Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 65  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2010 20:00 

Hardtraxx Veteran

93Wesley93 schreef:
Heb vandaag me eerste echte serieuze Hardstyle setje opgenomen. Heb besloten dat ik hem niet ga posten het Livesets onderdeel van Hardstyle op dit forum omdat ik weet dat er nog het een en ander verbeterd kan worden aan mijn mixwerk en daar niet direct moet posten zonder erbij na te denken :$ Wel heb ik hem uploaded en zou ik het leuk vinden als iemand het eens wil beluisteren, des noods niet heel de set maar gewoon alleen de overgangen.

Als het aan mij ligt is hij redelijk goed gelukt voor een eerste setje, af en toe goeie overgangen maar soms ook dikke faal, vooral de laatste wat wel balen was dat die net totaal mis ging.
http://www.speedyshare.com/files/240410 ... ession.mp3 (Staat de tracklist ook bij)

Laat me weten wat je van de tracklist/opbouw/ en het belangrijkste ; mixwerk vond , en geef me zo nodig wat feedback. Zou dat erg leuk vinden! :thumbsup:

oef man ik zou effe een stapje trug doen en NIET meteen climax mixen zelfs ik doe dat nog niet ;) mix gewoon pas in de outro in! track lijst is niks mis mee lekkere nummertjes :thumbup: en als je tog gaat climax mixen doe het dan alleen als er een kick in de climax is! en je moet beats tellen dan klinkt het veel beter niet zomaar erin gooien! bijvoorbeeld als er een kick is en dan effe laater een fx kick (bijvoorbeeld) ga dan tellen 1-123-2-123-3-123-4-123 en opnieuw dan komt het beter uit en werk is wat meer met de gain want sommige nummers zijn harder/zachter. je beatmatch is aardig alleen ga is wat meer uitproberen met bijstellen want het is voldoende maar net niet goed snap je wat ik bedoel? je bent op het goeie pad dus ga zo door! en als je nog vragen ergens over heb dan mag je me gerust een PM sturen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2010 20:15 

Hardtraxx Veteran

Heel erg bedankt voor jullie reactie Nitroxx en the sidespinnars. :thumbsup: Ik wist zelf ook wel al dat er nog een hele boel beter kan vandaar dat ik hem ook niet direct gepost had bij het onderdeel livesets. Jullie commentaar komt me bekend voor, ik mix ze te snel in moet langer wachten tot de outro, ben ik altijd wat te enthousiast mee maar zeker een puntje om aan te werken :P Ik ga zeker door met oefenen en jullie wijze raad gebruiken.

Toppie in ieder geval dat jullie de tijd en moeite genomen hebben om te luisteren en wat feedback te geven :thumbup:

En btw @Nitroxx ik heb nog geen gear, heb er alleen VDJ voor gebruikt, (maakt het er ook niet makkelijker op nee :P ) maar moet ergens mee beginnen en wil eerst voldoende geoefend hebben voor ik iets ga aanschaffen, deze vakantie heel wat centjes verdiend en gespaard en ben van plan om binnenkort me eerste setje te kopen. Zal dan waarschijnlijk voor de RMP 1 gaan welke mixer weet ik nog niet. Of misschien koop ik eerst wel is zo een Hercules controller dan zal het een steel worden ofzo. Moet het nog even zien dus of ik meteen het grote geld inleg of eerst met die kleine dingetjes begin te prutsen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2010 20:42 

Hardtraxxer

Natuurlijk! Ik ben daar ook mee begonnen maar het is zoals je zegt niet bepaald makkelijk als je niet met je handen kan werken maar dat met een muis moet doen. Er zijn ook usb mixers die compatibel zijn met VDJ maar welke juist weet ik niet, ik denk wel dat je die kan vinden op het forum van virtual dj. Ik dacht dat numark er wel heeft en de reloop IQ 2 ook wel denk ik maar ben niet zeker. Ik zelf heb ook die controller vroeger gehad om mee te beginnen en het is wel een aardig dingetje want je hebt er alles op om VDJ mee te besturen (Play & Cue know enz) alleen het geluid viel mij enorm tegen. Nu merk je dat verschil niet omdat je dan niet anders gewend bent dan VDJ en die controller maar als je dan later meer professioneler gear gaat halen dan denk je bij jezelf 'jezus wat verneukt die controller men geluid seg :D'. Valt vooral op wanneer je de equalizerz van dat ding dicht draait.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2010 23:07 

Hardtraxxer

Ik ga je ook nog even een paar tips geven.
Neem bijv, deze plaat. (het is een cd rip, maar daar hoor je het duidelijk)
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-EEHPDXNUI3ND.mp3

En ga gewoon de hele plaat proberen mee te tellen op de beat ook wanneer er geen beat is probeer het ritme vast te houden door gewoon te blijven tellen

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 over het algemeen is dit 1 maat.
Een hardstyle plaat is over het algemeen opgebouwd uit stukken van 2 maten achter elkaar.
Meestal hoor je aan het eind van de 2e maat een verandering. Bijv. dat de laatste 2 beats zijn vervangen door een vocal.

in die link staat rock ya attitude. daar hoor je op 11-12 sec. die sound van precies 4 tellen. Daarna begint weer een nieuwe maat.
Probeer eerst echt te snappen hoe muziek is opgebouwd. dan zal het beatmatchen je ook veel beter af gaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ik draaide zelf namelijk al in kroegen enz. zonder dat ik eigenlijk snapte hoe muziek in elkaar zit. toen werd mij dit verteld door een DJ en begreep ik eigenlijk pas echt wat het vak van een DJ was :$ :D
als je meer vragen hebt stel ze gerust, het mag via PM, maar liever gewoon in het forum dan kunnen nog meer mensen er van leren daar is het nou eenmaal voor geopend :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2010 00:36 

Hardtraxx Veteran

Jij ook erg bedankt Rodger morgen is even tijd vrij maken om daar eens goed mee te oefenen. :thumbup:
Citaat:
Ik draaide zelf namelijk al in kroegen enz. zonder dat ik eigenlijk snapte hoe muziek in elkaar zit. toen werd mij dit verteld door een DJ en begreep ik eigenlijk pas echt wat het vak van een DJ was :$ :D

^ Held! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2010 09:51 

Hardtraxx Elite

rodger88 schreef:
Ik ga je ook nog even een paar tips geven.
Neem bijv, deze plaat. (het is een cd rip, maar daar hoor je het duidelijk)
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-EEHPDXNUI3ND.mp3

En ga gewoon de hele plaat proberen mee te tellen op de beat ook wanneer er geen beat is probeer het ritme vast te houden door gewoon te blijven tellen

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 over het algemeen is dit 1 maat.
Een hardstyle plaat is over het algemeen opgebouwd uit stukken van 2 maten achter elkaar.
Meestal hoor je aan het eind van de 2e maat een verandering. Bijv. dat de laatste 2 beats zijn vervangen door een vocal.

in die link staat rock ya attitude. daar hoor je op 11-12 sec. die sound van precies 4 tellen. Daarna begint weer een nieuwe maat.
Probeer eerst echt te snappen hoe muziek is opgebouwd. dan zal het beatmatchen je ook veel beter af gaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

als je meer vragen hebt stel ze gerust, het mag via PM, maar liever gewoon in het forum dan kunnen nog meer mensen er van leren daar is het nou eenmaal voor geopend :P

Die tellen is vooral belangrijk voor het op het juiste moment starten en eringooien van de plaat ;) Beatmatching maakt wat dat betreft niet zo heel veel uit, das gewoon een kwestie van zorgen dat beide platen dezelfde snelheid hebben en dat ze gelijk op elkaar liggen ;) Maar idd.. Als je wat meer afweet van de structuur van een track, kan je ook wat andere dingen doen. Veel tracks bijvoorbeeld hebben een intro met 2 maten niet veel bijzonders, en dan 4 maten met een vocal. Wat je dan kan doen, is de track beginnen bij die eerste 2 maten, en die dus ook 2 maten voor het begin van de outtro van de zaal plaat starten. Als je hm dan erin gooit wanneer de eerste 2 maten voorbij zijn, heb je dus gelijk aan t begin van de outtro de intro van de nieuwe plaat draaien ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2010 22:36 

Hardtraxxer

Hmm, was zeker een lekkere tracklist om te luisteren, je bent er zeker op voorruit gegaan!

keep workin on it!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2010 22:30 

Hardtraxxer

rodger88 schreef:
tomb schreef:
Vraag: ik zie op backstage filmpjes altijd dat de mixer gewoon keihard in het rood gedraaid wordt. Hoe kun je dan weten of je de gain wel goed gelijk hebt gezet?

DJ's zitten veel te vaak vol in het rode te knallen waardoor je kwaliteit van je geluid echt hard achteruit gaat. zeker wanneer je met pioneer werkt.
Er zijn een aantal merken waar het niet uit maakt hoe hoog je je gain hebt staan het geluid is altijd goed.
Maar dit is met pioneer zeker niet zo.
Daarom vind ik het ook erg jammer dat pioneer nog steeds zo'n monopoly positie heeft.

Dit is niet helemaal waar (meer). Met de DJM700 had Pioneer inderdaad zulke problemen, zodra je in het rood kwam werd het geluid verkloot. Daarom heeft men er voor gekozen bij de DJM800 meer 'headroom' in te bouwen, een marge. Maar inderdaad, veel dj's doen maar gek met dat gehuurde spul, dan heeft een beetje meer headroom ook geen zin meer :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2010 09:06 

Hardtraxxer

Ik durf te wedden dat wanneer er eens met dateq gewerkt zou gaan worden. De kwaliteit van het geluid op feestjes stukken vooruit gaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2010 09:48 

Hardtraxx Elite

Der moet gewoon is een keer geleerd worden om de mixers niet standaard in t rood te jekkeren... Gewoon de gain wat lager houden, en het geluid harder zetten door de versterkers!! Heb je er ook geen last van dat het geluid vervormd wordt omdat iemand weer de gain te hoog heeft staan..

Waar ik laatst moest draaien bijvoorbeeld, hadden ze niet zo'n super goede geluids installatie... Vervolgens zat degene die voor mij draaide al in t rood te draaien, en gooide daarbij ook nog is de hi mid en lo freq's van de EQ een flink stuk hoger.. Met als gevolgd dat de hele boel aan t kraken was als de ziekte..
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2010 17:24 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
Der moet gewoon is een keer geleerd worden om de mixers niet standaard in t rood te jekkeren... Gewoon de gain wat lager houden, en het geluid harder zetten door de versterkers!! Heb je er ook geen last van dat het geluid vervormd wordt omdat iemand weer de gain te hoog heeft staan..

Waar ik laatst moest draaien bijvoorbeeld, hadden ze niet zo'n super goede geluids installatie... Vervolgens zat degene die voor mij draaide al in t rood te draaien, en gooide daarbij ook nog is de hi mid en lo freq's van de EQ een flink stuk hoger.. Met als gevolgd dat de hele boel aan t kraken was als de ziekte..

haha! was dat in don quichot?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2010 15:24 

Hardtraxxer

rodger88 schreef:
Ik durf te wedden dat wanneer er eens met dateq gewerkt zou gaan worden. De kwaliteit van het geluid op feestjes stukken vooruit gaat!

Ik denk dat je daar op feestjes weinig van merkt, het verschil wordt pas duidelijke bij een zeer goede monitorenset.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2010 16:18 

Hardtraxx Elite

DJ ShaG schreef:
TakkU schreef:

haha! was dat in don quichot?

Dat was idd in Don Quichot :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2010 16:18 

Hardtraxxer

http://soundcloud.com/nitroxx-1/nitroxx-minimix

Toen ik gisteren aan het mixen was een deeltje opgenomen, graag wat feedback wat jullie ervan vinden en wat ik kan verbeteren :thumbup:. Tracklist staat onder de mix. Ik heb als gear:

- 1x Reloop RMX-40 USB
- 2x Reloop RP-4000
- Reloop Spin 2+! Digital Vinyl System
- Synq HPS-1 Headphone
- JB Systems VX700 Mk2
- 2x JB Systems PL-15
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2010 16:55 

Hardtraxxer

1--> 2.
plaat 2 loopt iets achter. je haalt plaat 1 ineens weg waarna je hem weer rustig terug doet, dit vind ik persoonlijk niet zo heel mooi klinken.

2-->3
Je hebt 3 weer een heel eind achter liggen zonder dat je er iets aan doet. wanneer je in je koptelefoon het gevoel hebt dat je hem niet goed gaat krijgen moet je hem nooit de boxen over gooien.
Dan gooi je hem pas omhoog op de break. Op het moment dat die laatste FX(heet dat vlgns mij een kick die zo weg galmt) dan valt het minder op en het is iedergeval minder storend.
Verder gooi je hem omhoog met alles open. Zet altijd de low helemaal dicht en de mid kun je eventueel ook nog wel wat lager zetten.

3-->4
ik ga niet de fouten die ik al heb behandeld weer opnieuw uitleggen.
4 loopt klein stukje achter en je haalt plaat 3 te laat weg. Je had waarschijnlijk de break nog niet verwacht.

4-->5
:thumbsup: ofcourse zitten er nog wel verbeter punten in, maar als elke overgang zo zou gaan dan mag je best trots op.
Alleen vlak voor break lopen platen bij elkaar vandaan.

5-->6
:thumbup: Eigenlijk best goed!!!!!

Leuke track keuze!

Dus even kort samengevat:
Waar je eerst aan moet werken.
Beatmatchen is het belangrijkste punt.

wanneer je dat onder knie hebt moet je wat andere dingen gaan doen als alleen intro/outro mixen.
Maar beter leer je het eerst zo en daarna ga je lekker in de climax liggen prutsen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2010 17:04 

Hardtraxx Elite

rodger88 schreef:
Zet altijd de low helemaal dicht en de mid kun je eventueel ook nog wel wat lager zetten.

Hoeft lang niet altijd hoor.. Sommige tracks passen perfect bij mekaar zonder de low weg te halen! Je moet gewoon naar je VU meters kijken en luisteren over je koptelefoon of t niet gaat bitchen met mekaar.. Zo ja, dan moet je de EQ gebruiken
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2010 17:07 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
rodger88 schreef:
Zet altijd de low helemaal dicht en de mid kun je eventueel ook nog wel wat lager zetten.

Hoeft lang niet altijd hoor.. Sommige tracks passen perfect bij mekaar zonder de low weg te halen! Je moet gewoon naar je VU meters kijken en luisteren over je koptelefoon of t niet gaat bitchen met mekaar.. Zo ja, dan moet je de EQ gebruiken

Nee tuurlijk hoeft dit niet altijd, :') maar is wel save wat je wilt wanneer je net begint met draaien. :cool:
Heb zelf ook zeker niet altijd mijn Low dicht staan, maar eerst lekker leren draaien en dan pas dingen gaan doen waar risico's aan zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2010 19:11 

Hardtraxx Veteran

Zet low meestal op een kwart of zo. En als de intro dan vergevorderd is zet ik de low weer normaal en van de 'oude' plaat haal ik de low dan wat weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 15:04 

Hardtraxxer

Hmm, dat "tellen" en het beatmatchen gaat me nog niet helemaal goed af, kan iemand hier wat dieper op ingaan?:o

Ik denk dat het probleem ligt dat k niet weet wanneer ik moet beginnen of dat ik me niet goed concentreer..
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 15:07 

Hardtraxx Veteran

Roger schreef:
Hmm, dat "tellen" en het beatmatchen gaat me nog niet helemaal goed af, kan iemand hier wat dieper op ingaan?:o

Ik denk dat het probleem ligt dat k niet weet wanneer ik moet beginnen of dat ik me niet goed concentreer..

ik wil je best graag helpen pm me anders je msn effe dat praat makkelijker en zeg effe waneer jou uitkomt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2010 17:25 

Hardtraxxer

Zojuist van de fitness naar huis gefietst en 45min lang intro's en outro's geluisterd, heb t al een beetje door :)
Ik weet wel niet hoevaak ik tot 8 heb geteld xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2010 12:22 

Hardtraxxer

guy's, ik heb nu al een tijdje een Hercules Steel ect. staan, ben uiteraard veel aan 't oefenen, en ben wel benieuwd naar jullie menig en tips :D 't is niet de meest creatieve tracklist ('t gaat nu even puur om 't mixen :)), maar die komen ooit nog wel als 't mixwerk fatsoenlijk word;

Our Way - D-Block & S-Te-Fan ft. MC Villain
Indecent - Frequencerz
Break Away - Zany ft. MC DV8
Metro - Donkey Rollers
Elements - Digital Punk and B-Front
The Next Level (Original Edit) - Fusion Allstars
City of Chaos - Sulutio & The I's
Gender Divide - Wavolizer

http://www35.zippyshare.com/v/82445140/file.html

alvast bedankt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2010 12:41 

Hardtraxxer

Rik-ert schreef:
guy's, ik heb nu al een tijdje een Hercules Steel ect. staan, ben uiteraard veel aan 't oefenen, en ben wel benieuwd naar jullie menig en tips :D 't is niet de meest creatieve tracklist ('t gaat nu even puur om 't mixen :)), maar die komen ooit nog wel als 't mixwerk fatsoenlijk word;

Our Way - D-Block & S-Te-Fan ft. MC Villain
Indecent - Frequencerz
Break Away - Zany ft. MC DV8
Metro - Donkey Rollers
Elements - Digital Punk and B-Front
The Next Level (Original Edit) - Fusion Allstars
City of Chaos - Sulutio & The I's
Gender Divide - Wavolizer

http://www35.zippyshare.com/v/82445140/file.html

alvast bedankt :thumbup:

uuh ik hoor dit;
- eerste overgang laat je our way doorspelen maar haal je low-mid-high naar beneden. plaat blijf je dus horen wat niet lekker klinkt
- platen worden er ineens uitgehaald en dat klinkt helemaaaal niet lekker! vooral omdat ze dn ook nog eens rustig uit gefaded worden.
-misschien moet je eerst een outro-intro mixen...

Dit denk ik, misschien moeten anderen het even controleren. ben ook niet de beste ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2010 12:03 

Hardtraxxer

outo-intro mixen ben ik wel voornamelijk aan 't oefenen hoor :] maar je zecht dus ook voornamelijk minder faden, en dus sneller platen eruithalen op een veelvoud van de 8e beat :)?

Zoiezo ga ik d'r aan werken, dankjewel :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 okt 2010 12:22 

Hardtraxx Addict

Heb net een Reloop Digital Jockey #2 Interface Edition gekocht. Aan het oefenen geweest en dit is eruit gekomen:

1. The Beholder & DJ Zany - Bleeding For The Harder Stylez
2. Frontliner - Sunblast
3. The Pitcher - Take Me Higher
4. Dj Phil Ty - Liberation Day(Invasion Mix)
5. Dragan - Imitate
6. Krusaders - Destructive Acts
7. Lowriders - Don't Get Back
8. Nitrouz Meets Toneshifterz - Tha BiDniZ
9. Dj Phil Ty - A Kay A (Straight On Mix)
10. B-Front & Frontliner - Auditory Nerve
11. Noisecontrollers - Crump
12. Low-E & Alter Egosz - Kartong
13. Shockerz - My Music
14. Donkey Rollers - Followers
15. Zatox - A New Dimension
16. Deepack - Fire In Tha Place (Pushed Some Wrong Buttons Mix)

http://www51.zippyshare.com/v/45458126/file.html

Graag wat tips t.o.v. de opbouw en mixwerk?
Zou erg van pas komen :D
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 65  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner