Kooievich schreef:
Hallo mensen ik heb een vraagje?
Ik ben nogal een rookie en ben net begonnen met oefenen.
Mijn probleem is dat ik de beats niet gelijk krijg, omdat de BPM steeds wisselt.
Van 150 BPM gaat ie ineens naar 75 BPM omdat vocal doorheen komt. En dan blijft die springen.
Kan ik deze niet helemaal vastzetten dat deze op 149 bpm blijft....? Zodat ik makkelijker kan inmixen in het begin.
De BPM-teller wisselt steeds dus.
Hoe los ik dit op?
Ik heb een Reeloop RMP 2 MK2.
En mochte iemand me helpen alvast heel erg bedankt!
Greetz,
Sander
Ik ben helemaal niet van de BPM counters... en ik zie nu allemaal reacties komen dat het op gehoor moet doen enzo, maar als ik dat zeg ben ik de boeman
maar goed, als jij zo nodig BPM vast wil zetten raad ik je aan CDJ 350 te kopen. Die hebben een BPM lock. Dus elke plaat, mits dit natuurlijk hetzelfde genre is, kan je op een vaste bpm laten afspelen. Je hoeft dan nooit meer bij te stellen.
Er zit zelfs een counter in, die aangeeft wanneer je een plaat kan instarten, Dit is gebaseerd op het 4 tel systeem. Zo kan je zien wanneer de 1e tel is, mocht je dat zelf niet kunnen. Maar goed, als je zelf niet kan bepalen wat de 1e tel van een maat is raad ik je aan postzegels te gaan verzamelen in plaats van DJ te zijn, want dat schiet helemaal niet op