Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 okt 2010 18:41 
 
Hardtraxxer

Zoo ik heb mijn set (2xreloop rmp-1 en rmx 30) nu een weekje denk..

en zou graag weten hoe jullie hierover denken!
http://www14.zippyshare.com/v/47919897/file.html

Fusion Allstars - The Next Level (instrumental version)
Zatox & A-Lusion - No One Excluded
Low-e vs Alter Egosz - Kartong

Alle kritiek is welkom!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2010 16:48 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb een vraag:

ik was net WTF! naar Psychedelic Trip aan het mixen, maar als de bass van Trip inkomt hoor je een soort ruis. Is het dan dat je die 2 platen niet op elkaar kan mixen of ligt het ergens anders aan? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 okt 2010 20:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik denk dat je dan van allebei de platen de low open hebt staan, dan gaan over de speakers 2 basslijnen.. probeer dit te vermijden door de plaat die je gaat uitmixen dicht te draaien of op een kwart, bij de low ;) Dit is overigens kaai slecht voor je speakers..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2010 18:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pfff, ik ben echt slecht in waarneer ik het nummer erin gooi. Cue point maken, gelijk leggen enz. is zo langzamerhand geen probleem meer, maar het punt waarin ik hem erin gooi en dan doe overgang wil doen lukt nog niet goed.. Iemand tips? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 okt 2010 21:05 
 
Artiest

Edwinn schreef:
Pfff, ik ben echt slecht in waarneer ik het nummer erin gooi. Cue point maken, gelijk leggen enz. is zo langzamerhand geen probleem meer, maar het punt waarin ik hem erin gooi en dan doe overgang wil doen lukt nog niet goed.. Iemand tips? :P


oefenen xd
en weten hoe een hardstyle track er eigenlijk uitziet
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2010 12:00 
 
Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
Pfff, ik ben echt slecht in waarneer ik het nummer erin gooi. Cue point maken, gelijk leggen enz. is zo langzamerhand geen probleem meer, maar het punt waarin ik hem erin gooi en dan doe overgang wil doen lukt nog niet goed.. Iemand tips? :P

Platen kennen.

En 9 van de 10 keer zit een intro hetzelfde in elkaar, alleen duurt soms de 'sample' die je erin kunt gooien korter of langer.. dat moet je gewoon weten.

een streepje is een beat:

- - - - - - - - - - - - [tease] - - - - - - - - - - - [tease] - - - - enz.
Soms duurt die tease 4 beats, soms 2. In dit voorbeeld is het 4 maar als het er 2 zijn moet je 2 beats later je schuif open zetten.

En soms komt er al na 4 beats een tease, meestal na 12 en dan weer na 12, soms alleen na 24, en soms helemaal geen zoals bij Ombrello Maledetto of Put this on Youtube (Original mix). Pull your strings heeft om de 4 al een tease. Dat verschilt per track maar dat moet je dus gewoon weten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2010 21:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Pfff, ik ben echt slecht in waarneer ik het nummer erin gooi. Cue point maken, gelijk leggen enz. is zo langzamerhand geen probleem meer, maar het punt waarin ik hem erin gooi en dan doe overgang wil doen lukt nog niet goed.. Iemand tips? :P

Probeer eerst eens intro outro te mixen, start de plaat mee op de eerste tel van de midoutro van de plaat die loopt en speel dan wat met je EQ, vervolgens gewoon veel uitproberen;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2010 21:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Edwinn schreef:
Pfff, ik ben echt slecht in waarneer ik het nummer erin gooi. Cue point maken, gelijk leggen enz. is zo langzamerhand geen probleem meer, maar het punt waarin ik hem erin gooi en dan doe overgang wil doen lukt nog niet goed.. Iemand tips? :P


oefenen xd
en weten hoe een hardstyle track er eigenlijk uitziet


Hoe een track eruit ziet is met Virtual DJ heel goed te leren, ik heb veel geleerd van dat programma iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2010 21:47 
 
Hardtraxx Veteran

Piaaa schreef:
Edwinn schreef:
Pfff, ik ben echt slecht in waarneer ik het nummer erin gooi. Cue point maken, gelijk leggen enz. is zo langzamerhand geen probleem meer, maar het punt waarin ik hem erin gooi en dan doe overgang wil doen lukt nog niet goed.. Iemand tips? :P

Probeer eerst eens intro outro te mixen, start de plaat mee op de eerste tel van de midoutro van de plaat die loopt en speel dan wat met je EQ, vervolgens gewoon veel uitproberen;)

is precies wat ik ook altyd tegen iedereen zeg ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 22:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

het is heel simpel om de beats gelijk te laten lopen, tegenwoordig hebben alle tracks zowat of 148,150 of 152 bpm
op mijn pioneer cdj200 en ik denk ook op alle andere pioneers ga je exact 1 bpm sneller als je de pitch verhoogt met 0,7%
dus als je een track draaid van 152bpm en je stopt er een in de ander in van 150bpm dan pitch je die van 150bpm zon 1,3% tot 1,4% om hem gelijk
te laten lopen van die van 152 bpm, makkelijker kan ik het zelf niet uitleggen:P hoop dat jullie het snappen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2010 22:53 
 
Hardtraxx Veteran

CollinDj schreef:
het is heel simpel om de beats gelijk te laten lopen, tegenwoordig hebben alle tracks zowat of 148,150 of 152 bpm
op mijn pioneer cdj200 en ik denk ook op alle andere pioneers ga je exact 1 bpm sneller als je de pitch verhoogt met 0,7%
dus als je een track draaid van 152bpm en je stopt er een in de ander in van 150bpm dan pitch je die van 150bpm zon 1,3% tot 1,4% om hem gelijk
te laten lopen van die van 152 bpm, makkelijker kan ik het zelf niet uitleggen:P hoop dat jullie het snappen.

de meeste snappen dit wel hoor is hier ook al eerder uitgelegd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2010 22:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

WEG
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:43 
 
Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
WEG

? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2010 12:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik ben nog maar net begonnen met mixen,, ik doe het eerst met de pc,, en heb hier een overgang waarvan ik het gevoel is dat die wel is gelukt..
alleen nu is mijn vraag, kan iemand deze beluisteren en mij hierover een tips geven hoe die beter kan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2010 15:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als je hem even via zippyshare.com upload kunnen wij reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2010 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

het zijn 2 stukjes, met 2 keer de zelfde nummers die overlopen.

ik vind hem bij het 2de bestand beter gelukt.. daar moet je overigens alleen het stukje van rond 5 minuten luisteren,, daar zit het stukje wat ik bedoel.. de rest is beetje gekloot

dit is bestand 1
http://www16.zippyshare.com/v/99105259/file.html

dit is bestand 2
http://www16.zippyshare.com/v/50744315/file.html

zou graag horen over de overgang beetje goede kant op gaad:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 nov 2010 17:21 
 
Hardtraxx Veteran

Bij de 2e ligt ie er in het begin (behoorlijk) naast.. rest is wel ok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 nov 2010 17:05 
 
Hardtraxxer

Heey guy's,

heb zonet zomaar wat nummers gepakt (dus een vrij standaard tracklist), en ben weer eens wat inelkaar gaan draaien. ik ben benieuwd naar jullie tips en comments.. 't gaat nog niet helemaal lekker, maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. 't is gedraait met een hercules steel dingetje, maar uiteraart bpm counter ect afgeplakt.. :)

Revelation - D-Block&S-Te-Fan
Empire Of The Sun - Noisecontrollers & Toneshifterz
Lost in Dreams (Tat & Zat Rmx) - Mike NRG
G.V.D. - Gevaarlijke Daan
Revolution Is Here - Noisecontrollers
Drop The Bomb - Dozer
In Full Effect - Dozer
Feel Good (AVIO's Exploration of Space Edit) - Alphaverb
Get Loaded - Toneshifterz
Funk The System (FTS Anthem) - Neroz
Fanatics - Ran-D
Les Phases - Hardstyle Masterz
Entertaiment - Hyperdrive
A New Dimension - Zatox
Strike - Crypsis
The Demand - Crypsis (Sample)
In Darkness - Toneshifterz

http://www37.zippyshare.com/v/92476470/file.html

Alvast bedankt voor de moeite :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 17:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rik-ert schreef:
Heey guy's,

heb zonet zomaar wat nummers gepakt (dus een vrij standaard tracklist), en ben weer eens wat inelkaar gaan draaien. ik ben benieuwd naar jullie tips en comments.. 't gaat nog niet helemaal lekker, maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. 't is gedraait met een hercules steel dingetje, maar uiteraart bpm counter ect afgeplakt.. :)

Revelation - D-Block&S-Te-Fan
Empire Of The Sun - Noisecontrollers & Toneshifterz
Lost in Dreams (Tat & Zat Rmx) - Mike NRG
G.V.D. - Gevaarlijke Daan
Revolution Is Here - Noisecontrollers
Drop The Bomb - Dozer
In Full Effect - Dozer
Feel Good (AVIO's Exploration of Space Edit) - Alphaverb
Get Loaded - Toneshifterz
Funk The System (FTS Anthem) - Neroz
Fanatics - Ran-D
Les Phases - Hardstyle Masterz
Entertaiment - Hyperdrive
A New Dimension - Zatox
Strike - Crypsis
The Demand - Crypsis (Sample)
In Darkness - Toneshifterz

http://www37.zippyshare.com/v/92476470/file.html

Alvast bedankt voor de moeite :yay:


heel benieuwd hoe jij daar aan komt ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2010 23:15 
 
Donateur

nu nog mix tips voor Early naar de nieuwere Hardstyle ;)
141.8 BPM en 150 BPM word al een stuk lastiger namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2010 13:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

alles op 145 bmp draaien...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2010 16:13 
 
Hardtraxx Addict

CollinDj schreef:
het is heel simpel om de beats gelijk te laten lopen, tegenwoordig hebben alle tracks zowat of 148,150 of 152 bpm
op mijn pioneer cdj200 en ik denk ook op alle andere pioneers ga je exact 1 bpm sneller als je de pitch verhoogt met 0,7%
dus als je een track draaid van 152bpm en je stopt er een in de ander in van 150bpm dan pitch je die van 150bpm zon 1,3% tot 1,4% om hem gelijk
te laten lopen van die van 152 bpm, makkelijker kan ik het zelf niet uitleggen:P hoop dat jullie het snappen.


Tja kan, mijn mening is nog steeds, mixen doe je met je oren, niet met bpm counters en wiskunde....

frankhardenberg schreef:
nu nog mix tips voor Early naar de nieuwere Hardstyle ;)
141.8 BPM en 150 BPM word al een stuk lastiger namelijk.


Nou ja tips....blijven oefenen en je zal het moeten horen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2010 21:34 
 
Hardtraxxer

93Wesley93 schreef:
Rik-ert schreef:
Heey guy's,

heb zonet zomaar wat nummers gepakt (dus een vrij standaard tracklist), en ben weer eens wat inelkaar gaan draaien. ik ben benieuwd naar jullie tips en comments.. 't gaat nog niet helemaal lekker, maar ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. 't is gedraait met een hercules steel dingetje, maar uiteraart bpm counter ect afgeplakt.. :)

Revelation - D-Block&S-Te-Fan
Empire Of The Sun - Noisecontrollers & Toneshifterz
Lost in Dreams (Tat & Zat Rmx) - Mike NRG
G.V.D. - Gevaarlijke Daan
Revolution Is Here - Noisecontrollers
Drop The Bomb - Dozer
In Full Effect - Dozer
Feel Good (AVIO's Exploration of Space Edit) - Alphaverb
Get Loaded - Toneshifterz
Funk The System (FTS Anthem) - Neroz
Fanatics - Ran-D
Les Phases - Hardstyle Masterz
Entertaiment - Hyperdrive
A New Dimension - Zatox
Strike - Crypsis
The Demand - Crypsis (Sample)
In Darkness - Toneshifterz

http://www37.zippyshare.com/v/92476470/file.html

Alvast bedankt voor de moeite :yay:


heel benieuwd hoe jij daar aan komt ^^


Nu je 't zegt jaa, die is ofcourse nogniet gereleashed, heb 'm zo van dance-tunes af, daar verkopen ze 'm als rip van die Decibel 2010 CD.. Verder ook niet bij nagedacht toen 'k 'm kocht (en hierin verwerkte) ><

nog tips op 't mixwerkt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2010 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ ShaG schreef:
alles op 145 bmp draaien...


Ehm nee.

Gewoon iedere keer nadat je een nieuw nummer hebt gemixt de BPM wat hoger zetten en dan het volgende nummer weer beatmatchen op deze hogere BPM. En dan krijg je vanzelf opbouw in je tracklist. Zorg dat je tracks bij elkaar passen en als je van oud naar nieuw gaat dan kun je dit heel makkelijk doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2010 18:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gangsterdwerg schreef:
DJ ShaG schreef:
alles op 145 bmp draaien...


Ehm nee.

Gewoon iedere keer nadat je een nieuw nummer hebt gemixt de BPM wat hoger zetten en dan het volgende nummer weer beatmatchen op deze hogere BPM. En dan krijg je vanzelf opbouw in je tracklist. Zorg dat je tracks bij elkaar passen en als je van oud naar nieuw gaat dan kun je dit heel makkelijk doen.

Dan maak je het jezelf erg lastig ... vooral als je een beginner bent ...
Je kunt beter beginnen op 148, en na 2 tracks op de 150 ... en dan vervolgens de draaiende track zoveel % oppitchen in een break ofzo tot je op 151 of 152 zit, knoem maar wat ...
Als je dan een volgende plaat pakt van 150 bpm normaal, weet je hoeveel % je die moet oppitchen, zodat je zeker weet dat hij gelijk ligt ...
Moet je em wel gelijk kunnen leggen op gehoor maargoed ..
Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner