Ik draaide met platen.
Dus nu met CDs let ik op eerste instantie niet eens de BPM.
Dus nu met CDs let ik op eerste instantie niet eens de BPM.
Ik ook en ik vind t prima! Gewoon lekker op gehoor mixen.Josh-T wrote:Ik heb geen BPM counter op mn spelers, alleen percentage van de Pitch.
zondeJosh-T wrote:Als ik ooit Pioneers koop haal ik er ook wat zwarte tape bij voor die BPM counters
als ik wil dan kan ik ze blindelings vertrouwen op m'n cdj900'sK-Cin wrote:Die BPM meters kloppen toch voor geen bal hoor, zijn mss een kleine richtlijn, maar echt accuraat zijn ze toch niet
Maar is dat wat je wil? Stel 1 van de 2 gaat kapot? Of als je ergens moet draaien waar hij niet exact klopt? Je kunt beter op gehoor inmixenRAW-vizion wrote:als ik wil dan kan ik ze blindelings vertrouwen op m'n cdj900'sK-Cin wrote:Die BPM meters kloppen toch voor geen bal hoor, zijn mss een kleine richtlijn, maar echt accuraat zijn ze toch niet
lezen! ik zij ook ''als ik wil''Khadber wrote:Maar is dat wat je wil? Stel 1 van de 2 gaat kapot? Of als je ergens moet draaien waar hij niet exact klopt? Je kunt beter op gehoor inmixenRAW-vizion wrote:als ik wil dan kan ik ze blindelings vertrouwen op m'n cdj900'sK-Cin wrote:Die BPM meters kloppen toch voor geen bal hoor, zijn mss een kleine richtlijn, maar echt accuraat zijn ze toch niet.
Ik ben helemaal niet van de BPM counters... en ik zie nu allemaal reacties komen dat het op gehoor moet doen enzo, maar als ik dat zeg ben ik de boemanKooievich wrote:Hallo mensen ik heb een vraagje?
Ik ben nogal een rookie en ben net begonnen met oefenen.
Mijn probleem is dat ik de beats niet gelijk krijg, omdat de BPM steeds wisselt.
Van 150 BPM gaat ie ineens naar 75 BPM omdat vocal doorheen komt. En dan blijft die springen.
Kan ik deze niet helemaal vastzetten dat deze op 149 bpm blijft....? Zodat ik makkelijker kan inmixen in het begin.
De BPM-teller wisselt steeds dus.
Hoe los ik dit op?
Ik heb een Reeloop RMP 2 MK2.
En mochte iemand me helpen alvast heel erg bedankt!
Greetz,
Sander
ja iddJosh-T wrote:veel handiger is gewoon om een bestaande gemixte CD te pakken, Hardbass CD'tje ofzo, die in de CD speler schuiven, en dan doen alof je echt aan het draaien bent, af en toe beetje klappen enzo.
ja want dat is stoerrrrrrr!marsiascout wrote:Je vergeet aan om de paar tellen aan EQ knoppen draaien... En dan bijvoorbeeld bij 2 kanalen, terwijl er in de mix 1 open staat.
Nooit de BPM teller op je mixer gebruiken. Meestal klopt dat toch niet. Gebruik het wel als hulpmiddel maar stel niets af adhv die BPM teller.Kooievich wrote:Hallo mensen ik heb een vraagje?
Ik ben nogal een rookie en ben net begonnen met oefenen.
Mijn probleem is dat ik de beats niet gelijk krijg, omdat de BPM steeds wisselt.
Van 150 BPM gaat ie ineens naar 75 BPM omdat vocal doorheen komt. En dan blijft die springen.
Kan ik deze niet helemaal vastzetten dat deze op 149 bpm blijft....? Zodat ik makkelijker kan inmixen in het begin.
De BPM-teller wisselt steeds dus.
Hoe los ik dit op?
Ik heb een Reeloop RMP 2 MK2.
En mochte iemand me helpen alvast heel erg bedankt!
Greetz,
Sander
Hahaha.Josh-T wrote:veel handiger is gewoon om een bestaande gemixte CD te pakken, Hardbass CD'tje ofzo, die in de CD speler schuiven, en dan doen alof je echt aan het draaien bent, af en toe beetje klappen enzo.
wel een beetje een richting aangeven waar je tips over wilt want anders kan ik je wel honderden dingen uitleggenNando wrote:Ben nu een beetje aan het kloten met Traktor Pro, gebruik geen verdere apparatuur ofzo, puur PC.
Iemand nog handige beginner tips etc? Merk wel al dat het mixen van 2 tracks niet zo makkelijk is als het lijkt.
Apparatuur kopen! Met Traktor Pro werken zonder controller of tabletops met midi heeft weinig nut vind ik. Waarom heb je uberhaupt Traktor Pro zonder uitrusting gekocht? Kon je net zo goed een (goedkope) controllerkopen, waar de LE versie, of VDJ bij zit en later gaan upgraden.Nando wrote:Ben nu een beetje aan het kloten met Traktor Pro, gebruik geen verdere apparatuur ofzo, puur PC.
Iemand nog handige beginner tips etc? Merk wel al dat het mixen van 2 tracks niet zo makkelijk is als het lijkt.