt want anders kan ik je wel honderden dingen uitleggen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 22:43 

Hardtraxx Addict

Nando schreef:

Apparatuur kopen! Met Traktor Pro werken zonder controller of tabletops met midi heeft weinig nut vind ik. Waarom heb je uberhaupt Traktor Pro zonder uitrusting gekocht? Kon je net zo goed een (goedkope) controllerkopen, waar de LE versie, of VDJ bij zit en later gaan upgraden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2011 22:49 

Hardtraxx Veteran

@ RAW-Vizion

Laten we beginnen met wat tips van het mixen van 2 tracks, wat het best klinkt etc.

@ mariascout

Wie zegt dat ik het heb gekocht? :P Dat ben ik nog lang niet van plan.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner