Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2010 16:37 

Artiest

San Miquel schreef:
Digi-D schreef:
Als je een nummer gaat ingooien in outro bijvoorbeeld, draai dan altijd je hoge tonen wat verder open!

Hierdoor is de clap of snare van het nummer wat je erin gooit altijd wat harder en kan je makkelijker luisteren/beatmatchen!!

Maar hij moet ook weer niet overheersen.. ;)

Zeker niet.

Wat ik vaak doe: Om aan te geven dat je een track in gaat mixen, kan je bijvoorbeeld 2 of 4 maten door laten klinken. Dit doe ik nooit door de ene track helemaal weg te faden en de andere vol open te zetten, maar ik draai het mid van de huidige track weg en ik gooi de nieuwe track er op dat moment in, zonder laag. Je beatmatch moet hierbij wel precies goed liggen, maar dit geeft echt een 'natuurlijk' effect en zo komt je nieuwe track er niet zo opeens pats boem in.

Verder zorg ik er vaak voor dat ik niet 2 kickdrums door elkaar heb lopen, ik heb dus bijna nooit 2 kanalen met allebei het laag open staan. Dat klinkt bijna altijd vals..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 09:34 

Artiest

vind het wel leuk dat iedereen het hier over BPMs praat, maar "Being a DJ" heeft alles te maken met het luisteren naar muziek... en horen wat je doet. Beat gelijk leggen doe je op gehoor en moet je niet overlaten aan een BPM counter.

maarjah dat is de generatie van tegenwoordig.. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 12:52 

Hardtraxx Elite

Gelijk leggen moet je idd niet doen op BPM counter.. Traktor zit er heel vaak echt flink naast, tracks van 150bpm geeft ie weer op 119bpm en nog wel meer van dat soort fuckups.. Maar ook de CDJ1000 zot er vaak zat naast! Laatst toen ik ergens moest draaien gaf de BPM counter 157bpm aan, terwijl ik op +3% zt bij een 150 BPM track.. Beetje vaag dus... Enige wat redelijk betrouwbaar is zijn de pitch meters! Op Pioneers geeft ie dat heel erg goed weer, dus daar kan je wat meer van op aan.. Maar dan nog, goed gelijk leggen doe je niet door een beelschermpje op een sync knop, maar gewoon door te luisteren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 14:48 

Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Gelijk leggen moet je idd niet doen op BPM counter.. Traktor zit er heel vaak echt flink naast, tracks van 150bpm geeft ie weer op 119bpm en nog wel meer van dat soort fuckups.. Maar ook de CDJ1000 zot er vaak zat naast! Laatst toen ik ergens moest draaien gaf de BPM counter 157bpm aan, terwijl ik op +3% zt bij een 150 BPM track.. Beetje vaag dus... Enige wat redelijk betrouwbaar is zijn de pitch meters! Op Pioneers geeft ie dat heel erg goed weer, dus daar kan je wat meer van op aan.. Maar dan nog, goed gelijk leggen doe je niet door een beelschermpje op een sync knop, maar gewoon door te luisteren ;)

niet als je van usb stick draait dan geven me 900'tjes alles perfect weer ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2010 18:14 

Hardtraxx Elite

Ja ik, die zijn er dan ook voor gemaakt ;) Maar dan nog zou ik zeggen doe t op gehoord, als je een keer ergens draait en er staat 2x CDJ1000 die het niet 100% goed weergeven dan ben je de zak ;) Je moet er zoveel mogelijk rekening mee houden dat je in principe overal mee overweg zou kunnen!! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2010 22:18 

Hardtraxxer

TheDizZorder schreef:
vind het wel leuk dat iedereen het hier over BPMs praat, maar "Being a DJ" heeft alles te maken met het luisteren naar muziek... en horen wat je doet. Beat gelijk leggen doe je op gehoor en moet je niet overlaten aan een BPM counter.

+1!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2010 23:46 

Hardtraxx Veteran

TheDizZorder schreef:

Jij bent ook de persoon die iedereen over 1 kam scheert, maar dat geeft ook niet :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 15:48 

Hardtraxxer

Toch heeft ie wel gelijk. Als ik in dit topic lees over mensen die uitrekenen hoeveel procent ze erbij moeten pitchen enzo dan heb ik echt het idee dat je niet echt met draaien bezig bent maar met wiskunde :P Als die mensen eens een keer zouden moeten draaien en het schermpje van de CDJ doet het niet ofzo dan ben ik nog benieuwd wat er over blijft van die mixkunsten. Of ze zouden eens met vinyl moeten draaien hahaha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 dec 2010 19:26 

Hardtraxx Veteran

Dan alsnog scheert hij werkelijk iedereen over 1 kam, zonder de echte feiten te kennen, beetje triest als je het mij vraagt ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 16:30 

Artiest

Piaaa schreef:
Dan alsnog scheert hij werkelijk iedereen over 1 kam, zonder de echte feiten te kennen, beetje triest als je het mij vraagt ...

dat mag jij vinden ;)
imo draaien DJs zonder een BPM counter te gebruiken en ben je het er niet mee eens dan kan
dat, gelukkig wonen we in een democratie en niet een dictatuur. Dus mag je een eigen mening hebben

:thumbsup:

maar kommaar op met de feiten die ik schijnbaar gemist zou hebben?? Ik draai al 11 jaar en heb nog noooooit
een BPM counter gebruikt om te draaien. Ik gebruik nog liever mn ledjes op mn mengpaneel die het volume aangeven dan dat ik een bpm counter moet gebruiken.. want er zijn er maar weinig die echt accuraat zijn.

;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 21:02 

Hardtraxx Veteran

Boven het feit dat je iedereen over 1 kam scheert, wek je altijd de indruk jezelf geweldig te vinden ...
Hoe weet jij dat iedereen een bpm counter of wat dan ook gebruikt ...
Ik gebruik em ook niet, en er zullen er met mij vast nog veel meer zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 23:34 

Artiest

Piaaa schreef:
Boven het feit dat je iedereen over 1 kam scheert, wek je altijd de indruk jezelf geweldig te vinden ...
Hoe weet jij dat iedereen een bpm counter of wat dan ook gebruikt ...
Ik gebruik em ook niet, en er zullen er met mij vast nog veel meer zijn.

jullie hebben hier al pagina's lang over mixen met een BPM counter... dus goh, waar zou ik dat vandaan hebben
en als jij een geen BPM counter gebruikt... dan ben je het toch met me eens dat je als
DJ enkel en alleen je gehoor gebruikt om platen gelijk te leggen en uit eindelijk te mixen.

en heb btw vaak genoeg commentaar gegeven bij live sets van DJs, maar op een gegeven moment
werd de kwaliteit zo slecht dat ik daar ook maar mee ben gestopt

En de aannames die jij nu doet jegens mij zijn gebaseerd op gebakken lucht en kan je met niets onderbouwen....

maar goed ... gaan jullie maar lekker ontopic verder, want dit schiet al helemaal niet op voor mensen die wil leren mixen, maar ik zou zeggen zoek een goeie betrouwbare DJ school ;)

http://prodjschool.nl (official Pioneer dj school bijvoorbeeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 23:43 

Hardtraxx Veteran

Jullie ... Wie versta je daaronder, laat ook maar idd, je hebt opzich wel gelijk, dat zeg ik verder ook niet.
Maar je komt zo te 'groots' over, maargoed discussie gesloten :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2010 23:52 

Artiest

Piaaa schreef:
Jullie ... Wie versta je daaronder, laat ook maar idd, je hebt opzich wel gelijk, dat zeg ik verder ook niet.
Maar je komt zo te 'groots' over, maargoed discussie gesloten :thumbup:

Jullie = iedereen die actief is in dit topic..

groot = tja, ben niet de kleinste uit mijn familie, maarjah ben een levensgenieter :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 11:54 

Hardtraxx Addict

TheDizZorder schreef:
groot = tja, ben niet de kleinste uit mijn familie, maarjah ben een levensgenieter :corn:

Haha xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 dec 2010 19:52 

Hardtraxx Veteran

Atraxisz schreef:
TheDizZorder schreef:

Haha xd

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2010 21:39 

Hardtraxx Veteran

Ik weet dat met alleen de beats op elkaar leggen niet alles is om een goede overgang te kunnen maken, wordt een beetje lastig uit te leggen dit maar ik zal een poging doen:

Als ik een overgang maak waar ik de kicks op elkaar wil leggen en ik zorg dat het gesynced is gebeurd het nog wel eens dat als ik het voorluister, of de volgende track er gewoon in gooi de kicks nog steeds niet op elkaar liggen. Dan moet je pitchen right? Daar ben ik dan ook wel al achter, alleen lukt me soms ook niet om hem alsnog door middel van pitchen gelijk te krijgen op de andere plaat, kan dan zoveel op die pitch - of + rammen als ik wil maar krijg ze maar niet recht op elkaar. xd De BPM's zijn dus exact gelijk, en ze zijn beide gesynced. Kan iemand een poging doen om uit te leggen hoe ik zo iets dan wel voor elkaar krijg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2010 23:34 

Hardtraxx Veteran

93Wesley93 schreef:
Ik weet dat met alleen de beats op elkaar leggen niet alles is om een goede overgang te kunnen maken, wordt een beetje lastig uit te leggen dit maar ik zal een poging doen:

Als ik een overgang maak waar ik de kicks op elkaar wil leggen en ik zorg dat het gesynced is gebeurd het nog wel eens dat als ik het voorluister, of de volgende track er gewoon in gooi de kicks nog steeds niet op elkaar liggen. Dan moet je pitchen right? Daar ben ik dan ook wel al achter, alleen lukt me soms ook niet om hem alsnog door middel van pitchen gelijk te krijgen op de andere plaat, kan dan zoveel op die pitch - of + rammen als ik wil maar krijg ze maar niet recht op elkaar. xd De BPM's zijn dus exact gelijk, en ze zijn beide gesynced. Kan iemand een poging doen om uit te leggen hoe ik zo iets dan wel voor elkaar krijg?

Het feit blijft dan, als hij er na een aantal blokken naast ligt, dat hij gewoon NIET recht ligt, dat kan in tienden van bpm's zitten..
Had trouwens in het begin ook last dat, als hij er een tikje naast lag hem precies gelijk te krijgen ipv te lopen kloten van te langzaam of te snel.
Dit is gewoon een kwestie van oefenen, het lukt me nu 9 van de 10 keer veilloos.
Vergeet niet, je gehoor is je beste vriend ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 dec 2010 23:55 

Hardtraxx Veteran

+ en -? Gewoon jogwheel kan je alles mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2010 00:07 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:

Ik gebruik het jogwheel ook niet al te veel, meestal gebruik ik ook de Pitchbend, dat zal hij bedoelen met + en -
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2010 00:34 

Hardtraxx Veteran

Wat is dat precies dan? :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2010 01:21 

Hardtraxx Elite

T zelfde als de zijkant van de Pioneers jog wheel ;) Tijdelijk sneller of langzamer, om te zorgen dat beide kicks op elkaar liggen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2010 03:21 

Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
PierrePruuk schreef:

Ik gebruik het jogwheel ook niet al te veel, meestal gebruik ik ook de Pitchbend, dat zal hij bedoelen met + en -

Ja dat, want ik heb het over 'mixen' met software en niet met gear.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2010 03:35 

Hardtraxxer

Om maar ontopic te blijven heb ik hier nog een handig "truukje" voor wanneer de plaat de je inmixt helemaal stilvalt. Om dit soort overgangen wat vloeiender te laten klinken kun je het best wanneer je de uitgemixte plaat eruit wilt halen gewoon op de start/stop knop drukken (vooral voor de vinyl dj's onder ons). Met cdj's moet je natuurlijk wel de release/start knop goed instellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2010 11:00 

Hardtraxxer

PierrePruuk schreef:

Ik leg em ook altijd gelijk met de jogwheels...voelt veel beter ('natuurlijker') aan dan op de pitchbend te drukken. Hoe je een track er in laat komen ligt ook puur aan de plaat. Je kan niet feilloos bij iedere plaat bijvoorbeeld een 'tease' van de laatste 4 beats van een reeks van 16 laten horen. Veel tracks van Ran-D zijn daar bijvoorbeeld wel perfect voor.

Ken je tracks en luister goed...je moet voornamelijk voor jezelf uitvinden wat jij fijn en makkelijk vind en wat misschien jouw stijl zou kunnen zijn.
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner